Tesla Model 3.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jussi

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Jussi » 03 apr 2016, 11:40

Als men palen neerzet op een first come, first served principe, dan gaat dit helaas niet lang duren. Maar ik kan goed aannemen dat wanneer men deze pijnen begint te voelen, de laadpalen ook als paddestoelen uit de grond schieten.

Imho een argumentatie die gewoon te tackelen is wanneer het probleem zich stelt. Men gaat er nu geen geld tegenaan gooien want het probleem is er nog niet.

JP

Bericht door JP » 03 apr 2016, 11:43

smiley schreef:Nog even tegen de concurrenten.

Afbeelding
Is die €35k in Europa al bevestigd ? Lees net op autoblog
Zoals @Wouter al eerder schreef, is de beoogde prijs van 35.000 dollar gebaseerd op 7500 dollar subsidie die je in Amerika krijgt op elektrische auto’s. Alleen geldt die subsidie alleen voor de eerste 200.000 auto’s die een fabrikant bouwt. Er gaan dus aardig wat potentiële Model 3-kopers duurder uit zijn dan gedacht. Daarnaast kun je verwachten dat de eerste lading Model 3’s, in ieder geval tot de grens van 200.000 auto’s bereikt is, met name voor Amerikaanse klanten zullen zijn. Ook is het nog even de vraag hoe Tesla de productie gaat invullen, ze hebben immers nog geen ervaring met dergelijke aantallen.

35k dollar is €30.700
42.5k dollar ex. subsidie is €37.300
Laatst gewijzigd door JP op 03 apr 2016, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 apr 2016, 11:46

Ja, draai het maar om... Alsof er niemand kinderen heeft. Want jij stelt dat men er wel een funcar naast kan zetten. En dan de rest van je reactie: dan kunnen we wel stoppen... Er zijn idd ook mensen zonder auto. Klaar toch? Hele eco gebeuren gered :lol:
Mari Oh Oh! schreef:
Arthur schreef:@Mari Oh Oh!: een roadster voor als je wat verder moet? Hoe ver kom je met een roadster en 1-2-3 kinderen plus een vrouw/man. Meerdere keren op en neer? Naar de Alpen? :lol:
Alsof iedereen kinderen heeft :blink: Maar soit je kan er ook een lichte station naast zetten, of lenen, of huren of zelfs vliegen naar de bestemming.

Er zijn ook mensen zónder auto :hosanna:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 03 apr 2016, 11:56

JP schreef:Is die €35k in Europa al bevestigd ? Lees net op autoblog

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/t ... uro-kosten" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeker weten doen we pas als ie echt leverbaar is.
Dan weten we ook gelijk of die 345km haalbaar is, of bijgesteld moet worden.

allen

Bericht door allen » 03 apr 2016, 12:07

Arthur, eerlijk gezegd bijna altijd tot het oranje lampje aanspringt.
Vakantie met het vliegtuig is een optie, maar ik haal m'n plezier juist uit het zoeken naar mooie wegen en omgeving.

Luco

Bericht door Luco » 03 apr 2016, 12:12

allen schreef:Ja Luco, lijkt me een goed idee om een vouwfiets in de kofferbak mee te nemen. Eerst de auto in de stad parkeren om vervolgens op de fiets 20 kilometer verder naar een gehucht te fietsen. Maakt in totaal 40 kilometer en incl. de tijd bij de klant zal de wagen inderdaad wel aardig opgeladen zijn. Liever jij dan ik.
Tesla is vooralsnog leuk voor iemand die alleen standaard woon- werkverkeer heeft.

Ben overigens nog wel benieuwd of er ervaringen zijn van mensen die op wintersport gaan met zo'n ding. Dakkoffer met ski's erin op het dak. Auto volgeladen met bagage en eh... stroom.
Stel, kilometertje of 140-160 per uur. Hoeveel kilometers ver kom je op een lading en hoeveel tijd ben je kwijt om die 1.000 kilometer af te leggen. Stel dat je normaal 700 kilometer haalt, maar volgeladen met bagage 500. Half uur tot een uur laden en dan de resterende 500 kilometer. Als we zo ver zijn wordt zo'n wagen interessant voor me. Vraag is verder of het rijden op elektriciteit tegen die tijd nogsteeds zo voordelig is. Het geld van de overheid moet toch ergens vandaan komen.

Allen, je kan overal problemen zien, maar ook kansen, jouw klanten hebben geen stroom :tooth:

Iets om een app voor te ontwikkelen, als je hem aan de stroom bij een ander hangt wat je dan moet betalen na het laden :zwijntje:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 03 apr 2016, 12:16

Arthur schreef:Ja, draai het maar om... Alsof er niemand kinderen heeft. Want jij stelt dat men er wel een funcar naast kan zetten. En dan de rest van je reactie: dan kunnen we wel stoppen... Er zijn idd ook mensen zonder auto. Klaar toch? Hele eco gebeuren gered :lol:
Mari Oh Oh! schreef:
Arthur schreef:@Mari Oh Oh!: een roadster voor als je wat verder moet? Hoe ver kom je met een roadster en 1-2-3 kinderen plus een vrouw/man. Meerdere keren op en neer? Naar de Alpen? :lol:
Alsof iedereen kinderen heeft :blink: Maar soit je kan er ook een lichte station naast zetten, of lenen, of huren of zelfs vliegen naar de bestemming.

