
Forza, Twingo RS133
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Forza, Twingo RS133
Blijft een stoer ding! Met geslaagde optische aanpassingen! 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Forza, Twingo RS133
yep, voor zo'n karretje ziet die er best dik uit 

-
Onlinesitechris
- Berichten: 4885
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Forza, Twingo RS133
Heel gaaf karretje.
-
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Forza, Twingo RS133
staat em goed 

-
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Forza, Twingo RS133
De BC Racing Coilovers zijn gemonteerd gisteren! Aanvankelijk met rondom standje 10 van 30 qua demping, maar op de terugweg merkte ik al snel dat dat behoorlijk ondergedempt was. Vanavond dus weer de paravan gedemonteerd om met de demping te spelen en uitgekomen (voorlopig
) op 15 voor en 13 achter. Het is soepeler dan Cup dempers met H&R verlagingsveren maar de Twingo hoekt nóg beter door de bochten nu
.
De hoogte tot de spatboordrand is nu ongeveer 59cm rondom. Daarbij is bij de achterveren de 6mm vulring niet gebruikt. Ik ga het qua hoogte zo even een tijdje aankijken, heb tijdens mn rondje door de wijk zonet in ieder geval geen aanlopen banden gehoord op drempels o.i.d.
Het nadeel van de Twingo is dat de paravan toegang tot de demper rechtsvoor ontneemt, misschien dat ik daar nog een extender op ga zetten t.z.t.
De Foto's:




De Twingo is ook meteen uitgewogen. Hierbij zit ik in de auto, je ziet dat aan de voorkant de druk vrijwel perfect verdeelt is. Achter scheelt het wat meer, maar dat hebben we niet beter kunnen krijgen.


Na het uitwegen is de Twingo uitgelijnd. Aangezien ik over een aantal weken met de fiets naar het werk kan (eindelijk m'n eigen appartementje
) zal de Twingo minder voor woon/werk verkeer gebruikt gaan worden. Daarom het ik ervoor gekozen voor wat meer camber en uitspoor i.p.v. toespoor. Dat verschil merk je meteen, door de uitspoor is de auto een stuk onrustiger op de snelweg en zoekerig door veranderingen van camber in de weg. Maar het gaat zo nóg harder door de bocht
.










De hoogte tot de spatboordrand is nu ongeveer 59cm rondom. Daarbij is bij de achterveren de 6mm vulring niet gebruikt. Ik ga het qua hoogte zo even een tijdje aankijken, heb tijdens mn rondje door de wijk zonet in ieder geval geen aanlopen banden gehoord op drempels o.i.d.
Het nadeel van de Twingo is dat de paravan toegang tot de demper rechtsvoor ontneemt, misschien dat ik daar nog een extender op ga zetten t.z.t.
De Foto's:
De Twingo is ook meteen uitgewogen. Hierbij zit ik in de auto, je ziet dat aan de voorkant de druk vrijwel perfect verdeelt is. Achter scheelt het wat meer, maar dat hebben we niet beter kunnen krijgen.
Na het uitwegen is de Twingo uitgelijnd. Aangezien ik over een aantal weken met de fiets naar het werk kan (eindelijk m'n eigen appartementje


- StefanW
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Forza, Twingo RS133
Erg mooie update! Staat lekker zo!
Zal ook wel lekker sturen
Zal ook wel lekker sturen

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Forza, Twingo RS133
gaaf, eneuh das idd wel lastig met dat parafaan, achter ist wel heel makkelijk qua hardheid instelling.
dat extra toe uit lijkt me wat minder op hoge snelheid en of sporing in de weg.
dat extra toe uit lijkt me wat minder op hoge snelheid en of sporing in de weg.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Forza, Twingo RS133
Mooie updates weer
Is dat niet Apeldoorn trouwens ?

Is dat niet Apeldoorn trouwens ?
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Forza, Twingo RS133
Dat klopt. 

-
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Forza, Twingo RS133
Dank allen!
Blijft een heerlijk sturend kartje
, nu nog een keer tijd vinden om hem eens goed te wassen en een paar fatsoenlijke foto's nemen.
. Gelukkig richting berm en niet tegemoet komend verkeer.
@ Macboy en martll. Dat is Steverink in Apeldoorn inderdaad
.


Rechtuit valt het opzich best mee. Bij spoorvorming zijn 2 handen aan het stuur soms wel handig ja, heb al een momentje gehadGTRene schreef:gaaf, eneuh das idd wel lastig met dat parafaan, achter ist wel heel makkelijk qua hardheid instelling.
dat extra toe uit lijkt me wat minder op hoge snelheid en of sporing in de weg.

@ Macboy en martll. Dat is Steverink in Apeldoorn inderdaad

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten