Ik heb sinds enige tijd een storing in de E38 zitten en ik kom er niet uit wat het nu kan zijn.
Auto gaf al tijden af en toe een melding dat het koelwaterniveau te laag was. Bij controle bleek in het reservoir gewoon de juiste hoeveel koelvloeistof aanwezig te zijn. Dus dacht ik, niveausensor kapot. Dus nieuwe erin gezet in de veronderstelling dat het probleem opgelost zou zijn.
Niet dus. Hij blijft de melding geven. Eerst zo af en toe eens maar nu tijdens iedere rit wel. Ongeacht de temperatuur van de motor. De ene keer na 2 minuten rijden al en de andere keer na 10 minuten. Ook bij stil laten staan na de start geeft ie de melding.
Iemand enig idee waar ik dit nog in kan zoeken? Of heeft iemand een elektrisch schema voor me zodat ik kan zien wat en hoe het een en ander aangesloten zit.
Ik weet dat Mercedes bij sommige modellen de sensor van de kvs en rvs in serie had staan dus als een van de twee kapot ging kreeg je op beide een melding. Heeft BMW dat ook?? De rvs sensor werkt trouwens prima. Die geeft netjes aan dat de rvs op is.
Hoop dat iemand me verder kan helpen.
Owja, gaat om een M52B28 in een '98-er E38.
Thanks