Stefan's 106 Rallye S2 / Update olieverbruik p31
-
OnlineMartijn_bmw
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
@emiel, ook in de leasewereld?
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Ja leuk Emiel! Grappig dat je een andere df'er in een cursus op je werk tegenkomt!
-
Zeker grappig. Zodra ik op jou vestiging ben loop ik langs.
Maar in de IT project kant.
Vendor lease, vendor finance, agri culture.Martijn_bmw schreef:@emiel, ook in de leasewereld?
-
OnlineMartijn_bmw
laten we dan dan een bakkie met ze 3en doenEmiel schreef:Zeker grappig. Zodra ik op jou vestiging ben loop ik langs.
Vendor lease, vendor finance, agri culture.Martijn_bmw schreef:@emiel, ook in de leasewereld?

ik zit op dezelfde vestging als Stefan

- StefanW
Ik vind het best
Afgelopen weekend de 106 weer opgehaald. Auto was nog niet helemaal af, de stoelen moesten er nog in. Had geen haast, vandaar dat ie een tijdje bij de garage heeft gestaan. Vloerkleed heb ik gereinigd en ook terug laten plaatsen.
Nu is de auto wel zo goed als af. Voorlopig geen wilde plannen, aankomende winter gaan we voor meer vermogen

Vrijdagavond voor het eerst met de Rallye op Zandvoort sturen!

Afgelopen weekend de 106 weer opgehaald. Auto was nog niet helemaal af, de stoelen moesten er nog in. Had geen haast, vandaar dat ie een tijdje bij de garage heeft gestaan. Vloerkleed heb ik gereinigd en ook terug laten plaatsen.
Nu is de auto wel zo goed als af. Voorlopig geen wilde plannen, aankomende winter gaan we voor meer vermogen

Vrijdagavond voor het eerst met de Rallye op Zandvoort sturen!
- Macboy
-
- Auto: M3P, 130i
Heel gaaf Stefan!
Het 2.0 blok uit de 305GTI-6 heeft veel potentieel. Helaas niet plug&play. Of schroef je een compressor op dit blok?
Het 2.0 blok uit de 305GTI-6 heeft veel potentieel. Helaas niet plug&play. Of schroef je een compressor op dit blok?

- StefanW
Een RFS is inderdaad een leuk blok, maar dan wordt de neus zwaar en inderdaad niet plug&play. Compressor of turbo gaat een duur geintje worden. Ga eerst kijken wat het blok gaat doen met bewerkte kop, andere nokken en opnieuw afstellen. Dan verwacht ik namelijk ook richting de 160pk te gaan. Dat is een stijging van zo'n 35pk. Op 850kg ga je dat wel merken.
Nadeel blijft dat het een toerenmotortje blijft.
Kan altijd daarna nog kiezen voor turbo of compressor, maar dan kan ik beter een andere auto kopen. Dan is rendabeler.
Was erg druk op de baan, dus maar een kleine compilatie gemaakt. Eerste bocht last van koude bandjes
Nadeel blijft dat het een toerenmotortje blijft.
Kan altijd daarna nog kiezen voor turbo of compressor, maar dan kan ik beter een andere auto kopen. Dan is rendabeler.
Was erg druk op de baan, dus maar een kleine compilatie gemaakt. Eerste bocht last van koude bandjes

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- StefanW
Heb mijn remblokken verwisseld. Had CL6 en heb nu CL5+. Merk wel dat het piepen iets minder is geworden. Nog steeds is het niet heel fijn, maar kan er wel mee leven. Na 1 rondje ring wordt het wel een stuk minder op het circuit. Zodra je op de openbare weg rijdt is het ook zo weer terug.
Maar rij eigenlijk altijd met oordoppen (met lange stukken).
Maar rij eigenlijk altijd met oordoppen (met lange stukken).
-
Hoe bevallen de stoelen? Nog goed te doen op de langere stukken?
- StefanW
Ja prima te doen op lange stukken!
- StefanW
Vrijdagavond eigenlijk voor het eerst op Zandvoort gereden. In 2008 heb ik ooit eens een trackochtend met DF gedaan met mijn daily destijds, maar dat was in de regen en een complete straatauto. Weet nog goed dat de remmen van mijn Cooper S na nog geen 2 ronden last hadden van fading.
Vond het wel leuk, maar haal er een stuk minder "kick" uit dan op de Nordschleife. Leuk om van het lijstje af te strepen, maar zal niet heel vaak op Zandvoort gaan rijden
Ook nog ff langs box 17 gelopen. Marleen ff gesproken en Peter was druk aan het telefoneren. Volgende keer blijf ik iets langer (zag een mooie Fanatec staan die ik wel eens wil proberen
)
Vond het wel leuk, maar haal er een stuk minder "kick" uit dan op de Nordschleife. Leuk om van het lijstje af te strepen, maar zal niet heel vaak op Zandvoort gaan rijden

Ook nog ff langs box 17 gelopen. Marleen ff gesproken en Peter was druk aan het telefoneren. Volgende keer blijf ik iets langer (zag een mooie Fanatec staan die ik wel eens wil proberen

-
- Auto: M3P, 130i
Netjes! Reed vroeger 2'25" met standaard 106tallye op straatbanden
- StefanW
Afgelopen weekend weer op de Ring geweest. Zaterdagochtend vertrokken met redelijk mooi weer, maar in Duitsland werd het toch ineens erg slecht weer. De hele zaterdag was kwa weer niet heel mooi. Met regen rij ik sowieso niet op de Ring, dus een beetje gekeken bij Breidscheid en de ingang.

