Aangezien ik wellicht vaker een circuit ga opzoeken heb ik me hier aangemeld. Ik heb een beetje de smaak te pakken gekregen na een dagje Nurburgring. Dat viel eigenlijk wat tegen door mijn oude banden en versleten remmen. Maar na wat upgrades zit het voorlopig goed wat het onderstel en de remmen betreft. Echter heb ik een setje velgen en banden gekocht met de hoop dat het nèt zou gaan passen, maar dat is helaas niet het geval. Daardoor zoek ik wat info over het aanpassen van plaatwerk en hoop dat hier te kunnen vinden.
Laat ik beginnen met mezelf voorstellen. Ik ben Stefan en kom uit het gezellige Brabant (vlakbij Eindhoven), ik ben zeer recent afgestudeerd als werktuigbouwkundige en ben sinds deze week aan het werk. Mijn auto is een Renault Twingo RS die ik ruim 2 jaar heb nu. In de loop der tijd hebben een aantal zaken een mooie upgrade gekregen, dat begon met een custom remap waarbij de Twingo 120 pk aan de wielen maakte (ongeveer 140/145 kroeg pk's). Ook zijn de remmen voorzien van Brembo HC schijven, Ferodo DS2500 remblokken, stalen remleidingen van Goodridge en er zit DOT5.1 remvloeistof in. Daarnaast is hij verlaagd met H&R veren en er komen camberboutjes onder voor iets meer camber en minder onderstuur.
Dit is um, nog zonder verlaging

En een fantastische plaat geschoten op de Nurburgring!
De velgen en banden die ik heb aangeschaft voor de Twingo zijn OZ Superleggera in 16x7 met ET37 en Federal 595 RS-R's in 205/45R16 (niet de favoriet lees ik hier

Het probleem is dat de spatboordranden van de RS nogal breed zijn waardoor de banden aanlopen achter, nu is er genoeg ruimte om dat weg te halen zodat de band er gewoon in past. Maar dat durf ik zelf niet aan zonder fatsoenlijk gereedschap en ervaring. Ik ben dus op zoek naar een bedrijf of knutselaar in omgeving Eindhoven die dat wel kan

Ik hoop hier weer wat kennis op te kunnen doen zodat ik goed voorbereid een eerste echte trackday kan gaan rijden.
Groeten, Stefan.