BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Erik
Auto: BMW ///M

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 17 apr 2016, 13:08

Er staat bij Dusseldorp in Epse/Deventer een blauwe, compleet opgetuigd met die performance parts.
Zeer, zeer dikke machine in real life.

Vind alleen die zwarte/two tone velgen absoluut een mismatch, zou denk ik iets wits onder een blauwe wel erg gaaf vinden.

:headbang:

Jussi

Bericht door Jussi » 17 apr 2016, 16:52

Wanneer komen die van de DFers? Ik zag op Bimmerboard.be al de eerste leveringen aan klanten.

Joop

Bericht door Joop » 17 apr 2016, 19:14

Gisteren bij het Performance uitgevoerde exemplaar van Dusseldorp in Apeldoorn wezen kijken. De Performance onderdelen zijn nog redelijk subtiel onder een LBB exemplaar. Denk dat dat toch komt door de redelijk dik aangezette lijnen van de basisauto.

Wat me wel opviel was het labeltje aan de schakelaar van de uitlaat. Blijkbaar niet toegestaan op de openbare weg qua geluid in Track Mode. 'Only for track use'... Alleen als deze voor de openbare weg al te luid is, op welk circuit is dit dan wel toegelaten?!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joop op 18 apr 2016, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

MarkS

Bericht door MarkS » 17 apr 2016, 20:28

Als ik het zo op de foto's bekijk dan misstaan die zwarte performance onderdelen op LBB zeker niet.

Goeie foto's ook.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 apr 2016, 09:20

MarkS schreef:Als ik het zo op de foto's bekijk dan misstaan die zwarte performance onderdelen op LBB zeker niet.

Goeie foto's ook.
Repost? Uitlaat en diffusor lijkt me wel wat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die zijflapjes heb ik niks mee(al stoort 't niet eens, amper zichtbaar in''t geheel), maar die uitlaat wow

Robin

Bericht door Robin » 18 apr 2016, 09:23

Joop schreef:Gisteren bij het Performance uitgevoerde exemplaar van Dusseldorp in Apeldoorn wezen kijken. De Performance onderdelen zijn nog redelijk subtiel onder een LBB exemplaar. Denk dat dat toch komt door de redelijk dik aangezette lijnen van de basisauto.

Wat me wel opviel was het labeltje aan de schakelaar van de uitlaat. Blijkbaar niet toegestaan op de openbare weg qua geluid in Track Mode. 'Only for track use'... Alleen als deze voor de openbare weg al te luid is, op welk circuit is dit dan wel toegelaten?!

Afbeelding
Hoe krijg ik deze foto's te zien? Zie een kruisje en copy paste in browser vindt ook niks?

Macboy

Bericht door Macboy » 18 apr 2016, 10:21

Denk dat een paar foto upload sites niet werken op elke type computer. Heel irritant.

DVH ?

ErikS

Bericht door ErikS » 18 apr 2016, 10:22

Macboy schreef:Denk dat een paar foto upload sites niet werken op elke type computer. Heel irritant.

DVH ?
Nee, gisteren werkte ze wel. Nu niet meer.
Er zal wat anders aan de hand zijn. :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 apr 2016, 12:10

Gisteren idd wel te zien.

MarkS

Bericht door MarkS » 18 apr 2016, 15:57

Vreemd, zie ze nu ook niet meer.

Dan maar wat bewegende beelden, deze al voorbij gekomen?

Jussi

Bericht door Jussi » 18 apr 2016, 19:02

Met Performance auspuff.

Robin

Bericht door Robin » 18 apr 2016, 19:30

Die staat wel heel dik op de camera met z'n verlaging (??)en MP goodies, tering.... :gek:
En die sound. Ik ben bezig met het MP uitlaatsysteem al dan niet met diffusor. Sowieso de andere remblokken en heel misschien stuur en poook in carbon, maar ik zit in dubio.

Als ik deze blauwe in 't filmpje zie zo is ie ook skitterend.

Robin

Bericht door Robin » 18 apr 2016, 19:37

Ruilt z'n F80 M3 in want net niet, heeft 'n Cayman GT4(....) en testrijdt een M2....

http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1250098" onclick="window.open(this.href);return false;
Basically got rid of my F80 because the lack of steering feel, numb throttle, but a cool looking huge fast sedan.

I was debating about test driving the M2 because I already have a GT4 but I'm glad I did because these cars are totally different. I ended up test driving a DCT M2.

I want to say I love the M2 and it's now one of my favorite BMW. The car is able to break traction which I didn't expect since it's lower power than the M3. I personally feel the weaker engine makes this car more balanced and it's not a bad thing. What really sold me on this car is that it's fun to drive. The car is agile much like my Lancer Evolution and Fiesta ST. It is able to dance around and much better on center feel and pointy feeling. The ability to dance gives the car a lighter feel than the M3. The M3 feels more stable and boring at the same time. Of course the interior feels downgraded most due to the non clear coated plastic looking carbon fibre trim. In reality I can care less about interior on a fun car. The truth is that this car is more fun to drive than my GT4. The GT4 is too perfect, too balance, no slop, and limits too high and hard to break traction unless you are at the track.

I give the car 5 stars. The good driving feel reminds me of the E46 of the old. This definitely should have been the improved in every way next gen E46 M3. The traditional M3 is back. Now if they make a M2CSL 3200lb version it would be perfect.

