Ik vraag me af wie mijn mening deelt, en wat hij/zij in de wagen heeft zitten.
Mijn audio driving fun ziet er als volgt uit.
Headunit:
Alpine UTE 93DAB
Speakers:
Audison APK 165
Versterker:
Hertz HCP4
Subwoofer:
Hertz EBX F25
demping etc etc.
dvh schreef:Fuck no
Ik hou van rust aan m'n kop.
Als ik herrie wil horen ga ik wel thuis tussen mijn kinderen zitten
verder vooral dit, in mijn eerste jaren (zeg vanaf mijn 18de de eerste 5 jaar) ging ik wel subs versterkers en dikke speakers inbouwen maar uiteindelijk gebruik ik het bijna nooit en geniet ik liever van de 6 cilinder in het vooronder.Eric Z schreef:
Dat geld voor de meeste hier denk ik? Zelf heb ik niets met audio in de auto. Radio staat aan maar niet hard ofzo. Tijdens het rijden wil ik m'n omgeving kunnen horen. En hoe harder de muziek hoe harder ik ga rijden. Hoe stiller de auto (elektrisch bijvoorbeeld) hoe makkelijker je ongemerkt te hard rijd.
Na het wisselen van motorhelm merkte ik dit ook goed, doordat de nieuwe helm stiller is, ging ik automatisch overal te hard.
Verschil in geluid verstoord mijn snelheids referentie tussen de oren, radio staat dus altijd op exact hetzelfde geluidniveau. Alleen in file of iets dergelijks wijkt het wel af, dan ga je toch vanzelf met de stroom mee.
Maar ook al heb je de meest zuivere speakers e.d hoor je rijwind, herrie van banden of motorgeluid er door heen. Mijn keuze zou dan eerder zijn om thuis in zulke zaken aan te pakken, waar je op je gemakje lekker kan luisteren.
Knot schreef:Net of je een complete rit van zeg 100km naar het motorgeluid gaat luisteren? Vooral op de snelweg zeker met constant tussen de 100 en de 140???![]()
Als je er ff een kwartiertje voor gaat zitten, vol doorhalen, vol afremmen enz enz, dan radio uit maar verder... nah. nee.
Mooi vergelijk, op de motor ben ik 100% competatief bezig, wil ik rechtdoor gaat die op rood dan maar links of rechtsaf, zo rij ik. Als ik op zo'n R1200RT zou rijden dan uiteraard wel met radio bestellenEric Z schreef: Tijdens het motorrijden luister je toch ook geen radio bijvoorbeeld, gaat ook kilometers lang prima.
Knot schreef:Net of je een complete rit van zeg 100km naar het motorgeluid gaat luisteren? Vooral op de snelweg zeker met constant tussen de 100 en de 140???![]()
Als je er ff een kwartiertje voor gaat zitten, vol doorhalen, vol afremmen enz enz, dan radio uit maar verder... nah. nee.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten