wel balen, weer alles los e.d.
Caterham Roadsport / Defender 130
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
ik hoorde het, das minder, dat die het nog die tijd uithield
wel balen, weer alles los e.d.
wel balen, weer alles los e.d.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Geen idee hoe jij dat dan weer te weten bent gekomen.
Het geheel is bewust niet gemeld. Persoonlijk vind ik het namelijk niet zo netjes om van alles op internet te gooien voordat mensen de kans hebben gekregen om het recht te zetten.
Een fout maken kan gebeuren en degenen die aan de wagen hebben gewerkt hebben alles probleemloos opgepakt.
In plaats naar huis om het resultaat af te wachten is de wagen gelijk de werkplaats in gegaan waarna de werkzaamheden voor m'n snufferd uitgevoerd werden. Olie erin, beiden een stuk gereden, alles eruit laten lopen om te inspecteren en weer verse olie erin.
Eindresultaat is dat ik eind van de middag alweer een potje aan het sturen was, met de afspraak dat ik het geheel nog wel even in de gaten houd.
Momenteel rest het opnieuw inleren van de koudestart en de stationairregeling die daarmee samen hangt.
Kachel ga ik opnieuw aansluiten of geheel verwijderen. Ben er toch nog niet over uit. Een kilo is toch weer een kilo bij een lightweight...
Het geheel is bewust niet gemeld. Persoonlijk vind ik het namelijk niet zo netjes om van alles op internet te gooien voordat mensen de kans hebben gekregen om het recht te zetten.
Een fout maken kan gebeuren en degenen die aan de wagen hebben gewerkt hebben alles probleemloos opgepakt.
In plaats naar huis om het resultaat af te wachten is de wagen gelijk de werkplaats in gegaan waarna de werkzaamheden voor m'n snufferd uitgevoerd werden. Olie erin, beiden een stuk gereden, alles eruit laten lopen om te inspecteren en weer verse olie erin.
Eindresultaat is dat ik eind van de middag alweer een potje aan het sturen was, met de afspraak dat ik het geheel nog wel even in de gaten houd.
Momenteel rest het opnieuw inleren van de koudestart en de stationairregeling die daarmee samen hangt.
Kachel ga ik opnieuw aansluiten of geheel verwijderen. Ben er toch nog niet over uit. Een kilo is toch weer een kilo bij een lightweight...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
voor een kilo of 2 a 3 zou ik mooi de kachel laten zitten, dacht me nog iets te herinneren dat je dat wel prettig vond en dat die nog aardig wat deed terwijl je zonder dak in de kou reed oid.
tevens bij verkoop ooit eens? makkelijker te verkopen met kachel ga ik vanuit.
Ik kan ook iets meer dan 8 kilo uit mijn kar halen alleen met wat zaken die ik niet gebruik eigenlijk,
versterker en cd speler en magazijn en de boombox (alle achterin)
maar kon je zo lastig bij, moest je veel loshalen en tussenschot helemaal demonteren enz enz.
Dus ik dacht, eerst eens de stekker van de boombox af...toen was er van het HK geluid niet zo veel moois meer over
nah, toen van de versterker...toen kwam er nog maar zo'n iel geluidje uit
dat alles bij elkaar (te veel demonteren en het veel mindere geluid) besloten het maar te laten zitten
maar het gewicht wel genoteerd als ooit eens you never know om bv net onder een bepaald gewicht uit te komen zeg voor wegenbelasting, toch te gebruiken als ik het bv niet elders weg kan halen.
zo heb ik nog een paar reserve weghaal gewichten for you never know cases.
In jou geval is een kilo een kilo, maar een heel klein beetje comfort van zo weinig extra gewicht?
dan laat je maar een titanium uitlaat maken, scheelt vast ook weer wat, je portemonnee wordt er sowieso lichter van
tevens bij verkoop ooit eens? makkelijker te verkopen met kachel ga ik vanuit.
Ik kan ook iets meer dan 8 kilo uit mijn kar halen alleen met wat zaken die ik niet gebruik eigenlijk,
versterker en cd speler en magazijn en de boombox (alle achterin)
maar kon je zo lastig bij, moest je veel loshalen en tussenschot helemaal demonteren enz enz.
