[VERKOCHT] BMW e36 325i Track/Drift
-
[VERKOCHT] BMW e36 325i Track/Drift
Omdat ik sinds kort in het bezit ben van een nieuwe, snellere trackdayauto, moet de BMW het veld ruimen. Auto is door Steven Classic Garage omgebouwd naar trackday- en driftauto. Hoogtepunt van deze BMW is wat mij betreft de rolkooi: die is zo strak en netjes ingebouwd dat het lijkt alsof de auto met kooi en al uit de BMW-fabriek is gerold.
Heb met deze auto drie driftdagen gedaan. Auto heeft na elke driftdag check-up en – indien toen nodig was – onderhoud gehad.
Specs/Uitrusting
• BMW 325i e36 325i
• Vermogen: 190 pk
• Handgeschakeld
• KM-stand: 247.300
• 100% sper (diff is vastgelast)
Auto is vanbinnen en vanbuiten compleet en keurig wit gespoten. Koets is keihard en roestvrij. Onderkant auto is volledig getectyleerd. Wielkasten voor zijn uitgeklopt en uitgerold.
Voorzien van:
• Camberplates
• Flow Lock kit
• Strut bar
• Schroefset
• QSP-stuur, suède en 90 mm diep
• K&N 57i Performance Kit
• 10w60-motorolie
• Hydraulische handrem met Willwood-zuiger
• QSP-kuipstoelen
• Vierpuntsgordels van Sandtler
• Deurpanelen bekleedt met zwart alcantara
• LTW-spoiler met risers
• Sleepoog
Staat van onderhoud:
Uitmuntend, auto heeft altijd alle liefde gehad die nodig was. Is geen cent op bespaard. Motor loopt als een zonnetje, nooit problemen mee gehad, ook niet tijdens driftdagen.
Vraagprijs: 7500 euro;
Prijs is onderhandelbaar en ik sta altijd open voor een praatje over de prijs, maar wel bij de auto of in een persoonlijk bericht. BMW staat in Amersfoort in een loods. Bezichtiging en proefrit is mogelijk op afspraak. Meer foto’s op aanvraag. Interesse? Stuur me een pb of app me op 06-14377407.
Heb met deze auto drie driftdagen gedaan. Auto heeft na elke driftdag check-up en – indien toen nodig was – onderhoud gehad.
Specs/Uitrusting
• BMW 325i e36 325i
• Vermogen: 190 pk
• Handgeschakeld
• KM-stand: 247.300
• 100% sper (diff is vastgelast)
Auto is vanbinnen en vanbuiten compleet en keurig wit gespoten. Koets is keihard en roestvrij. Onderkant auto is volledig getectyleerd. Wielkasten voor zijn uitgeklopt en uitgerold.
Voorzien van:
• Camberplates
• Flow Lock kit
• Strut bar
• Schroefset
• QSP-stuur, suède en 90 mm diep
• K&N 57i Performance Kit
• 10w60-motorolie
• Hydraulische handrem met Willwood-zuiger
• QSP-kuipstoelen
• Vierpuntsgordels van Sandtler
• Deurpanelen bekleedt met zwart alcantara
• LTW-spoiler met risers
• Sleepoog
Staat van onderhoud:
Uitmuntend, auto heeft altijd alle liefde gehad die nodig was. Is geen cent op bespaard. Motor loopt als een zonnetje, nooit problemen mee gehad, ook niet tijdens driftdagen.
Vraagprijs: 7500 euro;
Prijs is onderhandelbaar en ik sta altijd open voor een praatje over de prijs, maar wel bij de auto of in een persoonlijk bericht. BMW staat in Amersfoort in een loods. Bezichtiging en proefrit is mogelijk op afspraak. Meer foto’s op aanvraag. Interesse? Stuur me een pb of app me op 06-14377407.
- Bijlagen
-
- Rolkooi4.jpg (124.34 KiB) 3200 keer bekeken
-
- Rolkooi3.jpg (101.88 KiB) 3200 keer bekeken
-
- Rolkooi2.jpg (124.62 KiB) 3200 keer bekeken
-
- Rolkooi.jpg (104.45 KiB) 3200 keer bekeken
Laatst gewijzigd door OnTheRocks op 20 apr 2016, 13:43, 5 keer totaal gewijzigd.
-
Re: TE KOOP BMW e36 325i Track/Drift
En hierbij de foto's. Meer foto's zijn op aanvraag verkrijgbaar.
- Bijlagen
-
- BMW6.jpg (176.96 KiB) 3468 keer bekeken
-
- BMW5.jpg (192.51 KiB) 3468 keer bekeken
-
- BMW4.jpg (156.84 KiB) 3468 keer bekeken
-
- BMW3.jpg (172.8 KiB) 3468 keer bekeken
-
- BMW2.jpg (157.59 KiB) 3468 keer bekeken
-
- BMW1.jpg (99.15 KiB) 3468 keer bekeken
-
Inderdaad, die kooi is echt het pronkstuk van de auto!

