Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
allen

Re: Caterham Roadsport.... ehh...

Bericht door allen » 15 aug 2016, 22:38

Geweldige update in de soap style die wel bij me past.
Vier augustus de wagen weggebracht. Nieuwe versnellingsbak erin en dan zou ik van al m'n problemen verlost zijn. Nu, dat viel even goed tegen.
We hebben de wagen de volgende dag opgehaald, waarna ik me mocht verbazen dat de versnellingen echt compleet ruk ingelegd werden. Het was een soort roerbak welke meer paste bij een 2CV.
Vervolgens kreeg ik de wagen op de parking niet in z'n achteruit. Dat werd dus weer bellen.
ik zou het weekend aankijken, maar nee. Dit kon niet goed zijn.
Patrick in de avond laten rijden, waarbij de zesde versnelling zich maar moeilijk liet inleggen en ik de volgende ochtend een ritje Schiphol gedaan. Dit werd niets.
Dus daarna direct de wagen teruggebracht. De verkoper en servicemedewerker mochten zelf van me de bak de bak uitproberen (dan wisten ze in ieder geval waar ik het over had).
Vorige week donderdag nog even gebeld voor een update, maar ze weten het zelf denk ook niet meer. Wachten nu op antwoord uit Zweden.
Ondertussen mag ik het doen met een V70 T4 met automaat en golfslagvering. MdV vind het mooier,netter en comfortabeler maar doe mij maar gewoon m'n D4 in Sjonnie uitvoering. Ik ben nog geen 70.
Het omruilen van de Defender voor wat betrouwbaarders pakt vooralsnog niet goed uit. :bag:

Afbeelding
- by Tookaphotoof, on Flickr

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 aug 2016, 22:56

Verbazingwekkend, je gaat toch zelf ook even proefrijden als je een andere bak hebt gemonteerd...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 aug 2016, 23:31

Dit zijn echt horrorstories. Ik zou op gegeven moment iets hebben van laat maar, doe mij maar een nieuwe. En dat zijn ze ook eigenlijk wel aan hun eer verschuldigd. Maar ze doen het nooit. Tegen gekocht bedrag inruilen tegen een mooie V90 geen optie?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 aug 2016, 00:18

Hallo zeg! 't Is je niet gegund... Omruilen zou ook mijn gedachte zijn, kan erg slecht tegen dit soort geneuzel.

allen

Bericht door allen » 16 aug 2016, 00:23

Ergste is dat er meerdere monteurs samen zo'n 50 kilometer hebben gereden.
Ik gok dat de nieuwe bak geen oplossing bood en zij daarna alles zo los hebben afgesteld zodat de trilling niet meer te zien en horen was. De binnenspiegel bleef natuurlijk wel vrolijk trillen. Daar zag je niets scherp in.

Hoop op een snelle oplossing. Binnenkort rijden met een S90, al weet ik niet meer zeker of dat de juiste wagen voor me is. Schijnt meer op comfort gericht zijn. De leenwagen die ik nu mee heb is dat een tikkeltje 'te'.

Arthur, ruilen? :tooth:

Tom V

Bericht door Tom V » 16 aug 2016, 08:17

Allen, wat een pech. :?

Heb je nu door wat er gebeurde?
allen schreef: Misschien heb ik wel gewoon steeds geluk gehad?
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 3#p1147023" onclick="window.open(this.href);return false;

allen

Bericht door allen » 16 aug 2016, 08:29

:lol:

Ach ja, nooit gedacht dat zo'n klein probleem met de wagen toch niet zo heel klein blijkt te zijn. M'n geluk is in ieder geval aardig lijkt het.

Caterham is net glansrijk door de apk gekomen. Schijnbaar heb ik in een jaar tijd toch al snel 1.900 probleemloze kilometers afgelegd. Misschien is het niet eens handig dit te melden...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 aug 2016, 08:45

Die problemen met trillingen kunnen heel goed in je motor zitten, onbalans in je vliegwiel of wat anders etc.

Een bak trilt namelijk niet van zichzelf, het kan wel zijn dat de toleranties zo zijn dat je het in 4 en 5 merkt. Maar oorzaak zelf zou ik niet in de bak zoeken. Ook omdat het voornamelijk bij deellast is. Vaak heb je met cruisen maar een paar % throttle opening en wissel je af tussen iets acceleratie en deceleratie. Bij vol gas staat het volledige motorkoppel tegen de bak aan en merk je het vaak niet.

allen

Bericht door allen » 16 aug 2016, 09:38

Heldere uitleg. Bedankt.
Problemen doen zich inderdaad voor in deellast.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 aug 2016, 09:48

Waarom je het aan de pook merkt is trouwens omdat motor en bak meestal op rubber steunen staan die trillingen naar je koets dempen. Verder is het schakelmechanisme bijna het enige wat aan de je motor en bak vast zit, de rest zijn bijna alleen slangen en verder nog de aandrijflijn, maar die zit bij FWD integraal en bij RWD ook in een rubber ophanging. En het uitlaatsysteem maar dat hangt ook in een rubberen ophanging.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 aug 2016, 10:05

Altijd weer leerzaam. Ik moet met de Morgan naar 1e APK. Denk dat de ze bij de lokale banden boer geen idee hebben wat ze daarmee moeten maar ik heb toch echt geen zin om naar Utrecht te rijden voor een APK. :tooth:

allen

Bericht door allen » 16 aug 2016, 10:13

Let op waar ze de wagen opkrikken Tom. Zoek dat dus ook goed uit in de handleiding voordat dat fout gaat. Zelf bij blijven dus.

Zelf net in ieder geval gebeld. De leenwagen komen ze zo omruilen en de mijne gaat naar de importeur voor nader onderzoek. Wat mij betreft wel hun laatste kans.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 aug 2016, 10:44

Ja dat is ook zo wat. Ff op de brug wordt lasting :tooth:

allen

Bericht door allen » 16 aug 2016, 10:56

Nu lach je nog, maar morgen leggen ze een houten balk net voor je achterwiel en gaat je wagen gewoon de lucht in. Of zelfs dat niet en je wagen eindigt met 2 gaten in de bodem.
Kun je die mooie garage gelijk als brandhout gebruiken komende winter. :lol:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 19 aug 2016, 20:19

Beetje de Volvo pech maand geloof ik, zelfs 2 keer de ANWB nodig gehad en vervolgens nog een keer naar de garage geweest.
Die van mij rijd weer prima. Ruilen voor een S60 met wat ervaring? :bag:

allen

Bericht door allen » 19 aug 2016, 20:26

De mijne wil je niet. Ze hebben hem weer omgeruild. Niet omdat de wagen gefixt is, maar omdat hij de 29ste pas naar de importeur kon. Bak schakelt weer strak, maar legt niet altijd goed in. Ratel en resonantie in 3 en 4 is om
gek van te worden. :evil:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 aug 2016, 22:24

Sjeu allen....bad luck man, had nu defender maar gehouden, dan had je iig nog een coole slechte auto...nu blijft alleen het laatste over :kikker:

Ik moet zeggen, dit hoor je meestal niet bij vulva

allen

Bericht door allen » 19 aug 2016, 22:39

Nog even en dan rijd ik ook weer een BMW. Die kon ik in ieder geval nog een paar ton flink gebruiken voor het stuk ging. Met alles daarna weinig succes gehad. :bag:

dvh

Bericht door dvh » 19 aug 2016, 23:02

Jij zag die coole witte bmw van Martijn en dacht:' fuk, had ik die maar'.

Moet zeggen dat de mijne het momenteel ook verbazingwekkend goed blijft doen. 200-300km ritjes gewoon probleemloos.. in de herfst gaan we Oostenrijk weer proberen. Als ie dat goed doet mag ie nog even blijven. Anders gaat ie eruit.