Dus ik dacht, eerst eens de stekker van de boombox af...toen was er van het HK geluid niet zo veel moois meer over
dat alles bij elkaar (te veel demonteren en het veel mindere geluid) besloten het maar te laten zitten
maar het gewicht wel genoteerd als ooit eens you never know om bv net onder een bepaald gewicht uit te komen zeg voor wegenbelasting, toch te gebruiken als ik het bv niet elders weg kan halen.
zo heb ik nog een paar reserve weghaal gewichten for you never know cases.
In jou geval is een kilo een kilo, maar een heel klein beetje comfort van zo weinig extra gewicht?
dan laat je maar een titanium uitlaat maken, scheelt vast ook weer wat, je portemonnee wordt er sowieso lichter van
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
2kg op 500+50kg bestuurder is echt verwaarloosbaar. Tenzij je time-attack gaat doen het het je misschien een duizendste seconde scheelt, zou ik zeggen ja. Maar aangezien dat niet het geval is, lekker laten zitten.allen schreef:Kachel ga ik opnieuw aansluiten of geheel verwijderen. Ben er toch nog niet over uit. Een kilo is toch weer een kilo bij een lightweight...
Kan je ook bij kouder weer gewoon rijden en mocht je motor te heet worden kan je kachel vol open gooien om wat warmte kwijt te raken.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Las dat een 1957 Lotus Seven maar 444 kilo was en heb sindsdien het idee dat m'n wagen last heeft van overgewicht. We moeten er dus nog maar even goed over nadenken.
Inmiddels ook de ontdekking gedaan dat de Avon CR500 banden niet meer gemaakt worden. Erg jammer.
Inmiddels ook de ontdekking gedaan dat de Avon CR500 banden niet meer gemaakt worden. Erg jammer.
- tomgtr
- Berichten: 10933
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Ik zou liever 2 kilo afvallen dan m'n verwarming scrappen. Maar ik heb meer kilo's om kwijt te raken dan jij....
- Roy RS
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
flikker die verwarming toch op straat joh, je bent toch geen watje
Hij doet het nu dus weer?
Hij doet het nu dus weer?
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Het starten en lang stationair draaien geeft nog wat problemen. Best interessant als je 6 of 7 verdiepingen omhoog moet in een parkeergarage. Stellen we zo snel mogelijk even af.
2 Kilo afvallen betekent hoogstwaarschijnlijk letterlijk m'n dood.
2 Kilo afvallen betekent hoogstwaarschijnlijk letterlijk m'n dood.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9808
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Ja, die goede jaren 50.allen schreef:Las dat een 1957 Lotus Seven maar 444 kilo was.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _Formule_1" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vijftien coureurs stierven in de jaren 50, veertien in de jaren 60, twaalf in de jaren zeventig, vier in de jaren 80, twee in de jaren 90 en 2 in de jaren 10 van de 21ste eeuw".
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Zo las ik eens over de Lotus 49 en Colin Chapman met z'n 'Make it lighter and make it lighter still'.
Een auto waarvan Jim Clark in april 1968 gezegd zou hebben dat deze voor altijd bij hem zou blijven. Dat klopte aardig, want op het lange rechte stuk van Hockenheim verloor hij de macht over het stuur en ramde een boom...

Een auto waarvan Jim Clark in april 1968 gezegd zou hebben dat deze voor altijd bij hem zou blijven. Dat klopte aardig, want op het lange rechte stuk van Hockenheim verloor hij de macht over het stuur en ramde een boom...

- Joy
- Berichten: 10903
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- matthyssie
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Dat is niet meer in te denken nu, een boom lol.allen schreef:op het lange rechte stuk van Hockenheim verloor hij de macht over het stuur en ramde een boom...
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9808
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Is nog wel oppassen met die ouwe beestjes.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
nog even aan zijn hoofd/helm voelende of z'n hoofd nog vast zat...maar goed dat die nog op zijn wielen terug kwam.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Rolkooi blijft bij mij toch ook een puntje. Nadeeltje van 20 kilo, maar je zou het maar nodig hebben.
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
smiley schreef:Is nog wel oppassen met die ouwe beestjes.
Dat klappertje heb ik live gezien, was even schrikken
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Weer eens een update doen.