- Macboy
Lol dat wilde ik net ook typen 
Fotos van de kooi en rest binnenkant is dus wel handig.

Fotos van de kooi en rest binnenkant is dus wel handig.
- Knot
Edit.
Laatst gewijzigd door Knot op 01 mar 2016, 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
-
En daar gaat ie weer..........................Knot schreef:... vind het een flinke prijs als je zag wat ik voor 3000 euro verkocht aan techniek.
Discussies over prijzen in verkoop topics waarbij je überhaupt al geen interesse hebt in hetgeen wat aangeboden word zijn niet chic Rody, vind je de prijs te hoog dan reageer je toch gewoon niet.
Je zet jezelf alleen maar voor lul met dit soort reacties, je word te voorspelbaar en valt te vaak in herhaling.

Back on topic.
- Knot
Edit
Laatst gewijzigd door Knot op 01 mar 2016, 10:49, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Foto's interieur en rolkooi staan er nu bij. Prijs is alleszins schappelijk en nog onderhandelbaar ook. Bovendien klopt het optelsommetje gewoon. Let wel: deze auto is ready to race/drift. Instappen en gaan, heb je geen werk meer aan, tenzij je er een hoek af rijdt. Verder, zoals beschreven, is het een topauto waar veel tijd en geld in zit. En tijd is geld 

-
Standaard een opmerking over een vraagprijs maken slaat mijns inziens nergens op. Natuurlijk mag je reageren op hetgeen wat aangeboden word, daar is het per slot van rekening een forum voor. Verkoper geeft aan open te staan voor discussie over de vraagprijs maar dan naast de auto (dus niet hier).Knot schreef:Het is meer een hint dat je een auto zo niet gaat verkopen
Als bmwdriversforum meer jouw ding is waar je helemaal niet mag reageren in verkooptopics moet je daar gaan hangen....
Met alle respect maar dat jij je auto verkocht hebt voor dat geld wil niet zeggen dat dat de standaard is, je vergelijkt hier dan ook appels met peren.
Hier nog iets te koop aanbieden heeft met jouw soort reacties erg weinig zin.
Voor TS, succes met de verkoop.

-
Ik zou eerder deze kopen voor 7k dan dat ex- ding van Rody voor 3k.OnTheRocks schreef:Foto's interieur en rolkooi staan er nu bij. Prijs is alleszins schappelijk en nog onderhandelbaar ook. Bovendien klopt het optelsommetje gewoon. Let wel: deze auto is ready to race/drift. Instappen en gaan, heb je geen werk meer aan, tenzij je er een hoek af rijdt. Verder, zoals beschreven, is het een topauto waar veel tijd en geld in zit. En tijd is geld
Deze is af.
Voor elke wagen is er een koper. Deze is instapklaar.
- Knot
Is er een bepaalde redden waarom er een gelast diff is gemonteerd gezien de auto verder zo netjes is gemaakt?
Wellicht ook handig om te vermelden welk merk/type onderstel erop zit ipv "stroefset".
Wellicht ook handig om te vermelden welk merk/type onderstel erop zit ipv "stroefset".
-
Schroefset is van TA Technix en rondom in hoogte verstelbaar. Diff lassen was toentertijd de makkelijkste en goedkoopste oplossing.Knot schreef:Is er een bepaalde redden waarom er een gelast diff is gemonteerd gezien de auto verder zo netjes is gemaakt?
- Riceaux
Dat is wel een beetje de definitie van een schroefset.Schroefset is van TA Technix en rondom in hoogte verstelbaar. Diff lassen was toentertijd de makkelijkste en goedkoopste oplossing.

Zit er nog een kenteken bij?
- Bert ///M3
Bij wie is die kooi gelast dan?
Ben ik dan de enige die de kooi niet echt bijzonder vind? Ja hij is mooi wit en veel buizen, alleen de plaatsing van de aanhechting van de buizen klopt van geen kant.
Gewoon paar dingen. Een kooibuis is altijd het zwakste op het punt waar ze gebogen zijn. Dus het kruis wat je tussen de B stijlen hebt zitten moet bijvoorbeeld uitkomen in het midden van de bocht tegen het dak. Niet nog eens 15 cm daaronder. Verder moeten de buizen naar achteren inclusief het kruis naar achteren ook op hetzelfde punt uitkomen. Support van de A stijl is dus net zoiets, hoort gewoon recht te zijn en op hetzelfde punt uit te komen als waar het deurkruis en de buis van de A stijl bij elkaar komen. Het komt uiteindelijk gewoon neer op de juiste profiling en lengte van de buizen.
Het zal wel sterk genoeg zijn hoor. Maar een keurmeester ziet gewoon meteen dat het op een zaterdag bij een hobbyist in elkaar gezet is. Verder is er op bij A elke trackdaykooi wel iets aan te merken. Maar dit had gewoon veel beter gekund door er wat meer tijd en aandacht aan te besteden.
Ben ik dan de enige die de kooi niet echt bijzonder vind? Ja hij is mooi wit en veel buizen, alleen de plaatsing van de aanhechting van de buizen klopt van geen kant.
Gewoon paar dingen. Een kooibuis is altijd het zwakste op het punt waar ze gebogen zijn. Dus het kruis wat je tussen de B stijlen hebt zitten moet bijvoorbeeld uitkomen in het midden van de bocht tegen het dak. Niet nog eens 15 cm daaronder. Verder moeten de buizen naar achteren inclusief het kruis naar achteren ook op hetzelfde punt uitkomen. Support van de A stijl is dus net zoiets, hoort gewoon recht te zijn en op hetzelfde punt uit te komen als waar het deurkruis en de buis van de A stijl bij elkaar komen. Het komt uiteindelijk gewoon neer op de juiste profiling en lengte van de buizen.
Het zal wel sterk genoeg zijn hoor. Maar een keurmeester ziet gewoon meteen dat het op een zaterdag bij een hobbyist in elkaar gezet is. Verder is er op bij A elke trackdaykooi wel iets aan te merken. Maar dit had gewoon veel beter gekund door er wat meer tijd en aandacht aan te besteden.
-
Kenteken zit er nog bij.
@Bert: er zijn vele wegen naar Rome. Kooi is eigen fabrikaat. Tuurlijk, het is geen WTCC-kooi, maar prima voor trackdays en driftdagen. Al het laswerk is keurig gedaan en die kooi zit er gewoon strak in.
@Bert: er zijn vele wegen naar Rome. Kooi is eigen fabrikaat. Tuurlijk, het is geen WTCC-kooi, maar prima voor trackdays en driftdagen. Al het laswerk is keurig gedaan en die kooi zit er gewoon strak in.
-
Tot zo ver de 7K waard.OnTheRocks schreef:Schroefset is van TA Technix en rondom in hoogte verstelbaar. Diff lassen was toentertijd de makkelijkste en goedkoopste oplossing.Knot schreef:Is er een bepaalde redden waarom er een gelast diff is gemonteerd gezien de auto verder zo netjes is gemaakt?

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
"Keurig laswerk" en een "strakke kooi" is wat anders als functioneelOnTheRocks schreef:Kenteken zit er nog bij.

Ik kan ook heel mooi en strak een stuk stijgerpijp in mijn auto lassen.
Je hebt er niets aan, maar het is wel mooi en strak gelast

- Tristan
Ik verkocht destijds mijn E36 325i in 2009 voor Euro 9.000,00. Hier zat een KW-set onder, kooi, nieuwe sperdiff 3.73 40%, blok 140K gelopen, Powerflex, M3 3.2 remmen voor etc. Dus dan vind ik Euro 7.500 stevig in 2016 zonder fatsoenlijk sper en deze km-stand. Maar van de andere kant bouw je voor dit geld zelf geen nieuwe auto.
-
Volgens mij is de functie van deze kooi duidelijk: trackdays en driftdagen.
-
Ik ga het onderwerp van dit verkoopbericht aanpassen in 'geef je mening over de prijsstelling van m'n BMW en laat meteen even weten welke BMW's je eerder hebt verkocht voor een hoger bedrag'.Tristan schreef:Ik verkocht destijds mijn E36 325i in 2009 voor Euro 9.000,00. Hier zat een KW-set onder, kooi, nieuwe sperdiff 3.73 40%, blok 140K gelopen, Powerflex, M3 3.2 remmen voor etc. Dus dan vind ik Euro 7.500 stevig in 2016 zonder fatsoenlijk sper en deze km-stand. Maar van de andere kant bouw je voor dit geld zelf geen nieuwe auto.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
OnTheRocks schreef:Ik ga het onderwerp van dit verkoopbericht aanpassen in 'geef je mening over de prijsstelling van m'n BMW en laat meteen even weten welke BMW's je eerder hebt verkocht voor een hoger bedrag'.Tristan schreef:Ik verkocht destijds mijn E36 325i in 2009 voor Euro 9.000,00. Hier zat een KW-set onder, kooi, nieuwe sperdiff 3.73 40%, blok 140K gelopen, Powerflex, M3 3.2 remmen voor etc. Dus dan vind ik Euro 7.500 stevig in 2016 zonder fatsoenlijk sper en deze km-stand. Maar van de andere kant bouw je voor dit geld zelf geen nieuwe auto.

- Riceaux
Vraag dan ook even je nickname aan te passen naar VerkoperX. Het is een forum waar je iets te koop aanbiedt, oftewel een discussieplatform, dan kan je er vanuit gaan dat er discussie komt.OnTheRocks schreef:Ik ga het onderwerp van dit verkoopbericht aanpassen in 'geef je mening over de prijsstelling van m'n BMW en laat meteen even weten welke BMW's je eerder hebt verkocht voor een hoger bedrag'.Tristan schreef:Ik verkocht destijds mijn E36 325i in 2009 voor Euro 9.000,00. Hier zat een KW-set onder, kooi, nieuwe sperdiff 3.73 40%, blok 140K gelopen, Powerflex, M3 3.2 remmen voor etc. Dus dan vind ik Euro 7.500 stevig in 2016 zonder fatsoenlijk sper en deze km-stand. Maar van de andere kant bouw je voor dit geld zelf geen nieuwe auto.

- Tristan
Ik zeg niet dat hij te duur is, alleen dat de prijs stevig is. Is gewoon een onderbouwde mening naar mijn ervaring.
Geef ook aan dat je voor dit bedrag niet zelf een auto kan bouwen. Lijkt mij geen zware kritiek imho.
Geef ook aan dat je voor dit bedrag niet zelf een auto kan bouwen. Lijkt mij geen zware kritiek imho.
- Knot
Als ik ook maar iets aan commentaar geef dan wordt ik ook afgebrand, dat is niet fijn maar hoort bij het internet....
Om te beginnen als je zoveel aan het interieur hebt gedaan/laten doen begin dan met foto's daarvan.
Prijs van 7500 euro prima maar dan zou ik persoonlijk liever intrax/ast/kw/eibach lezen, nieuwe radiator/waterpomp/thermostat, fris gebouwd 40% sper, of liever nog een Hardeman of OS Giken, remmerij aangepast, dure blokken/remslangen/vloeistof etc.
Deze kooi had ik ook in mijn E36 328i ongeveer, koets kwam van Frank die met de E36 S62 rijdt. Hij vond het prima, Bas Roos vond het een vreemd ding. Kost dik 100 uren om een auto op te bouwen, ding had meer dan 240pk kuipjes/gordels en ik heb m met gelast diff teruggegeven, waarde in mijn ogen, 5000 euro.
7500 euro vragen prima maar dat zou ik om te beginnen niet doen met een diff wat slechts 1% van die waarde vertegenwoordigd
Een goed sper (niet 25% sper a 500 euro wat al jaren onder een 3.0 of 325i gezeten heft) maakt zo een auto speciaal en daarmee ook een fijne driftauto. Gelast diff word door veel mensen in de categorie huurbak/ragbak ingeschaald, budget bouw, dat is deze auto niet waard om daarop afgeslacht te worden heb ik het idee.
Ben benieuwd hoe snel ie verkocht is.
Om te beginnen als je zoveel aan het interieur hebt gedaan/laten doen begin dan met foto's daarvan.
Prijs van 7500 euro prima maar dan zou ik persoonlijk liever intrax/ast/kw/eibach lezen, nieuwe radiator/waterpomp/thermostat, fris gebouwd 40% sper, of liever nog een Hardeman of OS Giken, remmerij aangepast, dure blokken/remslangen/vloeistof etc.
Deze kooi had ik ook in mijn E36 328i ongeveer, koets kwam van Frank die met de E36 S62 rijdt. Hij vond het prima, Bas Roos vond het een vreemd ding. Kost dik 100 uren om een auto op te bouwen, ding had meer dan 240pk kuipjes/gordels en ik heb m met gelast diff teruggegeven, waarde in mijn ogen, 5000 euro.
7500 euro vragen prima maar dat zou ik om te beginnen niet doen met een diff wat slechts 1% van die waarde vertegenwoordigd

Ben benieuwd hoe snel ie verkocht is.
- Reind
Ach, zoek je een op het oog nette e36 om lekker mee te driften lijkt me dit een goede optie. Zoek eens een andere die er zo bijstaat. En als je zelf gaat bouwen ben je onder de 10K niet klaar. De vraag is laag maar als iemand zijn zinnen op een nette drift auto zet staan ze niet met bosjes te koop. Er worden nieuwe BMW e36 cup auto's gebouwd voor 20K/25K. Dus er lopen gewoon mensen rond die het betalen. Je moet we een beetje geduld hebben.
En ja, en 40% 3,45 diff was in dit geval wel beter geweest.
En ja, en 40% 3,45 diff was in dit geval wel beter geweest.