Kinderzitjes: Ervaring gevraagd!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mark 320iS

Re: Kinderzitjes: Ervaring gevraagd!

Bericht door Mark 320iS » 29 jun 2016, 16:38

Wij hebben de BMW Junior Seat 1-2 in de F31:
Afbeelding

Het stoeltje wordt geadverteerd als een meegroeistoeltje waar ze direct vanuit de Maxi-Cosi in kunnen. Eigenlijk is dat niet zo, ze moeten er echt wat groter voor zijn. Wij zijn onze kleine man vanaf ongeveer een jaar erin gaan zetten, maar hij was eigenlijk te klein. Voor de vakantie hebben we vorig jaar toen maar de Maxi Cosi Priori SPS erin gezet omdat de BMW stoel voor langere ritten echt niet comfortabel was.

Verder een prima stoeltje, nu zit hij er prima in.

In de M3 hebben we de Maxi Cosi Priori SPS, die heeft geen isofix (de m3 ook niet), verder ook een prima stoeltje.

Voor de tweede kopen we straks denk ik een BMW Junior Seat 1:
Afbeelding
Daar kunnen ze direct in, en ik vind het wel leuk uit zien.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 30 jun 2016, 12:58

Tristan schreef:Ik heb puur voor de veiligste gekozen uit diverse testen. oa. ANWB en ADAC.

Daarbij scoorde de Cybex altijd het beste, dus deze besteld.

Afbeelding

Het is een doorgroei stoel.

Afbeelding
Same here. Meest veilige stoeltje voor de kinderen uit alle testen. Dat er geen recaro op staat is jammer maar kies dan toch liever iets veiliger.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 jul 2016, 09:18

Toevallig van de week een stoeltje gekocht voor mijn zoon van bijna 4.
Heb een Maxi Cosi Rodifix Airprotect gekocht.

Afbeelding

De kleine meid lag tot twee weken terug nog in een Pebble maar sinds de vakantie in een autostoeltje (Tobi).
Ze is nu 8 maanden dus eigenlijk wat aan de kleine kant. Maar ze vindt het helemaal geweldig. Ligt lekker om zich heen te kijken en heeft nu veel meer contact met ons en haar broer. Dus we laten het lekker zo.

De Pebble had ik op een easybase staan en het stoeltje gewoon met de gordel. Je moet hem gewoon goed vastzetten. Eerst in ligstand, dan de gordel er doorheen en strak trekken. Onderaan de pootjes omhoog zetten en dan staat ie echt vast. Zet je hem dan rechtop dan trekt ie alleen maar strakker.
Enige nadeel is na 3 jaar zo'n ding achterin je auto dat de gordel wel aardig verneukt is qua vorm. Werking is prima.

De easybase kan trouwens de verkoop in dus als iemand er een nodig heeft stuur me maar een PB :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 05 jul 2016, 12:44

Na 3 jaar, dan ben ik minimaal 6 auto's verder ;)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 jul 2016, 14:50

De misses ook :lollerdelol:

Ik niet omdat ik zakelijk rij en de wisselfrequentie wat lager is dan bij privé :tooth:

Plaats reactie