BMW E90 325i '06

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10874
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Joy » 07 dec 2015, 21:54

Zit het geluid niet in je kachelsysteem?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Martin van der Zwaard » 07 dec 2015, 22:16

Nee Joy, het is echt alleen als het regent.
Op de heen weg droog weer en nergens last van. Het is ook pas boven een bepaalde snelheid.

Ga geen ruit loshalen en opnieuw erin zetten Rody. Dan komt er meteen een nieuwe in.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 dec 2015, 21:54

Tot op heden blijft ie droog :crazy:
Als dat zou blijft dan is de lekkage iig verholpen en moet ik alleen nog naar dat geluid gaan zoeken.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40280
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Knot » 16 dec 2015, 21:59

Had je nou opnieuw gekit ofzo?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 dec 2015, 23:43

Nee, nog niet gedaan.
Ga ik denk nog wel doen. Belangrijkste is dat ie droog blijft.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Martin van der Zwaard » 07 feb 2016, 12:27

Nou......daar gaan we weer :stom:

Van de week ff gekeken of ie nog droog was.....niet dus!
Bekleding onder de mat was weer nat maar nu niet vanonder het dashboard maar meer vanuit de kant van de deur.

Even gezocht op internet en wat blijkt....de folie in de deur laat door de jaren heen los en bij veel regen loopt het water over het stoffen deel van het portierrubber en dan zo de auto in. Het leek me wat ver gezocht maar toch maar een poging gewaagd en de portierbekleding eraf getrokken.

Inderdaad, het schuim wat er achter zit zat exact op dezelfde plek los als waar iedereen op internet het over had. Nu doet de een nieuw schuimpie plakken en de ander de oude gewoon weer vastkitten. Ik heb ook voor de laatste optie gekozen. Eerst de afvoergaten onder in de deur getest of die niet verstopt zaten maar dat was niet het geval.

Heb de hele onderkant opnieuw vastgeplakt met speciale carrosseriekit die zacht blijft (soort ruitenkit) en alles goed vetvrij en schoongemaakt alvorens te gaan plakken.

Voor de zekerheid nog maar even de dorpellijst en nog een kap losgelaten zodat ik het "probleem" even goed in de gaten kan houden.

Tot op heden is ie weer droog maar ik juich niet te snel meer. Als er iets ellende is dan is het wel lekkage in je auto. Wat een armoe is dat zeg! Zeker in een BMW waarvan je verwacht dat dat wel goed zit.

Verder is het nog steeds een heerlijke auto. Ik ben echt heel erg tevreden over de motor. Hij loopt perfect en ik kan me dan ook niet vinden in verhalen van weinig vermogen of koppel etc. Ding loopt gewoon vlot door en op de snelweg in 6e verzet gaat ie gewoon goed van zijn plek als je gas geeft.

Olieverbruik is me ook nog niet opgevallen. Tot nu toe staat ie netjes op max en hebben we denk rond de 2k gereden.

Ga hem binnenkort wel even wat aandacht geven;
- solenoids gaan eruit om te reinigen en keeringen te vervangen (worden keihard)
- motor flushen en olie verversen incl wat Forté toevoegingen
- inlaattraject reinigen (dit ivm directie inspuiting van deze motoren)

Dan kan ie van de zomer met het gezin erin richting de Cote 'd Azur :df:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40280
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Knot » 07 feb 2016, 13:00

Die vanos ventielen had ik ook vervangen maar bracht weinig, liep koud nogsteeds een beetje schokkerig, warm liep ie goed. 200 euro voor nop.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door daNpy » 07 feb 2016, 13:16

Die lekkage is een b*tch inderdaad. Een miniscuul gaatje zorgt al voor een flinke water-doorstroom je interieur in.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Martin van der Zwaard » 07 feb 2016, 13:42

Dat stotterig lopen deed die van ons tot voor kort ook, Rody.
Echter, sinds een week of twee is dat helemaal verdwenen. Sinds er dagelijks mee gereden wordt eigenlijk.

Ga ze ook niet vervangen. Heb ze vorige week bij een 320i van '05 gedemonteerd vanwege lekkage aan de dichtringen. Toen zagen we dat er een heel fijn filtertje omheen zit wat aardig vervuild was.

Het is echt 10 minuten werk dus ga ik het bij de mijne preventief schoonmaken en ringen vervangen. Kost 7,- ofzo totaal.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Martin van der Zwaard » 07 feb 2016, 13:43

daNpy schreef:Die lekkage is een b*tch inderdaad. Een miniscuul gaatje zorgt al voor een flinke water-doorstroom je interieur in.
Inderdaad. Gelukkig komt het niet van achter het dashboard dus de elektronica blijft droog. Anders heb je nog meer gezeik.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2888
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Mark 320iS » 07 feb 2016, 15:42

Lekken is inderdaad shit, die van ons heeft er gelukkig geen last van.

Wat betreft het blok, het loopt zijdezacht, maakt een mooi geluid en loopt lekker door de toeren. Alleen bij pakweg 120 op de snelweg in de 6 heb je écht te weinig koppel vind ik. Uiteindelijk levert ie z'n vermogen wel, laatst een sprintje getrokken tegen een Golf VI GTI en dan zit er weinig in, alleen moet ik hem helemaal uitwringen tot 7.000 toeren. Ik zou het fijner vinden als ie vanaf pakweg 3.000 toeren al wat meer vermogen zou hebben.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door daNpy » 09 feb 2016, 14:20

Martin van der Zwaard schreef:Dat stotterig lopen deed die van ons tot voor kort ook, Rody.
Echter, sinds een week of twee is dat helemaal verdwenen. Sinds er dagelijks mee gereden wordt eigenlijk.

