+1Hitz schreef:De liefhebberij druipt ervan af, heel gaaf! Ik ben jaloers als ik zie hoe handig je bent. Geniet van je GT!
de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
- Pica
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
- Auto: Ford Focus CC Titanium
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Kende het hele draadje niet maar wat geweldig man !!!!
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Man man man, wat is die gozer toch goed met z'n handjes! 

- Martijn M
- Berichten: 3668
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Wat staat dat ding lekker op z'n poten zeg! Prachtige auto!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
gewedlig hoeveel jij met autos' kan echt alles wordt custom made aangepast
enorm dikke kar zo

enorm dikke kar zo

- JWdrive
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Mooie wagen met duidelijk het juiste baasje, chapeau!
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Nou met de setup zoals in de vorige post nu 5000km gereden en betrouwbaar bevonden! Heerljik, iets serieus opbouwen wat dan ook gewoon goed is....

Vandaag was dan de grote dag voor de naar mijn idee al monsterlijke GT JTDm. Motorisch had ik de auto nu zover dat ik hem definitief kon laten chippen, op maat. Afspraak gemaakt met H&S Corse en vandaag met maatje van me er heen gereden.
Had al een logfile en de map die erin zat opgestuurd zodat ze alvast een map konden maken.
Helaas bleken de MAP en MAF sensor niet helemaal goed dus vervangen en begonnen met remap.
Lang verhaal kort: Waarvan ik dacht dat het al hard ging gaat het nu écht hard. Wát een power zit er nu in dat ding. On-ge-loof-lijk.
Zo op een filmpje kan je er weinig uit opmaken maar de beleving van acceleratie en geluid is verslavend. Anderzijds geeft het ook rust, ik ben toch wel sneller dan bijna iedereen op de weg. lol.
Motor loopt stationair veel rustiger en mooier rond. Dreun bij acceleratie is weg, natuurlijk bakken vermogen en koppel nu en het klinkt als een klok. Gasrespons nu ook zoals het hoort..!
Hilbert en Serge bedankt voor de gezellige dag in jullie mooie bedrijf. Brute machine nu, die (te) gekke GT van mij.
Genieten jullie even mee?
https://www.facebook.com/ItaliaanseAutoSpecialist" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandaag was dan de grote dag voor de naar mijn idee al monsterlijke GT JTDm. Motorisch had ik de auto nu zover dat ik hem definitief kon laten chippen, op maat. Afspraak gemaakt met H&S Corse en vandaag met maatje van me er heen gereden.
Had al een logfile en de map die erin zat opgestuurd zodat ze alvast een map konden maken.
Helaas bleken de MAP en MAF sensor niet helemaal goed dus vervangen en begonnen met remap.
Lang verhaal kort: Waarvan ik dacht dat het al hard ging gaat het nu écht hard. Wát een power zit er nu in dat ding. On-ge-loof-lijk.


Zo op een filmpje kan je er weinig uit opmaken maar de beleving van acceleratie en geluid is verslavend. Anderzijds geeft het ook rust, ik ben toch wel sneller dan bijna iedereen op de weg. lol.
Motor loopt stationair veel rustiger en mooier rond. Dreun bij acceleratie is weg, natuurlijk bakken vermogen en koppel nu en het klinkt als een klok. Gasrespons nu ook zoals het hoort..!
Hilbert en Serge bedankt voor de gezellige dag in jullie mooie bedrijf. Brute machine nu, die (te) gekke GT van mij.



Genieten jullie even mee?
https://www.facebook.com/ItaliaanseAutoSpecialist" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door siegerdehaan89 op 21 feb 2016, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Zo dat wilt wel! Opletten voor je aandrijfassen nu haha. Maar een goede tuning doet veel ja!
Wat voor vermogen zit ie nu op en heb je nog en uitdraai toevallig?
Wat voor vermogen zit ie nu op en heb je nog en uitdraai toevallig?
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Ja en het diff.... Sper zou wel fijn zijn maar weer 1000 euro....
Vermogen ligt nu op zo'n 220pk/450nm
Turbo is de limiteren de factor, met een gtb zou die naar de 260pk gaan en dan zijn de verstuivers de limiteren de factor. Die aanpassen kost 200 euro per stuk. En dan moet er ook stage 3 koppeling in.
Kortom dit is voorlopig waar ik stop
Nu 98cc3 inspuiting en 2750mbar turbodruk. 100cc werd te gek dan werd de egt te hoog maar is 230pk. 275mbar is de max voor de turbo daarboven kans datie kapot gaat. Het blijft een daily
Vermogen ligt nu op zo'n 220pk/450nm
Turbo is de limiteren de factor, met een gtb zou die naar de 260pk gaan en dan zijn de verstuivers de limiteren de factor. Die aanpassen kost 200 euro per stuk. En dan moet er ook stage 3 koppeling in.
Kortom dit is voorlopig waar ik stop

Nu 98cc3 inspuiting en 2750mbar turbodruk. 100cc werd te gek dan werd de egt te hoog maar is 230pk. 275mbar is de max voor de turbo daarboven kans datie kapot gaat. Het blijft een daily

- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Ja idd dan komt er weer een hoop bij kijken, plus de kosten. Probleem is alleen dat vermogen went.
Als het allemaal niet direct moe kun je ook op het gemak wat spullen gaan verzamelen.

Als het allemaal niet direct moe kun je ook op het gemak wat spullen gaan verzamelen.

-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Mooi Project Sieger, de youtube krijg ik niet geopend.
Hele mooie wagen, de schijven mogen idd wel wat groter.
Lekker houden deze bak, en als je er bijna zat van bent doe je weer een mooie update aan het vernogen.
Hele mooie wagen, de schijven mogen idd wel wat groter.
Lekker houden deze bak, en als je er bijna zat van bent doe je weer een mooie update aan het vernogen.
-
- Berichten: 4145
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
thanks Eric, zo te zien had ik verkeerde linkjes te pakken!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Zou toch erg jammer zijn na alle moeite en energie om het dan niet gewoon ook helemaal af te maken in de toekomst.siegerdehaan89 schreef:Kortom dit is voorlopig waar ik stop
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Macboy schreef:Zou toch erg jammer zijn na alle moeite en energie om het dan niet gewoon ook helemaal af te maken in de toekomst.siegerdehaan89 schreef:Kortom dit is voorlopig waar ik stop
Wat is af kan je je afvragen met een tuning project... Volgens mij is hij nu af als daily

Er is altijd een volgende zwakste schakel in de hele lijn van inlaat tot vermogen aan de wielen en hoe extremer je gaat hoe minder een auto als daily geschikt blijft.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
+1, als je dat zo brengt is het nooit af, kan dan altijd weer een stap verder en meer.
Zo te lezen nu nog een leuke prijs/pk ratio.
Leuk om te volgen iig en zo'n GT is en blijft een mooie kar om te zien
Zo te lezen nu nog een leuke prijs/pk ratio.
Leuk om te volgen iig en zo'n GT is en blijft een mooie kar om te zien

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Ik doelde vooral op een sper. Niet per se meer vermogen. Genoeg is genoeg inderdaad.
- SanderGTi
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 19:34
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Dat loopt lekker zeg! Je GT ziet er ook erg goed uit en voorzien van de juiste upgrades. Een sper zou ik toch wel overwegen als ik jouw was, helemaal met dit koppel/vermogen.
Ik heb de mijne ook kapot gereden en kreeg er een groot gat in de versnellingsbak gratis bij
Rijd nu met een Quaife diff en dat is toch wel erg lekker 
Ik heb de mijne ook kapot gereden en kreeg er een groot gat in de versnellingsbak gratis bij


- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Sleurt er lekker aan zo! 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Oke idd een sper er bij is zeker nog wel lekker met dit koppel en vermogen.
Dacht idd dat je doelde op zijn opmerking mbt beperkende factoren om nu nog meer vermogen te draaien.
Dacht idd dat je doelde op zijn opmerking mbt beperkende factoren om nu nog meer vermogen te draaien.
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
3 maanden na de laatste upgrades....
Lekker naar italie geweest met de Alfa en die deed dat helemaal top!! Kleine irritatiepuntjes waren de dikke uitlaat, windgeruis en het instabiele gedrag op hoge snelheid. Motor liep TOP, op een VNT foutmelding die een paar keer terug kwam na. Maar hey, hij is best getuned, dus ach. als dat dan het enige was. Turbo was toch resent gereviseerd dus zal wel goed zijn.





Overigens leuke tussendoor: dat weggetje op de navi hebben we meermaals gereden. Mijn maat en ik in de GT en mijn neef en zn maat in zijn Z4 Sdrive 35i, en andersom. Ging best hard. Op rechte stuk op de snelweg berg op liep de z4 maar heeeel iets bij me weg
Op de foto met al het ijs was het grotendeels er weer afgevallen maar we hebben zoveel sneeuwval gehad dat de hele motorruimte vacuum werd gezogen door de inlaat en de motor gewoon uit viel onderweg
Maargoed, de turbo. Ik hoor jullie al oh oooohhhw roepen.
En ja dat mag. Toen ik een keer van apeldoorn naar huis reed. Effe flink door reed en genoot van hoe mooi die motor liep en klonk begon het ineens heel erg te waaien in het voor onder, zo klonk het. Kap open en beetje gas geven ja hoor, turbo overleden... rustig naar mijn werkplaats gereden en daar de turbo eraf getrokken.

