BMW 120d aanschaffen ?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Louis

BMW 120d aanschaffen ?

Bericht door Louis » 11 jun 2007, 16:51

Tja, met dit warme weer verveel ik me nogal en dan zoek ik me weer suf naar een andere auto.

Tijdje terug een 180pk Audi A4 gekocht, maar na een week kwam ik er achter dat daar geen "fun" mee te halen was, gewoon een van A naar B auto.

Dit keer wil een goede keuze maken en er ook ongeveer 3 jaar in blijven rijden. Nu kwam ik uit op de volgende auto:

http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 3294612609

Er zit nog huisselectiegarantie op tot april 2008, ook bij een andere dealer, dus mocht er iets mee zijn dan heb ik garantie bij de dichtsbijzijde dealer 30km verderop.

Ik heb de BMW dealer in Hoogeveen gebeld en die konden aan de hand van het kenteken zien dat deze 120d voorzien is van een sportonderstel met carrosserieverlaging, ok dat staat vast wel voor wat driving-fun.
Ook wil ik hem op later termijn laten chippen naar 200pk.

Het is alleen erg moeilijk afscheid nemen van m'n huidige trouwe 4-wieler, een Golf station die me nooit in de steek gelaten heeft en die nu amper 4000 euro opbrengt. Toen ik laatst de Audi had gekocht heb ik de Golf gehouden en zodoende kon ik de Audi verkopen en weer terug naar m'n Golfje, als ik hem nu inruil kan ik niet meer terug.

Zo, ben ik m'n verhaaltje weer kwijt :D

Heeft iemand van jullie ervaring met het sportonderstel op de BMW 1-serie ? En omdat de mensen van BMW specifiek "met carrosserieverlaging" opnoemden, is dat nog weer iets extra ?

Hoe hard is dat onderstel ? Want een standaard 120d zonder dat onderstel vond ik al heel hard op slechte wegen.

Is het bijzonder veel harder dan bv het huidige type Audi RS4, om maar even 1 van mijn weinige referentiepunten op te noemen 8)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jun 2007, 17:03

onderstel is hard ook met 17"runflats. dat is waar Louis, maar 't ding is vlot en stuurt messcherp, wat de rest van de wereld ook zegt kun je er een behoorlijke portie fun uithalen(IK dus) wat ik niet haal uit andere hatchbacks.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 11 jun 2007, 17:14

Ik heb het al eerder gezegd, maar een 120d is real life even snel, zo niet sneller dan een 325ti.

Minder leuk, dat wel. Een dieselmotor geeft je nooit het sportplezier van een benzinemotor, hoe capabel ook. Wél heerlijk bij het maken van veel kilometers.

Aller, aller, ALLERbelangrijkste optie bij een 1-serie is niet het sportonderstel (mij te hard), maar de sportSTOELEN. Heeft die auto sportstoelen?

Louis

Bericht door Louis » 11 jun 2007, 17:24

Ja dat heeft ie en dat is bij mij ook een vereiste, helaas blijven er in die prijscategorie niet veel over, en deze die ik vermeldde wil niks van de prijs af doen. Duitsland is ook geen optie, doordat ze zo jong zijn zit je met een BPM van 6000 euro.

Ik vind een diesel juist fijn, dus dat is voor mij geen nadeel. :wink:

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 11 jun 2007, 17:28

Waar de auto nu te koop staat is geen dealer, en er zit nog een jaar Huisselectie op? Dat moet dan van een BMW-dealer zijn, Huisselectiegarantie is 2 jaar. Dat betekent dat deze auto gebruikt gekocht is en al na een jaar ingeruild.
Waarom? Plotseling koters gekregen? (Kom er vanzelf achter of dat een probleem is met een 1-serie btw :wink: )

Louis

Bericht door Louis » 11 jun 2007, 17:46

Volgens deze verkoper, was het een dame die eerste eigenaar was en na de 2 jaar BMW garantie nog eens een Huisselectiegarantie genomen heeft, of dat klopt weet ik niet, of het mogelijk is weet ik ook niet.

Maar een dame die een sportonderstel neemt ? :roll:

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 18:38

Ik las in de autoweek dat de nieuwe 118i zo een geweldige auto was..

Andre

Bericht door Andre » 11 jun 2007, 18:50

Liever een 118d dan een audi tt fwd. Laat ik het anders stellen liever een ford sierra rwd dan een nieuwe audi tt fwd.

Louis

Bericht door Louis » 11 jun 2007, 18:54

Zeg Andre, had jij ook niet een stukje gestuurd in het huidige type RS4 ?
Als je dat nou moet vergelijken met een 120d met sportonderstel, qua wendbaarheid. Scheelt 400kg, 80.000 euro enz enz. is dus appels met peren I know, maar puur qua funfactor op leuke bochtjes ?

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 18:57

Andre schreef:Liever een 118d dan een audi tt fwd. Laat ik het anders stellen liever een ford sierra rwd dan een nieuwe audi tt fwd.

Sterker nog, liever een BMW met FWD dan een audi met achterwielaandrijving ..

jaja ik begin het te leren :wink:

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 11 jun 2007, 19:00

Nou.....

Nee.

Gezakt. Probeer het nog eens.

Andre

Bericht door Andre » 11 jun 2007, 19:02

Heb nooit in een rs4 gestuurd wel een rs6 station. Zou ik nooit kopen als fun auto maar als gezins bak voor lekker naar de wintersport is een rs4 station wel lekker.

Voor bochtjes is het lachen met een 120d heb ik super mee gelachen heb nog wel leuke filmpjes van dat ding.

rebel ik ben geen audi tegenhanger absoluut niet. RS4 station als gezins bak heerlijk. Maar een fwd van 60k euro dan zweef je toch ergens boven nasa.

Joop

Bericht door Joop » 11 jun 2007, 19:05

Louis schreef:Volgens deze verkoper, was het een dame die eerste eigenaar was en na de 2 jaar BMW garantie nog eens een Huisselectiegarantie genomen heeft, of dat klopt weet ik niet, of het mogelijk is weet ik ook niet.

Maar een dame die een sportonderstel neemt ? :roll:
Huisselectie is niet overdraagbaar, dus er zit geen huisselectiegarantie meer op de auto zodra deze verkocht is, ook al is de 2 jr hs-garantie nog niet verstreken.
Zo te zien is het een Bovag-garage dus op zijn hoogst 6mnd Bovag garantie dan...

Wat betreft het sportonderstel: zelf zou ik het wel graag op de 1er zien. Is een fractie harder dan het normale 1er onderstel wat vanzichzelf al vrij hard afgeveerd is. Afhankelijk waar je auto voor gebruikt is het standaard ondersteel in 95% van alle gevallen ruimschoots toereikend (heb zelf het hele 1er spectrum al een keer onder mijn kont gehad)

Joop

Bericht door Joop » 11 jun 2007, 19:06

Rebel schreef:
Andre schreef:Liever een 118d dan een audi tt fwd. Laat ik het anders stellen liever een ford sierra rwd dan een nieuwe audi tt fwd.

Van mij mag je door naar het grote BMW-fap-bewijs Rob :lol:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 11 jun 2007, 19:23

+Xenon+andere achterlichten+achterspoilertje (vb: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=5234) en ding is niet alleen qua rijden, maar ook qua looks helemaal af :). Atm lijkt dit me de leukste diesel hatch die er is (verkies hem ruim boven Cupra d dingen)

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jun 2007, 22:24

Louis: sportonderstel is ABSOLUUT niet noodzakelijk om de 1-serie als fijne rijdersauto te bestempelen. Sterker nog, ik zou het sportonderstel zelfs afraden omdat hij te veel comfort wegneemt.

Ik weet het, normaal is dit niet van belang, maar een sportonderstel is (behoudens het zwaardere circuitwerk) absoluut niet nodig op de 1-serie, terwijl je er wel veel comfort voor inboet.

Vraag Cav maar, die heeft ook in alle mogelijke combo's gereden (overigens baseer ik mijn mening ook op ervaring, waarbij ik nog niet met de nieuwste heb gereden, maar die koop jij ook niet)

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jun 2007, 22:25

Oh ja, die van jou heeft geen Xenon dus zou ik sowieso laten staan en zoeken tot je er 1 met xenon vind, want het is daadwerkelijk geen porem op die foto's

Michel P

Bericht door Michel P » 11 jun 2007, 22:41

Rebel schreef:

Denk juist dat als Audi RWD optie zou hebben, er een hoop BMW klanten zouden overwegen over te stappen!!

