Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
witje

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door witje » 28 mar 2016, 20:47

Yep, zei nog 'check die geinige E30!'
Die is dus van jou :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mar 2016, 21:07

:mrgreen:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 28 mar 2016, 21:46

witje schreef:Van Euskirchen tot Monchengladbach was een drama. Kneep 'm wel een beetje vanwege de hoeveelheid water. Vanaf Venlo gelukkig alleen maar in de zon gereden :beer:
Heb je auto zien staan bij de Rewe. Op het moment dat wij wilden gaan kijken was de baan helaas alweer dicht.

Verder nog diverse andere auto's van df'ers gezien, toch apart dat je wel zoiets hebt van die auto ken ik maar eigenlijk weet je ook alleen wat van de auto en ken je de gezichten niet.

Vrijdag en vandaag waren vrij natte dagen. Zaterdag heerlijk zonnetje, zelfs verbrand in mn gezicht. Zondag was afwisselend, af en toe een beetje miezer maar ook gewoon zon tussendoor.

De vrijdag was bizar druk, maar de zaterdag viel de drukte mij alles mee in vergelijking met de dag ervoor.
Zelf niet gereden maar wat een apparaten rijden er rond, bizar. Mocht willen dat ik zo'n budget had.

witje

Bericht door witje » 29 mar 2016, 08:31

Op de parkeerplaats achter Devil's Diner hebben we nog wel bezoek gehad van de lokale hermandad

Afbeelding

Ik was bij de wc geweest en zag de Passat langszaam voorbij rijden, stoppen en in z'n achteruit bij de BMW stoppen.

Mijn vrouw zat in de stoel en zwaaide naar ze. Heb ze ook gedag gezegd en gevraagd of er iets is. Vervolgens een 15 minuut lang gesprek over met name de afdekking van de A-stijl en de motorkapsluitingen.

Ben vriendelijk gebleven, respectvol mijn mening geuit en verteld dat wij zeer voorzichtig zijn en een strenge APK meester hebben. Uiteindelijk gingen ze weer op pad. Gelukkig geen gezeik over de tieferlegung.

Ga hier nog wel wat kleine aanpassingen plegen, mochten we ze de volgende keer tegenkomen.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 29 mar 2016, 11:03

Als ze daar moeilijk gaan doen om verlagingen dan kunnen ze daar dagelijks gaan posten en 99% van alle auto's gaan checken.

Dat zou toch alleen voor DE kentekens moeten gelden?

witje

Bericht door witje » 29 mar 2016, 12:03

Als het schraapt ben je de pineut heb ik begrepen uit de vele filmpjes van Polizeikontrollen. Dan voelen ze of er rubber onder de spatbordrand zit / de band sporen vertoond.

Maar voor de rest, als de auto in NL is toegelaten dan kunnen ze niet zoveel.

Ik heb ze een paar jaar eerder ook aan m'n Subaru laten snuffelen. Gaf ook toen aan dat veiligheid hoog in het vaandel staat en dat het jammer is dat veel mensen zich op en buiten het circuit misdragen.
Dat wordt wel gewaardeerd, de meeste agenten houden wel van mooie auto's maar willen gewoon geen ongelukken in hun district.

martll

Bericht door martll » 29 mar 2016, 12:58

Hier een prachtig weekend gehad.
Donderdag al heen gegaan. Ring was niet open en dat merk je dan ook meteen. Compleet uitgestorven overal.
Carfreitag stond om half 8-8 uur in de ochtend al alles vast.
Om te rijden was Carfreitag zelfs best prima, helemaal aan het einde van de dag vanwege de natte baan. Ik denk zelfs dat er helemaal geen baansluiting was die dag.
Zaterdag ochtend zelfde verhaal. Heerlijk rustig, in de loop van de middag werd het drukker.

Schnor

Bericht door Schnor » 29 mar 2016, 14:06

MParallel schreef:Als ze daar moeilijk gaan doen om verlagingen dan kunnen ze daar dagelijks gaan posten en 99% van alle auto's gaan checken.

Dat zou toch alleen voor DE kentekens moeten gelden?
Vorig jaar vlakbij de ingang aangehouden op de 'bekende' plaats waar ze wel vaker staan. Mijn OMP stuur, Sparco stoel en Schroth gordels werden 'afgekeurd'. Vooral de gordels die een draaiknop hebben zijn niet toegelaten. 110 euro boete... Die heb ik toen ter plekke afgetikt. Ik kreeg er toch niets tussen.... Mijn Nederlandse APK was blijkbaar niet goed genoeg in Duitsland. Ik heb allerlei argumenten verzonnen maar het was niet goed. Ik heb toch Europese toelating met mijn auto als deze in Nederland is goedgekeurd?
Later hoorde ik wel weer van een Duitse politieagent op de camping dat het onterecht zou zijn. Anderzijds een goede bekende van mij die bij RSR Nurburg werkt gaf aan dat de politie wel een bekeuring mag geven als het in hun ogen niet veilig is. Alleen het veiligheidsprincipe ontgaat mij een beetje van een draaiknop ipv een drukknop.
Voor dit jaar heb ik een originele gordel erbij. Kunnen ze mij daar in elk geval niet op pakken als ik deze op de openbare weg draag. Ook nog een stuk makkelijker dan een 6 punts gordel om vast te maken.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 29 mar 2016, 16:19

^^

Helemaal gek, Hoeveel auto's rijden daar niet met racestuur/stoel/riem. :?

Schnor

Bericht door Schnor » 29 mar 2016, 16:38

Daarom dat is gewoon kassa voor hun. Hetzelfde als een vissende beer in Noord Amerika bij een zalm trek. Altijd raak. Ik kwam net iets later dan mijn 'collega's' (He Harrie Spoor ;) ) en zij konden wel door rijden omdat de twee agenten toen nog met andere bestuurders bezig waren.
Volgens de agent zou Nurburgring dit soort auto's ook moeten weren maar dan kunnen ze de helft terug sturen en lopen ze daardoor veel inkomsten mis. Dat doen ze dus ook zo min mogelijk.

Harrie D

Bericht door Harrie D » 29 mar 2016, 20:07

Ik had het gewoon vertikt om die boete te betalen ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 29 mar 2016, 21:20

Eric Z schreef:Zelf niet gereden maar wat een apparaten rijden er rond, bizar. Mocht willen dat ik zo'n budget had.
Ik kom er al 15 jaar Eric en minstens 100x geweest maar nog élke keer verbaas ik me over de bijzondere autos - en ook de hoeveelheid - die er te vinden zijn.

witje

Bericht door witje » 30 mar 2016, 13:21

Mocht 'World War Z' waarheid worden en de hele mensheid is vergaan dan ziet de Nordschleife er zo uit:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mar 2016, 13:28

wat stukje gekeken, loopt die af en toe iets aan in de wielkasten oid?

witje

Bericht door witje » 30 mar 2016, 13:38

Vooral uitgang Hatzenbach wordt door de verkanting in het asfalt een wiel tegen de bovenkast wielkast gedrukt.
Ik reed hier vanwege de natte plekken met reservewiel in de bak, zonder die 20 kilo is het al een stuk minder.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 04 apr 2016, 18:59

Was de schade van deze Jag te voorkomen als ESP/DSC/TCS etc. aan zou staan?

https://youtu.be/k8yRxkLmHDY?t=1m19s

Iets ervoor ging er een Sierra vanaf, had deze niet moeten remmen om deze schade te voorkomen?

Fabian

Bericht door Fabian » 04 apr 2016, 19:14

Sja, die Jag ja, sturen was ook verstandig geweest......

veejay

Bericht door veejay » 04 apr 2016, 20:01

Hmm je hebt een punt, als je niet stuurt weet de elektronica ook niet welke kant je op wilt...

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2016, 20:50

die ford ging er ook best raar af, niet echt tegen sturen en zo te zien geen abs?

lijkt trouwens ook wel of ze daar 1 of ander goedje op de baan gooien oid, lijkt er vaak zo glad als snot daar,
nu heb je dat op bepaalde circuits ook wel als het regent bij bepaalde bochten, maar toch.

trouwens, komende Maandag komt er op NHG channel de Nurburgring, the green hell in een aflevering.

veejay

Bericht door veejay » 04 apr 2016, 21:27

Cool thanks; hij staat geprogrammeerd nu! 11 april Ngc hd 18:00

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 apr 2016, 21:42

GTRene schreef:lijkt trouwens ook wel of ze daar 1 of ander goedje op de baan gooien oid, lijkt er vaak zo glad als snot daar,
Regen bovenop de rubberafzetting van de auto's op de curbstones denk ik.
Meneer Maserati laat het nog even zien.

Laatst gewijzigd door smiley op 04 apr 2016, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Joy

Bericht door Joy » 04 apr 2016, 21:45

Ik heb het idee dat de Jaguar wel remingrepen vertoonde. Zo een systeem heeft een bepaalde tijd nodig om te reageren. Door de lauwe stuuruitslag duurde het denk ik net te lang. Wellicht een soortement sportstand actief die meer slip toelaat.

Knot

Bericht door Knot » 04 apr 2016, 22:51

Haha, filmpje kijkende wist ik al precies waar het fout zou gaan... je moet daar niet de binnenkant pakken... klassiekertje.... zonder van alle ellende en nasleep :(

Macboy

Bericht door Macboy » 04 apr 2016, 23:18

Geniaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal :clap:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 apr 2016, 00:00

Knot schreef:Haha, filmpje kijkende wist ik al precies waar het fout zou gaan... je moet daar niet de binnenkant pakken... klassiekertje.... zonder van alle ellende en nasleep :(
die van de maserati?
ik zou daar normaal gesproken ook wat de binnenkant nemen, alleen niet die curb meepakkende in de regen, dat leek hij wel te doen?

je moet echt de Ring kennen, helemaal in de regen, je ziet ze soms heel langzaam gaan en dan nog uitbreken...
das best apart, of zo glad als snot of veel koppel onderin en glad?

@Mac, leuk rondje zo :D

Plaats reactie