Er zijn ook mensen zónder auto :hosanna:
De fun car was maar één van de mogelijkheden. Wat mij betreft zet je er een Toeareg naast... Er zijn zoveel huishoudens met meerdere wagens. Het ging er alleen om dat als een 3 genoeg is om het leeuwendeel van de kilometers af te leggen je een andere auto met andere eigenschappen naast kan zetten. En of dat nou snel, vreselijk praktisch, of gewoon leuk is kan een ieder zelf beslissen.
Dat staat of valt echter wel of je het met de range van de Tesla haalt(desnoods met laden op de plek van bestemming als dat uitkomt).

Ik denk dat ik met 99% van het aantal ritten(niet km's) uit kan met de Tesla zonder tussendoor te laden.

allen

Bericht door allen » 03 apr 2016, 12:26

Dat is ook wat overdreven Luco. Die paar in de randstad meestal wel. :lol:

99 Procent van de ritten... Dan ga je denk ik uit van je eigen situatie. In zo'n geval had ik zelf ook problemen met een Electrische wagen.

Arthur

Bericht door Arthur » 03 apr 2016, 12:37

90+% zal bij mij ook wel lukken. Maar de overheid lijkt mij hier de onbetrouwbare schakel. Wat gebeurt er als we merendeel electrisch gaan rijden? Dan gaan de andere vaste lasten omhoog, zoals de wegenbelasting. En die electrische krengen zijn zwáár...
Een BMW X5 4.0E kost nu "maar" 125,- per maand maar weegt wel 2200kg. Is niet 100% electrisch, dus wellicht slecht voorbeeld. Wordt wel leuk als ze de regeltjes gaan veranderen. Vooral voor de prive koper van electrisch én hybride.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 03 apr 2016, 12:39

Dat gaat natuurlijk vanzelf gebeuren. Er gaat echt wel een stroomtaks komen tzt

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 03 apr 2016, 12:41

allen schreef: 99 Procent van de ritten... Dan ga je denk ik uit van je eigen situatie. In zo'n geval had ik zelf ook problemen met een Electrische wagen.
Ik zeg toch ook 'ik', niet 'men'? :)

Arthur

Bericht door Arthur » 03 apr 2016, 12:42

@Chris: Idd, dus ook een onzekere factor en dat is wel een lastige als je (nu) een keuze wilt maken.

Hielke

Bericht door Hielke » 03 apr 2016, 13:54

sitechris schreef:Dat gaat natuurlijk vanzelf gebeuren. Er gaat echt wel een stroomtaks komen tzt
Precies, linksom of rechtsom, de auto blijft altijd de melkkoe van de staat.

En 37.200 euro plus 21% BTW is al snel € 45.000,-

Tom

Bericht door Tom » 03 apr 2016, 14:24

De Model S vind ik een mooie auto om te zien. Sowieso ook de eerste elektrische auto waarin je gezien wilt worden. Vind het wel knap wat Tesla teweeg brengt. Ze hebben best wat innovaties gedaan als 'klein' merk terwijl de grote merken lagen te slapen.

De range zou ik wel irritant vinden, met name omdat je lange ritten veel meer als met een normale auto moet plannen. Kom ik na zoveel kilometer wel een oplaadpaal tegen, hoelang moet ie daaraan hangen om bij m'n volgende bestemming te komen en dan moet je nog de terugrit plannen. Voor het overgrote deel van de ritten geen probleem (want minder dan 350km) maar je pakt nu niet spontaan de auto zonder dat je de boel moet plannen. Je moet er haast wel een normale auto naast hebben en dit voor woonwerk gebruiken.

Verder zie ik de voordelen niet helemaal van zo'n auto. Je levert er best wat comfort voor in (lange ritten plannen) en interieur is niet vergelijkbaar met de Duitse merken,.. dus wat krijg je ervoor terug? Waarin is deze auto beter? De enige reden die ik kan bedenken is dat het tot voorkort flink gesubsidieerd werd door de overheid, met name als je zo'n ding zakelijk gaat rijden. Voor dat geld kon je geen leuke vergelijkbare BMW/Audi/MB rijden. Zonder die subsidies zou ik de keus makkelijk vinden.

Deze Model 3 vind ik niet mooi, met name die lelijke daklijn. Zelfde idee als 3 GT en 5 GT van BMW, gewoon niet mooi ten opzichte van de normale modellen. Interieur vind ik ook cheap. Het gigantische scherm in de Model S vind ik al too-much, maar nu is het niet eens in het dashboard verwerkt.

