Sleepkabeltje iemand?
Bootje vast?
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Super gaaf om te zien.
http://www.youtube.com/watch?v=o0fQ1eWv36o
http://www.youtube.com/watch?v=szk83cON ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=tfEo6E6n ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=MsPSAHo4 ... ed&search=
Monster waves
Echt geweldig om te zien
http://www.youtube.com/watch?v=o0fQ1eWv36o
http://www.youtube.com/watch?v=szk83cON ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=tfEo6E6n ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=MsPSAHo4 ... ed&search=
Monster waves
Echt geweldig om te zien
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Weet niet of jullie weleens deadliest catch op discovery volgen maar volgend fragment komt uit die serie.
word gewoon ff een boot omgegooid doo een golf van 5 hoog
http://www.youtube.com/watch?v=l_8hOai9 ... ed&search=
word gewoon ff een boot omgegooid doo een golf van 5 hoog
http://www.youtube.com/watch?v=l_8hOai9 ... ed&search=
-
k33z
- Berichten: 2921
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Damn, wat zijn die Golfjes 5 toch sterk hehSander Spoolder schreef:Weet niet of jullie weleens deadliest catch op discovery volgen maar volgend fragment komt uit die serie.
word gewoon ff een boot omgegooid doo een golf van 5 hoog![]()
http://www.youtube.com/watch?v=l_8hOai9 ... ed&search=
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
-
HSR
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
De zogenaamde rogue waves zijn dat. KNMI wil er maar geen erkenning aan geven maar tijdens de storm in Februari(?) waren en op de Noordzee golven van bijna 20meter hoog geregistreerd. Tevens kan bijna iedere zee visser wel beamen dat dergelijke golven bestaan. Zo heeft de Queen mary 2 ooit eens met een orkaan op de south pacific gelegen. De brug is volgens mij meer dan 50 meter hoog en hier sloegen zelfs nog golven overheen.
Ik was 2 jaar geleden met mijn pa aan het varen op het ijselmeer. Dit kleine pestmeertje heeft het ons toen nog knap moeilijk gemaakt. We gingen er bij Lemmer uit op lagerwal. Heb nog nooit zulke golven meegemaakt daar. De boeg van het schip is een goede 2.5 meter hoog vanaf de waterlijn en deze groef zich volledig het water in. In de achterkuip stond constant een laag water van 30cm hoog. Kregen we later te horen via de marifoon dat er zelfs geen beroepsvaart meer voer. We waren zo ongeveer het enige schip op het ijselmeer. We werden zelfs nog gevolgd door een militair vliegtuig. uiteindelijk de haven veilig bereikt maar die smerige korte golfjes op het ijselmeer kunnen nog knap verraderlijk zijn.
Ik was 2 jaar geleden met mijn pa aan het varen op het ijselmeer. Dit kleine pestmeertje heeft het ons toen nog knap moeilijk gemaakt. We gingen er bij Lemmer uit op lagerwal. Heb nog nooit zulke golven meegemaakt daar. De boeg van het schip is een goede 2.5 meter hoog vanaf de waterlijn en deze groef zich volledig het water in. In de achterkuip stond constant een laag water van 30cm hoog. Kregen we later te horen via de marifoon dat er zelfs geen beroepsvaart meer voer. We waren zo ongeveer het enige schip op het ijselmeer. We werden zelfs nog gevolgd door een militair vliegtuig. uiteindelijk de haven veilig bereikt maar die smerige korte golfjes op het ijselmeer kunnen nog knap verraderlijk zijn.
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dat is niet zo moeilijk hoor dat gebeurd veel ook op grotere schepen. Vooral in ballast conditie heb je daar last van.
In contrast hoogste wat ik gezien heb zijn 30 meter hoge golven op de atlantic in de winter. Ik stond op 1 van de brugvleugels en als we in een golfdal lagen dan kwamen de toppen over de horizon heen, en wij stonden 29 meter hoog
Maar op de atlantic staat een hele lange golfslag dus dan heb je daar relatief weinig last van.