Dus Panda heeft gelijk!!

Michel

Joop

Bericht door Joop » 11 jun 2007, 22:57

Michel Pol schreef:
Rebel schreef:

Denk juist dat als Audi RWD optie zou hebben, er een hoop BMW klanten zouden overwegen over te stappen!!

Dus Panda heeft gelijk!!

Michel

Ik zou idd direct een TT heroverwegen.
Laatst gewijzigd door Joop op 11 jun 2007, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

leonard

Bericht door leonard » 11 jun 2007, 22:57

Andre schreef:Heb nooit in een rs4 gestuurd wel een rs6 station. Zou ik nooit kopen als fun auto maar als gezins bak voor lekker naar de wintersport is een rs4 station wel lekker.

Voor bochtjes is het lachen met een 120d heb ik super mee gelachen heb nog wel leuke filmpjes van dat ding.

rebel ik ben geen audi tegenhanger absoluut niet. RS4 station als gezins bak heerlijk. Maar een fwd van 60k euro dan zweef je toch ergens boven nasa.

Kom maar een keer richting Zuid-Holland dan kan je een keer sturen.

Ik weet zeker dat het je,positief,verbaasd.Ik ben zelf ook echt een BMW fanaat maar de RS4 is toch echt een treetje beter dan bijv. een M3/M5. En dat boten gebeuren van jou zal je in deze auto wel meevallen! :wink:

De bochtsnelheden zijn,in mijn optiek, echt extreem.
Heb met deze auto de grens nog niet bereikt!!

Louis

Bericht door Louis » 11 jun 2007, 23:30

De bochtsnelheden zijn,in mijn optiek, echt extreem.
Heb met deze auto de grens nog niet bereikt!!
Dat vond ik dus ook van de RS4, vandaar ook mijn vraag of dat met elkaar te vergelijken is :D

Oh en Macboy, wel of geen xenon maakt me eigenlijk niks uit, :lol: ik zie het verschil amper.

En ik wil ook geen mooie auto, ook al had ie wieldoppen, ik wil een fun auto en die moet zo onopvallend mogelijk blijven. Ik kom op locatie's waar men geen verstand van auto's heeft en snel praatjes krijgt, een 5000 euro kostende BMW E39 uit '96 zou al snel praatjes opleveren denk ik.

RVV

Bericht door RVV » 11 jun 2007, 23:40

Louis niet te vergelijken met elkaar. Ik bedoel dit noch positief noch negatief.

Ik had trouwens standaard onderstel met eibach verlagingsveren. Beviel me erg goed.

Louis

Bericht door Louis » 12 jun 2007, 00:35

Rico v Velzen schreef:Louis niet te vergelijken met elkaar. Ik bedoel dit noch positief noch negatief.
Zou je daar iets meer over kunnen vertellen ?

Een RS4-achtige haalt gewoon echt hoge bochtsnelheden en een 1-serie zal dat langzamer doen, maar misschien wat speelser en directer aanvoelen ? Zo'n beeld heb ik er een beetje van.

Andre

Bericht door Andre » 12 jun 2007, 00:37

hier mijn 120d helemaal standaard mega fun bakkie en nog zuinig ook lol

http://s210.photobucket.com/albums/bb29 ... V02590.flv

RVV

Bericht door RVV » 12 jun 2007, 00:46

Louis schreef:
Rico v Velzen schreef:Louis niet te vergelijken met elkaar. Ik bedoel dit noch positief noch negatief.
Zou je daar iets meer over kunnen vertellen ?

Een RS4-achtige haalt gewoon echt hoge bochtsnelheden en een 1-serie zal dat langzamer doen, maar misschien wat speelser en directer aanvoelen ? Zo'n beeld heb ik er een beetje van.
klopt wel een beetje.. ik wil een beetje opassen met wat ik schrijf anders word het al weer zo'n 120d is beter dan een RS4 verhaal en dat wil ik absoluut niet beweren. Laat ik het zo zeggen wat meer betrokkenheid qua rijden met die 120d.

Plaats reactie