De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: De EU

Bericht door GTRene » 30 jun 2016, 17:52

owja en dat over Juncker.

Afbeelding

http://www.elsevier.nl/buitenland/blog/ ... ign=buffer" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 jul 2016, 09:35

Ik had 'm hier gisteren al geplaatst, maar afb niet zichtbaar misschien?

Afbeelding

Dit irriteert me mateloos in het EU gebeuren.
Hoe kan het zijn dat andere Arabische/MO landen 'geen' vluchteling broeders (willen) opnemen en EU en dan vooral de rijkere EU landen klaar moeten staan voor die lui(en gewoon Hongarije vergeten en deurdonderen naar Ö, D, DK, NL, F--->UK etc)

Alsof ik in m'n middenklasse shit in NL met hoge belastingdruk en ik denk tabee NL opeens met een greencard naar de USA emigreer en voor 't villacomplex van Bill Gates ofzo sta te janken dat ik 'n paar kamers in zijn onderkomen eis.
En niet tevreden ben met driehoogachter in Milwaukee of Detroit ofzo.

Ik -kan-er-niet-bij.

Of dat we naar Saudi Arabie emigreren (want NL problemen) terwijl UK/D meer 'onze cultuur'is, en daar koste wat het kost bij 'n sjeik wil inwonen en gewoon m'n NL cultuur daar mee heensleep met zwembroek, bikini en me gewoon niet druk maakt om die godsdienst en gebruiken daar?

Totdat?

:coffee:

Macboy

Bericht door Macboy » 01 jul 2016, 09:40

Absoluut goed verhaal Ron :thumbup:

Peric

Bericht door Peric » 01 jul 2016, 10:17

Absoluut goede vraag Robin. :thumbup:

WJ

Bericht door WJ » 01 jul 2016, 10:41

http://www.huffingtonpost.com/anhvinh-d ... 75924.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 01 jul 2016, 10:55

Tja..
Zegt ook iets over 'ons' christenen/joden-gemeenschap. Je zou kunnen zeggen dat moslims gewoon beter voor elkaar(s onderkomen) zorgen?

Maar ik weet er veel te weinig van om daar iets zinnigs over te melden. Want de moslim/islamiet ( zit er verschil in? ) die weer strijden tegen andere moslims/islamieten.. Ik begrijp het niet. Als in dat ik de situatie niet begrijp. Het zal weinig met het moslim zijn te maken hebben. Maar het geloof is wel dermate belangrijk dat wanneer er vluchtelingen naar niet-moslim landen afreizen er in ieder geval op geloof-niveau voor ze gezorgd dient te worden.

Maar zo kan ik nog een heel lijstje met vragen maken met dingen die ik niet begrijp...

Hielke

Bericht door Hielke » 01 jul 2016, 11:15

Zo is het dvh,

het is de geloofsgemeenschap, de clan, die bepaalt of de ene islamitische groep de andere wil helpen. En dat houdt niet op bij Soenieten en Shiiten, die aftakkingen gaan veel verder. Maar onder de streep blijkt het vrij eenvoudig te zijn, door al die bloedgroepen zijn er maar weinig gebieden in de wereld van het Morgenland die iets kennen dat ook maar in de verte op ons asielbeleid lijkt. En komt er dan ook nog oliegeld (in handen van Arabieren) bij kijken dan zien die gasten dat als een nieuwe reden om de buit niet te willen delen.

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2016, 11:32

dvh schreef:Tja..
Zegt ook iets over 'ons' christenen/joden-gemeenschap. Je zou kunnen zeggen dat moslims gewoon beter voor elkaar(s onderkomen) zorgen?
David, kun je dit toelichten? Volgens mij zorgen onderlinge moslimlanden/groepen juist NIET beter voor alkaar hence mijn vraag wwarom wél in EU welkom en niet in Saudi Arabië?

