130i Cup 2007 (incl 'onze' André)

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Sander S.

Bericht door Sander S. » 04 jun 2007, 21:35

Is het weer zo ver of nog van de vorige keer ?

@ Andre

http://www.racefotos.nl/fotos/E07%20Fin ... 0(193).JPG

Is dat de V8 ?

Joop

Bericht door Joop » 04 jun 2007, 21:58

Das ook een manier van handtekeningen uitdelen... Wel zijn slechtste uit zijn carriere geloof ik. Maar laatste race (2e race pinksterweekend) heeft ie toch netjes gereden vond ik.

Probleem voor Ricardo en wellicht ook Duncan is dat het team waar ze voor rijden (Ekris) het racen een beetje een uit de hand gelopen hobby is. Een hobby die volgens mij al vanaf begin jaren 90 loopt; budget is dan ook veel hoger dan dat van bijvoorbeeld André. Kans dat je dan wel eens als een dwaas rond gaat rijden is dan ook erg groot.

Maar goed dat ze de rijders op scherp zetten als ze hevigs de fout in gaan, want anders wordt en blijft het één grote botspartij.

Je kunt iig aan André zien dat het nergens voor nodig is om toch goed voorin mee te kunnen doen. Hulde aan André.

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2007, 22:39

Die cup rijders van de gevestigde orde maakt het allemaal niks uit. Ook donald molenaar hanteerd zijn cup race stijl in de DSC

link

http://www.supercarchallenge.nl/news/0/ ... _race_.htm

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 04 jun 2007, 23:22

Zelf nog succes gehad, Andre?

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2007, 23:51

4 honderste van de pole tijd

1e race 4e plek laatste ronde de band van de velg 9e gefinished

2e race 5e plek

Siebrand moet nog even wat meer tempo vinden we vallen teveel terug en kan het dan niet meer goed rijden.

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 04 jun 2007, 23:54

Met jouw tempo zit het iig wel goed dus.
Mooi om te horen en 2 september rij je ook toch tijdens het Champcar-weekend op Assen?
Zie ik DSC eindelijk weer eens een keer rijden. Blijft een mooie klasse.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 05 jun 2007, 09:24

Andre schreef:4 honderste van de pole tijd

1e race 4e plek laatste ronde de band van de velg 9e gefinished

2e race 5e plek

Siebrand moet nog even wat meer tempo vinden we vallen teveel terug en kan het dan niet meer goed rijden.
Zondag bleef je lekker plakken aan de ETEC viper

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 18:42

Andre als ze je aanboden om de Seat te racen van Tom C. zou je dat dan doen?

Andre

Bericht door Andre » 11 jun 2007, 19:37

jij probeert ook alles met je fwd:)

Je probeert om me in de fwd val te krijgen.

Ik zou het wel doen, een wtcc aanbieding laat je gewoon niet schieten. Maar ik hoopte dan wel dat ik goed presteerde en een aanbieding van bmw kreeg:)

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 19:55

Als ik het vermogen had van Michel Mol liet ik een BMW 1 serie WTCC-uitvoering met FWD bouwen en werd jij eerste rijder ... :wink:

Andre

Bericht door Andre » 11 jun 2007, 19:58

oh nee my worst nightmare:)

Tristan

Bericht door Tristan » 11 jun 2007, 21:17

Andre schreef:jij probeert ook alles met je fwd:)

Je probeert om me in de fwd val te krijgen.

Ik zou het wel doen, een wtcc aanbieding laat je gewoon niet schieten. Maar ik hoopte dan wel dat ik goed presteerde en een aanbieding van bmw kreeg:)
Hmmm.....kan me nog een opmerking van je herinneren dat je voor geen goud in een WTCC Seat zou stappen. :wink:

Andre

Bericht door Andre » 11 jun 2007, 23:05

als ik een keus zou hebben niet nee.

Maar rebel geeft me geen keus. En wtcc zou ik dan niet laten schieten.

Tristan

Bericht door Tristan » 11 jun 2007, 23:06

Je zou gek zijn als je WTCC laat schieten.

slibbe

Bericht door slibbe » 24 jun 2007, 00:05

Andre schreef:Die cup rijders van de gevestigde orde maakt het allemaal niks uit. Ook donald molenaar hanteerd zijn cup race stijl in de DSC

link

http://www.supercarchallenge.nl/news/0/ ... _race_.htm
Specifiek:
Donald Molenaar die het stuur over heeft genomen van Henk Thuis wil dan samen met Ruud Olij zien dat ook hun GTR’s mee kunnen doen om de knikkers. In de 21e ronde gaat dat goed fout, Molenaar heeft blijkbaar met zijn BRL achtergrond nog nooit gehoord van de gevleugelde uitspraak van Dhr. Van der Pavert: “Autosport is GÉÉN contactsport!”
In zijn haast Olij in te halen kiest hij een zeer ongelukkige plek, de binnenbocht van de eerste chicane. Molenaar duikt vol op het linker achterwiel van Olij in de Chicane en hiermee elimineert hij in eerste instantie alleen Olij.
Olij staat na de spin met schade voor en achter op de baan en wil de wagen veiligstellen op de gras. Jammer genoeg komt daar net op volle vaart de Rudolph Viper aan met daarin de leiders van de race! De heren twijfelen over elkaars bedoelingen en kiezen beiden er voor naar rechts te sturen met desatreuze gevolgen. De Viper met Roger Grouwels achter het stuur raakt de BMW van Ruud olij, spint en gaat achterwaards de muur in met een pak schade tot gevolg.
Zodoende zijn er drie slachtoffers van deze wat onbeholpen actie, zie voor uitgebreide fotoreportage het einde van dit artikel, met dank aan Willy Wanka voor de beelden. ( Na besturing van de beelden besluit de organisatie van DSC Donald Molenaar een formele waarschuwing te geven wegens het veroorzaken van een vermijdbaar incident).

Triest.

André, als het dan toch FWD moet zijn, waarom dan niet een Honda?

Andre

Bericht door Andre » 24 jun 2007, 01:26

ja honda heeft leuke fwd ers.

wel de type R rrrrrr

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 jul 2007, 20:41

Mooie 8e plaats van Andre :) Mooi uitgangspunt voor de 2e race als hij die vast kan houden :)

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 08 jul 2007, 09:08

Ik ga zo die kant op. Even kijken op het enige echte circuit van Nederland :wink:

RVV

Bericht door RVV » 10 jul 2007, 00:01

Donald Molenaar die het stuur over heeft genomen van Henk Thuis wil dan samen met Ruud Olij zien dat ook hun GTR’s mee kunnen doen om de knikkers. In de 21e ronde gaat dat goed fout, Molenaar heeft blijkbaar met zijn BRL achtergrond nog nooit gehoord van de gevleugelde uitspraak van Dhr. Van der Pavert: “Autosport is GÉÉN contactsport!”
In zijn haast Olij in te halen kiest hij een zeer ongelukkige plek, de binnenbocht van de eerste chicane. Molenaar duikt vol op het linker achterwiel van Olij in de Chicane en hiermee elimineert hij in eerste instantie alleen Olij.
Olij staat na de spin met schade voor en achter op de baan en wil de wagen veiligstellen op de gras. Jammer genoeg komt daar net op volle vaart de Rudolph Viper aan met daarin de leiders van de race! De heren twijfelen over elkaars bedoelingen en kiezen beiden er voor naar rechts te sturen met desatreuze gevolgen. De Viper met Roger Grouwels achter het stuur raakt de BMW van Ruud olij, spint en gaat achterwaards de muur in met een pak schade tot gevolg.
Zodoende zijn er drie slachtoffers van deze wat onbeholpen actie, zie voor uitgebreide fotoreportage het einde van dit artikel, met dank aan Willy Wanka voor de beelden. ( Na besturing van de beelden besluit de organisatie van DSC Donald Molenaar een formele waarschuwing te geven wegens het veroorzaken van een vermijdbaar incident)

Galbak

Tom V

Bericht door Tom V » 10 jul 2007, 00:13

Rico v Velzen schreef:
Zodoende zijn er drie slachtoffers van deze wat onbeholpen actie, zie voor uitgebreide fotoreportage het einde van dit artikel, met dank aan Willy Wanka voor de beelden. ( Na besturing van de beelden besluit de organisatie van DSC Donald Molenaar een formele waarschuwing te geven wegens het veroorzaken van een vermijdbaar incident)

Galbak
Jammere actie ook van Olij daarna..was niet nodig.

Andre

Bericht door Andre » 10 jul 2007, 14:12

Ik ben per direct gestopt met de 130i cup. Ben er werkelijk helemaal klaar mee.

Heb dit weekend zoveel beuken gehad. Heb gelukkig mijn gram gehaald en een paar goed terug gebeukt. Waaronder donald molenaar en Mickey Betram. Maar dit heeft in mijn boekje niet meer met autosport te maken. Ik heb er zo geen plezier meer in. Brandt me poen nog liever op in de openhaard dan heb ik er nog warmte van. Het lijkt wel stockcar racen zo. Niemand heeft geduld om op een gaatje te wachten. Zodra ze op je achterbumper zitten gaat ie er tegenaan drukken ze je dwars en zijn ze je voorbij. De organisatie van CPZ is een regelrechte aanfluiting men heeft totaal geen controle meer over deze rijders en men doet er ook niks aan. Ze gaan puur voor de sensatie over de ruggen van de rijders. Nou niet meer over die van mij. Want ik ga nooit maar dan ook nooit weer ook maar een cent uitgeven om in cup deel te nemen wat van CPZ uitgaat.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 jul 2007, 14:13

Jammer, leek zo leuk.

Naughty

Bericht door Naughty » 10 jul 2007, 14:19

Jammer, maar begrijpelijk Andre.
Op deze manier is het geen sport.
Volgde dit draadje in ieder geval op de voet

RVV

Bericht door RVV » 10 jul 2007, 14:19

Had je al gezegd, groot gelijk.. je hebt ondertussen bewezen om in de (semi) top mee te kunnen draaien en met 100% hetzelfde materieel.

130EGO.cup is het

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jul 2007, 14:30

CPZ danst naar de pijpen van de Ekris en Renova, want zonder de machtige dealers is er helemaal geen cup.

Jammer, andre maar heel begrijpelijk.

Michel

Plaats reactie