Project stopgezet

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Project stopgezet

Bericht door Dennis Cavallino » 23 feb 2016, 22:19

Doel? Snelste 2WD worden tijdens de Climb to the Clouds in juli 2017.

Hoe? Meer sponsors zoeken, een hoop oefenen en een rappe auto bouwen.

Met een Sierra?!? Ja, dit draadje gaat over de auto. Het wordt een bijzonder project.

Over het evenement Climb to the Clouds zelf houd ik hier een draadje bij: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 10&t=32752.

Introductie
Even kort samenvatting over het evenement vooraf. Het is het oudste autosportevenement van de Verenigde Staten. Ouder dan de Indy 500 en Pikes Peak. Het is echter niet zo massaal. Het wordt niet jaarlijks georganiseerd. De laatste keer was in 2014 en de eerstvolgende keer dat ze de berg op knallen is van 6 t/m 9 juli 2017. Het vindt plaats op Mount Washington en het traject is zo'n 7.5 Miles lang, inclusief een deel onverhard. Er komen ervaren heuvelklimmers, rallyrijders en coureurs op af. Het is een mooi en gezellig autosportfeestje, maar er wordt wel serieus hard gereden. En een foutje eindigt in de bomen, op een rots of in het ravijn.

RWD
Gedurende het weekend zijn er diverse runs, waarbij de laatste 2 op de laatste dag zijn en tellen voor het klassement. En een kleinigheidje: de kans dat het op Mount Washington droog is, is echt heel klein. Me likes! Er doen een stel 4WD's mee, maar ik wil dit per sé met een RWD doen. En dus heb ik mijzelf als doel gesteld om de snelste te willen zijn met een 2WD. In anderhalf jaar tijd moet er dus een auto in de VS staan die ik van buiten ken, waarmee ik kan lezen en schrijven en die gewoon een weekend lang volle polle die berg op te rammen is.

Ik dacht aan twee auto's die geschikt zouden moeten zijn. De Ringmazda en de Ford Sierra, mits die laatste omgebouwd wordt. Doordat ik liever vanaf scratch begin, en de Ringmazda van Peter is (en ik hem hopelijk zover krijg om wat oefen hill climbs met mij mee te doen in die auto) ga ik de Sierra helemaal op (laten) bouwen voor dit doel: als rapste 2WD Mount Washington bedwingen.

Ford Sierra
Ik begin met onze Ford Sierra 2.0i DOHC Mk2 3-deurs die hiervoor nog van DF-er Pieter is geweest. De auto heeft een tijdje gestald gestaan en is gewoon nog altijd netjes. Hij is nu nog APK-waardig en zou prima gebruikt kunnen worden als raceauto, of om te driften en trackdays te rijden. Misschien dat ik dat komende maanden nog wel doe, zodat ik in tussentijd onderdelen kan scoren voor het Masterplan. En tegelijk beginnen met het inbouwen van de rolkooi, lexan ramen etc.

Het Masterplan is echter waar dit hele draadje om draait. Het zal de eerste wide body Mk2 3-deurs Sierra ter wereld moeten worden, als ik Google mag geloven, dus om GTRené voor te zijn: dan moet er wel een V8 in. Atmosferisch. De Ford Sierra is in Zuid-Afrika gebouwd en geleverd als XR8. Daar is hij ook gehomologeerd geweest als raceauto. Men koos daar voor de bekende 302 Ford V8, oftewel de fameuze 5.0! Daar ga ik nu ook voor.

Tuurlijk is de RS500 Cosworth één van mijn favoriete toerwagens geweest, maar in plaats van turbotechniek wil ik juist een V8. Niet in de laatste plaats om daarmee ervaring op te doen voor als er ooit een Mustang racer gaat komen in de collectie. Ok, tot zover de motieven. De Sierra staat klaar om aangepakt te worden.

De belangrijkste kenmerken van dit project:
- Wide body conversie
- V8 conversie
- Allround inzetbaar

Wide Body
De wide body is op een Mk2 3-deurs Sierra nog niet eerder toegepast voor zover ik weet. Wide bodied Sierra's heetten vroeger X-Pack of Thunder Saloon. Ook het Duitse Wolf leverde destijds bodykits. Ik heb nog geen kant-en-klare kit gevonden voor de Mk2 3-deurs. Grote kans, dat ik met behulp van mensen die (waarschijnlijk) aan dit project zullen meewerken een eigen body moet gaan (laten) maken. Dikke wielkasten voor en achter. Wel de RS500 whale tail achterop. En een heuse splitter voor.