Stukjes van het Schoepenwieltje hebben de vnt schoepjes gestraald helaas, en de lagers lagen er volledig uit! Het dipje bij 2800 toeren en de foutmelding op de VNT waren achteraf wellicht wel tekenen geweest maar daar ga je op zo'n moment natuurlijk niet van uit.



En doooooooooooor. Want, wat dan? Deze reviseren of upgraden naar iets leukers? Jaaaaa tuuuuuuurlijk. Alle punten zo verbuigen dat die upgrade toch écht een goeie oplossing is ben ik een kei in. Achteraf een beetje spijt want het kostte best wat meer tijd dan aanvankelijk gedacht. Altijd dat 'doen we effe' hè
.


Een turbo van een 2014 BMW 530D GT . Zo goed als nieuw. Een GTB2056VZK . De GT2256v die erop zat vond ik al groot, die was ineens triest
Luchtfilter was ook te klein dus gelijk maar een grote K&N + condoom gekocht:

Schokdempers voor ook gelijk laten reviseren, was wel nodig en daar kwam de instabiliteit en het nerveuze vandaan:

Mja, die nieuwe turbo is natuurlijk dikke vette porno, maar helaas wel electronisch geregeld. En die op de alfa via een vacuum potje.
De boel dus uit elkaar en modden!

Dit asje moet korter en er zat geen stopschroef in die wel nodig is....


Asje uit de oude turbo geslepen en in de nieuwe gelast, van 30 naar 18 mm hart/hart.

Eerste beugeltje uit RVS gemaakt en TIG gelast, leerproces!

Mijn kameraad is een koning met frees en draaibanken én uitlaten/spruitstukken/intercoolerbuizen lassen:

en de turbo klaar voor montage:




Spruitstuk:
Uit het beitsbad:

En schoon:






Klein stukkie uitlaat aanpassen:

Meer olie:

Dikke ome Gerrett:


Uitzicht vanaf boven:

Ook de olieretour gemaakt, uit die van de bmw en alfa:

alles gemonteerd (die blauwe slang moet ik nog een zwarte voor bestellen!)



En na 1000km rijden:

Inmiddels zijn de kleuren al weer anders. Leuk is dat, RVS.
Hier hadden we de eerste kilometer gereden, door het dolle heen dat de GT weer reed!

WE DID IT
Vermogen is minder geworden natuurlijk. De map met deze turbo klopt niet meer. Het asje van 18mm is nog te lang, hij moet nog korter als we de date log mogen geloven. turbodruk heeftie wel, hij gaat over de 3 bar en das natuurlijk te gek.
Deze turbo kan 300pk draaien maar helaas gaat mijn dieselpomp en verstuivers niet de benodigde diesel geven. Het vermogen zal dus niet veel hoger worden dan met de oude turbo, maar wel lagere turbodruk en eerder opspoelen, dus minder stress en comfortabeler rijden en een goede basis voor later!
Kortom, asje inkorten en weer loggen, en dan mappen hopelijk!
Komende maand ook een remupgrade. Iets met 6 zuigers
En ja, omdat ik de GT gewoon tijdloos mooi vind nog 3 fotootjes van het geheel, ongepoetst. Deze auto gaat niet meer weg, daar zit zoveel tijd geld en liefde in, das onbetaalbaar en een te grote krater bij verkoop. Ik kijk elke keer nog achterom als ik haar parkeer.
Future plans: RWD en meer diesel op de zuugahts!



Lekker naar italie geweest met de Alfa en die deed dat helemaal top!! Kleine irritatiepuntjes waren de dikke uitlaat, windgeruis en het instabiele gedrag op hoge snelheid. Motor liep TOP, op een VNT foutmelding die een paar keer terug kwam na. Maar hey, hij is best getuned, dus ach. als dat dan het enige was. Turbo was toch resent gereviseerd dus zal wel goed zijn.
Overigens leuke tussendoor: dat weggetje op de navi hebben we meermaals gereden. Mijn maat en ik in de GT en mijn neef en zn maat in zijn Z4 Sdrive 35i, en andersom. Ging best hard. Op rechte stuk op de snelweg berg op liep de z4 maar heeeel iets bij me weg


Op de foto met al het ijs was het grotendeels er weer afgevallen maar we hebben zoveel sneeuwval gehad dat de hele motorruimte vacuum werd gezogen door de inlaat en de motor gewoon uit viel onderweg

Maargoed, de turbo. Ik hoor jullie al oh oooohhhw roepen.
En ja dat mag. Toen ik een keer van apeldoorn naar huis reed. Effe flink door reed en genoot van hoe mooi die motor liep en klonk begon het ineens heel erg te waaien in het voor onder, zo klonk het. Kap open en beetje gas geven ja hoor, turbo overleden... rustig naar mijn werkplaats gereden en daar de turbo eraf getrokken.
Stukjes van het Schoepenwieltje hebben de vnt schoepjes gestraald helaas, en de lagers lagen er volledig uit! Het dipje bij 2800 toeren en de foutmelding op de VNT waren achteraf wellicht wel tekenen geweest maar daar ga je op zo'n moment natuurlijk niet van uit.
En doooooooooooor. Want, wat dan? Deze reviseren of upgraden naar iets leukers? Jaaaaa tuuuuuuurlijk. Alle punten zo verbuigen dat die upgrade toch écht een goeie oplossing is ben ik een kei in. Achteraf een beetje spijt want het kostte best wat meer tijd dan aanvankelijk gedacht. Altijd dat 'doen we effe' hè

Een turbo van een 2014 BMW 530D GT . Zo goed als nieuw. Een GTB2056VZK . De GT2256v die erop zat vond ik al groot, die was ineens triest

Luchtfilter was ook te klein dus gelijk maar een grote K&N + condoom gekocht:
Schokdempers voor ook gelijk laten reviseren, was wel nodig en daar kwam de instabiliteit en het nerveuze vandaan:
Mja, die nieuwe turbo is natuurlijk dikke vette porno, maar helaas wel electronisch geregeld. En die op de alfa via een vacuum potje.
De boel dus uit elkaar en modden!
Dit asje moet korter en er zat geen stopschroef in die wel nodig is....
Asje uit de oude turbo geslepen en in de nieuwe gelast, van 30 naar 18 mm hart/hart.
Eerste beugeltje uit RVS gemaakt en TIG gelast, leerproces!

Mijn kameraad is een koning met frees en draaibanken én uitlaten/spruitstukken/intercoolerbuizen lassen:
en de turbo klaar voor montage:
Spruitstuk:
Uit het beitsbad:
En schoon:
Klein stukkie uitlaat aanpassen:
Meer olie:
Dikke ome Gerrett:
Uitzicht vanaf boven:
Ook de olieretour gemaakt, uit die van de bmw en alfa:
alles gemonteerd (die blauwe slang moet ik nog een zwarte voor bestellen!)
En na 1000km rijden:
Inmiddels zijn de kleuren al weer anders. Leuk is dat, RVS.
Hier hadden we de eerste kilometer gereden, door het dolle heen dat de GT weer reed!
WE DID IT

Vermogen is minder geworden natuurlijk. De map met deze turbo klopt niet meer. Het asje van 18mm is nog te lang, hij moet nog korter als we de date log mogen geloven. turbodruk heeftie wel, hij gaat over de 3 bar en das natuurlijk te gek.
Deze turbo kan 300pk draaien maar helaas gaat mijn dieselpomp en verstuivers niet de benodigde diesel geven. Het vermogen zal dus niet veel hoger worden dan met de oude turbo, maar wel lagere turbodruk en eerder opspoelen, dus minder stress en comfortabeler rijden en een goede basis voor later!

Kortom, asje inkorten en weer loggen, en dan mappen hopelijk!
Komende maand ook een remupgrade. Iets met 6 zuigers

En ja, omdat ik de GT gewoon tijdloos mooi vind nog 3 fotootjes van het geheel, ongepoetst. Deze auto gaat niet meer weg, daar zit zoveel tijd geld en liefde in, das onbetaalbaar en een te grote krater bij verkoop. Ik kijk elke keer nog achterom als ik haar parkeer.

Future plans: RWD en meer diesel op de zuugahts!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
mooi werk 
wat bedoel je met

wat bedoel je met
deze ombouwen naar RWD?Future plans: RWD
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Ja. Dan issie ultiem.
E90 335i achteras heeft zelfde spoorbreedte en geventileerde remmerij
Ooit heel ver weg in de toekomst.
E90 335i achteras heeft zelfde spoorbreedte en geventileerde remmerij

Ooit heel ver weg in de toekomst.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
dat zou wel uniek zijn, heeft die Alfa al wel een soort tunnel?
de motor blijft dat wel transverse ipv longitudinal wat je 'normaal' ziet bij een RWD?
de motor blijft dat wel transverse ipv longitudinal wat je 'normaal' ziet bij een RWD?
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: de ultieme daily: Alfa Romeo GT 1.9JTD-M 2005
Enkel het gegeven dat je het hebt uitgezocht zegt genoeg Siegersiegerdehaan89 schreef:Ja. Dan issie ultiem.
E90 335i achteras heeft zelfde spoorbreedte en geventileerde remmerij![]()
Ooit heel ver weg in de toekomst.

Geweldig project, en klasse wat je allemaal maakt