BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Joop

Re: BMW M2

Bericht door Joop » 19 feb 2016, 19:53

Heerlijke wending weer in dit draadje... :clap:

...uiteindelijk is de handbak wel de beste keuze voor de occassional/reguliere drifter Robin. Geett net iets meer controle over het geheel...

...al denk ik nog steeds dat je met een DCT ook niet verkeerd af bent/zou zijn geweest.

Macboy kan altijd nog een carriere als predikant van het MT'isme overwegen.... Gaat je goed af. :bignews: :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 feb 2016, 21:03

Andre schreef:Zo zie ik het niet.

Ik teste een M4 maar toen ik weer in de 1M stapte en de eerste bocht een feit was. Was er geen haar op me hoofd die ook maar zou kiezen voor een M4. 1M is zo super.

Dus de M2 moet eerst maar eens hetzelfde rijplezier bieden. Zonet dan wordt de M2 een km vreter en hou ik de 1M voor de hooligan moments.
De M4 is een dikke en zeer snelle GT

De1M is een speelse hond, soms onbetrouwbaar :tooth:

De M2 zit IMHO daar tussen in, want de wielbasis is >1M en <M4, gewoon een verfijnde uitvoering van de1M met minder scherpe randen en meer een alleman vriend, das ook in zowat alle reviews te lezen, so im Westen nichts Neues...........

Ik redeneer als Robin, ik wil wat nieuws maar ook wat bekends...........nou dan is de keuze reuze met de M2.

Andre snap ik ook, maar goed, die heeft gewoon der Qual der Wahl met 4 scheurijzers.

Luco

Bericht door Luco » 19 feb 2016, 21:26

Kan allemaal wel zijn, maar dat staat soms haaks op de opmerkingen ik wil een scherp stuurgevoel blablabla, al die nieuwe auto's geven steeds minder gevoel blablabla.

Dan snap ik dus echt niet dat je de scherpere en speelsere auto inlevert voor een minder scherpe en minder speelse auto.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 feb 2016, 21:32

Deze is voor Luco:)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 feb 2016, 21:39

Luco schreef:Kan allemaal wel zijn, maar dat staat soms haaks op de opmerkingen ik wil een scherp stuurgevoel blablabla, al die nieuwe auto's geven steeds minder gevoel blablabla.

Dan snap ik dus echt niet dat je de scherpere en speelsere auto inlevert voor een minder scherpe en minder speelse auto.

Als ik het maar snap............... :lol:

Ik ga mezelf niet meer herhalen, vaak genoeg hier toegelicht.

Snipe

Bericht door Snipe » 19 feb 2016, 21:45

Joop schreef:Macboy kan altijd nog een carriere als predikant van het MT'isme overwegen.... Gaat je goed af. :bignews: :wink:
Inderdaad. Het kan geen toeval zijn dat Romo ook gewoon aan de handkar blijft.

Snipe

Bericht door Snipe » 19 feb 2016, 21:46

Bak.

Damn you autocorrect ;-)

romo

Bericht door romo » 19 feb 2016, 21:46

Snipe schreef:
Joop schreef:Macboy kan altijd nog een carriere als predikant van het MT'isme overwegen.... Gaat je goed af. :bignews: :wink:
Dat is ook nog nooit niet veranderd...................... :tooth: :lol: :oops:

Die automaat, die kan het niet trekken............

Robin

Bericht door Robin » 19 feb 2016, 21:55

De 1M behouden zou voor mij betekenen, vertroetelen/rustig aan, weinig km erop. Dat kan. Maar dat wil ik niet, want dan geniet ik alleen van het kijken ernaar. Wordt echt helemaal niks.

Terwijl die kar wat André zegt zo prima is, dat moet ik nog zien bij de M2, alhoewel: De M4 stuurde zo superscherp in voor zo'n kolos, bijna buitenaards voor zijn grootte en lompheid. Dat kan de M2 alleen maar beter denk ik. En rwd plus sper en handbak, dat recept snapt BMW M als geen ander.

