BMW E90 325i '06
- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E90 325i '06
Zit het geluid niet in je kachelsysteem?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E90 325i '06
Nee Joy, het is echt alleen als het regent.
Op de heen weg droog weer en nergens last van. Het is ook pas boven een bepaalde snelheid.
Ga geen ruit loshalen en opnieuw erin zetten Rody. Dan komt er meteen een nieuwe in.
Op de heen weg droog weer en nergens last van. Het is ook pas boven een bepaalde snelheid.
Ga geen ruit loshalen en opnieuw erin zetten Rody. Dan komt er meteen een nieuwe in.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E90 325i '06
Tot op heden blijft ie droog
Als dat zou blijft dan is de lekkage iig verholpen en moet ik alleen nog naar dat geluid gaan zoeken.

Als dat zou blijft dan is de lekkage iig verholpen en moet ik alleen nog naar dat geluid gaan zoeken.
- Knot
- Berichten: 40281
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E90 325i '06
Had je nou opnieuw gekit ofzo?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E90 325i '06
Nee, nog niet gedaan.
Ga ik denk nog wel doen. Belangrijkste is dat ie droog blijft.
Ga ik denk nog wel doen. Belangrijkste is dat ie droog blijft.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E90 325i '06
Nou......daar gaan we weer 
Van de week ff gekeken of ie nog droog was.....niet dus!
Bekleding onder de mat was weer nat maar nu niet vanonder het dashboard maar meer vanuit de kant van de deur.
Even gezocht op internet en wat blijkt....de folie in de deur laat door de jaren heen los en bij veel regen loopt het water over het stoffen deel van het portierrubber en dan zo de auto in. Het leek me wat ver gezocht maar toch maar een poging gewaagd en de portierbekleding eraf getrokken.
Inderdaad, het schuim wat er achter zit zat exact op dezelfde plek los als waar iedereen op internet het over had. Nu doet de een nieuw schuimpie plakken en de ander de oude gewoon weer vastkitten. Ik heb ook voor de laatste optie gekozen. Eerst de afvoergaten onder in de deur getest of die niet verstopt zaten maar dat was niet het geval.
Heb de hele onderkant opnieuw vastgeplakt met speciale carrosseriekit die zacht blijft (soort ruitenkit) en alles goed vetvrij en schoongemaakt alvorens te gaan plakken.
Voor de zekerheid nog maar even de dorpellijst en nog een kap losgelaten zodat ik het "probleem" even goed in de gaten kan houden.
Tot op heden is ie weer droog maar ik juich niet te snel meer. Als er iets ellende is dan is het wel lekkage in je auto. Wat een armoe is dat zeg! Zeker in een BMW waarvan je verwacht dat dat wel goed zit.
Verder is het nog steeds een heerlijke auto. Ik ben echt heel erg tevreden over de motor. Hij loopt perfect en ik kan me dan ook niet vinden in verhalen van weinig vermogen of koppel etc. Ding loopt gewoon vlot door en op de snelweg in 6e verzet gaat ie gewoon goed van zijn plek als je gas geeft.
Olieverbruik is me ook nog niet opgevallen. Tot nu toe staat ie netjes op max en hebben we denk rond de 2k gereden.
Ga hem binnenkort wel even wat aandacht geven;
- solenoids gaan eruit om te reinigen en keeringen te vervangen (worden keihard)
- motor flushen en olie verversen incl wat Forté toevoegingen
- inlaattraject reinigen (dit ivm directie inspuiting van deze motoren)
Dan kan ie van de zomer met het gezin erin richting de Cote 'd Azur