Heb ook eens 3 maanden een contract gedaan waar we in de winten heen en weer voeren van Noorwegen naar Rotterdam en terug. Dan heb je veel minder hoge golven, tussen 10 en 15 meter max maar met een veel kortere periode. Daar duik je dus steeds in en het is ongelovelijk hoeveel kracht daarbij vrij komt. 50.000 ton aan gewicht welke in minder als een seconde van 30 km/u naar 5 km/u gaat. Dat hele schip was in 3 maanden tijd compleet aan puin gevaren. 1 keer zelfs kwamen we in noorwegen naar buiten, nog geen 100 meter buiten de fjorden doken we al in een golf en sloegen de staalplaten op de bak in, paar meter water onder de bak. Konden we meteen weer naar binnen voor noodreparaties
In contrast hoogste wat ik gezien heb zijn 30 meter hoge golven op de atlantic in de winter. Ik stond op 1 van de brugvleugels en als we in een golfdal lagen dan kwamen de toppen over de horizon heen, en wij stonden 29 meter hoog
Heb ook eens 3 maanden een contract gedaan waar we in de winten heen en weer voeren van Noorwegen naar Rotterdam en terug. Dan heb je veel minder hoge golven, tussen 10 en 15 meter max maar met een veel kortere periode. Daar duik je dus steeds in en het is ongelovelijk hoeveel kracht daarbij vrij komt. 50.000 ton aan gewicht welke in minder als een seconde van 30 km/u naar 5 km/u gaat. Dat hele schip was in 3 maanden tijd compleet aan puin gevaren. 1 keer zelfs kwamen we in noorwegen naar buiten, nog geen 100 meter buiten de fjorden doken we al in een golf en sloegen de staalplaten op de bak in, paar meter water onder de bak. Konden we meteen weer naar binnen voor noodreparaties
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Over Noorwegen gesproken. In 1979 gingen we op vakantie naar dat land. In Denemarken de Ferry genomen. Bar en bar slecht weer.....je zag bij wijze van spreken de vissen langs de raampjes zwemmen...
Blijkbaar toch in slaap gevallen als klein pikkie... volgende ochtend werd ik wakker....... spiegelglad water op het moment dat we een fjord binnenvoeren.
Prachtig man.
Ik ben gek op schepen. Vliegtuigen doen mij veel minder.
Hoop ooit eens met een vrachtschip mee te mogen die bijvoorbeeld van Rotterdam naar Azie of Zuid Amerika zal varen. Met zo'n Smit TAK ding wil ik ook wel mee......ik schrob het dek wel 8)
Blijkbaar toch in slaap gevallen als klein pikkie... volgende ochtend werd ik wakker....... spiegelglad water op het moment dat we een fjord binnenvoeren.
Prachtig man.
Ik ben gek op schepen. Vliegtuigen doen mij veel minder.
Hoop ooit eens met een vrachtschip mee te mogen die bijvoorbeeld van Rotterdam naar Azie of Zuid Amerika zal varen. Met zo'n Smit TAK ding wil ik ook wel mee......ik schrob het dek wel 8)
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Supergaaf dit, vind dit echt geweldig.
Dit is ook de reden dat ik naast de gewone inboard speedboot ook nog een heavy duty Valiant DR570 RIB heb. Daarmee doe ik elk jaar met een paar gasten een rondje Engeland, in December
Ook ben ik vaak te vinden in de haven van Rotterdam, niets gaver om een grote tanker te volgen als hij naar buiten gaat. Boezemt me tegelijk wel angst in, maar dat is juist één van de kicks denk ik.
En als het lekker spookt op de Merwede ga ik ook graag een rondje knallen. Echt ongekend als de boot gewoon een paar golven overslaat op topsnelheid, vervolgens met een klap weer komt, en dat je gewoon een moment niets anders dan water om je heen ziet, op dat moment zit je alweer op de volgende golf en begint het feest weer opnieuw.
Ik denk dat ik dat zelfs gaver vind als autorijden. Goed inpakken, life-suit aan met kleren eroverheen, lekker ruig, ruw weer, enorm gevoel van vrijheid.
zo één is het, ook met een jockey-seat, eigenlijk wel noodzakelijk in zulke boten. Mijne is voorzien van een 115pk Mercury, model 2005
[img:800:600]http://www.best-boats24.net/haendler/bo ... 2/1.gr.jpg[/img]
Mijn broer vaart trouwens op de Jo Sypress, onderdeel van Jo Tankers. 3 maanden op, 3 maanden af, zit op het moment in Costa Rico.
Gozer heeft altijd prachtige verhalen en foto's, ziet heel de wereld.
