1999 Z3 Coupé 2.8

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door GTRene » 15 nov 2013, 14:30

hier zeggen ze bv dit wat wel erg kaal is>

http://imbmparts.com/bmwtips/" onclick="window.open(this.href);return false;
Shock -> bottom washer -> rear shock mount -> top washer -> nylock nut.
het hoort bij die aftermarket ala Z3 achter eigenlijk zo (beter)

schokdemper> buffer 3> die grote ring onder 17> topmount 7> pakking 9 (tussen topmount en carros)> dan die 2 top ringen 17 en 1> moer zelfborgend 12.
en eventueel als extra de Z3 roadster verstevigings plaat 16.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Jussi » 15 nov 2013, 17:36

GTRene schreef:hier zeggen ze bv dit wat wel erg kaal is>

http://imbmparts.com/bmwtips/" onclick="window.open(this.href);return false;
Shock -> bottom washer -> rear shock mount -> top washer -> nylock nut.
het hoort bij die aftermarket ala Z3 achter eigenlijk zo (beter)

schokdemper> buffer 3> die grote ring onder 17> topmount 7> pakking 9 (tussen topmount en carros)> dan die 2 top ringen 17 en 1> moer zelfborgend 12.
en eventueel als extra de Z3 roadster verstevigings plaat 16.
Zo ga ik het ook doen. Gaat me 1,5cm schelen en gaat volgens mij de veer beter in de stelschroef klemmen.

Overigens rijd ik nu zonder de binnenbekleding bij de wielkuipen. Jesus, nu komt die spaghetti echt tot zijn recht. Wat een lekker geluid :hungry: :hot:
Ik denk dat ik niet alle isolatie (die dikke mouse) ga terug plaatsen als ik de koffer terug in elkaar schroef. :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door GTRene » 15 nov 2013, 18:24

leuke klank-kast denk ik, komt nog mooi uit nu je er nog bij moet :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Tomj » 16 nov 2013, 13:44

Dan moet je alles van tapijten en isolatie er eens uithalen.
Becauseracecar.jpeg

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Jussi » 16 nov 2013, 17:07

Kom dit maar al eens checken. :wink:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Jussi » 18 nov 2013, 00:02

Vandaag verder gedaan met de schroefset. Begonnen met de top mounts te installeren zoals hier boven beschreven. Zo zag het eruit:

Afbeelding

Je ziet dat er nog maar weinig schroefdraad over was. Dus hebben we er wat spul tussenuit gelaten:

Afbeelding

Je ziet dat er bijna een cm gewonnen is. De veer klemde nu vele malen beter als ervoor. Ik dacht dat het dus helemaal goed was. Dan maar gaan testrijden en het geluid was gewoon weer aanwezig. Dus weer de wielen eraf en de stelschroef anderhalve slag uitgedraaid. Nu klemt de veer echt goed en kan je ze gewoon niet meer bewegen. Nu moet het wel goed zijn, dacht ik. Dus weer gaan testrijden en ja, hoor. Het geluid is er nog steeds. Omdat ik helemaal aan het doordraaien was, heb ik ook alles van gereedschap in de koffer eruit gehaald om zeker te zijn dat het niet daar van kwam. Helaas leverde dat ook niets op. :cry:

Dan maar de auto op de brug gezet en als we aan het subframe liggen trekken, blijf je een geluid horen dat afkomstig is van de stelschroef die tegen de veer klappert, ook al zit die wel stevig vast als het wiel eraf is.
Het is ook niet dat de windingen op elkaar zitten. Ze raken elkaar helemaal niet:

Afbeelding

Uit frustatie heb ik er dan maar wat isolatie uit gehaald. :mrgreen:

Afbeelding

Nu heb ik een e-mail naar H&R gestuurd. Ik ben benieuwd wat dat zal opleveren..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door GTRene » 18 nov 2013, 12:42

das mooi balen...
je weet denk ik dat de veer 2 kanten heeft die verschillend zijn in diameter?
1 kant speciaal voor boven en 1 kant speciaal voor onder...

hier trouwens nog wel een voorbeeld uit een DIY, niet van de veer hoor, maar dat van de veer staat dacht ik wel op de TUV brief van H&R die erbij kwam?

