BMW Porno

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Porno

Bericht door GTRene » 28 feb 2016, 21:04

hoe ziet dat er trouwens uit onder die spatrand verbreders?

Afbeelding

Ik ga er vanuit dat ze dan ook een rand eruit zagen? eventueel wat rollen, goed bewerken tegen roest en dan zwarte lijm/kit eronder en schroeven/popnagels?

ennnn actie

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Porno

Bericht door GTRene » 28 feb 2016, 22:00

ook zo prachtig deze fraaie 1973 BMW 3.0 CSI

Afbeelding

Afbeelding

wat ik ook zo prachtig vind die console rond de pook zeg maar, heerlijk classic, zou dat ook in een
2002 type passen?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://germancarsforsaleblog.com/1973-bmw-3-0-csi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: BMW Porno

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 28 feb 2016, 22:45

Ha, die GTRene;
GTRene schreef: .... ik kon zo geen torsiestijfheid cijfers vinden van de 2002 en de 2002 touring, was wel nieuwsgierig welke van huis uit sterker is qua stijfheid ....
Ga er maar gerust van uit dat de Touring een minder stijve koets heeft dan een 02-sedan. Daar zorgen het grote gat in van de derde deur en de ontbrekende dwarsverbinding in de vorm van de hoedenplank en kofferbakwand wel voor. Los daarvan is ook de sedan in vergelijking met moderne auto's natuurlijk een natte kartonnen doos vergeleken met moderne koetsen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Porno

Bericht door GTRene » 29 feb 2016, 00:18

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die GTRene;
GTRene schreef: .... ik kon zo geen torsiestijfheid cijfers vinden van de 2002 en de 2002 touring, was wel nieuwsgierig welke van huis uit sterker is qua stijfheid ....
Ga er maar gerust van uit dat de Touring een minder stijve koets heeft dan een 02-sedan. Daar zorgen het grote gat in van de derde deur en de ontbrekende dwarsverbinding in de vorm van de hoedenplank en kofferbakwand wel voor. Los daarvan is ook de sedan in vergelijking met moderne auto's natuurlijk een natte kartonnen doos vergeleken met moderne koetsen.
Ah, zo had ik het nog niet bekeken, thanks :thumbup:
ik zat te kijken naar de zijkant en dacht wat meer vlees wellicht en wellicht heel iets beter torsie bestendig, maar idd die 'derde' deur e.d. doet hem dan heel iets de das om :D

hm, dus het zijn niet echt torsie stijve wagens, ik las al wel dat als je er bv 200 a 300 pk in wil leggen dat je dan sowieso andere assen en diff e.d. moet hebben e.d.

Dus als je er zeg 440 pk in wil lepelen mag je wel aardig wat verstevigen onder soorten brace zaken en een laskooi e.d. en een stevige aandrijflijn.

Ik zag ook dat de voorkant onder weer heel anders is dan bv bij de Z3 en het diepe punt van het carter voor
de brug en stuurhuis valt...
dus bv een S65 zal daardoor lastig worden, die heeft dat diepe punt meer achter liggen, wat eventueel bij de
Z3 wel zou kunnen omdat daar nog ruimte zit, bij bv de 2002 lijkt dat niet zo.

zie bv voorbeeld 2002 (ook die stangen achter de brug) vs voorbeeld van een Z3
vac4.jpg
vac4.jpg (198.92 KiB) 3260 keer bekeken
IMAG0192.jpg
IMAG0192.jpg (263 KiB) 3260 keer bekeken

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW Porno

Bericht door Macboy » 29 feb 2016, 00:26

Die autos hierboven zijn dus de voorloper van de Compact ?