Van de week ff gekeken of ie nog droog was.....niet dus!
Bekleding onder de mat was weer nat maar nu niet vanonder het dashboard maar meer vanuit de kant van de deur.
Even gezocht op internet en wat blijkt....de folie in de deur laat door de jaren heen los en bij veel regen loopt het water over het stoffen deel van het portierrubber en dan zo de auto in. Het leek me wat ver gezocht maar toch maar een poging gewaagd en de portierbekleding eraf getrokken.
Inderdaad, het schuim wat er achter zit zat exact op dezelfde plek los als waar iedereen op internet het over had. Nu doet de een nieuw schuimpie plakken en de ander de oude gewoon weer vastkitten. Ik heb ook voor de laatste optie gekozen. Eerst de afvoergaten onder in de deur getest of die niet verstopt zaten maar dat was niet het geval.
Heb de hele onderkant opnieuw vastgeplakt met speciale carrosseriekit die zacht blijft (soort ruitenkit) en alles goed vetvrij en schoongemaakt alvorens te gaan plakken.
Voor de zekerheid nog maar even de dorpellijst en nog een kap losgelaten zodat ik het "probleem" even goed in de gaten kan houden.
Tot op heden is ie weer droog maar ik juich niet te snel meer. Als er iets ellende is dan is het wel lekkage in je auto. Wat een armoe is dat zeg! Zeker in een BMW waarvan je verwacht dat dat wel goed zit.
Verder is het nog steeds een heerlijke auto. Ik ben echt heel erg tevreden over de motor. Hij loopt perfect en ik kan me dan ook niet vinden in verhalen van weinig vermogen of koppel etc. Ding loopt gewoon vlot door en op de snelweg in 6e verzet gaat ie gewoon goed van zijn plek als je gas geeft.
Olieverbruik is me ook nog niet opgevallen. Tot nu toe staat ie netjes op max en hebben we denk rond de 2k gereden.
Ga hem binnenkort wel even wat aandacht geven;
- solenoids gaan eruit om te reinigen en keeringen te vervangen (worden keihard)
- motor flushen en olie verversen incl wat Forté toevoegingen
- inlaattraject reinigen (dit ivm directie inspuiting van deze motoren)
Dan kan ie van de zomer met het gezin erin richting de Cote 'd Azur

- Knot
- Berichten: 40281
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E90 325i '06
Die vanos ventielen had ik ook vervangen maar bracht weinig, liep koud nogsteeds een beetje schokkerig, warm liep ie goed. 200 euro voor nop.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW E90 325i '06
Die lekkage is een b*tch inderdaad. Een miniscuul gaatje zorgt al voor een flinke water-doorstroom je interieur in.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E90 325i '06
Dat stotterig lopen deed die van ons tot voor kort ook, Rody.
Echter, sinds een week of twee is dat helemaal verdwenen. Sinds er dagelijks mee gereden wordt eigenlijk.
Ga ze ook niet vervangen. Heb ze vorige week bij een 320i van '05 gedemonteerd vanwege lekkage aan de dichtringen. Toen zagen we dat er een heel fijn filtertje omheen zit wat aardig vervuild was.
Het is echt 10 minuten werk dus ga ik het bij de mijne preventief schoonmaken en ringen vervangen. Kost 7,- ofzo totaal.
Echter, sinds een week of twee is dat helemaal verdwenen. Sinds er dagelijks mee gereden wordt eigenlijk.
Ga ze ook niet vervangen. Heb ze vorige week bij een 320i van '05 gedemonteerd vanwege lekkage aan de dichtringen. Toen zagen we dat er een heel fijn filtertje omheen zit wat aardig vervuild was.
Het is echt 10 minuten werk dus ga ik het bij de mijne preventief schoonmaken en ringen vervangen. Kost 7,- ofzo totaal.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E90 325i '06
Inderdaad. Gelukkig komt het niet van achter het dashboard dus de elektronica blijft droog. Anders heb je nog meer gezeik.daNpy schreef:Die lekkage is een b*tch inderdaad. Een miniscuul gaatje zorgt al voor een flinke water-doorstroom je interieur in.
- Mark 320iS
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW E90 325i '06
Lekken is inderdaad shit, die van ons heeft er gelukkig geen last van.
Wat betreft het blok, het loopt zijdezacht, maakt een mooi geluid en loopt lekker door de toeren. Alleen bij pakweg 120 op de snelweg in de 6 heb je écht te weinig koppel vind ik. Uiteindelijk levert ie z'n vermogen wel, laatst een sprintje getrokken tegen een Golf VI GTI en dan zit er weinig in, alleen moet ik hem helemaal uitwringen tot 7.000 toeren. Ik zou het fijner vinden als ie vanaf pakweg 3.000 toeren al wat meer vermogen zou hebben.
Wat betreft het blok, het loopt zijdezacht, maakt een mooi geluid en loopt lekker door de toeren. Alleen bij pakweg 120 op de snelweg in de 6 heb je écht te weinig koppel vind ik. Uiteindelijk levert ie z'n vermogen wel, laatst een sprintje getrokken tegen een Golf VI GTI en dan zit er weinig in, alleen moet ik hem helemaal uitwringen tot 7.000 toeren. Ik zou het fijner vinden als ie vanaf pakweg 3.000 toeren al wat meer vermogen zou hebben.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW E90 325i '06
Meer info pleaseMartin van der Zwaard schreef:Dat stotterig lopen deed die van ons tot voor kort ook, Rody.
Echter, sinds een week of twee is dat helemaal verdwenen. Sinds er dagelijks mee gereden wordt eigenlijk.
Ga ze ook niet vervangen. Heb ze vorige week bij een 320i van '05 gedemonteerd vanwege lekkage aan de dichtringen. Toen zagen we dat er een heel fijn filtertje omheen zit wat aardig vervuild was.
Het is echt 10 minuten werk dus ga ik het bij de mijne preventief schoonmaken en ringen vervangen. Kost 7,- ofzo totaal.

