BMW 120d aanschaffen ?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Louis

Bericht door Louis » 12 jun 2007, 00:53

Ok duidelijk !

Cool filmpje btw, meerrr !! :lol:

m@rco

Bericht door m@rco » 12 jun 2007, 10:58

Ik zie daar zo waar weer een stukje Rally met die 120d :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 jun 2007, 11:07

Is al verkocht?
Ad is weg.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 12 jun 2007, 11:23

Ik weet niet of ik echt geinteresseerd zou zijn. Dat verhaal met die Huisselectie klopt dus kennelijk niet, en de auto is al na een jaar ingeruild. Dan zou ik toch graag willen weten waarom.

Louis

Bericht door Louis » 12 jun 2007, 11:47

Ik ken iemand bij BMW, die heeft even gechecked, huisselectiegarantie is inderdaad niet overdraagbaar, auto heeft voor 3000 euro schade gehad door een aanrijding aan de voorkant, het is 1 van de eerste 120d's waarschijnlijk demo auto, vorige eigenaar was inderdaad een dame die de auto dus niet heeft besteld maar als demo of showroommodel gekocht.

Die schade van 3000 euro is niet zo bijzonder verder, dat het een demo is, tja dat kan een ander ook zijn geweest waar je het niet van weet. 95k voor zo'n diesel vertrouw ik eigenlijk wel.

Arthur

Bericht door Arthur » 12 jun 2007, 11:48

Ach, dat gebeurt zo vaak.
Is zeker niets mis mee dat na te gaan maar hoef je niet te zwaar aan te tillen.

Edit: is reactie op Panda.
Laatst gewijzigd door Arthur op 12 jun 2007, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Louis

Bericht door Louis » 12 jun 2007, 11:49

Arthur

Bericht door Arthur » 12 jun 2007, 11:50

Ik baal altijd wel van die lokprijzen.
En dan in de ad "inruilprijs is...".
In dit geval 1k hoger.
:evil:

Louis

Bericht door Louis » 13 jun 2007, 18:27

Zooo, vandaag de knoop doorgehakt, ik kon er nog 500 euro afzeuren, en die huisselectie was inderdaad niet overdraagbaar, dus kreeg ik gewoon Bovag.

Ook stond er eerst bij de advertentie MARGE terwijl ik liever 1 heb met BTW, vandaag kreeg ik een andere verkoper aan de telefoon en die zei dat ie inderdaad in de BTW zat. Dus nu wist ik helemaal zeker dat ik hem hebben moest.

Dus geld geregeld en ik met m'n vriendin 220km Zuidwaarts.

Daar stond ie dan, mooie strakke kar van dichtbij, 17inch en een beetje lager maakte het nog een stukkie beter.

Maar jeetje wat een matig materiaal is dat dashboard zeg, het leek wel 1 van onze bedrijfscaddy's van 1996 :cry: Helemaal dat dashboardkastje en dat plastic op die dorpel, ongelooflijk dat een BMW van 2004 met zoiets aan komt zetten, deze 120d had een heel licht interieur en het plastic was dan ook heel grijs ipv zwart of donkergrijs. Het materiaal leek ook veel op dat materiaal in een T5 vw transporter.

Toen wezen rijden, en ook even echt alle soorten wegdek geprobeerd, nou sturen doet ie absoluut goed, echt akelig strak en met DTC uit op een minirotonde kan je inderdaad lachen, maar eigenlijk is ie wel TE hard geveerd, van een drempel AF rijden is echt onacceptabel, op is niet zo'n probleem.

En wat een enorm turbogat zeg, ik lees op de fora veel over dat een turbodiesel zo'n turbogat heeft maar nu weet ik pas wat er bedoeld word, het duurde gewoon een volle seconde dat het vermogen er pas in kwam, en dat voor zo'n moderne diesel :shock: ook als je hem op 3000rpm rijdt en plankgas geeft, mijn eigen gechipte TDI heeft gewoon geen turbogat, misschien als je het gaat meten dat het dan 1/100ste van een sec. is.

Misschien als de 120d gechiped is dat het turbogat dan beter is, maar helemaal weg, vast niet.

Na het rijden er weer even over nagedacht, en heb besloten om toch maar weer naar huis te rijden zonder de 120d.

De Seat Leon TDI van m'n vriendin uit 2001 is gewoon mooier afgewerkt en rijdt minstens zo goed, en dan zit daar gewoon het dashboard in van een A3 uit 1996 :lol: Ik heb de 120d niet laten staan om een verkeerd stukkie plastic op het dashboard maar meer om het totale plaatje, 50.000 gulden voor iets wat IETS meer rijplezier biedt en een matig dashboard en een giga turbogat........nee dankje. :wink:

Ach over een paar maand begint het vast wel weer te kriebelen en dan heb ik wel weer wat anders op het oog, het zoeken is vaak toch leuker dan het hebben :D

Macboy

Bericht door Macboy » 13 jun 2007, 19:42

Hmmm. Vreemd.