Krijg spontaan weer zin in GT Legends !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Porno

Bericht door GTRene » 29 feb 2016, 21:16

leuk :D ik heb altijd als ik nwe foto's zie dat ik meteen ff wat occasionsites afspeur :lol:

ook leuk de e21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en deze is zo gaaf :df: heeft wel wat veul pk's (1.000 oid) maar wel super om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.speedhunters.com/2012/07/gat ... et-sweepe/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Porno

Bericht door GTRene » 29 feb 2016, 21:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://designlenta.com/post/bmw-e21-michael-burroughs" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1018
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW Porno

Bericht door Milka » 01 mar 2016, 09:11

GTRene schreef:
Ik las ook ergens dat ze (met een goed onderstel) goed reden, veel DF ? beter dan de e21? don't know maar dacht zoiets ook tegen te zijn gekomen, de e21 is ook wat zwaarder denk ik.
Ik heb nog nooit in een e21 gereden, maar een e10 wel.
Afbeelding Afbeelding

De mijne is voorzien van rode classic koni dempers, torretje dat nog geen 100pk zal leveren en maar 4 verzetten.
Maar wat een lol is het om het ding de sporen te geven en de auto heeft me meer en meer verbaasd
hoe die lekker te zetten en het gevoel in het stuur.
Ik had het veel vager verwacht voor zo'n oude auto, maar ook toen had BMW het blijkbaar al goed voor elkaar wat betreft FaF.

Een turbo setje is in aanschaf niet duur, maar ja dan het netjes er op maken.
inderdaad de randen wegslijpen, alles weer netjes afwerken en zorgen dat het voorlopig niet gaat roesten.
Dat zijn de kosten en dat je het nooit meer terug kunt brengen

De alpina's van die tijd hadden hele andere zijpanelen, zo niet nog mooier
en kun je een volledig scherm vervangen en ea weer ongedaan maken
Alpina's passen [vind ik] ook beter bij de eerste serie 02 tjes
Afbeelding Afbeelding
Waar zien we de uitgeklopte schermen nu nog in terug.... M2 :clap:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW Porno

Bericht door Macboy » 01 mar 2016, 10:39

Gaaf !!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Porno

Bericht door GTRene » 01 mar 2016, 11:58

Milka schreef: De alpina's van die tijd hadden hele andere zijpanelen, zo niet nog mooier
en kun je een volledig scherm vervangen en ea weer ongedaan maken
Alpina's passen [vind ik] ook beter bij de eerste serie 02 tjes
Afbeelding
Waar zien we de uitgeklopte schermen nu nog in terug.... M2 :clap:
oooh, die is gaaf :df: mooi voorbeeld.

Nu kwam ik na wat zoeken qua verschil tussen de 2002 ( 1602 en 1802 en 2002 is dat allemaal e10?) en de e21
ook antwoorden tegen van, das een dag en nacht verschil qua rijden, de e21 rijd zoveel beter? i'm confused now.
edit, zie nu ook ergens e20 bij staan, zal dat voor de 2002 types zijn en e10 voor die daaronder ala 1502 en 1602 en 1802?

zal er wellicht ook aan liggen wat voor opbouw/onderstel e.d. je gebruikt en of er bv een volledige laskooi in zit,
dan zal je het wellicht beter kunnen bekijken tussen 2 race wagens van die types, e10 en e21?

waarom ik benieuwd ben is het volgende, wellicht ga ik die motor en bak e.d. van de e9x M3 niet in mijn 2001 3.0 Z3 coupe stoppen, heb te lang kunnen denken (begon het steeds meer zonde te vinden voor deze Z3 coupe) en moest te lang wachten ivm de bouwer z'n tijd (en hij is nog steeds druk bij zijn andere werk e.d.)...en dan het RDW gedoe (te jonge auto) en de motor e.d. wat zo mooi loopt en mooie basis/auto deze coupe.

Dacht eerst, dan bv een oudere (voor 1998) Z3 coupe erbij kopen, rijd ik met deze zolang door, echter de z3 coupe is er pas vanaf 1998 en das net te laat om 'makkelijk' om te keuren op kenteken bij de RDW dat kan tot 31-12-1997

Dan kun je voor een roadster gaan, bv een smalle 1.8 of 1.9 en of voor een brede 2.8 roadster, maja dan blijft het een roadster met wat mindere liefhebbers 'waarde' (voorlopig nog)

De Z1 als basis is nu veels te duur geworden helaas, kon je ze eerder (tot 2 jaar terug) nog een redelijke vanaf 16.500,-euro kopen, zijn ze nu niet onder de 20k te koop...

