Volkswagen Golf 7 GTD

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Martijn_bmw

Re: Volkswagen Golf 7 GTD

Bericht door Martijn_bmw » 21 mar 2016, 21:23

Mooie uitvoering :thumbup:

Ik zou als compensatie een standkachel vragen, das nog lekkerder dan een verwarmde voorruit en geeft hetzelfde (en meer) effect.

Daarnaast is een standkachel altijd makkelijk achteraf in te bouwen :D

Knot

Bericht door Knot » 21 mar 2016, 21:23

Toch zou ik het geen fijn idee vinden, meteen na levering van een nieuwe auto de ruit er alweer uit snijden.

JP

Bericht door JP » 21 mar 2016, 21:25

Macboy schreef:Ging met name om voorbeeld Fabian. Maar als je geen garage hebt en strenge winters is die voorruit ook een must.
Bouwt PON toch als alternatief een standkachel in....... :coffee: (wat Martijn ^ dus zegt.....)

allen

Bericht door allen » 21 mar 2016, 21:27

In m'n slechtste jaar reed ik zes keer m'n voorruit stuk. Nooit last van roest gehad rondom het raam dus ik geloof het allemaal wel. Als ik een wagen zelf samenstel wil ik niet achteraf opties missen. Want anders kan ik beter een voorraadwagen met grotere korting pakken.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 23 mar 2016, 19:51

Pon geeft aan dat ze dit niet kunnen herstellen (goh wat een verrassing, zucht). De dealer biedt mij aan dat ze me uiteraard het geld teruggeven (311 euro) en dat ik Volkswagen Connected Services (rond 250 euro) van ze krijg als dit beschikbaar is (medio juni). Ik ben daar mee akkoord gegaan. De optie is voor mij niet interessant genoeg om hier werk van te maken. Plus dat ik tevreden ben met de compensatie.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 23 mar 2016, 20:13

Dat had ik niet geaccepteerd, maar goed. Als jij er tevreden mee bent. :thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 23 mar 2016, 22:07

Oei das inderdaad wel een heeeeel erg slechte deal ! Daar had echt meer in gezeten.

Feitelijk krijg je dus helemaal niets behalve beetje gratis wifi verbinding ...

Knot

Bericht door Knot » 24 mar 2016, 00:48

Als jij er tevreden mee bent prima toch... ik had ingezet op 2000 euro wat dan een 1000 a 1250 euro zal worden maar dat kost idd een hoop uren en irritaties.

sitechris

Bericht door sitechris » 24 mar 2016, 19:49

Daarom. Heb ik helemaal geen zin in. Was het nu een optie geweest als xenon, dynaudio, DCC of het schuifdak, dan had ik er heel anders in gestaan. Dat zijn echt must have opties. De verwarmbare voorruit is voor mij echt geen showstopper.

Ik vind het zelf overigens niet echt realistisch dat je 2.000 euro compensatie gaat vragen op iets wat 311 euro kost, maar dat zijn my 2 cents. Een relatie opbouwen werkt twee kanten op.

Knot

Bericht door Knot » 24 mar 2016, 20:07

Zo is dat voor mij stoelverwarming, echt een drama als ze dat vergeten, dakje op de 2e plaats, daarna xenon en audio.

Ik doelde erop dat je anders wel een voorraad auto had kunnen nemen als de opties niet zo krap komen, dat had je 2000 gescheeld.

Forza

Bericht door Forza » 25 mar 2016, 07:56

Hoe de f*ck kan dat überhaupt vergeten worden. Dat wordt toch allemaal met digitale formulieren opgesteld....?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 mar 2016, 08:27

allen schreef:Voorruitverwarming is een optie waarvoor ik een bestelde wagen serieus zou laten staan. Geloof niet dat ze het niet na kunnen leveren. Of ze het doen is een tweede. Nieuwe voorruit, wellicht een stukje kabel erbij en wat herprogrammeerwerk?

Was altijd bang dat m'n vrouw de schuifdeur van de Transporter eruit zou jepperen. Dealer gevraagd of ze softclose konden naleveren. Onmogelijk.
Later leerde ik dat anderen dat zelf inbouwden. Had toen alleen de deur niet meer.
Dit.

Voorruit verwarming is zeker in de winter een mega handige optie.

Ik heb zo'n ding in mijn E36 racer zitten en zo ingewikkeld is het allemaal niet inderdaad. Paar relais en een schakelaar, of bij een fabrieksauto zal het wel via een controller module gaan.

Maar zal ze wel te duur zijn bij PON.....

ErikS

Bericht door ErikS » 25 mar 2016, 08:34

Forza schreef:Hoe de f*ck kan dat überhaupt vergeten worden. Dat wordt toch allemaal met digitale formulieren opgesteld....?
PON vergeet wel vaker wat..... :bag: :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 25 mar 2016, 09:41

Een relatie opbouwen werkt twee kanten op. 100 Procent mee eens. Maar persoonlijk had ik met dit goedmakertje geen vrede gehad. Ik had de wagen dan ook simpelweg niet afgenomen totdat we tot een passende oplossing waren gekomen.
De optie is misschien in geld wat minder waard, maar het ontbreken ervan levert me 3-4 jaar 'ongemak' op. Mocht ik de wagen weigeren en opnieuw laten bestellen wordt dit een voorraadwagen en gaat de verkoopprijs ervan echt wel meer dan 250 naar beneden. Ik ben zelf niet zo van het handje klappen om het maximale eruit te halen, maar ik had ze gewoon 3 opties gegeven.
Naleveren, 1.000 euro korting of opnieuw bestellen. Op dit moment lacht de verkoper zich de ballen uit z'n broek.

