BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
MarkS

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 mar 2016, 16:57

Andre schreef:Even een kleine shiftlock voor het dwars aanremmen van de bocht koppeling in handrem erbij en door een hairpin heen:)
Je beschrijft precies mijn doorsnee ritjes op een rustige zondagochtend. :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 17 mar 2016, 17:06

Robin dat blijft natuurlijk kunstmatig. Maar kan me voorstellen dat dit wel een leuke ervaring oplevert, zeker als je aan het knallen bent. Ook de ZF bak heeft in sportstand die "duw". Voegt zeker wel wat toe.

Tom: dat de mensen die dagelijks met een DCT rijden hem niet traag vinden is nogal logisch. Dat noem je wennen aan iets. Gewenning. Zoals een lelijke vrouw. Wordt met de jaren ook opeens mooi.

Schijn bedriegt :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 mar 2016, 17:15

Macboy schreef:Robin dat blijft natuurlijk kunstmatig. Maar kan me voorstellen dat dit wel een leuke ervaring oplevert, zeker als je aan het knallen bent. Ook de ZF bak heeft in sportstand die "duw". Voegt zeker wel wat toe.

Tom: dat de mensen die dagelijks met een DCT rijden hem niet traag vinden is nogal logisch. Dat noem je wennen aan iets. Gewenning. Zoals een lelijke vrouw. Wordt met de jaren ook opeens mooi.

Schijn bedriegt :mrgreen:
LOL jij hebt ervaring met alles wat hier boven staat.
Dapper om dat hier neer te typen Ilija:)

Dikgedrukt: Wil je dat uitleggen? Dat is dus de koppeling die erin klapt in de snelheid of wat bedoel je?
Laatst gewijzigd door Robin op 17 mar 2016, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 17 mar 2016, 17:16

Erm nou dan ben je kennelijk niet lang samen geweest met 1 vrouw want als je lang samen bent met 1 vrouw wordt juist de rest steeds mooier.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mar 2016, 17:18

Hielke schreef:En oh ja, dit vergeet ik nog te vertellen, de bak onthoudt schakelcommando's. Dus ook wanneer het toerental van de motor een terugschakelactie nog niet toestaat, vindt die schakelactie alsnog plaats op het moment dat het toerental wel voldoende gezakt is. Je hoeft je daarom bij sportief terugschakelen niet af te vragen of na twee keer tikken de bak echt wel van 5 naar 3 terug gaat. Dat gaat ie, mits je maar voldoende snelheid bent kwijtgeraakt. Heel goed.
Dat lijkt me wel veilig, wellicht dat sommige testers die 'vertraging' zo die er bij hun optrad, mede daardoor kwam,
verwachten dat je terug kon terwijl de motor nog te veel rpm maakte en dan dat commando van, heel iets later gebeurde wat veiliger is voor de techniek (logisch)
zou dat het zijn? of misschien een nog veiliger afgesteld elektronica van de bak voor wat test auto's?

Robin

Bericht door Robin » 17 mar 2016, 17:19

Ik had in de F10 535i 8AT helemaal geen geklap in de aandrijflijn zoals bij de 7DCT . Volgens mij bedoel ik wat anders en jij ook Ilija.

Robin

Bericht door Robin » 17 mar 2016, 17:22

GTRene schreef:
Hielke schreef:En oh ja, dit vergeet ik nog te vertellen, de bak onthoudt schakelcommando's. Dus ook wanneer het toerental van de motor een terugschakelactie nog niet toestaat, vindt die schakelactie alsnog plaats op het moment dat het toerental wel voldoende gezakt is. Je hoeft je daarom bij sportief terugschakelen niet af te vragen of na twee keer tikken de bak echt wel van 5 naar 3 terug gaat. Dat gaat ie, mits je maar voldoende snelheid bent kwijtgeraakt. Heel goed.
Dat lijkt me wel veilig, wellicht dat sommige testers die 'vertraging' zo die er bij hun optrad, mede daardoor kwam,
verwachten dat je terug kon terwijl de motor nog te veel rpm maakte en dan dat commando van, heel iets later gebeurde wat veiliger is voor de techniek (logisch)
zou dat het zijn? of misschien een nog veiliger afgesteld elektronica van de bak voor wat test auto's?
Dat kan, maar als je een beetje nadenkt en weet wat je doet, moet je ook inzien dat sommige dingen wel en sommige dingen niet kunnen. Maar ok ik had al zware twijfels bij bepaalde reviews en reviewers en die zijn alleen maar vergroot neem me niet kwalijk. Zelf rijden is het devies!

Robin

Bericht door Robin » 17 mar 2016, 17:23

tomgtr schreef:Erm nou dan ben je kennelijk niet lang samen geweest met 1 vrouw want als je lang samen bent met 1 vrouw wordt juist de rest steeds mooier.

Tik 'm aan ouwe.

:beer:

Andre

Bericht door Andre » 17 mar 2016, 17:49

Nou sommige vrouwen hebben meer speling op de lagers dan een DCT bak in 10.000 km.

Ik zie soms vrouwen bij school staan.
De wide body pakketten die daar lopen verblikken met de brede spatborden van de M2

De Liposuctie mag wel met zo n proffesionele zand zuiger gebeuren die ze ook in de vaar geulen gebruiken!

tomgtr

Bericht door tomgtr » 17 mar 2016, 18:13

Heel poetisch :lollerdelol:

Robin

Bericht door Robin » 17 mar 2016, 18:23

:D

Anyway in de Californische zon is alles mooier:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 17 mar 2016, 18:33

Blauw en wit vind ik zelf goed staan op de M2. Althans afgaande op foto's.

Iig spannende tijden voor een aantal hier!

Gefeliciteerd! :)

Hn500001

Bericht door Hn500001 » 17 mar 2016, 18:59

Kleur in echt en kleur op foto zijn 2 verschillende zaken.
Persoonlijk vind op foto estoril blauw de mooiste BMW kleur . In werkelijkheid vind ik het een normaal kleur.

Techno violet precies andersom ( van mijn e36 m3). Op foto denk ik ok. In werkelijkheid super mooi. Afhankelijk van licht inval verandert de kleur.

En dat geldt voor meer kleuren

Daan

Bericht door Daan » 17 mar 2016, 20:37

Ik had in de F10 535i 8AT helemaal geen geklap in de aandrijflijn zoals bij de 7DCT . Volgens mij bedoel ik wat anders en jij ook Ilija.
Ok, hier heeft Macboy het dan wèl bij het rechte eind :lol:

Ik kan alleen over de M135i en M235i spreken, maar hierin heeft BMW hetzelfde foefje software matig in de ZF bak gezet. Dat wil zeggen, een stevige 'tik' in de aandrijflijn bij Sport en Sport+. Echter alleen bij >50% gaspedaal stand heb ik het idee. Ik vind dit ook wel prima aanvoelen.

Ook bij de ZF bak kan een fabrikant erg veel finetunen. In comfort stand schakelt deze lekker smooth, maar in Sport en Sport+ erg 'mechanisch' en 'hard'. Heb met deze bak via familie leden en company cars ook ervaring in de 120d, 320d, 530d, X3 2.0T benzine en X5 3.0d, maar in geen van deze auto schakelt de ZF zo snel als in de M135i/235i. Wellicht ook in b.v. een 435i?? Denk anders dat dit toch een 'baby M' dingetje is...

Daan...

Hielke

Bericht door Hielke » 17 mar 2016, 21:19

Klappen in de bak bij >50% gaspedaal? Vreemd, daar heb ik dan weer niks van gemerkt.

Die sequentiële bakken in de E46's, die gaven klappen.

Joop

Bericht door Joop » 17 mar 2016, 22:33

Dirk Häcker beantwoord een paar vragen:

http://www.bimmertoday.de/2016/03/16/bm ... view-2016/

Joop

Bericht door Joop » 17 mar 2016, 22:56

@Daan: heb ook met de 435iA gereden, maar daar leek het klappen van de ZF-bak sterker aanwezig dan bij de M235i die ik er naast had als vergelijk. Overigens is dat klappen in de bak bij de 8-traps automaat totaal overbodig in Sport en Sport+, maar is echt doelbewust ingebouwd om zogenaamd dat extra beetje sportieve emotie :ongeveer als: te geven in de sporteve rijmodussen. Bij een DCT-bak is dat echt een mechanische klap door het bruusker op laten komen van de koppeling en daarmee ook logischer aanvoelend.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 mar 2016, 02:04

Dan is dat dus bij de ZF kunstmatig (=software matig) ingebouwd. Dacht zelf ook dat het alleen bij sequentiële bakken aanwezig was ? Als dat bij DCT dus hardware matig is, dan is het inderdaad niet kunstmatig Robin.

@Tom en Robin: jullie hebben gewoon een vrouw die bij de eerste blik al mooi is. Niet iedereen is zo gezegend vrees ik, zoals Andre zo treffend heeft verwoord !

Even serieus, ik ben oprecht blij dat Robin zelf een proefrit heeft gemaakt en daarmee een afgewogen keuze heeft kunnen maken. In zoverre mag die mij wel dankbaar zijn in plaats van alles "gezeur" te noemen. Ik geef per slot van rekening ook enkel mijn ongezouten mening en trap een beetje tegen de gevestigde pro-DCT journalistieke orde. Wel oprecht overigens.

Ga wel een keer in de M4 van Tom rijden en zal dan mijn ervaringen maar weer eens delen. Tot die tijd heeft Robin absoluut mijn zegen en zijn eigen €6800 in de knip. Win win dus.

Robin

Bericht door Robin » 18 mar 2016, 08:17

Ik had je al bedankt dat door jou ik nogmaals in 'n M4 DCT kon rijden. De manier waarop dit is gegaan heb ik mijn bedenkingen over, maar ok, want ik had al een DCT in bestelling met m'n vorige M4 DCT proefrit in 't achterhoofd.
Een ongezouten mening wat 'n paar weken geleden als feit* aan werd gedragen en als het grote gelijk werd verkondigd, is nu wel wat meer afgezwakt. Mooi!Dat vind IK dan weer 'n voordeel van dit verhaal. Leert iedereen er van ipv vingerwijzen toch?:)

EN: 90% van de carjournos(want puristen) prefereert de handbak (in de M2) dus om nu te gaan roeren in het pro DCT journalistenkamp, die is er niet, want het is hier geen pro/contra. Beide zijn top.

DCT doet bij 50% geen schokken hij schokt niet, alleen bij optrekken(ook traag als je gaslost bij flipperen EN als je 'm in S2 alles hebt zwaar accellererend, dan klunkt ie en dat is NIET kunstmatig, dat is wat Joop hierboven ook al zegt. De clutch dis(engaging). Dat is van 5 naar 6 natuurlijk minder maar wel tikkie voelbaar dan van 1 naar 2 (heviger)

7DCT -8AT, mooi allemaal. Ik vraag me af waarom een M4GTS en Porsche en Ferrari die bak niet gebruiken(met z'n snelheid etc van de 535i in 't achterhoofd )

Daar heb ik dus geen anwoord op..

*en ik heb die maand ofzo geleden al gemeld dat PDK sneller is(in 't dagelijks verkeer) dan DCT dan is dat zo en klaar. Prima(Lijkt me sterk dat ie dat is bij volle polle, puur academisch scheelt 't 0.5 milliseconde geloof ik, ja dus sneller als feit)
Dat ik daar door jou niet nog eens op wordt gewezen.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 18 mar 2016, 08:38

Voor de liefhebber.
€4000,- incl montage.
Bijlagen
M2 Perf.jpg
M2 Perf.jpg (102.61 KiB) 2217 keer bekeken

Robin

Bericht door Robin » 18 mar 2016, 09:11

Erik K. schreef:Voor de liefhebber.
€4000,- incl montage.
Doe ik dat ipv de handbak:)

Wat kost alleen 't uitlaatsysteem en 't stuur bijv?

de rest zegt me niet veel op 'n blauwe...

Macboy

Bericht door Macboy » 18 mar 2016, 09:29

Goed verhaal hierboven Robin. Kunnen we dan eindelijk na weken de strijdbijl begraven :goodnight:

Stuur moet je zeker weer alcantara doen, met dat blauwe randje past dat ook veel meer in de M2 dan de 1M.

Robin

Bericht door Robin » 18 mar 2016, 11:49

Ok. Dat is dit wiel, wel mooi.
Afbeelding

Waar is Romo eigenlijk...

Erik K.

Bericht door Erik K. » 18 mar 2016, 13:50

Robin schreef:
Erik K. schreef:Voor de liefhebber.
€4000,- incl montage.
Doe ik dat ipv de handbak:)

Wat kost alleen 't uitlaatsysteem en 't stuur bijv?

de rest zegt me niet veel op 'n blauwe...

Onderdeel uitlaat kost: € 2160,- (zonder carbon eindstukken en carbon diffuser) ex-montage.

Prijs stuur nog niet bekend.

Andre

Bericht door Andre » 18 mar 2016, 14:05

Ik zou gewoon een origineel stuur eruit halen en laten bekleden. Heb liever compleet alcantara dan half.

Plaats reactie