E38 eruit, E60 erin => eruit
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem (wel) opgelost!
Trouwens wel vaag, in de leiding rechts (bijrijderskant) zou alles M10x1 zijn, duidelijk. Maar links is M12x1 tot leiding 6 die dan zogenaamd weer 2x M10 is. Lijkt mij niet correct. Of die leiding is of M10/M12 of het tussenstukje moet M10/M12 zijn. Ben benieuwd of dat goed gaat als ik alles bij de dealer bestel...
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem (wel) opgelost!
Is een kwaal en zeker bij duitste auto's.
Vriend van me heeft het ook gehad mijn zijn 530 die uit de buurt van München kwam.
Vriend van me heeft het ook gehad mijn zijn 530 die uit de buurt van München kwam.
- Knot
- Berichten: 40251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem (wel) opgelost!
Waarom juist bij Duitse auto's??
Je zou zeggen 2004, dat is zo oud nog niet... bij de touring heb ik het ook beginnende roest linksachter op de remleidingen maar dat is 2001 en 250.000km...
Je zou zeggen 2004, dat is zo oud nog niet... bij de touring heb ik het ook beginnende roest linksachter op de remleidingen maar dat is 2001 en 250.000km...
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem (wel) opgelost!
Enkele jaren geleden zelfde gehad bij een 320d van 2000 (gewoon een NL auto). Ik was met een ander klusje onder de auto bezig en veegde met een staalborstel over een remleiding waar wat vuil op leek te zitten. Begon meteen olie uit te lopen. 

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Veel pekel, Rody.
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Roest op de remleidingen bij de E60 is een bekend punt. De specialist waar mijn E60 in onderhoud was keek deze standaard na bij een beurt.
- Knot
- Berichten: 40251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Verwen m maar lekker met nieuwe leidingen 

- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Klopt overal waar veel sneeuw valt en gestrooid word heeft een auto veel meer kans op corrosie.Martin van der Zwaard schreef:Is een kwaal en zeker bij duitste auto's.
Vriend van me heeft het ook gehad mijn zijn 530 die uit de buurt van München kwam.
Bijvoorbeeld zuid Duitsland, maar ook Engeland al komt het daar meer door erg agressief zout in vergelijking met het vaste land.
In dit geval zit het achter een afdekplaat waardoor het vaak langer vochtig blijft en het zout meer tijd heeft om schade aan te richten. Al is dit best snel voor een jonge auto.
Is best een goede zaak dat ze daar achter kijken voor de APK, bij mijn auto hebben ze er niet achter gekeken trouwens. Het kan zijn dat het een zwakke plek is van de E60 en dat de keurmeester daar extra op let.
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
De garage waar ik mijn auto breng (gewoon hier op het dorp) zijn jongens die ook in de vrije tijd met auto's bezig zijn (autocross, driften, e.d.). Een moderne auto kan je daar prima heen brengen maar vooral ook de oudere techniek schrikt ze niet af (dat is bij veel garage's wel anders). In dit geval ben ik blij dat ze goed gekeken hebben, zeker wetende dat we van de zomer weer met het hele gezin erin over de autobahn richting de vakantiebestemming knallen.

Verwen m maar lekker met nieuwe leidingen


- Knot
- Berichten: 40251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Deze zomer ging je veel spullen meenemen en had je een E46 touring nodig toch? 

- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Hele spul is besteld bij de dealer en wordt morgenochtend bij mij thuis afgeleverd. Dat soort service zegt dat je teveel bij ze koopt 

- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Ben de E38 kofferbak gewend. Volgens autoweek: E60 sedan = 520 liter, E38 = 500 literKnot schreef:Deze zomer ging je veel spullen meenemen en had je een E46 touring nodig toch?

Laatst gewijzigd door RJK op 21 dec 2017, 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Nog 20L erbij, da's wel flink fors idd.
Loop jij een beetje tags te wijzigen.....
Loop jij een beetje tags te wijzigen.....
Laatst gewijzigd door Knot op 21 dec 2017, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
E46 touring volgens autoweek 435 liter.Knot schreef:Nog 20L erbij, da's wel flink fors idd.

- Knot
- Berichten: 40251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Maar wel hoog stapelen, iets met fietsjes enz 

- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Ja da's waar, we missen nog steeds deze:

Die vinklijst van jou, volgens mij kan ik er ook redelijk wat afvinken. Wel meest de oudere meuk zowel qua motoren (M10/M20/M30/M40/M52/M54/M60) als typen (E21/E28/E30/E34/E38/E46/en nu E60).
Die vinklijst van jou, volgens mij kan ik er ook redelijk wat afvinken. Wel meest de oudere meuk zowel qua motoren (M10/M20/M30/M40/M52/M54/M60) als typen (E21/E28/E30/E34/E38/E46/en nu E60).
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Nou ze hadden gelijk bij de garage hoor...
C2C4D9C6-F29D-46C9-89FF-38DDF67E1928_zpszbcqctil by Reinier Kleis, on Flickr
AB83350B-12D8-4CE1-927C-5E45CB89A7D9_zpsvony71ul by Reinier Kleis, on Flickr
En vooral (Gvd zeg...)
532F024B-643A-4AD2-8204-B3A27F3390CF_zpsbwubsprv by Reinier Kleis, on Flickr
Nu nog origami-en...
A75EB251-B6DC-4258-B82C-FBE197B52134_zpsgawp4aul by Reinier Kleis, on Flickr


En vooral (Gvd zeg...)

Nu nog origami-en...

Laatst gewijzigd door RJK op 21 dec 2017, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Ziet er niet best uit... ff knutselen (weer)... succes.
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Echt alleen de leiding, de rest ziet er top uit. Eigenlijk best bijzonder. Ze knopen wel een rvs uitlaat onder zo'n ding maar remleidingen die tegen een beetje zout kunnen ho maar.
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Vandaag maar eens aan het knutselen geslagen, eerst de oude leidingen verwijderen. Ik was er een beetje bang voor dat de leidingen helemaal tot het ABS blok doorliepen zonder onderbreking / koppel-stukjes, maar gelukkig zitten die er wel.
Allereerst net achter het linkervoorwiel. Daar de koppelingen losgehaald en afgedopt zodat ik kan werken zonder dat alle remolie op de vloer loopt.
8605B455-8242-4F56-BCEB-3C4A87A438EC_zpsodxy7tbe by Reinier Kleis, on Flickr
Dan midden onder de auto (bijna precies tussen de voor en achterdeur. Daar ook losgehaald.
5A8CF3F4-F8A3-48EB-A832-86AD3DF0AFEE_zpsygxyyvl1 by Reinier Kleis, on Flickr
En dan heb je dus de oude leidingen...met een stuk of honderd bochtjes erin...en de rechte leidingen van de dealer.
BC0C7954-D3ED-4F05-95C9-7E9791FCC56A_zps3n6tq7ql by Reinier Kleis, on Flickr
Het is nog een hele klus om de nieuwe (rechte) leiding helemaal goed te krijgen, maar gelukkig ken ik een trucje daarvoor. Aardig gelukt dacht ik zo (ljnks nieuw, rechts oud). Moet er wel OEM uitzien anders heeft Knot geen interesse meer.
2FA02EA8-1E2E-43CD-8C7E-4C345909B65F_zpszvtgrpha by Reinier Kleis, on Flickr
De twee voorste delen zijn nu klaar. Vanavond de twee delen die tot aan de remslangen achter lopen. Remslangen heb ik ook nieuwe voor.
Allereerst net achter het linkervoorwiel. Daar de koppelingen losgehaald en afgedopt zodat ik kan werken zonder dat alle remolie op de vloer loopt.

Dan midden onder de auto (bijna precies tussen de voor en achterdeur. Daar ook losgehaald.

En dan heb je dus de oude leidingen...met een stuk of honderd bochtjes erin...en de rechte leidingen van de dealer.

Het is nog een hele klus om de nieuwe (rechte) leiding helemaal goed te krijgen, maar gelukkig ken ik een trucje daarvoor. Aardig gelukt dacht ik zo (ljnks nieuw, rechts oud). Moet er wel OEM uitzien anders heeft Knot geen interesse meer.

De twee voorste delen zijn nu klaar. Vanavond de twee delen die tot aan de remslangen achter lopen. Remslangen heb ik ook nieuwe voor.
Laatst gewijzigd door RJK op 21 dec 2017, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Trucje zonder leiding buig gereedschap?
- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Ja, biecht eens op! welk trucje? want het ziet er wel goed uit!
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Eerst even patenteren
Nee is eigenlijk heel simpel, zal straks nog wel een fotootje plaatsen.

Nee is eigenlijk heel simpel, zal straks nog wel een fotootje plaatsen.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Neem aan dat je de nieuwe meteen ff dik in de tectiel zet?
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => remleidingen achter
Zeker weten!Martin van der Zwaard schreef:Neem aan dat je de nieuwe meteen ff dik in de tectiel zet?
[edit] de nieuwe leidingen zijn trouwens wel anders als de oude. Op de oude zit alleen een soort primerlaagje, maar de nieuwe leidingen hebben een soort kunststof buitenmantel.
Laatst gewijzigd door RJK op 14 feb 2016, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.