Abarth 500

Ergens naar op zoek? Vraag het hier.
indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Abarth 500

Bericht door indobesar » 22 mar 2016, 21:25

@Mac, de Tributo Maserati kan je ook wel waarderen:

Afbeelding
Afbeelding
http://www.italianautonews.com/2012/05/ ... ppearance/

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2016, 22:12

ook leuk, maar die Bapisto is denk ik wel de mooiste van dat type, zal ook de duurste zijn.

Joost

Bericht door Joost » 23 mar 2016, 01:36

Haha. Je maakt er wel iets moois van Rene. Een Bapisto? Die kende ik nog niet.

Zo'n ding heet een Biposto. Omdat er maar twee stoelen in zitten en dus maar twee personen in kunnen zitten.

Bizar veel geld voor zo'n autootje. Maar we gaaf dat Fiat hem maakt. Vooral de dogbox optie. Uniek in een produktieauto.

THE MUD

Bericht door THE MUD » 23 mar 2016, 01:52

De Maserati vind ik niks: velgen, sierstukken van de uitlaat, alleen geleverd aks cabrio met MTA versnellingsbak.

De Tributo Ferrari vind ik dan leuker, onee...weer die MTA bak :whistle: . Dan de Ferrari dealer Edition maar...

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2016, 01:52

Joost schreef:Haha. Je maakt er wel iets moois van Rene. Een Bapisto? Die kende ik nog niet.

Zo'n ding heet een Biposto. Omdat er maar twee stoelen in zitten en dus maar twee personen in kunnen zitten.

Bizar veel geld voor zo'n autootje. Maar we gaaf dat Fiat hem maakt. Vooral de dogbox optie. Uniek in een produktieauto.
ow :bag: was het precieze alweer ontschoten, was denk in de war met de naam Baptist oid :lol:
Biposto dus, klinkt ook beter.

er zijn trouwens aardig wat speciale uitvoeringen van dat model, ook iets van Ferrari toch?
is de Biposto de top van de top van dat model?

edit, ah ja dus (ferrari

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 mar 2016, 18:43

De Evert Baptisto :)

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2016, 18:45

Arthur schreef:De Evert Baptisto :)
:lol: even gegoogled, best grappig

https://www.youtube.com/watch?v=xUczNrwUQQM" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 23 mar 2016, 22:01

Geniaaaaaaaaaal vooral die kleur en die velgen :love:

indobesar schreef:@Mac, de Tributo Maserati kan je ook wel waarderen:

Afbeelding
Afbeelding
http://www.italianautonews.com/2012/05/ ... ppearance/

THE MUD

Bericht door THE MUD » 25 mar 2016, 22:49

Net weer even gebeld met de baasjes van de witte Abarth van vorig weekend. Had namelijk niets meer gehoord.

- 2 achterbanden zijn vervangen (zal wel iets simpels onder zijn gekomen)
- Fiat dealer kon niets vinden qua bijgeluiden tijdens het remmen. Mogelijk kwam dit doordat de auto niet veel gebruikt wordt de laatste tijd
- Fiat dealer had een offerte van +/- € 600,- afgegeven voor vervanging distributie en uitvoering van de onderhoudsbeurt

Verder is men nog iets gezakt met de prijs... :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2016, 23:27

rond de 10k ist wat lastig, boven de 20k heb je al leukere uitvoeringen, magoed, terug naar rond de 10k

staat best leuk :D ow ships geen abarth.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=pl|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

THE MUD

Bericht door THE MUD » 26 mar 2016, 01:05

Rond de 10k helaas heel erg veel rommel te koop.
Is wel een Abarth hoor René en ik ben gek op leuke kleurtjes maare babyblauw is dan weer niet mijn ding. Afgezien van de uitlaat en aftermarket velgen helemaal kaal ding trouwens.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mar 2016, 02:09

ik zou het voor mezelf ook niet snel kiezen dat blauw, maar vind het wel leuk om te zien :D

de witte vind ik op de 1 of andere manier weer minder...
maar in die klasse niet veel te kiezen.

iets meer staat er wel een rode met zwarte velgen, ben ook geen rood fan maar op dat ding best stoer.
maar meteen weer een stuk duurder

http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mar 2016, 02:13

ow, je moet ze zoeken onder abarth en onder 500 abarth...dus toch meer aanbod, deze lijken ook wel gaaf.

ongeveer 10k

http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

en

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

of

http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

THE MUD

Bericht door THE MUD » 26 mar 2016, 06:03

Iets meer...inmiddels bijna 2x zo duur als die witte :mrgreen: . Verder veel import waar ik bij deze dingen nogal wat achteruitgelopen opgelapte zooi tegenkom.

http://www.autotrader.nl/auto/abarth-50 ... rbo-t-jet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze staat bij een Fiat dealer en incl garantie e.d. rond de 12 ofzo. Maarja weer dat rode leer :stom: . Dan wel even een schroefset er onder, audio aftermarket upgraden en chippen naar 175pk. :df:

Die witte vind ik trouwens wel leuk. Staat hem best goed en misschien de velgen een leuk knalkleurtje geven. Orgi NL en 2e eigenaresse. Mis een paar opties (zwart leer, panorama of het schuifdak en de xenon) nog maar dat uitgebreide SS pakket is dan wel weer leuk.