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E90 325i '06
De solenoids zitten aan de voorkant van de cilinderkop. Je kan ze zo zien zitten.
Zitten vast met ik dacht een M8 boutjes. Die los en je kan ze met beleid eruit halen.
Per solenoid zitten er 2 dichtringen omheen. Zijn per setje te bestellen bij de dealer.
Heb ze vandaag besteld dus hopelijk zsm monteren en die filterring schoonmaken.
Maar denk eerst ff de motor flushen. Dan is het vuil los en daarna die solenoids schoonmaken.
Wat betreft de lekkage, auto staat warm en droog binnen op de zaak met de bekleding zo ver mogelijk omhoog gehaald. Morgen een klein kacheltje ernaast zetten zodat ie goed drogen kan. Dan kijken of ie ook echt droog blijft.
Zitten vast met ik dacht een M8 boutjes. Die los en je kan ze met beleid eruit halen.
Per solenoid zitten er 2 dichtringen omheen. Zijn per setje te bestellen bij de dealer.
Heb ze vandaag besteld dus hopelijk zsm monteren en die filterring schoonmaken.
Maar denk eerst ff de motor flushen. Dan is het vuil los en daarna die solenoids schoonmaken.
Wat betreft de lekkage, auto staat warm en droog binnen op de zaak met de bekleding zo ver mogelijk omhoog gehaald. Morgen een klein kacheltje ernaast zetten zodat ie goed drogen kan. Dan kijken of ie ook echt droog blijft.
- Knot
- Berichten: 40281
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E90 325i '06
Ik had ze gewoon beiden laten vervangen maar bracht niet veel....
Het is ook altijd wat he... E36 is te oud, E46 scheurt het subframe in, E90 loopt vol water en F30 is weer te duur...
Het is ook altijd wat he... E36 is te oud, E46 scheurt het subframe in, E90 loopt vol water en F30 is weer te duur...
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E90 325i '06
Lekker een E38. Bullitproof, droog en doet het altijd.
- Knot
- Berichten: 40281
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E90 325i '06
Alleen afentoe een benzine lekkende tank onder je reet 

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E90 325i '06
Ook niet. Als je er maar snel genoeg bij bent.
Ik was net bij Breeman ff spullen halen voor een klant en mijn eigen auto, vraagt die kerel of ik nog wel tevreden ben met de auto......NEE!! Keek ie me raar aan. Had ie denk niet verwacht dat ik dat zou zeggen
3 BMW producten na elkaar gehad en keer op keer gezeik. Dan wel olie verbruik dan wel lekkage etc etc.
Ik was met een 2013 Kia Cee'd op pad en zou bijna de BMW erop inruilen. Lekker met 7 garantie karren en als er dan wat is pleur je hem gewoon bij de dealer voor de deur neer. Maak het maar!!
Ik was net bij Breeman ff spullen halen voor een klant en mijn eigen auto, vraagt die kerel of ik nog wel tevreden ben met de auto......NEE!! Keek ie me raar aan. Had ie denk niet verwacht dat ik dat zou zeggen

3 BMW producten na elkaar gehad en keer op keer gezeik. Dan wel olie verbruik dan wel lekkage etc etc.
Ik was met een 2013 Kia Cee'd op pad en zou bijna de BMW erop inruilen. Lekker met 7 garantie karren en als er dan wat is pleur je hem gewoon bij de dealer voor de deur neer. Maak het maar!!

