Meer dan genoeg asfalt in Nederland.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Meer dan genoeg asfalt in Nederland.

Bericht door romo » 13 jun 2007, 08:35

http://www.planet.nl/planet/show/id=629 ... /sc=6908c1

Mischien kan hier een poll van gemaakt worden?

Even de praktijkmensen (DF ers dus) maar vragen........... :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jun 2007, 08:40

beter leesbaar;

105 Teletekst wo 13 jun
Onderzoek:nieuwe wegen niet nodig

` Om de drukte in het verkeer aan te
pakken,zijn er geen nieuwe wegen en
spoorlijnen nodig.Dat staat in een
onderzoek van consultancybedrijf
Capgemini en opiniepeiler TNS Nipo.

Volgens het rapport is er op de wegen
en op het spoor buiten te piekuren nog
genoeg ruimte.Daarom kan de drukte
beter worden bestreden door thuis- en
telewerken te stimuleren en de afstand
tussen wonen en werken te verkleinen.

In het rapport staat dat investeringen
in infrastructuur duur zijn,maar weinig
rendement opleveren.Files worden vooral
veroorzaakt door zakelijke rijders,en
die pak je niet aan met rekeningrijden

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 jun 2007, 08:43

Mooi onderzoek :?

Oftewel: er is niet te weinig ruimte zolang we maar niet in de auto stappen :D Die jongens bij Capgemini worden slapend rijk man :lol:

Zo lust ik er nog wel een paar 8)

Tom

Bericht door Tom » 13 jun 2007, 09:20

Ik ga een onderzoek starten met als conclusie dat onderzoekers vaker buiten moeten komen :lol:

Pescatore

Bericht door Pescatore » 13 jun 2007, 09:23

Niels schreef: Oftewel: er is niet te weinig ruimte zolang we maar niet in de auto stappen :D Die jongens bij Capgemini worden slapend rijk man :lol:
Nee, De wegen en het spoor in Nederland bieden nog meer dan voldoende ruimte voor groei. De piekbelasting in de ochtend- en avondspits, met als gevolg lange files en overvolle treinen, kan het best worden afgevlakt door het stimuleren van thuis- en telewerken en het terugdringen van de afstand tussen woon- en werkadressen. :wink:

Wel frappant dat in dezelfde uitkomst staat dat rekeningrijden bij voorbaat afgeschoten kan worden want voor de zakelijke rijder maakt het (zoals verwacht) toch geen flikker uit:
Het rekeningrijden biedt evenmin soelaas. Zakelijke rijders veroorzaken volgens de onderzoekers 60 tot 70 procent van de files. Juist deze groep voelt de kilometerheffing niet in de eigen portemonnee. Deze weggebruikers krijgen de reiskosten vergoed door hun werkgever of ze berekenen de kosten door aan hun klanten.

Niels

Bericht door Niels » 13 jun 2007, 09:41

Pescatore schreef:
Niels schreef: Oftewel: er is niet te weinig ruimte zolang we maar niet in de auto stappen :D Die jongens bij Capgemini worden slapend rijk man :lol:
Nee, De wegen en het spoor in Nederland bieden nog meer dan voldoende ruimte voor groei. De piekbelasting in de ochtend- en avondspits, met als gevolg lange files en overvolle treinen, kan het best worden afgevlakt door het stimuleren van thuis- en telewerken en het terugdringen van de afstand tussen woon- en werkadressen. :wink:

Wel frappant dat in dezelfde uitkomst staat dat rekeningrijden bij voorbaat afgeschoten kan worden want voor de zakelijke rijder maakt het (zoals verwacht) toch geen flikker uit:
Het rekeningrijden biedt evenmin soelaas. Zakelijke rijders veroorzaken volgens de onderzoekers 60 tot 70 procent van de files. Juist deze groep voelt de kilometerheffing niet in de eigen portemonnee. Deze weggebruikers krijgen de reiskosten vergoed door hun werkgever of ze berekenen de kosten door aan hun klanten.
En das toch niets nieuws :wink: Voor mij niet in ieder geval 8) Alleen het stimuleren van thuis -en telewerken en het terugdringen van woon-werk kilometers vind ik wat theoretisch :? Dat gaat voor een hoop mensen niet op denk ik. Ik zie wel iets in het varieëren in aanvangstijden alleen vraag ik me af hoe je moet organiseren en wat voor invloed dat heeft op de economie. Ik werk onregelmatige diensten en sta maximaal in slechts twee diensten in de file: op terugweg van de dagdienst rond 16:00 en op terugweg van de nachtdienst om 08:30 uur.

Alleen woon ik dan nog in het Noorden. Volgens mij is er in de randstad een piek van 07:00 tot 16:00 en dan kun je niet anders concluderen dat er teveel auto's zijn voor het beschikbare oppervlakte wegdek :wink: Gewoon dramatisch, als ze me twee keer mijn loon zouden bieden om in Den Haag te stationeren dan zou ik lekker bedanken 8)

Pescatore

Bericht door Pescatore » 13 jun 2007, 13:28

Niels schreef: Gewoon dramatisch, als ze me twee keer mijn loon zouden bieden om in Den Haag te stationeren dan zou ik lekker bedanken 8)
En hier gaat het fout. Mensen zouden juist een gat in de lucht moeten springen op het moment dat het werk aanbiedt om een bijdrage in de huisvesting te doen. Helemaal met een loonsverhoging horende bij de duurdere levensstandaard in de randstad.

Dichterbij het werk wonen, liefst met OV-bereikbaar. Daar zal het echt naartoe moeten. Omdat er echter al jaren de mogelijkheid is om met de auto een paar honderd km te rijden van huis naar werk en vice versa gebeurt dit ook. Toen we alles nog met paarden deden werkte men ook niet zomaar 200 steenworpen verderop :wink:

Niels

Bericht door Niels » 13 jun 2007, 14:08

Pescatore schreef:
Niels schreef: Gewoon dramatisch, als ze me twee keer mijn loon zouden bieden om in Den Haag te stationeren dan zou ik lekker bedanken 8)
En hier gaat het fout. Mensen zouden juist een gat in de lucht moeten springen op het moment dat het werk aanbiedt om een bijdrage in de huisvesting te doen. Helemaal met een loonsverhoging horende bij de duurdere levensstandaard in de randstad.
Je hebt gelijk! Maar ik woon nu in het Noorden en bedoel dat ik voor geen goud richting de randstad ga :wink: (hoofdkantoor zit in Den Haag dus vandaar..)

Plaats reactie