Begreep vanavond dat Wim Prins volgende week een 2010 en 2011 binnen krijgt maar zal wel weer een Prins prijsje hebben.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 mar 2016, 10:33

PB.

THE MUD

Bericht door THE MUD » 26 mar 2016, 20:24

Bedankt voor de tip Arthur :thumbup:

Vandaag weer een tweetal Abarthjes bekeken...
Ben begonnen bij deze: http://www.autotrader.nl/auto/abarth-50 ... rbo-t-jet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Opzich een geinig ding en kan voor een kleine 12 mee inclusief beurt, garantie, wat puntjes op de "I", etc en staat bij een Fiat dealer. Afkomstig van de 1e eigenaar, NL auto, kan geleverd worden op de afgebeelde imitatie velgen of de originele Mugello's maar dan antraciet gecoat met stoeprandschade.

Als 2e kwam ik bij stom toeval een Abarth tegen voor € 9.950,- bij Abarth dealer nieuwkoop in de showroom. Origineel NL auto van de 1e eigenaresse. Wit met zwart leer, 17" en climate. Dit leek natuurlijk een koopje maar de stoelen (en pookknop) hadden een aantal lelijke beschadigingen. Ook was het onderhoudsboekje zo goed als nieuw omdat de auto altijd onderhouden is door de broer van de eigenaresse. Er zat een A5 formaat kaartje bij met daarop geschreven wat er wanneer gedaan is. De auto wordt wel netjes afgeleverd voor de vraagprijs met een beurt e.d. maar deze punten waren voor mij helaas genoeg reden om de auto te laten staan. http://autonieuwkoop.nl/occasions/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel kon Nieuwkoop me helpen aan een stukje extra historie van die Abarth van vorig weekend op OZ velgen. Deze auto is door hen nieuw geleverd, heeft daar 3 beurten gehad + het SS pakket en hier heb ik nu de facturen van mogen ontvangen. Als ik het boekje meeneem stempelt hij ze netjes af. Ook weet ik van nog 1 missende beurt af bij een andere Abarth de dealer. Zo worden 2 stempels (60k in 2012 en 7x.xxxkm in 2014) ineens 8 stempels + facturen en een sluitende historie.

Toch nog eens een nachtje over slapen want ik neig toch wel erg naar die Abarth van vorige week met dat uitgebreide SS pakket :mrgreen: .

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 27 mar 2016, 07:50

Je liet die witte EsseEsse op OZs vorige week staan omdat...
- Grote beurt nodig.
- Distributie bij 60k in 2012 gedaan. Deze moet om de 120k of 4 jaar (dit jaar dus).
- 2 originele achterbanden vertoonden wel scheurtjes en geen profiel.
- Schijven voor zijn vervangen maar nu door niet geperforeerde exemplaren die er als optie wel op geleverd zijn.
- Vreemd geluidje bij het remmen.
- 3 van de optionele OZ velgen hebben stoeprandschade.
- Koni onderstel was vrij stug voor een fabrieksoptie en de dealers lieten weten dat deze nogal eens lek gaan. Geen idee of dat hier het geval is maar toch.
Maar omdat de historie vollediger blijkt overweeg je hem toch. Bijzonder.

THE MUD

Bericht door THE MUD » 27 mar 2016, 09:19

Nee dit waren de punten die mij toen opvielen en dit wilde ik toen graag in de prijs terug zien. Haar man was er vorig weekend niet en ze wilde zonder niet onderhandelen over de prijs. Omdat ik qua huidig aanbod dit toch een leuke vind ben ik wat verder in de historie gedoken. Altijd leuk als je deze compleet kunt krijgen toch?

Zoals een paar posts eerder gepost zijn ze afgelopen week naar de Fiat dealer geweest en bleek er niets met de remmetjes te zijn. Misschien een bijgeluidje vanwege het vele stilstaan en de korte ritjes. Ook hebben ze de auto voorzien van 2 nieuwe achterbanden en een offerte opgevraagd voor een onderhoudsbeurt + nieuwe distributieriem. Daarnaast zijn ze me weer iets tegemoet gekomen in de prijs.

Oja nog iets dat me opviel: vocht in de reservewielbak/onder de kofferbak mat. Schijnt volgens de dealers een of twee rubbers te kunnen wezen en verder niets spannends. Distributie moest volgens de 2 dealers gisteren om de 120k of 5 jaar. Kreeg het advies om hem nog lekker een jaar te laten zitten omdat hij in 2012 vervangen is en er nu pas 23k op zit.

Dat van de schijven was meer een constatering (vernieuwd maar dus geen OEM SS exemplaren) evenals de stoeprandschade.