Verder zegt Macboy 't mooi, en begrijpelijk, maar zo zie ik dus de 1M helemaal niet, hij is zeer zeker in geen enkel opzicht verouderd, ook niet zijn looks of interieur in mijn ogen. En 't rijden... maar wat ik al zei. Je moet rijden ermee en niks anders. Nou dan wil ik dit jaar naar Berlijn, naar Zwitserland en misschien wel Spanje met de auto etc etc. Leuk, maar wat ik in de eerste alinea zei. De inruilprijs is't bewijs, maar wel met 'n redelijk normale kmstand.

Dus ja. Dan komt er 'n M2 uit, zat ik wat op te wachten, op foto's een mooie kar tov een 1er of gewone 2er, denk je erover na. Doen? Of doorrijden, met alleen kleinere ritjes(niemand die dat tegen mij zegt of kms verbiedt laat dat duidelijk zijn, meer voor mijzelf.) of kijken naar 'n M2. Inruilprijs ok. Tja.

Toen naar Brussel, ding irl bekijken alles of niets. Dat werd dus alles.:)

Dus wat krijgen we nou:
-een elegant stoere kar op 't oog (irl)
-fijne motor die tot 7000 nog aardig bij de les is tov 1M met mooie sound
-remmerij ook ok hoop ik dit keer voor zover ik weet
-besturing M4 niet ok , te licht, F30 335i ben ik er niet over gevallen...
-Pilot Supersports icm verkort M4 chassis met die vast bevestigde achtertrein of hoe je dat vertaalt?
-Actief LSD

Ik denk dat er 'n andere vorm van scherpte voor terugkomt. Maar op afroep driftbaar. 1M ook.
Misschien meteen 18 inch ers eronder voor 'n wat vloeiender effect wat Andre en Wouter en ik ook al doen bij 1M.

Kortom, wat schiet ik ermee op? Minder kilometers en een nieuwe kar, minder stoer, wel meer streling voor het oog imho. De rest weet ik niet:)

Maar excited for sure! En daar gaat 't om, complete plaatje. Compromis.

Van alle nieuwe karren wil ik graag 'n:458 Speciale, F12 TDF, 991 GT3RS, GT4 en 'n Focus RS,maar deze moet ik 't mee doen:))))
Laatst gewijzigd door Robin op 19 feb 2016, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 19 feb 2016, 21:56

Snipe schreef:

Snipe schreef:Bak.

Damn you autocorrect ;-)

:lollerdelol:

romo

Bericht door romo » 19 feb 2016, 22:09

IK heb die 1M max gebruikt, daar waar ie voor gemaakt is, rijden dus, ik ruilde hem in bij 62K km, als ik nu nog had gereden stond er 75K op.........tja dan is de keus toch weer snel gemaakt.

De tijd staat niet stil, ik sta ook niet stil en een auto hoort in het geheel niet stil te staan..........ja in het museum, voor de rest; op naar de volgende.

Of het nu een E46 M3, E92 M3 is, een E82 1M een Cayman GTS, een M2..........het gaat altijd door, ik wil zo lang
mogelijk mee........

Sommigen doen dat met vrouwen, ik houd het bij auto`s.................

Luco

Bericht door Luco » 19 feb 2016, 22:14

@Romo en Robin

Op zich snap ik de keuze wel, zeker als je het kan doen, top toch.
Ik kon/kan alleen sommige opmerkingen niet rijmen met de keuze qua sturen en eigenschappen, het nieuw willen rijden zou ikzelf minder belangrijk vinden, maar goed ik ben dan ook niet zo van de supermoderne auto's :tooth:

Dat is een beetje hetzelfde met de alpine, ook al zou ik de nieuwe kunnen betalen, nee bedankt, het model wat ik heb vind ik veel mooier en zou dus niet een andere kopen omdat die nieuwer is.
Maar gelukkig is iedereen anders, anders zouden we allemaal in hetzelfde hok rondrijden.

romo

Bericht door romo » 19 feb 2016, 22:34

Macboy

Bericht door Macboy » 19 feb 2016, 22:36

Andre schreef:Ik teste een M4 maar toen ik weer in de M2 stapte en de eerste bocht een feit was. Was er geen haar op me hoofd die ook maar zou kiezen voor een M4. M2 is zo super.
Toen ik uit de M4 in mijn 1 serie stapte voelde ik dat na 20 meter al. Letterlijk. Niet eens een bocht nodig. Gewoon algeheel stuurgevoel. Dat zal bij de M2 helemaal geweldig (moeten) zijn. Geloof me de M2 zal veel en veel lichtvoetiger aanvoelen dan de M4. En dus een waardige opvolger van de 1M.