Zondagochtend om 9:00 richting de Ring gereden. Doordat er een groot evenement op het hoofdcircuit was, zat alles rondom de ring volgeboekt en moest ik uitwijken naar een plaatsje 30 minuten van de Ring. Prima gasthaus gerund door Nederlanders en dat voor 37 euro per nacht (incl. goed ontbijt) .
In de ochtend 5 ronden kunnen rijden. In de middag was een lange baansluiting, na deze baansluiting nog 3 ronden gereden. Inmiddels was het half 5 geweest, dus vond het eigenlijk wel mooi geweest. Richting hotel om mijn spullen op te halen en terugweg in Kelberg een pizza gegeten bij La Laterna (betere pizza's dan Pinnochio). Rond 18:30 uur zat ik de auto om weer richting NL te vertrekken. Toch nog even langs ingang gereden en het was behoorlijk rustig geworden, heerlijk avondzonnetje, dus prima om te rijden
Mijn weekendtas goed vast achter de stoel gezet en gewoon nog even 2 rondjes gereden. In de laatste ronde zelfs mijn snelste ronde gereden; 8:53 BTG. Wel netjes met 125pk denk.
Geslaagd weekend. Rallye heeft het weer probleemloos gedaan!
Filmpje van een rondje in de ochtend:

Zondagochtend om 9:00 richting de Ring gereden. Doordat er een groot evenement op het hoofdcircuit was, zat alles rondom de ring volgeboekt en moest ik uitwijken naar een plaatsje 30 minuten van de Ring. Prima gasthaus gerund door Nederlanders en dat voor 37 euro per nacht (incl. goed ontbijt) .

In de ochtend 5 ronden kunnen rijden. In de middag was een lange baansluiting, na deze baansluiting nog 3 ronden gereden. Inmiddels was het half 5 geweest, dus vond het eigenlijk wel mooi geweest. Richting hotel om mijn spullen op te halen en terugweg in Kelberg een pizza gegeten bij La Laterna (betere pizza's dan Pinnochio). Rond 18:30 uur zat ik de auto om weer richting NL te vertrekken. Toch nog even langs ingang gereden en het was behoorlijk rustig geworden, heerlijk avondzonnetje, dus prima om te rijden

Mijn weekendtas goed vast achter de stoel gezet en gewoon nog even 2 rondjes gereden. In de laatste ronde zelfs mijn snelste ronde gereden; 8:53 BTG. Wel netjes met 125pk denk.
Geslaagd weekend. Rallye heeft het weer probleemloos gedaan!
Filmpje van een rondje in de ochtend:
- Macboy
Geweldig weer man
En de pizzas bij Pinnochio staan vooral bekend om hun grootte niet om hun kwaliteit

En de pizzas bij Pinnochio staan vooral bekend om hun grootte niet om hun kwaliteit

- GTRene
rappe tijd 

-
OnlineMartijn_bmw
zag hem vandaag staan op het werk
(en je reed achter mij om 17.30uur weg)
mooi ding ook zo irl
leek alleen of je blanke lak op de voorbumper loslaat of was het vuil?

(en je reed achter mij om 17.30uur weg)
mooi ding ook zo irl

- StefanW
Thnx martijn! Was vandaag met de Rallye naar het werk inderdaad.
Na afgelopen weekend had ik hem nog niet gewassen, dus hij stond er niet erg netjes bij. Klopt inderdaad dat de blanke lak van de linker stootstrip af bladert. Als ie vies is valt het meer op. Toen ie paar maanden terug bij de spuiter stond had ik nog aangegeven dat ie de beide stootstrips van de voorbumper ook mocht spuiten, maar door de drukte is dat er helaas niet meer van gekomen. Wil het nog wel een keer laten doen. Denk aankomende winter als ie toch weer paar maanden stil staat.
Nog paar foto's van afgelopen weekend:

Bij 3:40 kom ik langs (ik zet hem eigenlijk iets teveel in de bocht)
En kleine compilatie van de 10 ronden:
Na afgelopen weekend had ik hem nog niet gewassen, dus hij stond er niet erg netjes bij. Klopt inderdaad dat de blanke lak van de linker stootstrip af bladert. Als ie vies is valt het meer op. Toen ie paar maanden terug bij de spuiter stond had ik nog aangegeven dat ie de beide stootstrips van de voorbumper ook mocht spuiten, maar door de drukte is dat er helaas niet meer van gekomen. Wil het nog wel een keer laten doen. Denk aankomende winter als ie toch weer paar maanden stil staat.
Nog paar foto's van afgelopen weekend:
Bij 3:40 kom ik langs (ik zet hem eigenlijk iets teveel in de bocht)
En kleine compilatie van de 10 ronden:
-
OnlineMartijn_bmw
gave filmpjes!
Het vuil kon ik goed doorheen kijken, ziet er echt heel mooi uit
uitlaat vind ik ook wel cool zo!
en stom toevallig reed ik met jou achter mij de A6 op en een paar km later kwam ik een witte 106 rally fase I tegen.
zo zie je ze nooit meer, zo 2 binnen 5 minuten
Het vuil kon ik goed doorheen kijken, ziet er echt heel mooi uit

en stom toevallig reed ik met jou achter mij de A6 op en een paar km later kwam ik een witte 106 rally fase I tegen.
zo zie je ze nooit meer, zo 2 binnen 5 minuten

