Opties:
- Cayman S
- Z3 Coupé
- Abarth 500
Voor allen geldt dat ik een beetje allergisch ben voor afschrijving en natuurlijk zoals het een echte Hollander betaamd voor een duppie op de eerste rij wil zitten. Des te meer omdat ik auto's over het algemeen niet heel lang houd en ik het dan zonde vond om na een half jaar er weer een paar duizend euro op toe te moeten leggen. De Z3 Coupés zijn naar mijn beleving de afgelopen 3 jaar behoorlijk in vraagprijs gestegen + er staat veel rommel te koop. Cayman S is een handbak koopje in NL vinden ook niet heel gemakkelijk en omdat ik nou eenmaal gek ben op sportieve kleintjes kwam de 500 Abarth weer eens om de hoek kijken. Hier heb ik een jaar geleden ook voor gekeken maar omdat ik ze zwaar overpriced vind kwam ik toen thuis met een Twingo RS 133

Toch blijf ik het een heel cool karretje vinden. Never meet your hero's dus misschien kom ik wel van een koude kermis thuis en als het eenmaal voor de deur staat is de uitdaging van de zoektocht ook weer weg maar toch blijf ik nieuwsgierig naar deze schreeuwerige dwerg.
De afgelopen maand heb ik al een en ander bekeken, helaas 3 koopjes misgelopen die nu niet meer te koop staan of voor 4k meer nu in een showroom staan te glimmen. Daarnaast ook genoeg rommel tegengekomen die half uitgeleefd was of waarbij er op magische wijze een ton van de kilometerteller verdwenen was en waarbij de boekjes vervalst waren.
Meer weten meer dan 1 en dagelijks alle verkoopsites bij houden wordt inmiddels wat vermoeiend dus wellicht dat jullie me kunnen helpen

Wat zijn mijn eisen?
- Geen cabrio
- Wel een handbak
Wat zijn mijn wensen?
- Liefst lekker vol in de opties (climate, leder, Interscope audio, 17", Panoramadak, Xenon).
- 50-75k qua km's en wel kloppend. Een ton of hoger hangt heel erg van de prijs af. Vind meer km's zelf geen probleem maar komt de verkoopbaarheid niet ten goede.
- Nette, eerlijke en gedocumenteerde auto
Wat is mijn budget?
- Rond de 10k zou mooi zijn
- Afhankelijk van het bouwjaar, km's en opties kan dit natuurlijk best omhoog maar bijv 20k vind ik alweer meer Cayman S budget en dus niet leuk meer. Misschien een beetje tot 14k voor een hele nette, volle 2012 met weinig km's en een goede historie of 17k voor een Competizione maar liever houd ik het rond de 10k voor dit kleintje.