V8
Er is voor mij maar één V8 die in aanmerking komt en dat is de 5 liter Ford V8. De 302 is er in verschillende gedaanten, maar een blok kan voor weinig op de kop worden getikt. Met aluminium GT40 koppen, nokkenassen, etc. en een hoop andere aanpassingen kun je heel makkelijk naar 300 pk, maar met iets meer moeite vrij betrouwbaar een pk of 425 tot 450 moeten halen. Dan heb je een motor die lekker presteert en doorgaans ook heel blijft.

Met de keuze van de versnellingsbak kun je een paar kanten op en afhankelijk van het budget (lees: sponsoring) weet ik wel al waar ik uit wil komen. Dat geldt ook voor het diff. De RS500 racers hadden een gekoeld 9" diff met sper. Er is een hoop te koop voor dit soort Ford's. En vaak zijn er meerdere keuzes mogelijk. Dat moet dus onderzocht en uitgeprobeerd worden. Want dat maakt zo'n project als dit voor mij zo gaaf. Je zult altijd ook zelf wat moeten pionieren. Een rondje op het internet leerde mij al snel vanalles over de instelbare achterassen, uniball draagarmen, koeling, motormanagement vs carburateurs, het tunen van een snelle 302 V8... er is nog een hoop uitzoekwerk te doen, maar ik heb al genoeg info gevonden om te weten wáár het allemaal heen kan. Uiteindelijk moet het een auto worden waarmee ik kan lezen en schrijven terwijl ik 't zweet tussen mijn bilnaad rijd. Door te mikken op een allround inzetbare auto, hoop ik ook veel te kunnen oefenen. Driften, trackdays, een stel heuvelklims (Teuven, maar ook Prescot Hill) en wellicht een keer time attack. Het zijn zomaar wat ideeën om niet beslagen ten ijs te komen in Amerika.

Dit ga ik niet allemaal alleen doen. Ik doe mijn huiswerk wel en kom vast een heel end, maar heb simpelweg hulp nodig. Financieel. Met de opbouw. Met het runnen van de auto. En dan ook nog eens met de logistiek. Want over anderhalf jaar moet alles wel naar de VS... Daar ga ik komende maanden mee aan de slag. Specialisten en vrijwilligers zijn bij dezen opgeroepen zich te melden. :attentie:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 15 mei 2016, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Dennis Cavallino » 23 feb 2016, 22:21

Hier alvast wat foto's van Pieter. De vorige eigenaar. Zo is de auto nu nog steeds.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door WJ » 23 feb 2016, 22:23

Hoe ben je van plan hiervoor te oefenen/voor te bereiden?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40281
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Knot » 23 feb 2016, 22:27

Mooie plannen, ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Dennis Cavallino » 23 feb 2016, 22:28

Afbeelding
Zoiets moet ongeveer de look worden. Brede spatborden en zwarte lak. Alleen dan met een Mk2 front. En een V8 ipv 2 liter Cosworth.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Niels » 23 feb 2016, 22:31

Mooie plannen Cav :clap:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Dennis Cavallino » 23 feb 2016, 22:45

WJ schreef:Hoe ben je van plan hiervoor te oefenen/voor te bereiden?
Schema's maken en eraan houden. :eatpaper:

In juni 2017 een vakantie inplannen tussen New York en Toronto. En alvast een aantal keer die berg op en af. Ook wel met de fiets. In die periode ook alvast een paar trackdays in die regio doen als shakedown. Mits budget en tijd het toelaten.

Verder: deelnemen aan heuvelklims. En een cursus doen op Prescott Hill in Engeland (DF Event). Verder als test wat Time Attacks en veel rijden tijdens trackdays (met laptimer als pressiemiddel). In NL is mijn enige zorg het geluid. Dat betekent ook dat ik ruim op tijd klaar wil zijn met de opbouw. Ook zal het gunstig zijn als de auto gewoon straatlegaal blijft.

In het verleden leerde ik veel van filmpjes kijken. Ik heb een fotografisch geheugen als het op wegen en landkaarten aankomt. Dus dat bestudeer ik nu allemaal al. Er is helaas geen sim.... Dat was om de Nordschleife te leren wel fijn. Rallysims spelen vanuit een playseat is dus wel een idee.

En ik zal weer wat aan mijn conditie moeten doen.

Ik zal vooral heel goed moeten letten op de afstelling van de auto. Logboekje bijhouden kan geen kwaad. Het moet in 1 keer goed zijn. Welke banden? Welke bandendruk? Welke dempersetting en wat te doen met de instelbare stabi's en instelbare rembalans?

Voor het onverharde gedeelte zal ik ook nog beter moeten leren driften op de handrem. Dat moet een 2e natuur worden. Ik heb altijd zonder handrem gedrift. En misschien moet ik dat wel blijven doen. Gewoon links remmen. Dat gaat bij mij wel vanzelf. Dat soort dingen wil ik dus wel van tevoren besluiten. En niet pas in mijn laatste getimede runs. Ik ben best goed in volle polle een bergweg oprijden. Dus dat is mijn basis. Verder moet ik veel info vergaren. Oa door te lezen wat ervaren hillclimbers zeggen.

De winnaar van 2014 reed Climb to the Clouds met een navigator. Ik ga solo. Dat kan en dat mag.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door TurboClouseau » 23 feb 2016, 23:02

VET!! Deze ga ik volgen :hangloose:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Macboy » 23 feb 2016, 23:29

Mijn hemel wat een plannen :shock:

Eric Z
Berichten: 4145
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Eric Z » 23 feb 2016, 23:51

Heel gaaf!
Wat voor ervaring in de autosport heb je al, meer dan alleen trackdays rijden?

Zijn rallycross achtige evenmenten niet beter als voorbereiding ipv trackdays? Je zou dan een soort vrijrijden moeten hebben op het eurocircuit bijvoorbeeld, maar wat ik nu zo snel kan vinden is allemaal in competitie verband.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door GTRene » 24 feb 2016, 00:27

Super Dennis, strak plan en siera v8 met dikke uitbouw geniaal :D
of die rode nu zo goed is als basis?

zag een week of 2 terug een super mooie van 1ste eigenaar? 2.0 ghia in dat blauw grijs dacht ik, voor relatief weinig, maar wellicht te mooi om om te bouwen :D

magoed je hebt al wat :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door GTRene » 24 feb 2016, 00:39

hier staan ook een paar voorbeelden, onderstaande bv mooi glad, minder weerstand

Afbeelding

http://retrorides.proboards.com/thread/ ... rra?page=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Bert ///M3 » 24 feb 2016, 07:43

Over die V8. Als je de atmo route neemt, hou er bij je tuning dan wel rekening mee dat je in Nederland ter hoogte van de zeespiegel zit, maar je in de bergen wilt racen. Op grotere hoogtes is de luchtdruk lager en dat heeft invloed op je motorafstelling. Als je met carbs gaat kan je daar nog wel gelazer mee krijgen. Alleen dat zou voor mij al een reden zijn om met een elektronisch motormanagment te gaan, die compenseren gewoon aan de hand van sensorwaarden, LMM of MAP.

Turbomotoren zijn in de bergen in het voordeel omdat die maar heel weinig vermogen verliezen. Turbo draait gewoon een paar toeren meer en dus kom je op dezelfde druk uit.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Bert ///M3 » 24 feb 2016, 08:11

Dennis Cavallino schreef:
WJ schreef:Hoe ben je van plan hiervoor te oefenen/voor te bereiden?
Schema's maken en eraan houden. :eatpaper:

In juni 2017 een vakantie inplannen tussen New York en Toronto. En alvast een aantal keer die berg op en af. Ook wel met de fiets. In die periode ook alvast een paar trackdays in die regio doen als shakedown. Mits budget en tijd het toelaten.

Verder: deelnemen aan heuvelklims. En een cursus doen op Prescott Hill in Engeland (DF Event). Verder als test wat Time Attacks en veel rijden tijdens trackdays (met laptimer als pressiemiddel). In NL is mijn enige zorg het geluid. Dat betekent ook dat ik ruim op tijd klaar wil zijn met de opbouw. Ook zal het gunstig zijn als de auto gewoon straatlegaal blijft.

In het verleden leerde ik veel van filmpjes kijken. Ik heb een fotografisch geheugen als het op wegen en landkaarten aankomt. Dus dat bestudeer ik nu allemaal al. Er is helaas geen sim.... Dat was om de Nordschleife te leren wel fijn. Rallysims spelen vanuit een playseat is dus wel een idee.

En ik zal weer wat aan mijn conditie moeten doen.

Ik zal vooral heel goed moeten letten op de afstelling van de auto. Logboekje bijhouden kan geen kwaad. Het moet in 1 keer goed zijn. Welke banden? Welke bandendruk? Welke dempersetting en wat te doen met de instelbare stabi's en instelbare rembalans?