- StefanW
Thnx, ben er ook erg blij mee. haha wel grappig dat je vlak daarna een fase 1 tegenkomt. Als ik de A6 op rij, rij ik eigenlijk nooit harder dan 100-110km/h. Motor is dan nog ijskoud, doe ik met de Rallye als met de BMW 
Zal hier mijn topic even gelijk beter updaten:
Vorige week is er een taxateur langs geweest. Begin volgende week krijg ik te horen op welk bedrag ie getaxeerd is. Krijg nooit mijn investering terug uiteraard, omdat er heel veel arbeidsloon in zit, maar de dagwaarde zal op dit moment 1k zijn, dus alles erboven is mooi meegenomen
(auto is all risk verzekerd)

Vorige week vrijdag ben ik weer terug gegaan naar de uitlatenman. Macboy had er een dubbelloops onder
, ik vond dat persoonlijk niet mooi en heb dat begin mei laten aanpassen naar een dieselpijpje. Lekkere cleane look, maar door het dieselpijpje kreeg ik een hoop herrie/resonantie erbij. Ik denk dat het geluid terugkaatste via het wegdek. Op de snelweg moest ik echt met oordoppen rijden. Wat zo'n eindpijpje kan doen kwa geluid?! Nu is ie echt weer een stuk stiller en zijn oordoppen op snelweg niet meer nodig.
Dus dieselpijpje laten vervangen door een klein recht pijpje. Uiteindelijk gekozen voor een 45mm pijpje. Hij is erg klein, maar vind het wel grappig staan.

Vorige week ook een nieuwe update gekocht, namelijk een AST schroefset (hoogte en hardheid) met camberplates. Ik rij nu op Bilstein dempers en Eibach veren, rijdt wel prima, maar op het "limiet" helt de auto toch nog over. Met de schroefset hoop ik dit op te lossen. Kwa hoogte vind ik hem goed staan, dus de auto hoeft niet lager van mij. Met de camber plates kan ik hem meer negatief camber geven.
Eind volgende maand verwacht ik dat het eronder zit. Voorlopig geen trackday of weekend Ring gepland staan, dus geen haast.

Zal hier mijn topic even gelijk beter updaten:
Vorige week is er een taxateur langs geweest. Begin volgende week krijg ik te horen op welk bedrag ie getaxeerd is. Krijg nooit mijn investering terug uiteraard, omdat er heel veel arbeidsloon in zit, maar de dagwaarde zal op dit moment 1k zijn, dus alles erboven is mooi meegenomen

Vorige week vrijdag ben ik weer terug gegaan naar de uitlatenman. Macboy had er een dubbelloops onder

Dus dieselpijpje laten vervangen door een klein recht pijpje. Uiteindelijk gekozen voor een 45mm pijpje. Hij is erg klein, maar vind het wel grappig staan.

Vorige week ook een nieuwe update gekocht, namelijk een AST schroefset (hoogte en hardheid) met camberplates. Ik rij nu op Bilstein dempers en Eibach veren, rijdt wel prima, maar op het "limiet" helt de auto toch nog over. Met de schroefset hoop ik dit op te lossen. Kwa hoogte vind ik hem goed staan, dus de auto hoeft niet lager van mij. Met de camber plates kan ik hem meer negatief camber geven.
Eind volgende maand verwacht ik dat het eronder zit. Voorlopig geen trackday of weekend Ring gepland staan, dus geen haast.
- MartijnGizmo
Dat pijpje en de ontbrekende Team Dynamics zorgden er dus voor dat ik hem vorig weekend niet herkende!
Ben wel benieuwd hoe ze zoiets nou taxeren... alleen dagprijs + stapel onderdelen? Of ook alle arbeid etc?

- Macboy
Enkel pijpje is ook verreweg het mooiste op de Rallye 

-
OnlineMartijn_bmw
Ik rij idd dat stukje a6 ook nooit hard max 120 totdat ik de a27 opga dan is er wel wat warmte in de motor.
Maar tis idd een heel klein (te klein eigenlijk) stukje dat je motor een beetje warm kan worden en je meteen de snelweg opmoet
Maar tis idd een heel klein (te klein eigenlijk) stukje dat je motor een beetje warm kan worden en je meteen de snelweg opmoet
- MartijnGizmo
Ah, ik vermoed dat de heren allebei hun reis beginnen langs een 'vliegende schotel'...