Allereerst mooi dat je begrijpt dat het sportonderstel op de 1 gewoon niet nodig is om fun te hebben.

Wat betreft interieur: tja, tis geen Audi ;) maar das ook de reden van de facelift. Moet je voor de grap nu eens naar een BMW dealer en de nieuwe 1 bekijken. 1000% vooruitgang.

Maar over dat turbogat kan ik alleen zeggen: :shock: erg vreemd, maar ligt óf aan die betreffende auto óf aan jezelf.

Als er 1 goede diesel in autoland is die geen turbogat heeft, dan is het wel de BMW.

Erg vreemd dus.

Louis

Bericht door Louis » 13 jun 2007, 19:52

Ik had eerder al eens een proefrit gemaakt bij de dealer hier in de buurt, en daar was mij dat turbogat ook niet echt opgevallen. Verder viel het me op dat het vermogen over een veel langer toerental werd verspreid.

Een Vag TDI hakt er gelijk in, helemaal als ie gechiped is, en dat bevalt me wel. Het vermogen bij de 120d komt er mooi soepel in en trekt ook lekker door bij hogere toerentallen, maar doe mij maar zo'n ouderwetse VAG duw in de rug zonder turbogat :D

Tja, Audi heeft z'n dashboards altijd dik voor elkaar, maar een E46 en E39 vind ik ook erg mooi, ook het gebruikte materiaal vind ik zeker niet minder dan in de Audi's van die tijd, daarom had ik van een nieuwe generatie 2004 BMW iets meer verwacht.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 13 jun 2007, 21:39

VAG-duw in je rug komt juist door het turbogat. Volgens mij weet je niet goed wat een turbogat is, of ik begrijp jou weer niet goed.

Andre

Bericht door Andre » 13 jun 2007, 22:01

een 120d heeft nauwelijks een turbogat.

Elke turbo heeft daar last van ga anders maar eens met een subaru of evo rijden. Ook die hebben dat. Ik heb 2 subaru s en 3 evo s gehad standaard getuned etc. Ook de 335i van robin heeft een klein turbo gat ondanks de twee turbo s. Dan moet je een atmo motor kopen dan heb je dat niet maar dan krijg je weer gelul dat ie geen koppel onderin heeft.

LOL

Maar voordat je een audi gaat halen probeer eerst eens een sierra 2.0i:) geen turbo gat, luxe en de aandrijving op de juiste plaats.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 13 jun 2007, 22:12

Panda de Beer schreef:VAG-duw in je rug komt juist door het turbogat. Volgens mij weet je niet goed wat een turbogat is, of ik begrijp jou weer niet goed.
Volgens mij is dat hier aan de orde Panda,

120d kwam juist op mij over als een vlotte diesel met enigzins het karakter van een benzinemotor. Echt een breed koppelverloop met een klein turbogat voor een turbodiesel.

Louis

Bericht door Louis » 13 jun 2007, 22:58

Nou misschien reed ik dan net in een type die niet ok is, maar deze 120d had absoluut een giga turbogat, zelfs m'n vriendin die naast me zat had het door. Het minidriftje op de minirotonde moest je gewoon van tevoren inplannen omdat je weet dat je pas over een sec de achterkant om komt zetten vanwege dat turbogat.

Vanavond nog even in m'n eigen VAG TDI goed getest en dat is werkelijk super direct, bij 1800rpm plankgas en hij sleurt naar voren, die duw komt niet door het turbogat, die duw is er gewoon direct.

En zoals ik zei, bij de eerste proefrit in de 120d was het me niet opgevallen, en heb er toen geen aandacht aan besteed, het turbogat van vandaag deed me meer denken aan mijn kapotte luchtmassameter in de 225pk VAG 1.8T van vroeger, duurde het ook een volle sec.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 14 jun 2007, 06:59

Dan zou ik die auto zeker laten staan. Klopt niet. 120d en 118d hebben wel last van wat vertraging in de gasrespons (elastiekgevoel), maar zeker geen turbogat.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 jun 2007, 11:11

Met diarree heb je een turbogat. :P

Macboy

Bericht door Macboy » 14 jun 2007, 15:09

Louis laten staan dus !

Daniel

Bericht door Daniel » 14 jun 2007, 15:19

Macboy schreef: Wat betreft interieur: tja, tis geen Audi ;) maar das ook de reden van de facelift. Moet je voor de grap nu eens naar een BMW dealer en de nieuwe 1 bekijken. 1000% vooruitgang.
BMW heeft tussen 2003 en 2006 nogal slechte momenten doorgemaakt met de interieurkwaliteit. Vergelijk een E60 facelift eens met het oude model, echt een wereld van verschil. 1-serie zelfde verhaal. E90 heeft deels andere knoppen en een paar andere materialen gekregen, scheelt enorm. Bij de Mini vraag je je af hoe ze het oude uberhaupt durfden te verkopen, zo veel beter is het in de nieuwe versie voor elkaar. Als je nu een 6-serie haalt is dat interieur ook een tikje strakker dan bij de mijne. Nieuwe X5 is dan wel weer direct top.

Plaats reactie