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Mounts.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

je zou trouwens ook nog de bovenste ring (op demper) kunnen om flippen, niet dat het zo aangegeven staat maar zou best leuk kunnen werken qua iets meer stug/inkapselen topmount, niet dat dat het geluid maakt oid, but you can.

maar euh, stel dat het geluid niet bij die veer/steller weg komt, jij denkt veer en steller? dan zou je misschien als je pech heb ook eens kunnen kijken naar chassis cracks in de kofferbak, maar dat zal wel niet zo snel bij een 2.8

lijkt me normaal gesproken raar dat de stelring via de veer bv kraakt, als het goed is niet, of er moet wat geen juiste verbinding hebben oid, wel klote als je er steeds weer bij moet met knooien, hoop dat je het snel vind, neem aan dat de stelring gewoon goed (niet ruim) om de uitstulping van het chassis past? en de veer goed (niet te los) om de stelring?
Laatst gewijzigd door GTRene op 18 nov 2013, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Jussi » 18 nov 2013, 12:51

GTRene schreef:das mooi balen...
je weet denk ik dat de veer 2 kanten heeft die verschillend zijn in diameter?
1 kant speciaal voor boven en 1 kant speciaal voor onder...

hier trouwens nog wel een voorbeeld uit een DIY, niet van de veer hoor, maar dat van de veer staat dacht ik wel op de TUV brief van H&R die erbij kwam?

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Mounts.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mij lijkt het dat je de veer gewoon monteert zodat de partnumber erop leesbaar is en niet omgekeerd staat (zie foto vorige pagina).

Wat zou er op de TUV brief moeten staan?

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Jussi » 18 nov 2013, 12:54

Ik denk trouwens niet dat de veer er omgekeerd op past. Dan zou je de stelschroef ook al op de draagarm moeten zetten ipv tegen de carrosserie.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door GTRene » 18 nov 2013, 13:04

Jussi schreef:Ik denk trouwens niet dat de veer er omgekeerd op past. Dan zou je de stelschroef ook al op de draagarm moeten zetten ipv tegen de carrosserie.
heb m'n antwoordt nog wat aangevuld boven jou reactie (ben niet zo snel :tooth: )
maar denk dat in de TUV brief die je er wellicht bij hebt welke kant boven moet, normaal makat het niet uit een veer is een veer, maar dat ivm de stelring die idd boven hoort (normaal gesproken)

volgens mij staat het in de brief, althans die brief die ik bij de Lowtec veren kreeg stond dat er in, ik ging ook van het opschrift uit maar weet niet meer of dat dan ook aangeeft boven en onder qua schrift/merk op de veren.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Jussi » 18 nov 2013, 13:20

maar euh, stel dat het geluid niet bij die veer/steller weg komt, jij denkt veer en steller? dan zou je misschien als je pech heb ook eens kunnen kijken naar chassis cracks in de kofferbak, maar dat zal wel niet zo snel bij een 2.8

Als je je vinger op de veer houdt terwijl je met het subframe schudt, voel je een knikje van de veer die tegen de stelschroef knarst. Lijkt me dus echt wel van daar te komen.

lijkt me normaal gesproken raar dat de stelring via de veer bv kraakt, als het goed is niet, of er moet wat geen juiste verbinding hebben oid, wel klote als je er steeds weer bij moet met knooien, hoop dat je het snel vind, neem aan dat de stelring gewoon goed (niet ruim) om de uitstulping van het chassis past? en de veer goed (niet te los) om de stelring?

De stelschroef zit vast met een imbusschroefje op de uitstulping van het chassis. Ik heb die met een rubberen hamer opgeslagen zodat die zeker goed zou klemmen. De stelschroef zelf lijkt me ook gewoon erg strak en rammelvrij. De veer zit losjes rond de stelring. In ieder geval niet superstrak. Je wordt inderdaad moedeloos van het steeds weer uit elkaar te halen. :evil:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door GTRene » 18 nov 2013, 13:40

owja ik zie het op je foto's, je hebt daar een schroefje zitten, bij de KW set/steller zit dat niet, die zit er gewoon op zonder borging.

heb nog ff mijn KW foto's bekeken, daar zit als je een steller hebt een vlakke kant aan die kant waar de steller komt en dus kun je niet verkeerd om monteren, ik kwam in de war met die lowtec veren die zijn echter zonder steller :bag: en dan is dat anders...

bij de de verstelbare achter veren dus met steller is 1 kant afgevlakt en dus kan het niet missen en zo te zien zitten jou veren dan goed....

voorbeeld wat ik bedoel en zie je bv ok dat het opschrift niet alles zeggens is immers bij deze set komt dat dan op de kop qua lezen van, je ziet de vlakke kant voor de steller en de gewone kant wat op het rubber komt
04082013759.jpg
04082013759.jpg (169.73 KiB) 2302 keer bekeken
en hier bv van de lowtec zonder stelring, dus vaste verlaging en je ziet 2 dezelfde kanten alleen 1 komt boven, iets andere maat binnenkant>
11092013886.jpg
11092013886.jpg (123.41 KiB) 2302 keer bekeken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door GTRene » 18 nov 2013, 14:16

owja, hier bv wat goede foto's waar je mooi kan zien dat er 2 elkaar goed raken onder statische? lading, zo die bv op straat stil staat bij die kar.

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=375086" onclick="window.open(this.href);return false;

het schijnt 'normaal' te zijn, de smallere windingen kunnen daar binnen in zakken maar mooi is het zeker niet en wat vreemd toch ook wel.
dat heb je bij alleen een vaste verlaging zonder stelring bv niet zo, wat dat betreft liever eigenlijk een vaste verlaging :D

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Jussi » 18 nov 2013, 14:37

Die foto hierboven van mijn achterveer vanaf de stabistang bekeken is onder statische lading, René. De wagen stond toen op een 4 palenbrug. Mijn veren raken elkaar dus niet. Bij mijn H&R vaste verlaging was dat wel het geval. En op zich zou dat ook geen kwaad kunnen. Ik heb hier op de vorige pagina al eens van H&R gecopy-paste dat dat er voor zorgt er niet uit kan vallen als je echt gek gaat doen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door GTRene » 18 nov 2013, 15:38

is idd netjes bij die veren van jou :D

hopen dat je snel de kraak eruit hebt, neem aan dat je dat voor de ombouw niet had, we lezen wel hoe het opgelost wordt en waar het precies door kwam.

ik heb ondertussen een 2de hands Ashals met wielnaaf van een gewone E36 (same as Z3) en van een gewone E46 besteld, om als mal te gebruiken en remsetjes pasklaar op te maken :tooth:

kan ik meteen zelf zien hoe dat verschil zit IVHT de M modellen en of kan ik wat leuks bij elkaar zoeken of maken voor die types :D

ook een bod gedaan (ebay) op die van de M (e36/Z3) :mrgreen:
nog meer onderdelen straks in de garage :gek:
maar dan kan je meer met zekerheid zeggen en zien e.d.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Jussi » 10 jul 2016, 17:41

Zo heren.. Deze kar heeft sinds maart 2014 in de schuur van een vriend gestaan omdat ik naar Barcelona was verhuisd.

Sinds enkele maanden terug in BE en het kriebelt om deze aan te pakken. Er zijn namelijk wat puntjes die aandacht verdienen. Ik denk er ook langer en langer over na dat ik deze gewoon maar moet bijhouden voor een lange tijd. Wat ga je immers anders kopen voor het geld? Het moet een soort Tour Amical zondagrally kar worden waar ik ook Ringtripjes mee kan doen.

Om de Z terug op punt te stellen moet er het volgende gebeuren:

1) uitlaatsysteem:
Momenteel zit er een Chinese spaghetti op, geschroefd tegen de buis van midden en einddemper. Hiermee komen de kats te vervallen en geraak je ook niet meer door de technische controle. Daarnaast is de pasvorm op het achterste deel van de uitlaat pover: de uitlaatlijn zit onder spanning en fit.

Wat is hier nu wijsheid?

A) De spaghetti laten zitten, custom lijn met racekats en een aftermarket demper.
B) De spaghetti laten zitten, uiteindes aanpassen zoals origineel (kan dat zonder te demonteren?) en custom lijn met racekats en een aftermarket demper.
C) Andere spaghetti a la Supersprint + custom lijn met racekats en een aftermarket demper. = mucho dinero.
D) Originele spruitstuk. Daarvoor moet ik een tweedehandsje scoren want originele kats zijn gescheurd + custom lijn met een aftermarket demper.
E) ?

2) Motor:
- M54 spruitstuk:die ligt klaar samen met adapter. Ik moet nog eens uitzoeken wat er nog voor moet aangepast worden maar alvast het vacuumsysteem vervangen.
- Aircopomp vervangen. Ligt ergens klaar
- Viscofan delete. Loont dat de moeite?
- Modificatie van het inlaattraject? om die trage gasrespons eruit te krijgen. Staat hier ergens in een topic beschreven
- Remap voor in- en uitlaatsysteem te optimaliseren.