SlowCo

Bericht door SlowCo » 01 jul 2016, 13:21

Robin schreef:
David, kun je dit toelichten? Volgens mij zorgen onderlinge moslimlanden/groepen juist NIET beter voor alkaar hence mijn vraag wwarom wél in EU welkom en niet in Saudi Arabië?
Lees de link die WJ postte dan nog even:
Laatst gewijzigd door SlowCo op 01 jul 2016, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

350 Z

Bericht door 350 Z » 01 jul 2016, 13:21

Waarom hoor ik hier niemand over de 1400 miljard van ons spaargeld die word overgedragen aan de EU ???
Dit is misschien wel de belangrijkste en slechtste beslissing ooit van onze regering onder aanvoering van de partij van de ander of allah.

Andre

Bericht door Andre » 01 jul 2016, 13:30

Zie je toch aankomen.

Je kan nauwelijks een vriend je beurs meegeven. Banken zijn niet te vertrouwen en de Roverheid al helemaal niet.

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2016, 13:57

SlowCo schreef:
Robin schreef:
Lees de link die WJ postte dan nog even:
Ok, en dat verhaal klopt? Gewoon 'n vraag.

frankie

Bericht door frankie » 01 jul 2016, 13:59

Heeft iemand eigenlijk een idee wat die Europese pensioenrichtlijn precies inhoudt? Gewoon inhoudelijk, zonder oneliners als:"1400 miljard van ons spaargeld wordt weggegeven aan de EU". Want mij is het niet helemaal duidelijk, maar ik heb toch ook weer niet het idee dat er 1400 miljard weggegeven wordt aan Zuid Europese landen zodat die er gaten mee kunnen dichten.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 01 jul 2016, 14:03

En of dit als politiek middel is ingezet on een Nexit te blokkeren?
Geertje kan natuurlijk geen potten breken volgend jaar, als dat betekend dat we afscheid nemen van het gros van onze pensioenreserve daarmee.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 jul 2016, 19:21

Maar ik weet er veel te weinig van om daar iets zinnigs over te melden. Want de moslim/islamiet ( zit er verschil in? ) die weer strijden tegen andere moslims/islamieten.. Ik begrijp het niet. Als in dat ik de situatie niet begrijp. Het zal weinig met het moslim zijn te maken hebben. Maar het geloof is wel dermate belangrijk dat wanneer er vluchtelingen naar niet-moslim landen afreizen er in ieder geval op geloof-niveau voor ze gezorgd dient te worden.

Maar zo kan ik nog een heel lijstje met vragen maken met dingen die ik niet begrijp...
Katholieken hadden ook bepaalde ideeën of wat een Christen is en wat niet. Er is veel te lezen over Soennieten en Sjiieten wat misschien wat duidelijker maakt waarom niet iedere moslim 'gelijk' is. Een in NL geboren soennietische moslim Surinamer kan zelfs wat ambivalent staan tegenover de daden van Saddam Hoessein vanwege de strijd tussen Soennieten en Sjiieten. Gaat mijn pet te boven maar het speelt.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 jul 2016, 19:25

frankie schreef:Heeft iemand eigenlijk een idee wat die Europese pensioenrichtlijn precies inhoudt? Gewoon inhoudelijk, zonder oneliners als:"1400 miljard van ons spaargeld wordt weggegeven aan de EU". Want mij is het niet helemaal duidelijk, maar ik heb toch ook weer niet het idee dat er 1400 miljard weggegeven wordt aan Zuid Europese landen zodat die er gaten mee kunnen dichten.
De samenvatting in de kamerbrief van afgelopen week hierover geeft al wat uitleg. Ook over het standpunt van het kabinet en wat de gevolgen kunnen zijn als er geen richtlijnen komen staat het één en ander.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 01 jul 2016, 21:15

RutgerK schreef: De samenvatting in de kamerbrief van afgelopen week hierover geeft al wat uitleg. Ook over het standpunt van het kabinet en wat de gevolgen kunnen zijn als er geen richtlijnen komen staat het één en ander.
Ohh, een hele geruststelling want die jokken nooit en doen altijd wat ze beloven.... :?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 jul 2016, 22:05

SlowCo schreef:
RutgerK schreef: De samenvatting in de kamerbrief van afgelopen week hierover geeft al wat uitleg. Ook over het standpunt van het kabinet en wat de gevolgen kunnen zijn als er geen richtlijnen komen staat het één en ander.
Ohh, een hele geruststelling want die jokken nooit en doen altijd wat ze beloven.... :?
Je kan ook de hele richtlijn lezen natuurlijk.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 01 jul 2016, 22:18

Ja want dat hebben de kamerleden ook gedaan. :lol:
Dinsdagavond verstuurd en woensdag stemmen. Lekker op de laatste dag van het NL'se voorzitterschap er nog ff doorheen gedrukt, terwijl in de voorgaande jaren de regering er aldoor kritisch over was. Je zou bijna denken dat ze hun baantjes aan het veilig stellen zijn.
Dat de Duitsers niet mee doen is ook wel opmerkelijk. :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2016, 22:44

ze halen er nu zelfs de Aliens bij, oke die kunnen best bestaan, maar zolang dat nog niet algemeen bekend is, kan je zoiets maar beter voor je houden als lijder (nee geen leider) van de EU

Afbeelding
EC-president Jean-Claude Juncker, die in het Europese Parlement letterlijk verklaarde dat ‘leiders van andere planeten’ erop toezien dat de EU op de ingeslagen weg doorgaat Meende hij dat serieus
onder de link ga je naar een pagina met de video, echter spreekt ie Frans, maar wordt vertaald in het Duits.

http://www.nujij.nl/politiek/ec-preside ... 2814.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

SlowCo

Bericht door SlowCo » 01 jul 2016, 23:03

RutgerK schreef:Je kan ook de hele richtlijn lezen natuurlijk.
Nee joh, da's niet nodig. Pechtold leest ook maar weinig (associatieverdrag met Oekraïne) en die weet veel beter wat goed voor ons is dan wijzelf...

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 01 jul 2016, 23:09

Kennelijk alleen op obscure websites, René, waar ze het over aliens hebben. Mogelijk hebben de reguliere media de alien toespraak volledig gemist. ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 01 jul 2016, 23:17

Daarom één Wereldunie met één taal en geen religie ! Alleen dan kunnen we als "wereld" een aanval van buitenaf weren.
We need shit from outside this world to finally be united. Maar goed dat snappen velen niet.

En de andere groep denkt dat ik Rene's handlanger en Niburu lid ben geworden :mrgreen:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 01 jul 2016, 23:30

Sorry, het is nu toch echt dringend tijd voor:

Afbeelding

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 jul 2016, 00:10

Riceaux schreef:Ja want dat hebben de kamerleden ook gedaan. :lol:
Dinsdagavond verstuurd en woensdag stemmen. Lekker op de laatste dag van het NL'se voorzitterschap er nog ff doorheen gedrukt, terwijl in de voorgaande jaren de regering er aldoor kritisch over was. Je zou bijna denken dat ze hun baantjes aan het veilig stellen zijn.
Dat de Duitsers niet mee doen is ook wel opmerkelijk. :hmmm:

De definitieve richtlijn hebben ze laat gekregen. De eerdere versie lag er al een jaar.

Zoals vaker moet je niet stoppen bij de opmerking dat is zo is maar zoeken naar het waarom. Misschien is het DE pensioenstelsel anders. Moet ik nog wat over lezen dan.

Volgens mij zijn het juist de pensioenfondsen in Nederland zelf die de vleugels willen uitslaan en hun producten willen aanbieden in nieuwe Europese landen omdat die markt van Nederland erg klein is tov de gehele EU. Dan kom je vast op vraagstukken hoe je pensioenproducten uit elkaar houdt en hoe dekkingsgraden moeten gaan werken. Welke kapitaaleisenmoeten gelden....enz.

Plaats reactie