Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 jun 2007, 13:06

GTRene schreef:het lijkt waarachtig een lekkerding te worden...en met Hans achter het stuur...kon er wel eens wat leuks onder de kap zitten 8)
Jah, de 3.0 biturbo.

Krijgt dus gewoon 2 uitlaten links, de M1 zal ze echt wel links en echts krijgen.

Als iemand even de bumper ook rood kan shoppen heb je nog een beter idee van wat het gaat worden. Ik vind het een gave wagen, leuke opvolger voor de 335i.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 jun 2007, 13:08

[img:800:568]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini5L.jpg[/img]

Koplampen lijken iets platter te zijn, beetje richting de E92 ?

Tom
Berichten: 22364
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 14 jun 2007, 13:17

Ik wacht nog even af ben er nog niet kapot van.

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 14 jun 2007, 13:23

Als ie standaard een sper heeft en dat de prijs nog redelijk is dan weet ik niet als ik deze auto kan weerstaan.

:) lol

In een mooie zwart of zilverkleur oei lekker hoor.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 14 jun 2007, 13:29

Ja waarom dat sper. Knal je eigen drexler sper en onderstel er onder en klaar ben je :) Of wou je 4 1 series op de stoep? :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 jun 2007, 13:29

Andre schreef:Als ie standaard een sper heeft en dat de prijs nog redelijk is dan weet ik niet als ik deze auto kan weerstaan.

:) lol

In een mooie zwart of zilverkleur oei lekker hoor.

2.5 Optimale Spurtreue
durch unterschiedliche Antriebsmomente:
Dynamic Performance Control.
Ein neue Dimension in der Antriebsmomentenverteilung eröffnet die Dynamic Performance Control. Sie verteilt die Antriebsmomente jederzeit gezielt
an beide Räder der Hinterachse. Bei der Neuentwicklung haben die Antriebs- und Fahrwerksspezialisten ein konventionelles Hinterachsgetriebe um zwei Überlagerungsgetriebe erweitert. Diese Planetengetriebe können bei Bedarf über Lamellenpaket in den Kraftfluss einbezogen werden. Unabhängig vom angeforderten Antriebsmoment des Motors kann jederzeit eine Momentendifferenz zwischen Linkem und rechtem Hinterrad von bis zu 1800 Nm aktiv
eingestellt werden.
http://mediapool.bmwgroup.com/mediapool ... 035825.JPG

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 jun 2007, 13:40

Een paar dingen ben ik erg benieuwd naar;

-prijsstelling
-gewicht
-Dynamic Performance Control. -> wel of niet ?
-Performance liggen op e46 M3 niveau ?

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 14 jun 2007, 14:03

Ik denk dat het hier nog wel om een 130i gaat.

Die kieren boven de koplampen zie je wel vaker bij pre-productiemodellen. Dingen worden vaak vliegensvlug met de hand in elkaar gezet....settings nog niet helemaal optimaal.

Ik blijf de parkeerplaats van BMW NL hier in Rijswijk goed in de gaten houden.......daar staan ze vaak al in een vroeg stadium om monteurs e.d. al met die auto's kennis te laten maken. Camera ligt achterin 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27094
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 jun 2007, 14:12

Andre schreef:Als ie standaard een sper heeft en dat de prijs nog redelijk is dan weet ik niet als ik deze auto kan weerstaan.

:) lol

In een mooie zwart of zilverkleur oei lekker hoor.
Ik denk dat ik sperti nodig heb.................................... :lol:

http://www.drogisterij.net/index.php?me ... nr=2829330

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 jun 2007, 14:16

de achterlichten gaan het maken of kraken voor mij.

ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5117
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 14 jun 2007, 14:19

Marcel van Meerbeek schreef:
Ik blijf de parkeerplaats van BMW NL hier in Rijswijk goed in de gaten houden.......daar staan ze vaak al in een vroeg stadium om monteurs e.d. al met die auto's kennis te laten maken. Camera ligt achterin 8)
M'n schoonvader werkt daar. Die geeft wel een belletje als er iets speciaals staat. :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 jun 2007, 14:29

De enige juiste reden dat de achterlichten zijn afgeplakt, is natuurlijk omdat de achterkant anders is dan de andere modellen en dus andere style achterlichten.

Eerlijk gezegd weet ik nu al dat het een rotachterkant wordt, waar je snel aan moet wennen !

Maar ik hoop dat BMW het nu wel in 1x goed doet !

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27094
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 jun 2007, 14:36

Alle goede kom in 3 :lol:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 14 jun 2007, 15:25

Marcel van Meerbeek schreef:Ik denk dat het hier nog wel om een 130i gaat.

......
Ik denk dat het de 135i is, ik zie volgens mij een dikke intercooler achter het gaas in de bumper zitten.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 14 jun 2007, 15:26


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 jun 2007, 15:37

Nou wat ik bij de e92 nog nooit heb gehad vanwege zijn langgerekte proporties en te gladde panelen (lees vloeiend) heb ik bij deze 1 serie coupe wel, gewoon stoer ding.

Het is geen natural beauty zoals een e46 coupe maar als concept klopt dit qua verhoudingen aan alle kanten.

Romo ga gerust voor een e92 coupe, maar doe mij maar dit.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 14 jun 2007, 15:44

Ziet er goed uit, alleen de kleur is bagger. Weet nog niet of ik deze boven een hothatch zou prefereren, eerst maar eens in het echt zien.

Michel

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 14 jun 2007, 15:47

Ding hoort gewoon zo:

[img:800:580]http://tweakers.net/ext/f/2238b38b22dc9 ... 5/full.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 14 jun 2007, 16:31

Er zitten iig al leuke remklauwen op de voor-as.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 jun 2007, 16:59

Elmar schreef:Er zitten iig al leuke remklauwen op de voor-as.
goed gespot, en achter ook redelijk groot, dus neem aan een potente jongen :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 jun 2007, 18:04

geen extra koeler en aparte gril...dus dit zal wel een "gewone" uitvoering zijn
[img:800:565]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... 001.1L.jpg[/img]

hier weer iets anders?
[img:800:600]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... 001.1L.jpg[/img]
hier een dikkere versie met de extra gril en koeler erin...
[img:800:600]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini2L.jpg[/img]



en deze lijkt nog weer iets dikker dan de vorige...toch?
[img:800:600]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini4L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini1L.jpg[/img]


MMMM M1 laat maar komen...
[img:560:310]http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg[/img]
[img:560:310]http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9071
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 14 jun 2007, 19:26

Rico v Velzen schreef:Waarom zouden ze de koplampen zo afplakken ? Een iets andere vorm mischien ?

De aansluiting lijkt ook anders, alsof er een kier tussen zit ?
Antwoord op de drie vragen:
1. zoals door andere aangegeven: het is een testvoertuig en om te misleiden...
2. Koplampen lijken exact hetzelfde als de hatchbacks, dus dat zal wel met kosten te maken hebben, neus lijkt ook hetzelfde (grill, lampen, motorkap e.d.) als de 3- en 5-drs.
3. Die kier zit er bij de standaard hatchbacks ook al. Alleen door het tape lijkt de kier groter.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27094
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 jun 2007, 19:30

Er klopt gewoon iets niet met dat model, ik kan de vinger er (nog) niet opleggen.
Te discutabel, net als bijna alle huidige BMW modellen. Ik hoop dat het in de toekomst toch wat anders gaat worden, in alle ernst kan je toch niet zeggen dat dit een stylistisch wonder is, niet dan?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9071
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 14 jun 2007, 19:31

Wat betreft de vormgeving van de coupe/1er:

1er is vanzichzelf niet de mooiste. De coupe wordt wel beter zo te zien, echter vind je de 1er hatchback al niets dan zul je de coupe ook niets vinden, want veel van de designelementen zijn 1 op 1 overgenomen.

1er coupe is aardig, maar ik zou zelf ook voor de 3er coupe (E92) gaan op basis van vormgeving. Beide overtreffen ze de vormgeving van de E46-coupe ook niet, maar als ik zou moeten kiezen toch de 3er.

Als totaal package zou ik toch eerst met de 1er coupe gereden moeten hebben, maar op basis van rijden met de 1er in al zijn huidige motorvarianten is de 1er een prima stuurmansauto, maar eigenlijk niet vergelijkbaar met de huidige 3er.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 jun 2007, 19:33

GTRene schreef:
Elmar schreef:Er zitten iig al leuke remklauwen op de voor-as.
goed gespot, en achter ook redelijk groot, dus neem aan een potente jongen :lol:

Is hetzelfde remsysteem als op de e92 M3 :shock: De remklauwen zijn tenminste hetzelfde.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo, PetervdH, SlowCo en 3 gasten