Voor het onverharde gedeelte zal ik ook nog beter moeten leren driften op de handrem. Dat moet een 2e natuur worden. Ik heb altijd zonder handrem gedrift. En misschien moet ik dat wel blijven doen. Gewoon links remmen. Dat gaat bij mij wel vanzelf. Dat soort dingen wil ik dus wel van tevoren besluiten. En niet pas in mijn laatste getimede runs. Ik ben best goed in volle polle een bergweg oprijden. Dus dat is mijn basis. Verder moet ik veel info vergaren. Oa door te lezen wat ervaren hillclimbers zeggen.

De winnaar van 2014 reed Climb to the Clouds met een navigator. Ik ga solo. Dat kan en dat mag.
Je tijdsbestek gaat echt een probleem worden.

Je hebt anderhalf jaar en je moet nog beginnen met bouwen. Zelfs als je vandaag alle onderdelen besteld om te gaan bouwen dan nog ben je maanden verder voor je de eerste meter gereden hebt.

Verder moet die auto van te voren op transport. Ik neem aan dat het ook in de VS nog eens road legal moet zijn zodat je van te voren een paar keer rijden kan. Mag je daar zomaar een Europese auto uit een container rollen en gaan rijden?

Wat dit heel moeilijk maakt is dat je in feite heel weinig weet van Mt. Washington. Elke veringsboer kan je een setup geven voor een baan als Zandvoort maar je weet niet hoe dat vertaalt naar Mt. Washington. Nog lastiger is dat je in feite een custom project aan het bouwen bent. Als je een standaard M3 of Radical of whatever van de plank trekt dan weten die veringsboeren het wel maar bij een custom project gaat er gewoon een hoop tijd overheen.

Wat dat betreft zou ik mijn licht eens opsteken bij een bedrijf als Proflex of Reiger die rallyvering maken. Maar het kan ook geen kwaad om daar lokaal eens wat navraag te doen wat deelnemers gebruiken.

Eigenlijk heb je helemaal geen tijd om te pionieren.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Roy RS » 24 feb 2016, 09:14

erg cool plan! hoop dat de uitwerking net zo gaaf wordt!

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Nutkees » 24 feb 2016, 09:18

Mooi project Dennis, maar ga jij die zelf opbouwen dan???? Of gaat Peter je helpen :coffee: :kikker:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10874
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Joy » 24 feb 2016, 12:32

Zeer tof plan maar het klinkt een beetje als onhaalbaar in mijn oren. Om sneller je doel te bereiken zou ik zelf een auto nemen die in de basis al een stuk meer gereed is voor dit soort werk. De race en locatie is al een ver van je bed show laat staan die punten plus een compleet custom gebouwde auto willen inzetten. Dat zou ik als 1 grote nachtmerrie zien en ik denk een potentieel sponsor ook.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9615
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door smiley » 24 feb 2016, 12:45

Droomt van V8 Sierra op Mount Washington, eindigt met pre prept DF racing Z3 in de teuvense heuvelklim.


Fuck al de haters Dennis.
Doe gewoon je ding. Worst case wordt het 2019. :df:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Dennis Cavallino » 24 feb 2016, 13:43

@Bert: Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar injectie, en met de hoogte hield ik al rekening inderdaad. Ik kom niet helemaal uit een ei. :D Goed dat je meedenkt, alle input is welkom. Ik ben hier toch vrij serieus in, dus wil gewoon dat het gaat lukken.

Motor
Dat ik niet voor turbo's en superchargers kies heeft te maken met betrouwbaarheid, eenvoudig te begrijpen/fixen techniek en de manier waarop een ongeblazen V8 op het gaspedaal reageert. Wat informatie over vrij simpele ingrepen om meer pk's te krijgen uit 't blok dat ik eerdaags ga ophalen. http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... -packages/

Onderstel
Qua onderstel ga ik ten rade bij DFAcademy Masterclass instructeur Donald Molenaar van Intrax. Om hun bestaande 4-weg rallyspec voor de Sierra Cosworth / RS500 op maat te maken voor deze V8. Lijkt me verder geen rocket science. Ik heb een paar goede (lees: slechte) wegen in de buurt om dit soort zaken te testen. :lol: :tooth: Verder zal het onderstel qua wielophanging e.d. moeten gaan lijken op de Gr A. specificaties. In de RS500 racers zaten van binnenuit instelbare anti roll bars. Dat kan weleens handig zijn bij de overgang tussen asfalt en gravel, of tussen nat en droog.

Uiteraard doe ik dit niet alleen. Ben al wat mensen aan het verzamelen om mij heen. En sponsors. :thnx:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Bert ///M3 » 24 feb 2016, 15:16

Het enige wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom je met een sierra start.

