Sinds een aantal weken rij ik rond met een e81 120i. Ik was eigenlijk op zoek naar een 130i maar het viel niet echt mee om een geschikte auto te vinden binnen budget en met alle gewenste opties. Totdat deze 120i voorbij kwam en ik toch maar even ben gaan rijden. Hij heeft dan wel ''maar'' 170pk, voor dagelijks gebruik is het eigenlijk best wel voldoende en zeker niet behelpen. Bovendien klinkt hij nog best aardig als je hem echt helemaal door jankt

Maar goed, geen hele dikke uitvoering maar wel een hele frisse auto met met een goed verleden. Het enige dat ik graag nog had willen hebben is stoelverwarming maar buiten dat klopt het aardig.
Nu zijn er nog wel een aantal dingen die mogen veranderen. Voor het mooie mag de bekleding wel een keer goed gereinigd worden. En nu zitten er banden om de velgen waar ik nog nooit van gehoord heb en zodra het ook maar een beetje nat is op de weg glijdt hij all over the place...
pics:
Nu wilde ik wel graag een trekhaak hebben i.v.m. een andere hobby. Maar ja, BMW vraagt daar doodleuk € 1300,- voor. Dus maar eens even gaan verdiepen op diverse fora's en daar was de conclusie vaak dat een afneembare trekhaak niet zou passen op een e81 met M-pakket. Voor de zekerheid nog even contact gezocht met een aantal nederlandse webshops maar niemand kon echt duidelijkheid geven. Uiteindelijk toch maar gegokt en een verticaal afneembare set besteld. Hij komt nota bene uit Polen zag ik, maar de kwaliteit valt 100% mee. Nu had ik bedacht dat ik zelf best handig was en dat monteren wel ''ff'' zelf ging...
Goed... wat een K*Twerk bleek dat... Maar na 6 uur prutsen op een koude oprit is het gelukt hoor

De stekker klapt er ook nog onder weg, dus feitelijk geheel onzichtbaar... Het enige dat ik nu nog moet fixen is de aansluiting in het canbus systeem. Maar ik ga er denk ik toch even mee naar iemand die weet wat hij doet want zomaar ergens tussen knutselen lijkt mij niet verstandig.
Ook stoorde ik me er aan dat het laagje mat los begon te laten rondom de stuurwiel bediening. Maar gelukkig heeft BMW daar zelf iets leuks voor... Performance parts. Dus direct ook maar besteld inc pook kop, pookhoes en handrem gebeuren. Alleen die voor de handrem staat nog in backorder.
before:
after:
En voor de pook hetzelfde:
Vanmiddag maar eens even aan de gang met andere wielen. Ik heb wat gekocht maar niemand schijnt te weten of het echt past