Ook de andere exemplaren waar ik in grote lijnen al op afhaakte kan ik ongetwijfeld nog zo'n lijstje bij verzinnen.

Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat het perfecte exemplaar alleen bestaat als ik hem nieuw bestel en 2e hands ook niet altijd het goedkoopste exemplaar is. Die met het SS pakket is qua huidige aanbod een leuke optie (is de drang naar een chip, schroefset en aftermarket uitlaat ook minder), misschien de puntjes op de I zetten en kijken hoe zo'n karretje in de praktijk bevalt.
Laatst gewijzigd door THE MUD op 28 mar 2016, 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 mar 2016, 11:28

Dat lijkt me heel verstandig want een nieuwe kan je inderdaad nooit vinden natuurlijk. Gewoon doen wat goed voelt dus voor die SS gaan of anders deze van 12k overwegen !
THE MUD schreef:Opzich een geinig ding en kan voor een kleine 12 mee inclusief beurt, garantie, wat puntjes op de "I", etc en staat bij een Fiat dealer. Afkomstig van de 1e eigenaar, NL auto, kan geleverd worden op de afgebeelde imitatie velgen of de originele Mugello's maar dan antraciet gecoat met stoeprandschade.

THE MUD

Bericht door THE MUD » 02 apr 2016, 16:44

Vandaag zou ik de Abarth ophalen maar vandaag viel me op dat het linker voorscherm waarschijnlijk gespoten is. Deze heeft namelijk iets kleurverschil. Waarschijnlijk is het scherm niet losgeweest dus zal het iets kleins geweest zijn. Als ik het eenmaal weet blijf ik het zien/me er aan storen. Wellicht opnieuw spuiten een optie?

Onder de oliedop trof ik onderstaande aan. De motor loopt wel goed, aan de peilstok zit geen troep en ook het koelvloeistofreservoir ziet er gewoon goed uit. De auto heeft in 4 jaar tijd 23.000km gereden dus dan kun je dit treffen. Hoe goed is dit weg te krijgen met toevoegingen en het rijden van lange stukken?
Afbeelding
Tot slot is het vochtig onder de kofferbakmat. Kitranden en lasnaden e.d. zien er allemaal goed uit dus geen idee hoe dit ontstaan is. Wellicht een keer iets van vocht er in gelekt of misschien lekt er een van de rubbers.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 apr 2016, 16:56

ow, dat is wel behoorlijk aanwezig...
mag je hopen dat dat andere spul niet verstopt zit of bijna, die slangen en dat ding (naam vergeten)

die km in 4 jaar is nog redelijk wat, magoed als het een elke dag kort ritje is en de auto staat altijd buiten, kan het ook komen die mayo.

THE MUD

Bericht door THE MUD » 02 apr 2016, 18:53

Laatste oliewissel is 9000km en 2 jaar geleden. Nu helaas laten staan want toch weer 2 minpunten maarja gezien het huidige aanbod misschien toch beter kunnen meenemen, scherm laten spuiten en lekker km's vreten + binnenkort oliewissel bij de beurt.

Maarja...Ze zien me aankomen :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 apr 2016, 20:29

oow, je hebt die nog niet gekocht, dat scheelt, al is het frustrerend dat je nog niet bent geslaagd.

ik denk dat er nog genoeg langs komen de komende maanden, je hebt nu meteen meer aandachtspunten bij de volgende :D

ik ben ook nog steeds niet geslaagd een leuke Z3 te vinden voor het project, wel bezig met wat, maja kom ook niet snel men huis uit helaas...en meeste krengen staan of uiterst zuid of zuidwest of uiterst west of noord west
enz, lastig :tooth:
en ben inmiddels 3 x eigenlijk voor niks zo'n eind gereden en dood moe elke keer, magoed ook wel weer goed voor me, al zegt dat lastige brein e.d. anders :mrgreen:

dus, kom op en op naar de volgende :)

THE MUD

Bericht door THE MUD » 02 apr 2016, 20:35

Ja ach begin er beetje klaar mee te zijn. Nog ff en het plan verdwijnt weer in de vriezer, ik koop iets totaal anders en het plan komt vroeg of laat wel weer uit de vriezer. Heb er inmiddels een aantal bekeken en telkens wel weer wat. Oja mijn trouwe Peugeot Partner brengt me nog steeds waar ik wezen moet al wordt 3/4 mensen altijd wat behelpen en ook is het niet de meeste sexy of fun auto :whistle: .

Een 130i Cup kost hetzelfde geld (wel meer km's en 2 jaar ouder), ook een leuke E92 of 6-serie zit in dezelfde prijsklasse. Een Cayman S kost het dubbele. Toch allemaal veel rationeler dan zo'n klein Italiaans (in Polen gebouwd op de productielijn van de Ford Ka) k*t ding :mrgreen: .

Macboy

Bericht door Macboy » 02 apr 2016, 20:59

+1

Plaats reactie