[VERKOCHT] BMW e36 325i Track/Drift
- Macboy
Re: TE KOOP BMW e36 325i Track/Drift
Leerzaam draadje met (inmiddels) alleen maar onderbouwde kritiek 

-
Dan moet het wel waar zijn.........................................Knot schreef:Bas Roos vond het een vreemd ding.

- Knot
Hanske,
Als je wat op/tegen mij of mijn post hebt zeg het dan aub even per PB oid ipv standaard (waar je mij van beschuldigd) telkens alles af te kraken.... volgens mij maak je juist jezelf belachelijk hiermee.
Ik heb zelf geen kijk op een kooi, vind het maar kut dingen, zit in de weg, neemt zicht weg. Als je met je stuur en pedalen de boel gewoon op het asfalt houdt is er niks aan de hand.
Dat Bas Roos op/aanmerkingen geeft hecht ik waarde aan, hun hebben immers meer kooien gezien dan ikzelf. Met name de dwarsstang die ik voor voorin had vond ik niks, dashbordkastje kon niet meer open en zat bij je knie in de weg.
Heb geen foto ervan, maar in dit filmpje wel goed te zien.
Paul Vlasblom last bijvoorbeeld liever zelf een kooi ipv dat hij een fia goedgekeurde wiechers schroefkooit pakt, ieder zn ding.
Als je wat op/tegen mij of mijn post hebt zeg het dan aub even per PB oid ipv standaard (waar je mij van beschuldigd) telkens alles af te kraken.... volgens mij maak je juist jezelf belachelijk hiermee.
Ik heb zelf geen kijk op een kooi, vind het maar kut dingen, zit in de weg, neemt zicht weg. Als je met je stuur en pedalen de boel gewoon op het asfalt houdt is er niks aan de hand.
Dat Bas Roos op/aanmerkingen geeft hecht ik waarde aan, hun hebben immers meer kooien gezien dan ikzelf. Met name de dwarsstang die ik voor voorin had vond ik niks, dashbordkastje kon niet meer open en zat bij je knie in de weg.
Paul Vlasblom last bijvoorbeeld liever zelf een kooi ipv dat hij een fia goedgekeurde wiechers schroefkooit pakt, ieder zn ding.
- witje
De achterspoiler is een (nog) groter probleem qua zicht. Zo'n kooi is natuurlijk wel handig ivm de stijfheid.Knot schreef:Ik heb zelf geen kijk op een kooi, vind het maar kut dingen, zit in de weg, neemt zicht weg. Als je met je stuur en pedalen de boel gewoon op het asfalt houdt is er niks aan de hand.
Met name de dwarsstang die ik voor voorin had vond ik niks, dashbordkastje kon niet meer open en zat bij je knie in de weg.
-
Dan mag ik hier ook vast nog wel even een vraag stellen, Als je alleen maar gaat driften dan is een 100%diff toch prima? Of is een sper altijd beter. 

- Tristan
Het vreet aandrijfassen, homokineten etc. Tevens krijgt je subframe het zwaarder te verduren.jarno1979 schreef:Dan mag ik hier ook vast nog wel even een vraag stellen, Als je alleen maar gaat driften dan is een 100%diff toch prima? Of is een sper altijd beter.
- Knot
Idd, het wrikt, klappert etc bij normaal rijden. Initieel heb je onderstuur bocht in dus voor lijnen/trackday is het verre van ideaal.
Het is wel goedkoop en je hebt veel snelheid bocht uit met 100%, tevens veel remmende sperwerking dat vind ik wel lekker. Heb op dezelfde E36 328i beiden gehad, een nieuw gebouwd 40% sper met 4 platen en een gelast diff. Voorkeur gaat 100% uit naar het 40% sper, rijdt veel vloeiender en zekerder!
Het is wel goedkoop en je hebt veel snelheid bocht uit met 100%, tevens veel remmende sperwerking dat vind ik wel lekker. Heb op dezelfde E36 328i beiden gehad, een nieuw gebouwd 40% sper met 4 platen en een gelast diff. Voorkeur gaat 100% uit naar het 40% sper, rijdt veel vloeiender en zekerder!
-
- Bert ///M3
Is ook een hobby Bob ontwerp zo te zien in de video.Knot schreef:Hanske,
Wat je normaal zou doen bij een laskooi is zorgen dat de buizen de A stijl volgen. Alleen dan moet je dashboard er uit dus veel schroefkooien bouwers smokkelen iets en laten de A stijl buis dan net voor het dashboard naar beneden komen. Maar dan zit die dwarsbalk er dus niet in. Wil je die er wel in hebben dan kan je hem beter achter het dashboard doen. Wat bij die schroefkooien vaak minder ideaal is, is dat de buis langs de A stijl naar de vloer vaak een S vorm heeft om het dashboard te laten passen en dat maakt het geheel ook zwak.
Die buis onder het dashboard is gewoon gevaarlijk ook al zit er wat isolatie schuim omheen. Bij een crash breek je je benen als het goed raak is en je raakte toevallig die buis.
Bij die witte E36 uit het verkoop topic zit die buis er ook maar dan al wat hoger, is al iets verbetering. Beter is achter het dashboard maar dat kan niet altijd vanwege de middenconsole waar de verwarming etc zit.
Die kooi uit die witte driftauto is qua kooi opzet helemaal zo gek nog niet alleen hadden ze er gewoon wat meer aandacht aan moeten besteden. A stijl buizen wat verder naar voren. Maar verder zorgen dat kruizen en andere zaken als het ware in 1 knooppunt uit komen. Dat is veruit het sterkste. Bij een professioneel bedrijf word daar beter over nagedacht en worden de buizen beter uitgemeten. Maar daar ben je ook zo 2000-2500 kwijt voor zo'n setup. Maar dan is het ook meteen van waarde bij verkoop IMHO. Als je er meteen aan af ziet dat het bij iemand zelf gedaan is wat mij betreft niet.
-
Re: [VERKOCHT] BMW e36 325i Track/Drift
Auto is verkocht. Thread kan een slotje op.