Ok, net een uurtje in 991.1 Carrera4S GTS gestuurd. Wat zal ik zeggen. Ik ben niet zo poetisch als Romo of Macboy. Ergonomie, dikke prima, maar ik ben dan ook eem dwerg van 1.73M. Stoelen waren zo uitgebreid verstelbaar dat ik ervan uit ga dat alleen nog maar beter kan worden als ik er wat tijd in steek. Voor de rest, interieur prima, BMW is beter en instrumenten intuitiever te gebruiken, maar nog steeds dike prima. Exterieur kan je eeuwig over praten, platgedrukte kever, elke jongensdroom, whatever. Is wat het is.
Dan rijden. In eerste instantie was ik teleurgesteld. Na GTR en zelfs M4 is dit ogenschijnlijk een stuk minder spektakel qua snelheidsbeleving. Ok de auto gilt en ploft geweldig maar om 1 of andere manier voelt het tammer. Ik ben kennelijk wel heel erg aan geblazen motoren gewend. Maar naarmate je er langer in rijdt krimpt de auto om je heen en bedenk je je dat de auto net zo snel is als de M4. Alleen zo veel meer gecontroleerd. Het stuur gedrag is echt geweldig. Van parkeren tot straatje keren (met die waanzinnig kleine draaicirkel) tot moedig op snelheid wat bochtjes nemen, het is allemaal top. En dan die CC remmen, mijn god wat geweldig. Echt, qua stuur en remgedrag is deze auto in een andere klasse dan BMW. Andere prijsklasse ook, en je levert zeker ruimte in. Dat maakte dat ik nog meer onder de indruk was van de M4 eigenlijk. Wat een beest is dat toch eigenlijk. (Totdat ik na de testrit in de M4 stapte en hij toch een beetje slap en gewoontjes aanvoelde, heel raar). Nog even met dealer gesproken en over min en plus punten gehad. Ondertussen was de CFO ff de showroom ingelopen en had een nieuwe Turbo S gevonden. "Waarom neem je deze dan niet?"
Ok, dat biedt perspectieven! "Heb je de prijs al gezien dan?"
"Ja, maar als je over een half jaar toch die wil kan je beter deze nu doen?"
"Nou dat weet ik niet, als ik een half jaar in GTS rij zal de dealer die graag min of meer voor zelfde bedrag overnemen als ik een Turbo S koop".
Nou ja, morgen tussen de middag meld ik me weer met een korte beschrijving van Turbo S tesrit.
Vreselijk dit.
Maar mischien hou de M4 wel lekker.
Moeilijk....