Uit sommige onderdelen die je noemt zoals Intrax 4way dempers, motorconversie, widebody, instelbare achteras etc neem ik aan dat het om een project gaat met behoorlijke financiële waarde.

Ik had dan iets anders gedaan. Bijvoorbeeld een 135i. Zijn tweedehands niet al te duur meer. Mosselman turbo conversie heb je over de 400 PK, M3 voor en achter ophanging, setje andere remmen, Intrax 4 way en je bent al een heel eind. Is allemaal al uitgevonden en zo beschikbaar.

Probleem met iets als een Sierra ombouwen met custom ophangingen etc is dat het altijd heel veel tijd kost om de puntjes op de i te krijgen. Met name qua driveability enz.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Reind » 24 feb 2016, 15:21

Ik ben FAN. Als ik je verhaal lees word ik helemaal vrolijk aangezien ik heb ook nog een Sierra 3drs heb waar ik ook plannen mee heb (maar het komt er niet van). Ik heb er in 2006 mijn licentie mee gehaald. De auto heeft een aantal jaren in de vege series gereden en was destijds serieus opgebouwd. Carrosserie is afkomstig van Ford Motorsport België en geheel doorgelast. Er zit nu een 2.0 pinto in die ik heb getuned naar 195pk. Erg leuk maar ik wil er eigenlijk een beest van maken. Dat wil zeggen: (nog) lichter maken en woeste PK's. En dat voor een klein budget. De v8 optie lijkt me een hele goeie. Wat kost zo'n motor eigenlijk en moet je veel aanpassen aan de sierra?

En waar haal jij alle info vandaan? Ik vind het maar slecht gesteld met de info op inet omtrent sierra projecten en tuning.

Dit vind ik overigens de ultieme sierra . Maar qua budget een belachelijke auto.

[YouTube] http://www.youtube.com/watch?v=tPcW6a3HvLA" onclick="window.open(this.href);return false;[/YouTube]

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door Bert ///M3 » 24 feb 2016, 15:33

Er staat overigens ook een filmpje van de 2wd winnaar van 2014 online:

http://www.youtube.com/watch?v=4FobupnTDgo" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat was dus een 240SX die nog niet eens zo heel erg aangepast was. Rijd zo te zien op Michelin rally banden.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door frank de jonge » 24 feb 2016, 15:35

Subscribed!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door GTRene » 24 feb 2016, 15:53

Reind schreef:Ik ben FAN. Als ik je verhaal lees word ik helemaal vrolijk aangezien ik heb ook nog een Sierra 3drs heb waar ik ook plannen mee heb (maar het komt er niet van). Ik heb er in 2006 mijn licentie mee gehaald. De auto heeft een aantal jaren in de vege series gereden en was destijds serieus opgebouwd. Carrosserie is afkomstig van Ford Motorsport België en geheel doorgelast. Er zit nu een 2.0 pinto in die ik heb getuned naar 195pk. Erg leuk maar ik wil er eigenlijk een beest van maken. Dat wil zeggen: (nog) lichter maken en woeste PK's. En dat voor een klein budget. De v8 optie lijkt me een hele goeie. Wat kost zo'n motor eigenlijk en moet je veel aanpassen aan de sierra?

En waar haal jij alle info vandaan? Ik vind het maar slecht gesteld met de info op inet omtrent sierra projecten en tuning.

Dit vind ik overigens de ultieme sierra . Maar qua budget een belachelijke auto.

[YouTube] http://www.youtube.com/watch?v=tPcW6a3HvLA" onclick="window.open(this.href);return false;[/YouTube]
wow, gaaf ding :df:

trouwens die 2.0 pinto met 195pk kan je dan mooi in een escort mk1 of mk2 bouwen :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Project car: Ford Sierra 5.0 V8 wide body

Bericht door GTRene » 24 feb 2016, 16:49

als je niet genoeg tijd hebt om te bouwen e.d. eens gekeken naar de Siera cosworth RS500...die prijzen :shock:
90k gbp 200k gbp...

https://www.racecarsdirect.com/Advert/S ... ext=sierra" onclick="window.open(this.href);return false;

echter deze lijkt heel goedkoop, oke wel RHD en 4 cyll, maar wel 540pk en ziet er zo te zien nog goed uit voor 36k gbp
daar zou je zoiets a;a RS500 moeilijk voor kunnen bouwen denk? heb je een mooie basis, maar begrijp ook goed dat jullie zelf graag zoiets willen bouwen :D

https://www.racecarsdirect.com/Advert/D ... ar---540bh" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Godspeed, Majestic-12 [Bot], maurizio, Redis, S-RS, Sidney en 6 gasten