Dit is het zusterschip van de Jo Sypress
[img:500:294]http://johnsonline.pellecarlgren.com/mtjolindB.jpg[/img]
Dit is ook de reden dat ik naast de gewone inboard speedboot ook nog een heavy duty Valiant DR570 RIB heb. Daarmee doe ik elk jaar met een paar gasten een rondje Engeland, in December
Ook ben ik vaak te vinden in de haven van Rotterdam, niets gaver om een grote tanker te volgen als hij naar buiten gaat. Boezemt me tegelijk wel angst in, maar dat is juist één van de kicks denk ik.
En als het lekker spookt op de Merwede ga ik ook graag een rondje knallen. Echt ongekend als de boot gewoon een paar golven overslaat op topsnelheid, vervolgens met een klap weer komt, en dat je gewoon een moment niets anders dan water om je heen ziet, op dat moment zit je alweer op de volgende golf en begint het feest weer opnieuw.
Ik denk dat ik dat zelfs gaver vind als autorijden. Goed inpakken, life-suit aan met kleren eroverheen, lekker ruig, ruw weer, enorm gevoel van vrijheid.
zo één is het, ook met een jockey-seat, eigenlijk wel noodzakelijk in zulke boten. Mijne is voorzien van een 115pk Mercury, model 2005
[img:800:600]http://www.best-boats24.net/haendler/bo ... 2/1.gr.jpg[/img]
Mijn broer vaart trouwens op de Jo Sypress, onderdeel van Jo Tankers. 3 maanden op, 3 maanden af, zit op het moment in Costa Rico.
Gozer heeft altijd prachtige verhalen en foto's, ziet heel de wereld.
Dit is het zusterschip van de Jo Sypress
[img:500:294]http://johnsonline.pellecarlgren.com/mtjolindB.jpg[/img]
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Heb in 2003 6 maanden gevaren op een Heavy Lifter, en we lagen buitengaats bij Newfoundland, Canada (waar ook de Titanic vergaan is). We konden de baai niet in, omdat het te mistig was. Toen stak er een windskracht 7 a 8 op. En dan gewoon doorwerken aan dek.
Moet wel zeggen dat dit zowel een gave als een beangstige ervaring was.
Moet wel zeggen dat dit zowel een gave als een beangstige ervaring was.
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Sander:
De Jo Oak is niet het zusterschip van de Jo Sypress.
Jo Sypress komt uit een serie van 6:
Jo Ceder
Jo Selje
Jo Spruce
Jo Sypress
Jo Sycamore
Jo Sequoia
Laatste 3 zijn moderder uitgerust.
De Oak zijn al een stuk ouder en hebben een andere onderwatervorm. Zelfden zijn oa de Birk. En dat weet ik want ik heb zelf bij dat bedrijf gezeten, ook een aantal keer op de Sypress
De Jo Oak is niet het zusterschip van de Jo Sypress.
Jo Sypress komt uit een serie van 6:
Jo Ceder
Jo Selje
Jo Spruce
Jo Sypress
Jo Sycamore
Jo Sequoia
Laatste 3 zijn moderder uitgerust.
De Oak zijn al een stuk ouder en hebben een andere onderwatervorm. Zelfden zijn oa de Birk. En dat weet ik want ik heb zelf bij dat bedrijf gezeten, ook een aantal keer op de Sypress
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
P&O Nedlloyd deed dat vroeger en het was niet goedkoop. Maar P&O NL is aan Maersk verkocht tegenwoordig.Marcel van Meerbeek schreef: Ik ben gek op schepen. Vliegtuigen doen mij veel minder.
Hoop ooit eens met een vrachtschip mee te mogen die bijvoorbeeld van Rotterdam naar Azie of Zuid Amerika zal varen. Met zo'n Smit TAK ding wil ik ook wel mee......ik schrob het dek wel 8)
Alleen zou ik niet een lange trip boeken als ik jouw was, weekje of zo. Wij hadden ook wel eens vrouwen van kapiteins mee etc (dochters lieten ze wijselijk maar thuis
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Ohw, dan heeft mijn broer me dat wijs gemaakt, sorry.Bert ///M3 schreef:Sander:
De Jo Oak is niet het zusterschip van de Jo Sypress.
Jo Sypress komt uit een serie van 6:
Jo Ceder
Jo Selje
Jo Spruce
Jo Sypress
Jo Sycamore
Jo Sequoia
Laatste 3 zijn moderder uitgerust.
De Oak zijn al een stuk ouder en hebben een andere onderwatervorm. Zelfden zijn oa de Birk. En dat weet ik want ik heb zelf bij dat bedrijf gezeten, ook een aantal keer op de Sypress
Hij vaart in ieder geval op de Jo Sypress.