Toen kwam het andere idee wat ik ook leuk vind, ouder dan 40 jaar, dus de e10/e20 als basis, maar daar moet heel veel aan aangepast worden om het stevig te krijgen en roestvrij natuurlijk, dus een goede basis is belangrijk (hoofdzakelijk roestvrij)
Of een e21 kan ook, mooiste is tot/met 1976 (40 jaar +) maar een 78 of 79 mag ook nog.

Vandaar mijn zoektocht nu naar zoiets, of iemand moet een mooie Z1 (chassis en carros) weten voor weinig :mrgreen:

Ik haat namelijk roest, kijk een spatbord omschroeven oid geen probleem, maar totale restauratie en tientallen stukken plaat in lassen om roest eruit te halen zit ik niet op te wachten omdat zoiets allemaal uitbesteed moet worden (tijd/geld enz) sterkere en verstevigings-platen e.d. inlassen is logisch voor zoiets, als de basis maar goed is, dus niet dat de hele carros gestraald moet worden enz.

magoed, zoiets als onderstaand is wel leuk, helemaal met een dikke motor die je toch nog hebt liggen,
anders zou ik al aan een dikke 4-pitter in zoiets genoeg hebben, magoed 8 kan ook leuk zijn, beetje overdone
maar 'je mot wat' :ongeveer als: zien wel waar ik uitkom uiteindelijk, zo'n mooie motor moet ook niet te lang stil liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

of ala turbo versie
Afbeelding

e21 met enkel of dubbele koplampen

Afbeelding

Afbeelding


en natuurlijk de Z1

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: BMW Porno

Bericht door Walter » 01 mar 2016, 12:13

Paul Vlasblom heeft volgens mij nog een paar Z1's. Geen idee wat die moeten kosten.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Porno

Bericht door GTRene » 01 mar 2016, 12:25

Walter schreef:Paul Vlasblom heeft volgens mij nog een paar Z1's. Geen idee wat die moeten kosten.
een paar nog wel, ik zal eens kijken op zijn website en eventueel informeren :thumbup:

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: BMW Porno

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 01 mar 2016, 18:02

Ha, die GTRene;

Eind jaren zestig werden er ook al 2502's en 2802's geknutseld met M30-blokken er in. Zal best hard zijn gegaan, maar de balans is natuurlijk compleet naar zijn grootje. Ik denk dat een 02 met een goed opgebouwde M10 (Alpina A4 leverde een betrouwbare 165pk, maar ook 200pk met twee dubbele DCOE-Webers is geen uitzondering) en een beschaafde maat wielen & banden het concept het meest recht doet. De pret ligt bij dergelijke klassiekers meer in het gooi- & smijtwerk en de handelbaarheid dan in pure snelheid, rechtuit zowel als in bochten.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW Porno

Bericht door allen » 01 mar 2016, 18:49

René, VdK heeft een Elise met 2.5 liter Duratec staan. Licht, snel zat en zuinig. Onderhoud stelt geen donder voor. Kun je je concentreren op lange ritten maken zonder steeds naar de bankrekening te kijken. :thumbup:

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: BMW Porno

Bericht door Niels v/d burgh » 01 mar 2016, 19:08

Zed240 schreef:
Afbeelding
Deze heeft volgens mij ook een V8 erin liggen.