De Defender is me een beetje aan het uittesten. Voor de vierde maal waterlekkage. Weggebracht, en nadat deze klaar was hadden we toevallig een hele week regen. Iedere ochtend de matten leeggieten. Bij zware regen, voor de zekerheid in de avond nog eens gedaan.
Dus dan maar weer terug. Wagen heeft er nu net een hele week gestaan. Voor zover ik weet is ze ditmaal half uit elkaar gesloopt en weer in elkaar gezet. Alles uitvoerig getest en het bleek allemaal echt 100% waterdicht.
De wagen zou vrijdag even voor me omgeruild worden, maar aangekomen in Dordt konden ze weer terug. Motorstoring, vermogen weg.
Ik mag voorlopig nog even doorkachelen in een Discovery Sport met 240 pk benzinemotor. Moet allemaal echter niet te lang meer gaan duren, want ik begin gehecht te raken aan de leenwagen.
Dat andere Engelse hok, de Caterham... Daar gaat het ook allemaal niet zo soepel mee. Blij met het afstellen, problemen met de bak (wel weer netjes opgelost), en vervolgens heeft het weer lang geduurd voor ik er weer wat tijd voor had. Lange afstand mee willen rijden, constant een cut off. Kon er gewoon niet mee rijden. Dan maar weer zelf de computer eraan hangen in de hoop dat de wagen zelf wat zou bijleren. Tommy nog meegereden, die nog wat bijgesteld en dan was de wagen rijdbaar, maar er klopte simpelweg nog geen hout van.
De map van direct na het afstellen naar Emerald gestuurd en ik kreeg de opmerking terug dat wie dat had afgesteld, retarded moest zijn.
Gewijzigde map van Emerald zit er momenteel in en daarmee kan de auto rijden. Zij het te rijk.
Ondertussen nieuwe Avon ZZS banden besteld en vandaag naar VdK gereden. Blijken de velgen (tweedehands gekocht) dermate slecht gespoten te zijn dat de lak van de velgranden afbrokkelde. Tijdelijke set wielen van hun eronder, auto uitgelijnd en ondertussen samen met Jan weer de map bekeken.
Velgen worden nu opnieuw gepoedercoat. Zodra dat gebeurd is en de banden erop zitten, weer die kant op.
Dan nog een keer uitlijnen / uitwegen. Wideband sensor verplaatsen en dan even samen rondrijden voor de afstelling. Als alles mee zit toch nog op tijd klaar voor het voorjaar.
Enig puntje is dat er dan waarschijnlijk geen geld voor brandstof meer is...
De Defender is me een beetje aan het uittesten. Voor de vierde maal waterlekkage. Weggebracht, en nadat deze klaar was hadden we toevallig een hele week regen. Iedere ochtend de matten leeggieten. Bij zware regen, voor de zekerheid in de avond nog eens gedaan.
Dus dan maar weer terug. Wagen heeft er nu net een hele week gestaan. Voor zover ik weet is ze ditmaal half uit elkaar gesloopt en weer in elkaar gezet. Alles uitvoerig getest en het bleek allemaal echt 100% waterdicht.
De wagen zou vrijdag even voor me omgeruild worden, maar aangekomen in Dordt konden ze weer terug. Motorstoring, vermogen weg.
Ik mag voorlopig nog even doorkachelen in een Discovery Sport met 240 pk benzinemotor. Moet allemaal echter niet te lang meer gaan duren, want ik begin gehecht te raken aan de leenwagen.
Dat andere Engelse hok, de Caterham... Daar gaat het ook allemaal niet zo soepel mee. Blij met het afstellen, problemen met de bak (wel weer netjes opgelost), en vervolgens heeft het weer lang geduurd voor ik er weer wat tijd voor had. Lange afstand mee willen rijden, constant een cut off. Kon er gewoon niet mee rijden. Dan maar weer zelf de computer eraan hangen in de hoop dat de wagen zelf wat zou bijleren. Tommy nog meegereden, die nog wat bijgesteld en dan was de wagen rijdbaar, maar er klopte simpelweg nog geen hout van.
De map van direct na het afstellen naar Emerald gestuurd en ik kreeg de opmerking terug dat wie dat had afgesteld, retarded moest zijn.
Gewijzigde map van Emerald zit er momenteel in en daarmee kan de auto rijden. Zij het te rijk.