Gaaf, en ik zou geeneens durven om jou kennis in twijfel te trekken
De wereld is klein
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Verbaasd mij dat er nog nederlanders zitten eigenlijk, behalve staffuncties. Ik ben in december 2005 weg gegaan daar met een leuke oprotpremie omdat ze van de europeanen af wouden. Toen werden er volgens mij ook geen nieuwe mensen aangenomen en ik ken eigenlijk niemand uit die tijd met Spoolder als achternaam 
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
NEE, niet doen, die zijn voor mietjes 8) Heb ik weleens verteld dat ons bedrijf nog dekschrobbers zoekt? 17000 vierkante meter schrobben kan je je lol wel aan opMarcel van Meerbeek schreef:.....
Ik ben gek op schepen. Vliegtuigen doen mij veel minder.
Hoop ooit eens met een vrachtschip mee te mogen die bijvoorbeeld van Rotterdam naar Azie of Zuid Amerika zal varen. Met zo'n Smit TAK ding wil ik ook wel mee......ik schrob het dek wel 8)
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Bert,Bert ///M3 schreef:Verbaasd mij dat er nog nederlanders zitten eigenlijk, behalve staffuncties. Ik ben in december 2005 weg gegaan daar met een leuke oprotpremie omdat ze van de europeanen af wouden. Toen werden er volgens mij ook geen nieuwe mensen aangenomen en ik ken eigenlijk niemand uit die tijd met Spoolder als achternaam
Hij zit er nu anderhalf jaar ongeveer, en heeft eerst op de Spruce gevaren. Volgens mij is alleen de baas, de 1e WTK en hij nederlands. Voor de rest zijn het voornamelijk filipino's.
Mijn broer is student aan het Willem Barendtz college te Terschelling. Volgens mij staat hij dus niet in dienstverband met Jo Tankers. Er is hem echter al wel een baan toegezegd, maar ik weet het ook allemaal niet precies hoor.
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Kan heel goed Bert.
Ik heb afgelopen keer nog met ze mee geroeid van Harlingen naar Terschelling. Blaren op mijn handen en helemaal verrot.
Jij ook weleens gedaan ??
Hij heeft het prima naar zijn zin daar. Woonde eerst op het internaat en nu volgens mij ergens boven een café. Meestal kom ik wel één keer per maand aanzetten met de Valiant vanaf Den Helder.
Ik heb afgelopen keer nog met ze mee geroeid van Harlingen naar Terschelling. Blaren op mijn handen en helemaal verrot.
Jij ook weleens gedaan ??
Hij heeft het prima naar zijn zin daar. Woonde eerst op het internaat en nu volgens mij ergens boven een café. Meestal kom ik wel één keer per maand aanzetten met de Valiant vanaf Den Helder.
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Maik schreef:NEE, niet doen, die zijn voor mietjes 8) Heb ik weleens verteld dat ons bedrijf nog dekschrobbers zoekt? 17000 vierkante meter schrobben kan je je lol wel aan opMarcel van Meerbeek schreef:.....
Ik ben gek op schepen. Vliegtuigen doen mij veel minder.
Hoop ooit eens met een vrachtschip mee te mogen die bijvoorbeeld van Rotterdam naar Azie of Zuid Amerika zal varen. Met zo'n Smit TAK ding wil ik ook wel mee......ik schrob het dek wel 8)
Ik wil best 17000 vierkante meter dek schrobben.....heb wel een aantal voorwaarden...
Schip moet als bestemming een tropisch land hebben.... af en toe zo'n storm als in die bovenstaande filmpjes hebben..... en een thaise kok ipv zo'n filippino 8)
Maar zonder gekheid..... ik zou best eens wat mogelijkheden willen bekijken....gewoon om het eens meegemaakt te hebben om met zo'n enorm schip een haven in en/of uit te varen, midden op een grote oceaan te drijven en een beetje ruig weer mee te maken.
De geur van zo'n schip alleen al.....heerlijk.
Af en toe kom ik wel eens op die container-terminals in Rotterdam voor een werkbezoek. Sta ik dan met de directiewagen naast zo'n enorm containerschip die wordt gelost door die indrukwekkende kranen etc. Supergaaf allemaal
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bob Gervais, Eric Z, Erik dB, EvdP, RS-Ron en 16 gasten