Forget to mention some cons but probably overall package is still worth buying.
1. Heavy steering. Wish they program it lighter on center and heavier when you turn to get ride of the electric power steering feel. However I find it much improved over the M3. I don't know if it's the foot print or they reprogramed the steering for better feel. Whatever they did it's better.
2. I can't get it to personalize the steering and the throttle and tranny. Being a turbo car we know what to expect. Basically I don't like the throttle on turbo cars. However, I find AWD cars acceptable since throttle mashing doesn't disrupt the car.

Jussi

Bericht door Jussi » 18 apr 2016, 20:04

Robin schreef:Die staat wel heel dik op de camera met z'n verlaging (??)en MP goodies, tering.... :gek:
En die sound. Ik ben bezig met het MP uitlaatsysteem al dan niet met diffusor. Sowieso de andere remblokken en heel misschien stuur en poook in carbon, maar ik zit in dubio.

Als ik deze blauwe in 't filmpje zie zo is ie ook skitterend.
Dit is de demo auto van Van Osch Hasselt (BE) met blijkbaar alle M Performance goodies op.

Joop

Bericht door Joop » 18 apr 2016, 20:05

Collagefotootje doet het weer als het goed is.. :wink:
...even snel online in elkaar geknutseld, maar link blijkbaar niet houdbaar.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 apr 2016, 20:23

Robin dat is wat Romo en ik ook riepen toen we vanuit de M3 in de 1-serie stapten, je merkt dat direct in een gewone 1 serie, laat staan de M2, maar goed uit onze mond vond je dat allemaal onzin ...

The car is agile much like my Lancer Evolution and Fiesta ST. It is able to dance around and much better on center feel and pointy feeling. The ability to dance gives the car a lighter feel than the M3. The M3 feels more stable and boring at the same time.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2016, 00:05

ik zat al in het verkeerde topic net, hier ook maar ff dan>

volgens mij zag ik ook een blauwe M2 in Almelo bij de bmw dealert in de showroom, althans vanaf de weg gezien, buiten staat ook nog eens een oranje achtige 1M.

binnenkort eens even kijken daar.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 19 apr 2016, 02:17

Joop schreef: Wat me wel opviel was het labeltje aan de schakelaar van de uitlaat. Blijkbaar niet toegestaan op de openbare weg qua geluid in Track Mode. 'Only for track use'... Alleen als deze voor de openbare weg al te luid is, op welk circuit is dit dan wel toegelaten?!
p

Standaard disclaimer, zodat niks op hun te verhalen is.

Robin

Bericht door Robin » 19 apr 2016, 06:24

Macboy schreef:Robin dat is wat Romo en ik ook riepen toen we vanuit de M3 in de 1-serie stapten, je merkt dat direct in een gewone 1 serie, laat staan de M2, maar goed uit onze mond vond je dat allemaal onzin ...

The car is agile much like my Lancer Evolution and Fiesta ST. It is able to dance around and much better on center feel and pointy feeling. The ability to dance gives the car a lighter feel than the M3. The M3 feels more stable and boring at the same time.
EDIT : klopt any 1er is agiler
strakker dan 'n M3/4 Ilija, I stand corrected...

Ik neem 'n koffie :coffee:
Laatst gewijzigd door Robin op 19 apr 2016, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 19 apr 2016, 06:31

Joop schreef:Collagefotootje doet het weer als het goed is.. :wink:
...even snel online in elkaar geknutseld, maar link blijkbaar niet houdbaar.
Ja ik zie de plaatjes dank u.

Had hij naast de carbon pookknop ook het Mp half alcantara stuur?

Ik zit in dubio: MP Uitlaat met/zonder diffusor en/of ook pook en stuur. Remblokken M Performance zowieso.

Zwarte grill op 'n blauwe mwoah nee, en die sidegills 'm2' in zwart ook niet....

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 apr 2016, 08:18

Ik zou snel die wielen er onderuit gooien.
Dat zwart met zilver wat tegenwoordig gemeengoed is geworden vind ik geen porem.
Lijkt wel uit zo`n goedkope autoparts folder......
Een paar mooie ADV wielen en de auto is af wat mij betreft.......

Robin

Bericht door Robin » 19 apr 2016, 08:25

Downforce Hans schreef:Ik zou snel die wielen er onderuit gooien.
Dat zwart met zilver wat tegenwoordig gemeengoed is geworden vind ik geen porem.
Lijkt wel uit zo`n goedkope autoparts folder......
Een paar mooie ADV wielen en de auto is af wat mij betreft.......
Ik heb gedacht aan het 1M 19"wiel of een BBS in datzelfde design en dan anthraciet, maar ik kén er wel mee leven totnutoe:)

Een verlaagde witte. Mooi en profil, maar natuurlijk waardeloos in ons land met verkeersheuvels/drempels... :x

Afbeelding

Kasteel

Bericht door Kasteel » 19 apr 2016, 08:27

Downforce Hans schreef:Ik zou snel die wielen er onderuit gooien.
+1
(terwijl BMW door de tijd heen echt veel hele mooie wielen heeft geleverd...)

Robin

Bericht door Robin » 19 apr 2016, 08:41

Standaard stuur en pook:
Afbeelding
Carbon/alcantra stuur en carbon pook:
Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 apr 2016, 09:33