Ondertussen nieuwe Avon ZZS banden besteld en vandaag naar VdK gereden. Blijken de velgen (tweedehands gekocht) dermate slecht gespoten te zijn dat de lak van de velgranden afbrokkelde. Tijdelijke set wielen van hun eronder, auto uitgelijnd en ondertussen samen met Jan weer de map bekeken.
Velgen worden nu opnieuw gepoedercoat. Zodra dat gebeurd is en de banden erop zitten, weer die kant op.
Dan nog een keer uitlijnen / uitwegen. Wideband sensor verplaatsen en dan even samen rondrijden voor de afstelling. Als alles mee zit toch nog op tijd klaar voor het voorjaar.
Enig puntje is dat er dan waarschijnlijk geen geld voor brandstof meer is...
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Gaat lekker, Allen. Dat van de Defender had je natuurlijk kunnen weten maar Caterham blijft je wel testen. Had al even contact met Joy, wanneer de sigaar weer op eigen vermogen vooruit tuft plannen we weer eens een tochtje.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Respect voor je geduld met de Defender!
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Allen.
Ik zou gewoon proberen een dealtje met de Discovery te maken...
Daarna wegrijden & nooit meer omkijken en in je handjes knijpen mochten ze erin trappen...
Ik zou gewoon proberen een dealtje met de Discovery te maken...
Daarna wegrijden & nooit meer omkijken en in je handjes knijpen mochten ze erin trappen...
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Ik moet zeggen dat ik op zich niet ontevreden ben over de Defender. De wagen heeft me de afgelopen 90.000 kilometer 1 keer stil laten staan met een gescheurde turboslang en dit keer zit het lek ergens anders.
Ze is wel vaker terug geweest, maar steeds voor kleine onzinnigheden als lekkages, een eigenwijze richtingaanwijzer of een rammelende veer van de koppelingsplaat. De wagen bleef dan gewoon rijden.
Vind zelf dat de Caterham veel meer van m'n geduld vergt. Op zich niet zo'n ramp als er eens wat stuk gaat, maar de tijd die ik daaraan kwijt ben besteed ik liever met m'n zoontje. Lewinsky wil ik tegenwoordig niet meer aan sleutelen. Zoiets moet gewoon voor me klaar staan voor die enkele dag dat ik even een uurtje wil sturen.
Ze is wel vaker terug geweest, maar steeds voor kleine onzinnigheden als lekkages, een eigenwijze richtingaanwijzer of een rammelende veer van de koppelingsplaat. De wagen bleef dan gewoon rijden.
Vind zelf dat de Caterham veel meer van m'n geduld vergt. Op zich niet zo'n ramp als er eens wat stuk gaat, maar de tijd die ik daaraan kwijt ben besteed ik liever met m'n zoontje. Lewinsky wil ik tegenwoordig niet meer aan sleutelen. Zoiets moet gewoon voor me klaar staan voor die enkele dag dat ik even een uurtje wil sturen.
- tomgtr
- Berichten: 10933
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Disco op benzine is echt een dure hobby denk ik?
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Ik schreef zelf dan ook Discovery Sport.
Gemiddeld zou hij 1 op 12 moeten lopen. Ik kom daar met normaal rijden niet eens aan. 1 op 10 is realistischer, maar nog altijd acceptabel voor een 4x4 imho. M'n Defender haalt bij normaal rijden geen 1 op 8 op diesel.
Ruimte binnenin is verrassend groot, de prijs verassend hoog. Tikkeltje jammer dat die milieuheffingen er toch altijd zo inhakken.

Gemiddeld zou hij 1 op 12 moeten lopen. Ik kom daar met normaal rijden niet eens aan. 1 op 10 is realistischer, maar nog altijd acceptabel voor een 4x4 imho. M'n Defender haalt bij normaal rijden geen 1 op 8 op diesel.
Ruimte binnenin is verrassend groot, de prijs verassend hoog. Tikkeltje jammer dat die milieuheffingen er toch altijd zo inhakken.

- tomgtr
- Berichten: 10933
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Daar rij je niet mee voor l*l
- Martijn_bmw
- Berichten: 29168
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
idd mooi ding! en 1 op 10 benzine vind ik zeker niet slecht.
ik zou hem houden
ik zou hem houden

