Zooo, vandaag de knoop doorgehakt, ik kon er nog 500 euro afzeuren, en die huisselectie was inderdaad niet overdraagbaar, dus kreeg ik gewoon Bovag.
Ook stond er eerst bij de advertentie MARGE terwijl ik liever 1 heb met BTW, vandaag kreeg ik een andere verkoper aan de telefoon en die zei dat ie inderdaad in de BTW zat. Dus nu wist ik helemaal zeker dat ik hem hebben moest.
Dus geld geregeld en ik met m'n vriendin 220km Zuidwaarts.
Daar stond ie dan, mooie strakke kar van dichtbij, 17inch en een beetje lager maakte het nog een stukkie beter.
Maar jeetje wat een matig materiaal is dat dashboard zeg, het leek wel 1 van onze bedrijfscaddy's van 1996

Helemaal dat dashboardkastje en dat plastic op die dorpel, ongelooflijk dat een BMW van 2004 met zoiets aan komt zetten, deze 120d had een heel licht interieur en het plastic was dan ook heel grijs ipv zwart of donkergrijs. Het materiaal leek ook veel op dat materiaal in een T5 vw transporter.
Toen wezen rijden, en ook even echt alle soorten wegdek geprobeerd, nou sturen doet ie absoluut goed, echt akelig strak en met DTC uit op een minirotonde kan je inderdaad lachen, maar eigenlijk is ie wel TE hard geveerd, van een drempel AF rijden is echt onacceptabel, op is niet zo'n probleem.
En wat een enorm turbogat zeg, ik lees op de fora veel over dat een turbodiesel zo'n turbogat heeft maar nu weet ik pas wat er bedoeld word, het duurde gewoon een volle seconde dat het vermogen er pas in kwam, en dat voor zo'n moderne diesel

ook als je hem op 3000rpm rijdt en plankgas geeft, mijn eigen gechipte TDI heeft gewoon geen turbogat, misschien als je het gaat meten dat het dan 1/100ste van een sec. is.
Misschien als de 120d gechiped is dat het turbogat dan beter is, maar helemaal weg, vast niet.
Na het rijden er weer even over nagedacht, en heb besloten om toch maar weer naar huis te rijden zonder de 120d.
De Seat Leon TDI van m'n vriendin uit 2001 is gewoon mooier afgewerkt en rijdt minstens zo goed, en dan zit daar gewoon het dashboard in van een A3 uit 1996

Ik heb de 120d niet laten staan om een verkeerd stukkie plastic op het dashboard maar meer om het totale plaatje, 50.000 gulden voor iets wat IETS meer rijplezier biedt en een matig dashboard en een giga turbogat........nee dankje.
Ach over een paar maand begint het vast wel weer te kriebelen en dan heb ik wel weer wat anders op het oog, het zoeken is vaak toch leuker dan het hebben