Check, http://www.mko-v8.de/projekte/59.html" onclick="window.open(this.href);return false;

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW Porno

Bericht door allen » 01 mar 2016, 19:28

Gaaf als project, maar ik zou het niet hoeven of ze moesten er eentje van Hartley ingegooid hebben.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Porno

Bericht door GTRene » 01 mar 2016, 22:21

allen schreef:René, VdK heeft een Elise met 2.5 liter Duratec staan. Licht, snel zat en zuinig. Onderhoud stelt geen donder voor. Kun je je concentreren op lange ritten maken zonder steeds naar de bankrekening te kijken. :thumbup:
klopt, ook een andere met elise met iets van 330pk honda en supercharger e.d. :D

ik kwam al meerdere leuke auto's tegen om te proberen, maar niet die korte periode dat ik er 1 zocht, die wat ik had waren al verkocht en waar ik langs ben geweest waren toch niet wat voor mij.

en heb de motor en bak en speciale ecu en weet ik veel wat allemaal al gekocht en dat moet niet te lang stil liggen...en dus moet dat ergens in :tooth: koste al geld genoeg :shock:

vandaar de mogelijkheden bekijken, kan het ook in een 2.8 (M breed) roadster stoppen, of een smalle 1.9 carros
maar dan denk ik wellicht van...oke gereed en nu? zo'n carros kan dat wel aan en roestvrij over het algemeen.

maar die oudere e10 en e20 en e21 en e30 zijn al meer vatbaar, de laatste de minste magoed, dus een goede vinden lukt nog wel met de e30 maar die anderen worden al moeilijker.
mooiste zou zijn dat je er bv 1 vind met al veel werk gedaan en mooie laskooi en alles ook bodem gespoten enz, maar wanneer komt er 1 boven water voor niet de hoofdprijs...

de Z1 modellen zijn sommige ook al verdubbeld in prijs in de laatste 2 jaar :shock:

ik zou het ook in zo'n Erjee 250 SWB Z3 kunnen stoppen, ook al spul onderzocht en die man gemaild met vragen heen en weer :D dat is zo'n kit op Z3 basis. klassieke looks met vrij duurzame techniek/carros onderhuids.

gespoten met nu 3.2
bmw-z3-roadster-3-2-m-erjee-250gt-swb-coupe-3-2m-14686197-7.jpg
bmw-z3-roadster-3-2-m-erjee-250gt-swb-coupe-3-2m-14686197-7.jpg (142.42 KiB) 3400 keer bekeken
nog ongespoten met nu 2.8
150329393_1_big.jpg
150329393_1_big.jpg (154.92 KiB) 3400 keer bekeken
staan ook op kenteken (aangepast) als je dan bv het interieur wat klassieker maakt, ander stuur e.d.
lijkt me dat best leuk als zoiets verder goed in elkaar zit, die 2.8 eruit en ombouwen zelfde als op een gewone Z3 in theorie.

Gebruikersavatar
Josef
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 apr 2013, 22:18

Re: BMW Porno

Bericht door Josef » 01 mar 2016, 22:27

GTRene schreef:leuk :D ik heb altijd als ik nwe foto's zie dat ik meteen ff wat occasionsites afspeur :lol:
Ik herken mijzelf hier ook in :) Ik heb dat ook vaak wanneer ik mooie oudere BMW's zie dat ik gelijk allerlei advertenties ga doornemen!

Vond het onderstaande filmpje wel erg gaaf, een stoere 2002 op de Nurburgring, erg mooi moment vanaf 1:12 wanneer hij richting de 'kleine' Carousel rijdt, vanaf circa 1:30 een volle ronde onboard :headbang:

Laatst gewijzigd door Josef op 01 mar 2016, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Josef
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 apr 2013, 22:18

Re: BMW Porno

Bericht door Josef » 01 mar 2016, 22:31

Ook gaaf met een S14, en een mooie kleur :D


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Porno

Bericht door GTRene » 01 mar 2016, 22:50

Josef schreef:Ook gaaf met een S14, en een mooie kleur :D
zeker mooie kleur :D

die groene klinkt ook wel goed, alleen in het interieur te luid en droneg? voor op straat zonder helm om je oren :D

idd mooi moment net voor die carousel :df:

trouwens, die bestuurder wat pakt die vaak met de handen op het stuur, bedoel, veelal had die het stuur gewoon met beide handen vast kunnen houden zonder over te pakken, strange :)

@Hans v V, helemaal mee eens, een leuke rappe 4-pitter is meer dan genoeg, kan je ook leuke vermogens uit halen NA, die wagens wegen ook niet zoveel.