romo

Bericht door romo » 19 feb 2016, 22:38

Recently people have been asking me about my driving impression on the new BMW M2. Last week I was able to put a little over 700 miles on the famed Laguna Seca Raceway in the 2 series rocket. As an adult I have memories of places I've been and experiences I've had as a child. I remember these places as giant and amazing but when I went back as an adult I would think to myself wow it seems smaller and way less cool then my memory serves. So how does this apply at all you ask? I have amazing memories of the famed BMW M3 E46. The precise handling, and great stopping not to mention the screaming sound of the inline 6 cylinder engine. The new M2 has been compared to the E46 M3 of years past so I was worried that my incredible memories would let me down. Not this time!! The moment I jumped in I could immediately feel I was in something special. The confidence the new M2 inspired was beyond fun. It makes you feel invincible with every yank of the steering wheel. It was incredibly sharp to turn to the apex which is usually followed by a loose rear on corner exit but that wasn't to be. Throw it into the corner it guides itself in like a razor blade then slam the throttle down and it powers away from the corner perfectly. If you ever over do it on the power down side not to worry, all you get are perfectly controlled slides with some nice smelly blue smoke bellowing off the rear tires.
So did the ghost of BMW E46 M3 past show up? It absolutely did and it learned a few tricks. I did lead follows all day long day after day at full speed with journalists in hot pursuit. This is the first car that I could actually make a guarantee to the people driving it that it would blow your mind and force a giant smile on your face.

Bill Auberlen

Robin

Bericht door Robin » 19 feb 2016, 22:44

Auberlen is n prima driver en n sympathieke gast. Ook staat ie op de loonlijst van BMW dacht ik;)

romo

Bericht door romo » 19 feb 2016, 22:51

Robin schreef:Auberlen is n prima driver en n sympathieke gast. Ook staat ie op de loonlijst van BMW dacht ik;)
oeps........... :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 19 feb 2016, 22:59

Alms/le mans z4gt3 etc
Hij is de coureur die het meest races heeft gereden voor BMW in historie en nog steeds

Hier , mr dct himself ;)
http://youtu.be/Et4fFReq9nE" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre

Bericht door Andre » 19 feb 2016, 23:23

Oh Billy boy I got some sort of rash on my ass.

MarkS

Bericht door MarkS » 20 feb 2016, 22:57

Bijna 24uur zonder M2 "nieuws" ... :thumbup:

Weet iemand wanneer de Europese reviews komen? Chris, Steve, ...

Snipe

Bericht door Snipe » 20 feb 2016, 23:38

Is dit Europees genoeg voor je?
http://www.autoweek.nl/nieuws/36189/ger ... w-m2-coupe" onclick="window.open(this.href);return false;

MarkS

Bericht door MarkS » 21 feb 2016, 00:09

Oh, autoweek was ook op Laguna Seca. Nog niet helemaal wat ik zocht ...

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 21 feb 2016, 00:56

Robin schreef:
Snipe schreef:

Snipe schreef:Bak.

Damn you autocorrect ;-)

:lollerdelol:
Omg, was dat zo bedoelt of niet...

Macboy

Bericht door Macboy » 21 feb 2016, 03:35

Uiteraard zo bedoeld, anders gebruikte hij de edit knop wel :)

mark323ti

Bericht door mark323ti » 21 feb 2016, 10:34

http://youtu.be/esH3VV3_90Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi filmpje over de M2. Hij heeft wat kritiek op auto rev match van de handbak. Maar mij lijkt dit juist een plus punt. Hoeveel van ons kunnen nu daadwerkelijk echt goed heel en toe? De rev match is ook nog uit te zetten, echter alleen wanneer alle hulp systemen uitstaan. Kan dus niet separaat uit gezet worden. Lijkt mij dus ideaal.

Plaats reactie