Luco

Bericht door Luco » 03 apr 2016, 14:38

Dat plannen valt wel mee, een kennis van me heeft een P85S.
En die rijdt echt heel nederland door op de meest onverwachte momenten, is nog nooit range tekort gekomen omdat je al veel plekken hebt waar je kan laden.
Red je het niet tot plaats van bestemming geeft de navi aan tot waar je wel kunt komen waar een snellaadpaal staat en volgens mij geeft die dan ook aan hoelang die dan aan de lader moet hangen om thuis te komen.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 apr 2016, 14:49

Hoe zit 't met laadpalen en de aanleg daarvan voor bij je thuis? Heb geen oprit/eigen parkeergelegenheid. Parkeren hier in de wijk is een ramp, ene dag staat ie recht voor het huis, andere dag aan de andere kant van de wijk. Als ik een laadpaal zou kunnen krijgen recht voor de deur met een gereserveerde parkeerplek zou dat natuurlijk wel een overweging kunnen zijn om een elektrische auto te kopen. Straatgenoot heeft een Audi A3 E-Tron maar die heeft geen laadpaal thuis laten plaatsen, dus die had het ook niet uitgezocht helaas.

Luco

Bericht door Luco » 03 apr 2016, 14:52

Nog een jaar of 5 dan zijn die dingen voorzien van geïntegreerde zonnepanelen, fuck de laadpaal :headbang:

Macboy

Bericht door Macboy » 03 apr 2016, 14:53

allen schreef:Ik geloof best dat ze bij Tesla ook klantvriendelijk zijn, maar ze zijn echt geen uitzondering.
Dit dus. Buiten dat grote waardering voor Tesla. Interieur Tesla 3 moeten we nog afwachten. Los scherm lijkt wel stukken minder mooi dan verwerkt scherm in dashboard. Verder is hij gewoon wel echt betaalbaar.

Vergelijking met die andere modellen: heeft de i3 geen benzine tank erbij ? De Golf GTE wel in elk geval. Das toch een geheel andere type auto dus.

allen

Bericht door allen » 03 apr 2016, 14:55

Laadpalen zijn een leuke. Klant van me liet zich warm praten voor een Outlander. Gemeente was ermee bezig om openbare laadpalen te plaatsen. Na aflevering van de wagen bleek dat ze niet meer kwamen. Wel kon de beste man een dorp verderop laden als hij wilde. Was maar 6 kilometer fietsen van huis.
Kort gezegd, hij laad nooit op.
Nu heeft hij nog een hybride, maar je zou maar een Zoe of Tesla hebben. :lol:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 apr 2016, 14:55

i3 is leverbaar met en zonder range extender. ;)

ErikS

Bericht door ErikS » 03 apr 2016, 14:58

Nu straks met eigen oprit lijkt het me wel wat.
Woon werk en nederlandse ritjes zijn toch zo groot en veel niet.

Aan de andere kant, voor die 200 euro die t me zou schelen per maand zou ik het gemak van m'n golf niet weg doen. Of dat gekke ding moet ook onder de 5 sec naar de 100 vliegen.... :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 03 apr 2016, 15:01

Ik ben echt niet weg van dat elektrische gedoe.
Maar als het financieel zou kunnen had ik er toch echt een gehad, 0% bijtelling en als ondernemer veel subsidie en je haalt zeker bij corporaties en gemeentes makkelijker opdrachten binnen omdat die allemaal "groen" bezig zijn.
win-win-win dus.

Erik, ik denk dat die Tesla sneller aan de 100 zit.
Laatst gewijzigd door Luco op 03 apr 2016, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 apr 2016, 15:01

Minder dan 6 sec voor de basisversie Erik. :tooth:

Tom

Bericht door Tom » 03 apr 2016, 15:05

Luco schreef:Dat plannen valt wel mee, een kennis van me heeft een P85S.
En die rijdt echt heel nederland door op de meest onverwachte momenten, is nog nooit range tekort gekomen omdat je al veel plekken hebt waar je kan laden.
Red je het niet tot plaats van bestemming geeft de navi aan tot waar je wel kunt komen waar een snellaadpaal staat en volgens mij geeft die dan ook aan hoelang die dan aan de lader moet hangen om thuis te komen.
Dat laden duurt 30 minuten (met supercharge) voor 270km bereik, bij een Model S, volgens de Tesla site. Maak je meerdere afspraken, dan zul je dat soort laadtijd toch echt moeten inplannen.

Luco

Bericht door Luco » 03 apr 2016, 15:10

Tom schreef:
Luco schreef:Dat plannen valt wel mee, een kennis van me heeft een P85S.
Dat laden duurt 30 minuten (met supercharge) voor 270km bereik, bij een Model S, volgens de Tesla site. Maak je meerdere afspraken, dan zul je dat soort laadtijd toch echt moeten inplannen.
Hij doet dat dan met de lunch of heeft vaak afspraak in ac of andere gelegenheid, en daar hebben ze allemaal palen staan, plus geeft het even een rustmomentje in een 12 urige werkdag.
Dat zou je als plannen kunnen zien, maar ook bij klanten hebben ze vaak wel een paal of iig stroom.

Plaats reactie