Alpina BMW
- GTRene
Re: Alpina BMW
zo op de foto's wel een mooie uitvoering.
-
Ha, die Joost;
Lijkt op het oog inderdaad een erg nette auto. Eigenlijk vind ik de vraagprijs, gezien de kilometerstand erg laag, dus of er toch soms iets aan mankeert.... De laatste bieding komt ook zo dicht erbij in de buurt dat hij normaliter eigenlijk al verkocht had moeten zijn. Heiloo is redelijk in de buurt, misschien binnenkort eens een kijkje wagen.
Lijkt op het oog inderdaad een erg nette auto. Eigenlijk vind ik de vraagprijs, gezien de kilometerstand erg laag, dus of er toch soms iets aan mankeert.... De laatste bieding komt ook zo dicht erbij in de buurt dat hij normaliter eigenlijk al verkocht had moeten zijn. Heiloo is redelijk in de buurt, misschien binnenkort eens een kijkje wagen.
- ///Joost
Ja, vanuit EHV is het een flinke trip, en het was meer een 'schaufensterbummel' van mij, maar ik heb er toch maar een berichtje aan gewaagd.
Edit: Belletje gedaan.
- Duitse import
- Gekocht van (waarschijnlijk) 2e eigenaar
- Auto had een tijd stil gestaan met motorprobleem (kettinggeleiders)
- Hij heeft zelf alle reparaties gedaan om 'm weer netjes te maken, bonnetjes aanwezig
- Alle sleutels aanwezig
- Geen onderhoudshistorie
- Wordt dagelijks gebruikt, nu 119k op de klok
Hij schijnt er van binnen en buiten erg netjes uit te zien.
Edit: Belletje gedaan.
- Duitse import
- Gekocht van (waarschijnlijk) 2e eigenaar
- Auto had een tijd stil gestaan met motorprobleem (kettinggeleiders)
- Hij heeft zelf alle reparaties gedaan om 'm weer netjes te maken, bonnetjes aanwezig
- Alle sleutels aanwezig
- Geen onderhoudshistorie
- Wordt dagelijks gebruikt, nu 119k op de klok
Hij schijnt er van binnen en buiten erg netjes uit te zien.
- GTRene
bij die foto's zit wel zo'n map bij met wat boekjes, maar die van onderhoud ontbreekt dus? wel wat jammer en als je rekening houd met dat de kmst dan bv niet klopt maar verder alles mooi is, zou je er mee kunnen leven met zoiets.
Op RDW komt sowieso geen logisch te staan bij import
maja motorproblemen en kettinggeleiders stuk bij die bv 117k
but who knows.
Op RDW komt sowieso geen logisch te staan bij import

maja motorproblemen en kettinggeleiders stuk bij die bv 117k

-
Hmm. Oudere Alpina`s kunnen een dure grap zijn kwa onderdelen, ben je zo meer dan de aanschafwaarde kwijt, ik durf niet zonder een deskundige aanschafkeuring zo`n ding te kopen. Handbak scheelt alweer wat.. Kettingeleiders is idd erg typisch. Verder geen leer en "maar" de 3.2 zes cilinder.///Joost schreef:Wie kent deze Alpina? Lijkt best netjes zo in de advertentie...Het blijft kriebelen, die BMWs...![]()
http://link.marktplaats.nl/m965553610
Zo te zien geimporteerd in 2015, wellicht voor de handel, want hij staat al sinds sept 2015 op mp te koop.
Anderzijds rijd je wel een Alpina, wie wil dat nu niet eens? En voor nog geen 10K.
Grappig kenteken ook: GG-572-G
Laatst gewijzigd door Bombadil op 13 jul 2016, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
en anders koop je zoiets, zelfde prijs wel nog in DLD maar met 4.6 V8
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Mooie youngtimer idd.
Wel vreemd idd dat een bod 250 onder de vraagprijs uit december niet geaccepteerd is..
Mooie auto, mist een opendak en cruise. Is dat makkelijk opgelost met een multi functioneel stuur? (Is dat voorbereid?) Misschien wel wat om de mijne te vervangen, 90dkm minder gelopen, een zingende 6 cilinder en handbak! (V8 niet leverbaar met handbak)
Wel vreemd idd dat een bod 250 onder de vraagprijs uit december niet geaccepteerd is..
Mooie auto, mist een opendak en cruise. Is dat makkelijk opgelost met een multi functioneel stuur? (Is dat voorbereid?) Misschien wel wat om de mijne te vervangen, 90dkm minder gelopen, een zingende 6 cilinder en handbak! (V8 niet leverbaar met handbak)
- ///Joost
Het bod was geaccepteerd volgens hem, maar toen bleef het blijkbaar stil aan de andere kant.
-
Ha Joost, Audi zat?
Hoest met de kleine?
Is jouw audi wel betrouwbaar gebleken?
Volgens mij ben je bijna twee jaar niet op het forum geweest, doet wat geks met je... Audi's....

Hoest met de kleine?
Is jouw audi wel betrouwbaar gebleken?

Volgens mij ben je bijna twee jaar niet op het forum geweest, doet wat geks met je... Audi's....

- Martin van der Zwaard
Bij de E46 was dat vanaf een bepaald bouwjaar redelijk simpel te "retrofitten" dus wellicht kan dat bij de E39 ook wel. Enige is dat je en net stuur moet vinden en die laten bekleden met de befaamde Alpina-stiksels.Spijkerhard schreef:Mooie auto, mist een opendak en cruise. Is dat makkelijk opgelost met een multi functioneel stuur? (Is dat voorbereid?)
- ///Joost
Hoe meer ik naar de advertentie kijk, hoe meer er eigenlijk mist. Geen cruise (jammer), geen schuifdak (geen must), geen navi (ook geen must), maar vooral geen onderhoudsboekje en dat is toch wel jammer bij zo'n auto. Maar goed, daar is de prijs ook naar en hij is erg netjes zo te zien. Jammer dat ik eerst van een Audi af moet, mocht ik door willen zetten.
Audi staat nu 175k op de klok, wat niet veel is vergeleken bij het aanbod. Hij is technisch ook 100% in orde. Die Alpina is aan gesleuteld, maar hoe en wat is een beetje een raadsel.
Inderdaad veel bezig gehouden met werk, en erg veel enthousiasme gestopt in de racefiets. Ik ben een beetje aan het rondkijken. Van de ene kaqnt is de Audi nog prima en MdV vind 'm ook erg fijn. Van de andere kant kriebelt het BMW gevoel altijd.
De kleine is ook al weer een goede 2 jaar, dus dat gaat ook allemaal door. Bij jullie ook alles goed?
Lijkt wel of ik nooit ben weggeweest...
Audi staat nu 175k op de klok, wat niet veel is vergeleken bij het aanbod. Hij is technisch ook 100% in orde. Die Alpina is aan gesleuteld, maar hoe en wat is een beetje een raadsel.
Ja, ik heb veel gelezen en leuk om te zien dat er nog steeds gewoon dezelfde mensen hier zitten.ErikS schreef:Ha Joost, Audi zat?
Hoest met de kleine?
Is jouw audi wel betrouwbaar gebleken?![]()
Volgens mij ben je bijna twee jaar niet op het forum geweest, doet wat geks met je... Audi's....![]()

Inderdaad veel bezig gehouden met werk, en erg veel enthousiasme gestopt in de racefiets. Ik ben een beetje aan het rondkijken. Van de ene kaqnt is de Audi nog prima en MdV vind 'm ook erg fijn. Van de andere kant kriebelt het BMW gevoel altijd.
De kleine is ook al weer een goede 2 jaar, dus dat gaat ook allemaal door. Bij jullie ook alles goed?
Lijkt wel of ik nooit ben weggeweest...

- tomgtr
Welkom terug Joost! Goed te horen dat kleine goed gaat. Kom maar door met Audi verhalen. Er zijn wat mensen hier die zelfs niet een RS4 voorstellen omdat er teveel BMW liefde is dus Audi rijders : kom in opstand!
- Vlokmans
Zou de km-stand niet uit te lezen zijn? De standen worden in meerdere modules opgeslagen, moet toch wel te achterhalen zijn lijkt mij.
-
Die B10 3.2 is bekend:
http://www.alpina-archive.com/?p=15884&nmt=B10-3.2-083" onclick="window.open(this.href);return false;
Teruggedraaid!
Ik heb voor een Duitse kennis van het Alpinaforum in januari de eigenaar gesproken, die gaf aan niets van de km-stand terug draaien te weten..
Groet,
Adwo
http://www.alpina-archive.com/?p=15884&nmt=B10-3.2-083" onclick="window.open(this.href);return false;
Teruggedraaid!
Ik heb voor een Duitse kennis van het Alpinaforum in januari de eigenaar gesproken, die gaf aan niets van de km-stand terug draaien te weten..
Groet,
Adwo
-
tomgtr schreef:Welkom terug Joost! Goed te horen dat kleine goed gaat. Kom maar door met Audi verhalen. Er zijn wat mensen hier die zelfs niet een RS4 voorstellen omdat er teveel BMW liefde is dus Audi rijders : kom in opstand!

Had niet eens door dat Joost weg was.

-
Prima!De kleine is ook al weer een goede 2 jaar, dus dat gaat ook allemaal door. Bij jullie ook alles goed?
Nr 2 is er bijna. Zal deze week wel komen aangezien ze al over tijd loopt.

Mooi dat jouw audi wel betrouwbaar is gebleken. Er staat een mooie 540i te koop op dit forum.
Ik zou daar eens gaan kijken. (audi6 is de verkoper) Maar volgens mij staat die niet meer online ivm wat 'gezeur'.
- ///Joost
Bedankt!Adwo schreef:Die B10 3.2 is bekend:
Teruggedraaid!
Groet,
Adwo
Wat denk je?! Ik vind net exact dezelfde info als jij met de betreffende 'note'. Dit is dus een no-go.
@Erik, ik zal eens kijken.
- GTRene
ah, dus toch gerotzooid met de kmst, jammer...
dan beter voor zoiets gaan, ook niet duur en 4.6 en relatief lage kmst mocht dat kloppen.
dan beter voor zoiets gaan, ook niet duur en 4.6 en relatief lage kmst mocht dat kloppen.
-
Niet meer te vinden, Joost.
Gaat om een 540i Sedan individual.
Mooie basis met een klein beetje werk. Als je het maar weet schrikt het je niet af.
Ik zou Audi6 ff een PB sturen.
Mooie basis met een klein beetje werk. Als je het maar weet schrikt het je niet af.

- Arthur
- Auto: Nr.51
http://www.driving-fun.com/forum/member ... file&u=711" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ha, die Fappers;
Duidelijk verhaal; next!Adwo schreef:Die B10 3.2 is bekend:
Teruggedraaid!
Groet,
Adwo
- Henk Jan
Hij staat nog wel op Bimmerportal ;ErikS schreef:Niet meer te vinden, Joost.
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 86&t=50639
-
Blijf het raar vinden dat Alpina niet standaard een sper monteert. Wat is de gedachte hierbij?
B3 E46 cabrio.
http://link.marktplaats.nl/m1037174925" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijzig maar de wagen laatst gezien en deze is van A tot Z helemaal opgeknapt, als je dat meeneemt is ie opeens een stuk goedkoper..
B3 E46 cabrio.
http://link.marktplaats.nl/m1037174925" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijzig maar de wagen laatst gezien en deze is van A tot Z helemaal opgeknapt, als je dat meeneemt is ie opeens een stuk goedkoper..
Raar dat dat hele topic weg is. Heb ik een relletje gemist?? Normaal bij verkoop gaat het topic toch op slot? Vind ik iig de juiste aanpak, zo behoud je ook nog wat historie van auto`s.Henk Jan schreef:Hij staat nog wel op Bimmerportal ;ErikS schreef:Niet meer te vinden, Joost.
Mooie basis met een klein beetje werk. Als je het maar weet schrikt het je niet af.![]()
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 86&t=50639
- ///Joost
Alpina maakt een compromis tussen sportiviteit en comfort. Een sper is dan wellicht een onnodig hoge kostenpost. Naar ik begrepen heb houden ze zich normaal gesproken wel heel erg bezig met het onderstel.Bombadil schreef:Blijf het raar vinden dat Alpina niet standaard een sper monteert. Wat is de gedachte hierbij?
Overigens ben ik geen lid van Bimmerportal. Dan kun je de advertentie niet lezen. Jammer dat ie hier op DF weg is.
-
Jazeker!Heb ik een relletje gemist??