En wat die relatie betreft... Ik wil een goede relatie met de mensen aan de servicebalie en de werkplaats. Een verkoper heb je na de deal niets meer aan. Daarbij blijft het de komende 4 jaar bij gedag zeggen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 mar 2016, 11:20

Eensch.

Luca

Bericht door Luca » 25 mar 2016, 12:57

Ik ben wel benieuwd wat jullie verstaan onder een relatie opbouwen en wat volgens jullie de voordelen hier van zijn?

Ik had vocht in mijn koplamp. Ik naar de dealer in Doetinchem (ooit 1 auto gekocht). Ik moest blijkbaar 2x terug komen. Dus twee dagen mijn auto kwijt. 1e dag diagnose, dan de unit bestellen en vervolgens weer retour.

Ik vond dit absurt. Blijkbaar willen ze pas de unit bestellen als het zeker is dat dat het probleem is. Blijkbaar kunnen ze bestelde goederen die niet worden gebruikt niet retour sturen. Dus de klant moet maar twee keer terugkomen.

Ik was het hier niet mee eens. Maar uiteindelijk kon ik er niks aan doen.

Compensatie dealer: twee x een gratis auto (BMW z4 2.8 m-sport) en een gratis slipcursus bij slotenmaker.

Ik heb totaal geen relatie met deze dealer. Heb de auto daar niet gekocht. Toch gigantische service voor mij als vreemde klant.

De dealer probeert denk ik een relatie op te bouwen :thumbup:

Maar ik hoef geen "relatie". Alleen maar goede service indien van toepassing. (Zoals nu tbv garantie)
Laatst gewijzigd door Luca op 25 mar 2016, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 25 mar 2016, 13:13

Echt Luca, ik snap niet eens waarom jij je in zo'n discussie durft te mengen. Ten eerste koop je kwalitatief te goede wagens en ten tweede ruil jij je wagens alweer in voordat iemand drie keer met z'n ogen heeft geknipperd!
Je moest eens net als ik 3 jaar lang een Land Rover gaan rijden. Dan mag je meepraten. :tooth:

Hitz
Auto: KIA

Bericht door Hitz » 25 mar 2016, 13:24

:tooth:

Luca

Bericht door Luca » 25 mar 2016, 14:27

allen schreef:Echt Luca, ik snap niet eens waarom jij je in zo'n discussie durft te mengen. Ten eerste koop je kwalitatief te goede wagens en ten tweede ruil jij je wagens alweer in voordat iemand drie keer met z'n ogen heeft geknipperd!
Je moest eens net als ik 3 jaar lang een Land Rover gaan rijden. Dan mag je meepraten. :tooth:
Erg jammer zo'n reactie..... Ik ben een voorbeeld van iemand die zeker geen relatie opbouwt met een dealer door idd het vaak wisselen van een auto. Dus daarom ook de vraag wat is het voordeel van het opbouwen van een relatie van een dealer.

Maar de vraag is zeker niet voor jou bedoeld. Dus een domme reactie lijkt mij overbodig. Of puur jaloezie?.....

Maar misschien is dit niet de plek om deze vraag te stellen.

Arthur

Bericht door Arthur » 25 mar 2016, 14:29

Oef, Luca. Sarcasmesensoren staan uit?

Overigens een geweldige compensatie voor een garantieafhandeling. Beter dan Chris z'n compensatie :D Dat je überhaupt compensatie (durft) te vragen voor 2x een bezoekje. Dat vind ik al standaard. 1x laten zien/bespreken en 1x reparatie. Dan krijg ik, omdat ik nog garantie heb, wel een leenauto mee. Vindt ook niet elke dealer normaal.

Luca

Bericht door Luca » 25 mar 2016, 14:32

Het is een serieuze vraag met een domme reactie. Maar nogmaals, misschien niet de juiste plek om deze vraag te stellen

Arthur

Bericht door Arthur » 25 mar 2016, 14:33

Dat zeg ik, Sarcasmesensoren uit... :tooth:

Als antwoord op je vraag; een relatie opbouwen is niet echt nodig met verkoop, klopt. Maar wat Allen aangeeft, met aftersales wel. Daar kun je wat bereiken. Ik koop ook m'n auto's overal maar ga ermee naar de plaatselijke dealer voor garantie. Dan heb ik graag een goede connectie met de aftersalesbalie :D

ErikS

Bericht door ErikS » 25 mar 2016, 18:13

Arthur schreef:Oef, Luca. Sarcasmesensoren staan uit?

Overigens een geweldige compensatie voor een garantieafhandeling. Beter dan Chris z'n compensatie :D Dat je überhaupt compensatie (durft) te vragen voor 2x een bezoekje. Dat vind ik al standaard. 1x laten zien/bespreken en 1x reparatie. Dan krijg ik, omdat ik nog garantie heb, wel een leenauto mee. Vindt ook niet elke dealer normaal.
+1, Chris z'n compensatie is echt kudt. Sorry......
Maar wat ik zeg, PON..... Kut organisatie.

sitechris

Bericht door sitechris » 25 mar 2016, 19:32

allen schreef: En wat die relatie betreft... Ik wil een goede relatie met de mensen aan de servicebalie en de werkplaats. Een verkoper heb je na de deal niets meer aan. Daarbij blijft het de komende 4 jaar bij gedag zeggen.
Ik investeer in de relatie mede vanwege mijn blog, zodat ze af en toe een speciaal voertuigje voor me neerzetten :)

Luca

Bericht door Luca » 25 mar 2016, 21:13

Dat is een logische reden en begrijpelijk. Voor wat hoort wat.

Plaats reactie