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW E90 325i '06
Ken het gevoel.
Maar dan rij je die Kia , zeg maar. En dan jeukt het weer naar een BMW...
Maar dan rij je die Kia , zeg maar. En dan jeukt het weer naar een BMW...
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW E90 325i '06
Heb momenteel een Mitsubishi Carisma voor de deur staan. Ding doet het altijd, hoe erg ik 'm ook mishandel. Genoeg vermogen met 125 pk en ook nog zuinig ook voor het formaat auto. 1:16 gemiddeld. Maar toch is het een klote hok en wil ik weer een BMW waar desnoods iedere maand een paar 100 euro achteraan moet.dvh schreef:Ken het gevoel.
Maar dan rij je die Kia , zeg maar. En dan jeukt het weer naar een BMW...

- Martijn_bmw
- Berichten: 28658
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E90 325i '06
je moet ook een beetje mazzel hebben...
Ik heb nu 3 jaar / 90K km mijn E46 325i en heb daar echt nog niks geks mee gehad...
voor zover een bobine, radiateur en startmotor niet als regulier onderhoud ziet na 10jaar en 200k + km op de klok zijn dat de enige accessen geweest en met respect voor de techniek gebruik ik hem echt wel waar die voor gemaakt is .
dagelijks wordt de 6000tpm wel eens aangetikt snelweg is altijd 140-160 en een keertje een rotonde of opritje driften vind ik ook wel leuk
uiteraard allemaal na eerst 10min kalm aan alles laten opwarmen...
Ik heb nu 3 jaar / 90K km mijn E46 325i en heb daar echt nog niks geks mee gehad...
voor zover een bobine, radiateur en startmotor niet als regulier onderhoud ziet na 10jaar en 200k + km op de klok zijn dat de enige accessen geweest en met respect voor de techniek gebruik ik hem echt wel waar die voor gemaakt is .
dagelijks wordt de 6000tpm wel eens aangetikt snelweg is altijd 140-160 en een keertje een rotonde of opritje driften vind ik ook wel leuk

uiteraard allemaal na eerst 10min kalm aan alles laten opwarmen...
- Knot
- Berichten: 40281
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E90 325i '06
Ik had niet die plop he maar gewoon steenslag..... dat zal je met een kunststof tank niet overkomen!Martin van der Zwaard schreef:Ook niet. Als je er maar snel genoeg bij bent.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E90 325i '06
Nou, dat weet ik zo net nog niet.dvh schreef:Ken het gevoel.
Maar dan rij je die Kia , zeg maar. En dan jeukt het weer naar een BMW...
BMW is echt mijn merk maar ik vind ze er niet beter op geworden na zeg maar 2005.
En die Kia is echt zo gek nog niet. Prima rijdende auto met alles erop en er aan.
Maar de 325i staat te drogen en denk dat ie morgen weer mee naar buiten mag. Dan maar hopen dat ie droog blijft.
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW E90 325i '06
Of een e60, heb je nooit wat mee!Martin van der Zwaard schreef:Lekker een E38. Bullitproof, droog en doet het altijd.

- matthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW E90 325i '06
Weet je zeker dat deze motor directe injectie heeft Martin? Volgens mij is dit pas bij de N53, dus vanaf juli 2007.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW E90 325i '06
Klopt. N52 geen directe injectie. N53 geen Valvetronic. Pas vanaf de N55 hebben ze beide tegelijk toegepast.matthyssie schreef:Weet je zeker dat deze motor directe injectie heeft Martin? Volgens mij is dit pas bij de N53, dus vanaf juli 2007.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten