Weer eens een update doen.
De Defender is me een beetje aan het uittesten. Voor de vierde maal waterlekkage. Weggebracht, en nadat deze klaar was hadden we toevallig een hele week regen. Iedere ochtend de matten leeggieten. Bij zware regen, voor de zekerheid in de avond nog eens gedaan.
Dus dan maar weer terug. Wagen heeft er nu net een hele week gestaan. Voor zover ik weet is ze ditmaal half uit elkaar gesloopt en weer in elkaar gezet. Alles uitvoerig getest en het bleek allemaal echt 100% waterdicht.
De wagen zou vrijdag even voor me omgeruild worden, maar aangekomen in Dordt konden ze weer terug. Motorstoring, vermogen weg.
Ik mag voorlopig nog even doorkachelen in een Discovery Sport met 240 pk benzinemotor. Moet allemaal echter niet te lang meer gaan duren, want ik begin gehecht te raken aan de leenwagen.
Dat andere Engelse hok, de Caterham... Daar gaat het ook allemaal niet zo soepel mee. Blij met het afstellen, problemen met de bak (wel weer netjes opgelost), en vervolgens heeft het weer lang geduurd voor ik er weer wat tijd voor had. Lange afstand mee willen rijden, constant een cut off. Kon er gewoon niet mee rijden. Dan maar weer zelf de computer eraan hangen in de hoop dat de wagen zelf wat zou bijleren. Tommy nog meegereden, die nog wat bijgesteld en dan was de wagen rijdbaar, maar er klopte simpelweg nog geen hout van.
De map van direct na het afstellen naar Emerald gestuurd en ik kreeg de opmerking terug dat wie dat had afgesteld, retarded moest zijn.
Gewijzigde map van Emerald zit er momenteel in en daarmee kan de auto rijden. Zij het te rijk.
Ondertussen nieuwe Avon ZZS banden besteld en vandaag naar VdK gereden. Blijken de velgen (tweedehands gekocht) dermate slecht gespoten te zijn dat de lak van de velgranden afbrokkelde. Tijdelijke set wielen van hun eronder, auto uitgelijnd en ondertussen samen met Jan weer de map bekeken.
Velgen worden nu opnieuw gepoedercoat. Zodra dat gebeurd is en de banden erop zitten, weer die kant op.
Dan nog een keer uitlijnen / uitwegen. Wideband sensor verplaatsen en dan even samen rondrijden voor de afstelling. Als alles mee zit toch nog op tijd klaar voor het voorjaar.
Enig puntje is dat er dan waarschijnlijk geen geld voor brandstof meer is...