BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
MarkS

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 11:46

Robin schreef:Bak schakelt 'gewoon snel' terug op Laguna Seca:
Net gekeken. Hij rijdt op M-DCT in sportplus, handmatig.

Hij heeft een voorkeur voor de handbak, maar geen verkeerd woord over de M-DCT.

Enige puntje dat hij op het einde noemt is dat de auto rev match op de handbak altijd aan staat tenzij je de stabiliteitscontroles volledig uit zet.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 feb 2016, 12:01

Ik vind het een vreemde keuze van die revmatch.

1. Er zijn ook mensen die het gewoon uit willen hebben om zelf heel toe te doen.
2. Met alles uit is met driften misschien makkelijk maar een circuitrijder wil het misschien weer aan hebben.

Hielke

Bericht door Hielke » 17 feb 2016, 12:08

Ook geen woord over de overduidelijk aanwezige raceremblokken op Laguna Seca :D

Beetje te hoog WC-eend gehalte in dat filmpje.

Door de camerapositie was ook niet te zien hoe snel de bak op terugschakel commando's reageerde.

Hielke

Bericht door Hielke » 17 feb 2016, 12:11

Bert ///M3 schreef:Ik vind het een vreemde keuze van die revmatch.

1. Er zijn ook mensen die het gewoon uit willen hebben om zelf heel toe te doen.
2. Met alles uit is met driften misschien makkelijk maar een circuitrijder wil het misschien weer aan hebben.
Klopt. Logisch zou het zijn om de optie op een circuit aan te hebben, terwijl dtc helemaal uit staat.

MarkS

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 12:24

In het topic wordt wel aangegeven dat er met raceblokken wordt gereden (piepen).

Niet zo vreemd als je bedenkt wat die perswagens daar te verduren krijgen.

Het niet afzonderlijk aan of uit kunnen zetten van revmatch is vreemd en jammer (als je handbak hebt besteld). Ze zouden hebben willen "besparen" op te veel instellingen ...(?)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 feb 2016, 12:37

Waarschijnlijk kan je het makkelijk laten coderen bij een tuner maar het is apart dat de keuze er niet standaard in zit.

Ik weet ook niet hoe geavanceerd de rest is. Bij oudere BMW's kon je bijvoorbeeld traction and stability control wel afzetten maar bijvoorbeeld corner brake control kon je volgens mij weer wel aan houden. Je ESP was dus als het ware ook nog redelijk aan te passen.

Andere wat ik niet begrijp. De keramische remmen zijn niet beschikbaar. Maar het zijn in feite gewoon M3 remmen en M3 ondersteldelen. Als je dus keramische remmen wilt is het gewoon kwestie van even een setje schijven en klauwen ophalen bij de dealer en die monteren. Kan natuurlijk ook heel goed dat die later alsnog als optie beschikbaar komen.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 17 feb 2016, 13:02

Vwb de optie keramische remmen is het volgens mij niet alleen blokken, schijven + klauwen vervangen.
Althans bij de M5/M6 komt er meer bij kijken.

flieger

Bericht door flieger » 17 feb 2016, 13:18

Ik heb het filmpje nog niet aandachtig gekeken maar in welke auto zit de presentator aan het einde van het filmpje? Het lijkt een auto met bruin lederen bekleding, maar dat is niet leverbaar op de M2?

MarkS

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 13:24

Misschien verstandig om toch het hele filmpje te kijken en niet alleen het einde ...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 13:27

Sportauto(ams) was ook op Laguna Seca.

dit las ik terloops toen ik op FB hun M2 rijbeleving zag:

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 13:36

@ Hielke, bij > 16:20 laatste u turn voor start finish.

Hielke

Bericht door Hielke » 17 feb 2016, 13:56

Robin schreef:@ Hielke, bij > 16:20 laatste u turn voor start finish.
Ik denk dat je gelijk hebt Robin. Maar uit die hoek kun je niet goed zien of de flipper beweegt of niet.

Onze chinaman heeft sowieso de vreemde gewoonte dat wanneer ie wil schakelen, op of terug, hij de vingers van beide handen op de flippers legt.

Jouw Duitse tekst spreekt van 'ahnt sogar voraus, de zelfleerbaarheid van de DCT bak dus. Vreemd genoeg spreken andere testers daar niet of nauwelijks van. Hier op het forum kom ik vaak ellenlange lijstjes van BMW opties tegen. Onnozele lijstjes als je het mij vraagt. Maar hoe of het met de zelfleerbaarheid van die DCT bakken zit, echt primaire zaken, dan weet eigenlijk niemand dat. Ik blijf dat vreemd vinden.

flieger

Bericht door flieger » 17 feb 2016, 13:57

MarkS schreef:Misschien verstandig om toch het hele filmpje te kijken en niet alleen het einde ...
Ga ik zeker doen, maar daar heb ik op korte termijn geen gelegenheid voor. Vandaar mijn vraag.

Andre

Bericht door Andre » 17 feb 2016, 14:01

Dat DKG sneller is op het circuit geloof ik wel. Maar zolang er nog handbakken zijn pak ik ze zo lang mogelijk. Je bent gewoon meer met autorijden bezig. Heerlijk voor een hairpin de koppeling in handrem erbij. Ik heb met DKG M3 gereden maar die handrem doet niks meer ja bij parkeren.

Zo lang mogelijk old school en als het niet meer nieuw verkocht word gaat het ouwe niet meer weg. Kan je nog beter een loods huren en vol zetten met blik. Die elektrische troep mogen ze ook houden.

Rijden is zelf sturen, zelf tussengas, een werkende handrem, zelf schakelen. Het is allemaal rijbeleving. Je bent genoeg geld kwijt voor al dat blik dan wil je toch ook maximaal plezier beleven.

Als je elke dag voor je baas moet rijden. Tja pak dan hybrid of electro auto. Maar als het fun moet zijn dan wil je gewoon oldskool fun. M2 Handbak geen twijfel mogelijk en anders zou ik mijn 1M nooit meer weg doen.

MarkS

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 14:04

Hielke schreef:Jouw Duitse tekst spreekt van 'ahnt sogar voraus, de zelfleerbaarheid van de DCT bak dus.
Dat lees ik er met m'n beste Duits niet uit.
Ze doelen imho toch gewoon op het feit dat het een bak met dubbele koppeling (DKG) is
waarbij het volgende verzet/versnelling al klaar staat.
Laatst gewijzigd door MarkS op 17 feb 2016, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

MarkS

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 14:05

flieger schreef:
MarkS schreef:Misschien verstandig om toch het hele filmpje te kijken en niet alleen het einde ...
Ga ik zeker doen, maar daar heb ik op korte termijn geen gelegenheid voor. Vandaar mijn vraag.
Het is geen M2 maar een 6.

Robin

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 14:14

Nu rij jij 80% met alle dingen zoals DSC en TC off André. Dan heb je dat tussengas electrisch gedoe ook niet.
Dus hoe 'zelf doen' is de handbak M2 met de hele rotzooi aan.
Neemt niet weg dat ik graag 'n handbak wil(de) als dat 'voor hetzelfde geld kon' .

Mijn heikele punt was 6800 euro in NL bovenop de DCT en is dat nog steeds. DCT die blijkbaar toch minder slecht is dan eerder werd beweerd.

Nu we weer 'n paar weken verder zijn en de lucht weer wat is geklaard wil ik juist nu 'graag' een DCT proberen adhv de tests en reviews. Lijkt me 'n mooi stuk techniek en past denk ik wel bij mijn manier van rijden. Wordt 't een echt andere (ik zeg niet betere of leukere) auto van dan de 1M.

Maar als disclaimer zeg ik: Handbak mooier, jammer van dat electrisch tussengas.
Het is 't MIJ niet waard om dat bedrag in NL te gaan overbetalen.

Geweldig ding overigens in al z'n compleetheid.

Robin

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 14:23

MarkS schreef:
Hielke schreef:Jouw Duitse tekst spreekt van 'ahnt sogar voraus, de zelfleerbaarheid van de DCT bak dus.
Dat lees ik er met m'n beste Duits niet uit.
Ze doelen imho toch gewoon op het feit dat het een bak met dubbele koppeling (DKG) is
waarbij het volgende verzet/versnelling al klaar staat.
DKG 'denkt/redeneert' schakelwensen vooruit, letterlijk vertaald.

Een schakelwens is dus voor- of achteruit.
Maar dat wisten we al sinds 2009/2010(?) dat DKG/DCT bij BMW bestaat, het gaat dus over de zelfleerbaarheid, als je gezapig rijdt, leert DKG dat aan op den duur. Ook als je als 'n bezetene rijdt. Is wel wat info over, wordt wel melding van gemaakt op momenten...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 feb 2016, 14:33

Robin schreef:Nu rij jij 80% met alle dingen zoals DSC en TC off André. Dan heb je dat tussengas electrisch gedoe ook niet.
Dus hoe 'zelf doen' is de handbak M2 met de hele rotzooi aan.
Neemt niet weg dat ik graag 'n handbak wil(de) als dat 'voor hetzelfde geld kon' .

Mijn heikele punt was 6800 euro in NL bovenop de DCT en is dat nog steeds. DCT die blijkbaar toch minder slecht is dan eerder werd beweerd.

Nu we weer 'n paar weken verder zijn en de lucht weer wat is geklaard wil ik juist nu 'graag' een DCT proberen adhv de tests en reviews. Lijkt me 'n mooi stuk techniek en past denk ik wel bij mijn manier van rijden. Wordt 't een echt andere (ik zeg niet betere of leukere) auto van dan de 1M.

Maar als disclaimer zeg ik: Handbak mooier, jammer van dat electrisch tussengas.
Het is 't MIJ niet waard om dat bedrag in NL te gaan overbetalen.

Geweldig ding overigens in al z'n compleetheid.
Rij jij met die hulpjes aan dan?
Staan bij mij altijd uit......

Andre

Bericht door Andre » 17 feb 2016, 14:46

RS3 heeft ook zo n flipper bak.

Prima voor dagelijks en in de file.

Maar als de M2 meer een plezier auto is dan zou ik altijd voor de handbak kiezen.

Dat mensen die 7000 euro niet wil betalen is logisch maar daar zijn opties genoeg voor.

Ik heb je al eens uitgelegd robin dat je vrij man moet zijn en dat je niet altijd van 1 dealer afhankelijk moet zijn. Waarom niet gewoon in Duitsland een deal doen bijv. zoals Leen en ik toen ik de 1M kocht.

Elke BMW is een duitser het boeit mij echt niet uit welk land die geleverd word.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 feb 2016, 15:01

Kies wat je wil/kan kiezen, kortom;

Pick your poison........ :tooth: :lol:

S3 (heb je die stand op een M2 DCT?) doet wat het moet doen, de automaatstand vind ik duidelijk minder dan de PDK (lees; onvoldoende bij de les en zeker niet "ahnt sogar voraus" en als ie dat al doet is het te laat.)

Verder mooi rijijzer natuurlijk, jammer van dat tussengas gedoe, dat wil je ook zelf doen, maakt dan ook minder verschil met een DCT (daar doet ie beide) HB is dan een soort van 1/2 DCT geworden dan.

Voor de rest; laat maar doorkomen, we tellen af.....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 feb 2016, 15:06

Bert ///M3 schreef:Waarschijnlijk kan je het makkelijk laten coderen bij een tuner maar het is apart dat de keuze er niet standaard in zit.

Ik weet ook niet hoe geavanceerd de rest is. Bij oudere BMW's kon je bijvoorbeeld traction and stability control wel afzetten maar bijvoorbeeld corner brake control kon je volgens mij weer wel aan houden. Je ESP was dus als het ware ook nog redelijk aan te passen.

Andere wat ik niet begrijp. De keramische remmen zijn niet beschikbaar. Maar het zijn in feite gewoon M3 remmen en M3 ondersteldelen. Als je dus keramische remmen wilt is het gewoon kwestie van even een setje schijven en klauwen ophalen bij de dealer en die monteren. Kan natuurlijk ook heel goed dat die later alsnog als optie beschikbaar komen.
Keramische remmen niet beschikbaar vanwege prijs. Kar moest goedkoper in de markt, ook met opties.

Of het er op kan? Ga ik wel vragen, kosten zeker €7-8K (als het kan dan) Alleen al vanwege ontbreken remstof vind ik het de moeite waard, het remt natuurlijk ook nog eens super.
Waarbij ik moet zeggen dat die M4 stalen remmen de beste ooit waren ivm de M`s die ik gereden heb, kleine slag, heel hard pedaal gevoel, waarbij ik de dosering wat moeilijk vond.

Wellicht optioneel op een M2 CSL/GTS ??

Andre

Bericht door Andre » 17 feb 2016, 15:06

Ik heb veel geracet met een M3 GT4 ook met automatisch tussengas.

Ik moet zeggen dat ik dat best gaaf vindt maar dat je de optie heb om het ook zelf te doen is top.

Robin

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 15:22

Als ik in Duitsland had besteld in november had ik wel eens een jaar kunnen wachten lees ik op 1erforum.de

Hoe meer ik me verdiept heb in DCT de laatste weken hoe minder ik naar 'n handbak neig.
En hoe meer reviews ik lees hoe mooier.

Een blauwe met DCT dus, want we zijn allemaal anders.

romo

Bericht door romo » 17 feb 2016, 15:34

Niks mis mee, je hebt er een, je rijdt er een..............

Ik zou ook geen jaar willen wachten.

Plaats reactie