Maar dan komt er gewoon weer een 5 voor terug :)
Want dat is gewoon een heerlijke auto.
Zou gewoon voor zoiets gaan Allen.

allen

Bericht door allen » 20 aug 2016, 07:55

Lol nee. Mooie wagen, maar auto's als deze hebben voor m'n gevoel altijd meer vermogen nodig.
Vooralsnog hoop ik dat ze m'n wagen fixen, want zoals ik hem heb vind ik het een prachtige wagen om te zien.

allen

Bericht door allen » 26 aug 2016, 11:29

Afgelopen dinsdagavond m'n tassen in de Lewinsky gesmeten en naar Hoek van Holland gereden. Daar op tijd de boot op en een klein gelukje was dat de hut aan de voorzijde van de boot was. Had dus mooi uitzicht.
Gelukkig maar, want op de een of andere manier ging het slapen niet zoals ik wilde. Zodoende kon ik vanuit m'n bed mooi kijken naar lampjes van andere schepen en de boot zien aanmeren in Folkestone.
Na het afrijden van de boot in iets meer dan een uur over mooie wegen naar Watton gereden alwaar ik half 9 al bij Emerald stond. Voor een gesloten deur.

Afbeelding

Gelukkig hoefde ik niet al te lang te wachten en na een mooi gesprek kon het werk beginnen. Tot in de middag vooral korte belastingen e.d. gedaan. Timing aangepast etc. Het leek een computerspel. Niet te volgen zo hard als die jongen door de tabellen vloog.
In de pauze de speeltjes van hun in de loods ernaast mogen bekijken. Daarna kwam het serieuze werk.

Afbeelding

Halverwege de middag kon ik weg. Ingecheckt in het hotel aan de andere kant van het dorp. Testrun gedaan en de wagen weer afgegeven om af te laten koelen, zodat ze de volgende dag de koudstart konden inregelen.
Voor de veiligheid de wagen laten begrenzen rond 7300 toeren om de boel vooral heel te houden.
Wiel pk's zijn met 160 nog wat lager dan bij Tovami, maar de wagen loopt nu letterlijk overal erg mooi.
M'n geduld is de afgelopen jaren flink op de proef gesteld maar rijdt inmiddels al flink wat kilometers zonder problemen. Hopen dat dat zo blijft.

Gisteren rond kwart over 10 vertrokken en binnendoor naar de trein. Zou eigenlijk een hotel langs de kust pakken maar toch besloten in 1 keer terug te rijden. Had teveel plezier en wilde simpelweg nog niet stoppen. Tien uur 's avonds gebroken thuis. Tintelende handen van het rijden, stijve rug, lamme knie. Afzien. Afzien is leven!
De auto advertenties met BMW's e.d. kunnen weer de digitale prullenmand in. :df:

Jussi

Bericht door Jussi » 26 aug 2016, 11:38

Leuk verhaal!

Als ik goed begrijp ben je dus naar de UK gereden om de wagen te laten afstellen? Kon dat nergens dichterbij? :tooth:

allen

Bericht door allen » 26 aug 2016, 11:45

Mooie smoes om weer even in UK te zijn toch? :tooth:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 aug 2016, 12:07

leuk verhaal! en echt bewondering voor je doorzetting vermogen :thumbup:

hopelijk blijft alles nu heel en is het gewoon :df:

allen

Bericht door allen » 26 aug 2016, 12:45

Ik hoop het ook. Was nog even spannend want voor ik vertrok nog een testrun gedaan voor de laatste voorafstelling omdat ik zonder laptop wilde rijden. Uit het niets vloog een bumper richting de vooruit en dook op het laatste moment gelukkig naar beneden om versplintert te worden. Zag m'n afspraak al even in de soep lopen, maar alleen wat schade aan de onderzijde van de neus en een deuk in het spruitstuk. Deed me beslissen dat die vooruit verwijderen misschien niet zo'n wijs idee is. Voorlopig laten we de luchtrem er dus op zitten.

Plaats reactie