3) Ophanging:
Er zit een H&R Monotube schroefset voor een Z3M onder onder die ik op eBay nieuw heb gekocht. Echter zit er een soort van rammel in achteraan. Al meerdere keren uit elkaar gehaald zoals hierboven ergens staat beschreven maar we komen er maar niet uit. De vraag is nu wat gaan we ermee doen?
A) Bijhouden en een specialist laten kijken.
B) Verkopen en zoiets kopen wat GTRene ook onder zijn Z3 had geplaatst. De naam ontglipt me even.
C) Gewoon zo laten

Is het daarnaast ook nog wijsheid om centen te spenderen aan Wiechers VPB V+1 en H&R stabis?

4) Remmen:

Momenteel zitten er EBC Yellowstuff blokken met stalen remleidingen onder. Dat remt maar echt nog niet fantastisch.

Daarom denk ik aan volgende upgrade, rekening houdend met feit dat BBKs eigenlijk verboden zijn en het dus een stealth oplossing moet worden.

- E46 330i 325mm schijven, enkeldelig
- E46 330i klauwen
- Pagid Geel
- Achteraan gewoon 276mm behouden? Er is maar weinig dat past.

5) Interieur

- comfortabele kuipen ter vervanging van de zware elektrische stoelen. Welke?
- alcantara stuurtje

6) Exterieur
Er zit roest op enkele plekjes zoals naast de raamrubbers op de deur en op het paneel onder de zijgrill. De vraag is of ik enkel die plekjes laat aanpakken of gelijk voor een respray ga. De rest van de lak is ook maar bwoa.

Spam er op los heren! Ik hoor graag jullie mening! Ook in welke volgorde ik het allemaal moet aanpakken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door GTRene » 10 jul 2016, 18:23

BC racing coiloverset, zowel op de Hartge Z3 veersterkte 8/8 als op de Z3 coupe 3.0 met een sterkte van 7/7
bij de roadster ga ik denk ik voor 6/7 want 7 voor is nog vrij stug, wel mooi tegen overhellen, maar mag voor mij nog iets minder stug voor, al wil ik niet dat directe gevoel missen :hmmm:

Zal als je bv nu nog standaard BMW setje zou hebben voor, een hele verandering ten positieve in het stuurgedrag en sportieve gevoel geven,
als je al wat anders eronder hebt zoals je schrijft, zal het wellicht een iets minder groot verschil zijn.

Remmen kan je voor Belgie idd mooi de set voor van de 330 nemen, kan je wel even verder, achter voor Belgie zal lastig worden,
anders set je daar ter compensatie wat sportievere blokken achter, dat kan het wel aan.
Groter en geventileerd is wel mooier, maar ook veel lastiger, helemaal voor Belgie als ik jullie zo hoor.

Ik heb nog een set lightweight kuipstoelen, 6.5 kg pers stuk zonder frames, zitten de zijbeugels op en rails onder en brackets, alles
kant en klaar om te monteren in een Z3 en splinternieuw.
Die zouden anders in de coupe gaan na de ombouw, maar dat werd een ander project...en wil daarvoor toch iets andere stoelen,
of classic model porsche rs, of de zwaardere Performance stoelen...

Maar of ze zo comfortabel zijn? zit wel lekker, maar natuurlijk lastiger in en uitstappen met die Cobra Historic stoelen :—)

Gelijk de hele auto overspuiten zou ik niet zo snel doen, ja ligt er aan hoeveel plekken wellicht, maar zwart kan je nog wel redelijk bijwerken denk?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Niels » 10 jul 2016, 18:30

Wat is het budget? :tooth:

Grappig genoeg staat die van mij al even lang stil en heeft ie ook wat aandacht nodig.. :bag:

Waarom zou je de visco ventilator verwijderen? Als je gewoon lekker en betrouwbaar wil sturen dan zou ik eigenlijk zo min mogelijk Mods doen, zeker zulke.

Stap 1 is de roest. Een respray is behoorlijk ingrijpend, ik zou eerst weer willen rijden. Plekjes bijwerken met Fertan + primer + lakstift. Niet de mooiste oplossing maar dan stop je het wel eerst.