Gebruikersavatar
Josef
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 apr 2013, 22:18

Re: BMW Porno

Bericht door Josef » 01 mar 2016, 23:11

GTRene schreef:1602 en 1802 en 2002 is dat allemaal e10? zie nu ook ergens e20 bij staan, zal dat voor de 2002 types zijn en e10 voor die daaronder ala 1502 en 1602 en 1802?
Misschien heb ik het fout maar volgens mij zijn dit de juiste type aanduidingen:

Typ 114:

1502 (enkel Solex 38 carburateur)
1600-2 (enkel Solex 38 carburateur)
1600 ti (dubbel Solex 38 carburateur)
1602 (enkel Solex 38 carburateur)
1802 (enkel Solex 38 carburateur)

E10:

2002 (enkel Solex 40 carburateur)
2002ti (dubbel Solex 40 carburateur)
2002tii (Kugelfischer mechanische injectie)

E20 is de aanduiding van de 2002 turbo (Kugelfischer mechanische injectie) en E6 is de aanduiding voor de verschillende touring modellen. De 1502 en de 2002 turbo zijn alleen in het model met de vierkante achterlichten geleverd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW Porno

Bericht door allen » 01 mar 2016, 23:33

Tijd om een foto van je eigen wagen te plaatsen Josef? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Josef
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 apr 2013, 22:18

Re: BMW Porno

Bericht door Josef » 01 mar 2016, 23:42

@Allen: Dat is een project wat nog niet toonbaar is :lol:

Is wel een heel leuk ding inderdaad, nog met mooie ronde achterlichten. Helaas ben ik daar vanwege tijdsgebrek nog niet aan begonnen :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Porno

Bericht door GTRene » 01 mar 2016, 23:44

Josef schreef:
GTRene schreef:1602 en 1802 en 2002 is dat allemaal e10? zie nu ook ergens e20 bij staan, zal dat voor de 2002 types zijn en e10 voor die daaronder ala 1502 en 1602 en 1802?
Misschien heb ik het fout maar volgens mij zijn dit de juiste type aanduidingen:

Typ 114:

1502 (enkel Solex 38 carburateur)
1600-2 (enkel Solex 38 carburateur)
1600 ti (dubbel Solex 38 carburateur)
1602 (enkel Solex 38 carburateur)
1802 (enkel Solex 38 carburateur)

E10:

2002 (enkel Solex 40 carburateur)
2002ti (dubbel Solex 40 carburateur)
2002tii (Kugelfischer mechanische injectie)

E20 is de aanduiding van de 2002 turbo (Kugelfischer mechanische injectie) en E6 is de aanduiding voor de verschillende touring modellen. De 1502 en de 2002 turbo zijn alleen in het model met de vierkante achterlichten geleverd.
:gek: dat onthoud ik niet :mrgreen: afijn, zal ze dan maar gewoon onder het 2002 model scharen, al die :)
dat komt wellicht ook een beetje, doordat ze zo over het algemeen genoemd worden, vaak noemen ze dan type 2002 met bv 1600 of 1800 .
Ik las wel dat die met ronde type achterlichten van het eerdere type zijn, ik kom er ook niet uit welk type ik nu mooier vind, die met de ronde of meer vierkante achterlichten.

zo heb je ook type 1 en type 2 e30, was ik alweer vergeten, toen ik het weer las en zag dacht ik, owja :mrgreen:

Gebruikersavatar
Josef
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 apr 2013, 22:18

Re: BMW Porno

Bericht door Josef » 01 mar 2016, 23:49

Ik had zoiets in gedachte als eind resultaat :hot:

Afbeelding

Het motortje heeft al 2 Weber carburateurs, vind dat er altijd wel fraai uitzien, zoiets bijvoorbeeld:

Afbeelding

@Rene: Mocht je het vergeten dan weten de meeste liefhebbers waarschijnlijk wel wat je bedoelt met een 02 :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten