Na een jaartje of 5 meegluren heb ik besloten om me aan te melden. Ik ben Paul, 29 jaar en woon in het Zuyden des landsch. Iets specifieker; 66km van Spa en 138km van Nurburg

Als Nordschleife liefhebber pendel ik al ruim 10 jaar naar Nurburg om voornamelijk te kijken en zo af en toe eens een daily ontzettend op z’n donder te geven. Noemenswaardig zijn ze niet, maar met een Golf MK3 vr6 en een Golf MK5 TDI heb ik hier de meeste lol gehad.
Daarnaast heb ik tussen 2008 en 2010 voornamelijk als rijdende chicane gefungeerd op Skylimit dagen op Zolder en Spa, in een E30 318is. Helaas geen kenteken, dus was Nordschleife geen optie.
Na een redelijk uit de hand gelopen verbouwing van een huis (inmiddels mag ik totaalrenovatie zeggen) heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en (weer) een trackcar gekocht. Het is een mooie 1997 E36 328i limo in Montrealblau geworden. De vorige eigenaar knalde er behoorlijk hard mee over de ring, maar vertroetelde de auto dan ook behoorlijk. De onderhoudshistorie is vanaf dag 1 bijgehouden, 2 andere eigenaren, een stapel rekeningen van orginal erzatsteilen, en het werd al snel duidelijk dat de beste man niet bespaard heeft op onderhoud. Oorspronkelijk was het de bedoeling om zelf een auto te bouwen, maar tijd vs geld en nog wat afwegingen hebben me doen besluiten toch een ‘gebruikte’ track car te kopen.
Het is een Duitse auto, met -zoals dat in Duitsland moet- alle aanpassingen eingetragen in de TUV keuring. Toch krijg ik het telkens benauwd als ik denk aan de APK die komen gaat, maar goed, dat zien we dan wel weer. De auto is door de vorige eigenaar grotendeels ontdaan van zijn interieur. Als ik dan naar de optielijst (zie foto) kijkt springen me de tranen in de ogen. Van zwarte hemel tot M-stuur tot verwarmd alcantara, maar goed...
Noemenswaardige ingebouwde (en TUV eingetragen) opties:
• Bilstein B14
• OMP kuipjes met Schroth 4-punt gordels.
• OMP Deep dish stuurwiel.
• CAE shifter
• OZ leggera wielen met nieuwe Potenza’s
• E46 330 remmen op vooras
• Verschillende PU rubbers in het onderstel
• Sportauspuff
• M-pakket af fabriek
Vooralsnog wil ik alleen het interieur een beetje terugplaatsen/aanpakken (hemel en tapijt) en ga ik eens kijken naar gele koplampunits (altijd een zwak voor gehad). Voor de rest; vooral veel rijden
Ik hoop hier wat wegwijs te worden in de wondere wereld van trackdays en natuurlijk tips en tricks op te doen op het gebied van BMW e36’s. Betere foto's komen eraan.
MVG, Paul