Stap 2 lijkt me de uitlaat. Mijn voorkeur zou hebben om iemand te benaderen die simpelweg e.e.a. Kan aanpassen. Hij zal ook kunnen aangeven of het haalbaar is met het huidige spruitstuk.

Stap 3 is de remmerij. Een 330i upgrade a la GTRene stylo lijkt mij een mooie. Afmonteren met RVS leidingen en vervolgens nog een paar fijne blokken. Achter zou ik zo laten, je moet het van de voorkant hebben.

Onderstel zou ik ff aankijken eerst.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Bert ///M3 » 10 jul 2016, 19:40

Die visco kan er gewoon af, alleen een andere temp switch gebruiken voor de elektrische fan.

Bij racewagens gaat hij er af omdat het minder parasitic loss geeft. Maar ook omdat er een kans is dat hij door je radiateur komt als je te veel speling op je motorsteunen hebt (ivm de veel hogere krachten onder afremmen)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door GTRene » 10 jul 2016, 21:34

wat wil je dan 1 elektrische fan?
of 1 voor en achter elektrisch, heb je vaak al met airco voor, meteen een back up als er 1 uitvalt :)

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Schroefset issue

Bericht door Jussi » 10 jul 2016, 22:31

Budget is OK. Ik heb namelijk hetgene wat hierboven neergeschreven staat al min of meer in een Excel in kaart gebracht. Ik wil gewoon input van jullie wat jullie zouden doen als jullie de Z3 hadden staan.

Het moet zeker niet in de primer blijven staan. De vraag is meer: laat ik hem deels bijspuiten of doe ik de full monty? Zeker met de gedachte van zondagrally's en ringtripjes in het achterhoofd.

Wat dachten jullie trouwens van dit?
http://www.schmiedmann.com/en/product/1 ... ct=SCM5254

Hier nog een Eisenmann tegenaan en ik denk dat je dan een heel erg mooie uitlaatlijn hebt, niet?

Visco inderdaad voor de redenen die Bert aangeeft. Minder kans op stukgaan, minder verlies.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10874
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 -De draad weer opgepakt.

Bericht door Joy » 10 jul 2016, 22:55

Hou er rekening mee dat het spul van Schmiedmann vaak een waardeloze pasvorm heeft. Het prijsverschil met bijv. een Supersprint moet ergens vandaan komen.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 -De draad weer opgepakt.

Bericht door Jussi » 10 jul 2016, 23:25

Joy schreef:Hou er rekening mee dat het spul van Schmiedmann vaak een waardeloze pasvorm heeft. Het prijsverschil met bijv. een Supersprint moet ergens vandaan komen.
Ja? Dan ben ik ook geen stap verder dan ik nu ben. Next.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 -De draad weer opgepakt.

Bericht door GTRene » 11 jul 2016, 01:54

Ik zou het wel aandurven met dat uitlaat systeem, ziet er goed uit, je kan het desnoods daar laten doen, loop je ook geen risico :tooth:

mooi ook qua prijs incl die 2 kats e.d. en leuk wat extra vermogen bovenin.

je kan ook voor een SC setje gaan, deze gasten verkopen ze voor hel leuke prijzen, net geen 3k en kan je
er later weer afschroeven lijkt me :)

http://chargertech.nl/nl/10-superchargers-bmw" onclick="window.open(this.href);return false;

of iets duurder maar ook hogere vermogens, rotrex kitje :D

http://www.schaper-automotive.com/index ... 2q7590am62" onclick="window.open(this.href);return false;

owja, hier kan het ook nog

http://www.driftking.nl/productenbekijk ... orset.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 -De draad weer opgepakt.

Bericht door Jussi » 11 jul 2016, 11:16

Probleem is dat de wagen niet is ingeschreven op dit moment dus even naar daar rijden zit er niet in. Daarnaast adverteren ze het systeem voor E46 dus er zal nog wel wat aanpaswerk zijn voor een Z3. Ik dacht daarom om dit systeem te kopen en ermee naar een lokale uitlatenbouwer te gaan om het passend te maken samen met een Eisenmann.

Ik heb al liggen kijken naar SC kits. Ook liggen denken aan een S54 motor. Maar tegelijkertijd stel ik me de vraag of dat werkelijk nodig is? Voorlopig niet heb ik beslist. Laten we maar eens kijken wat we met de M52 kunnen doen N/A. Met 240-250pk is het denk ik ook geen stakker.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 9 gasten