Ga ze ook niet vervangen. Heb ze vorige week bij een 320i van '05 gedemonteerd vanwege lekkage aan de dichtringen. Toen zagen we dat er een heel fijn filtertje omheen zit wat aardig vervuild was.

Het is echt 10 minuten werk dus ga ik het bij de mijne preventief schoonmaken en ringen vervangen. Kost 7,- ofzo totaal.
Meer info please :hungry:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Martin van der Zwaard » 09 feb 2016, 20:19

De solenoids zitten aan de voorkant van de cilinderkop. Je kan ze zo zien zitten.
Zitten vast met ik dacht een M8 boutjes. Die los en je kan ze met beleid eruit halen.
Per solenoid zitten er 2 dichtringen omheen. Zijn per setje te bestellen bij de dealer.
Heb ze vandaag besteld dus hopelijk zsm monteren en die filterring schoonmaken.
Maar denk eerst ff de motor flushen. Dan is het vuil los en daarna die solenoids schoonmaken.

Wat betreft de lekkage, auto staat warm en droog binnen op de zaak met de bekleding zo ver mogelijk omhoog gehaald. Morgen een klein kacheltje ernaast zetten zodat ie goed drogen kan. Dan kijken of ie ook echt droog blijft.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40280
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Knot » 09 feb 2016, 20:43

Ik had ze gewoon beiden laten vervangen maar bracht niet veel....

Het is ook altijd wat he... E36 is te oud, E46 scheurt het subframe in, E90 loopt vol water en F30 is weer te duur...

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Martin van der Zwaard » 10 feb 2016, 08:39

Lekker een E38. Bullitproof, droog en doet het altijd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40280
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Knot » 10 feb 2016, 09:11

Alleen afentoe een benzine lekkende tank onder je reet :ken ik jou:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Martin van der Zwaard » 10 feb 2016, 12:06

Ook niet. Als je er maar snel genoeg bij bent.

Ik was net bij Breeman ff spullen halen voor een klant en mijn eigen auto, vraagt die kerel of ik nog wel tevreden ben met de auto......NEE!! Keek ie me raar aan. Had ie denk niet verwacht dat ik dat zou zeggen :lol:

3 BMW producten na elkaar gehad en keer op keer gezeik. Dan wel olie verbruik dan wel lekkage etc etc.
Ik was met een 2013 Kia Cee'd op pad en zou bijna de BMW erop inruilen. Lekker met 7 garantie karren en als er dan wat is pleur je hem gewoon bij de dealer voor de deur neer. Maak het maar!! :tooth:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door dvh » 10 feb 2016, 12:55

Ken het gevoel.
Maar dan rij je die Kia , zeg maar. En dan jeukt het weer naar een BMW...

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Riceaux » 10 feb 2016, 13:10

dvh schreef:Ken het gevoel.
Maar dan rij je die Kia , zeg maar. En dan jeukt het weer naar een BMW...
Heb momenteel een Mitsubishi Carisma voor de deur staan. Ding doet het altijd, hoe erg ik 'm ook mishandel. Genoeg vermogen met 125 pk en ook nog zuinig ook voor het formaat auto. 1:16 gemiddeld. Maar toch is het een klote hok en wil ik weer een BMW waar desnoods iedere maand een paar 100 euro achteraan moet. :tooth:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28656
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Martijn_bmw » 10 feb 2016, 13:29

je moet ook een beetje mazzel hebben...

Ik heb nu 3 jaar / 90K km mijn E46 325i en heb daar echt nog niks geks mee gehad...

voor zover een bobine, radiateur en startmotor niet als regulier onderhoud ziet na 10jaar en 200k + km op de klok zijn dat de enige accessen geweest en met respect voor de techniek gebruik ik hem echt wel waar die voor gemaakt is .

dagelijks wordt de 6000tpm wel eens aangetikt snelweg is altijd 140-160 en een keertje een rotonde of opritje driften vind ik ook wel leuk :df:
uiteraard allemaal na eerst 10min kalm aan alles laten opwarmen...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40280
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Knot » 10 feb 2016, 15:04

Martin van der Zwaard schreef:Ook niet. Als je er maar snel genoeg bij bent.
Ik had niet die plop he maar gewoon steenslag..... dat zal je met een kunststof tank niet overkomen!

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Martin van der Zwaard » 10 feb 2016, 19:55

dvh schreef:Ken het gevoel.
Maar dan rij je die Kia , zeg maar. En dan jeukt het weer naar een BMW...
Nou, dat weet ik zo net nog niet.
BMW is echt mijn merk maar ik vind ze er niet beter op geworden na zeg maar 2005.
En die Kia is echt zo gek nog niet. Prima rijdende auto met alles erop en er aan.

Maar de 325i staat te drogen en denk dat ie morgen weer mee naar buiten mag. Dan maar hopen dat ie droog blijft.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door RJK » 10 feb 2016, 22:23

Martin van der Zwaard schreef:Lekker een E38. Bullitproof, droog en doet het altijd.
Of een e60, heb je nooit wat mee! :tong:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6229
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door matthyssie » 10 feb 2016, 23:08

Weet je zeker dat deze motor directe injectie heeft Martin? Volgens mij is dit pas bij de N53, dus vanaf juli 2007.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW E90 325i '06

Bericht door Riceaux » 10 feb 2016, 23:25

matthyssie schreef:Weet je zeker dat deze motor directe injectie heeft Martin? Volgens mij is dit pas bij de N53, dus vanaf juli 2007.
Klopt. N52 geen directe injectie. N53 geen Valvetronic. Pas vanaf de N55 hebben ze beide tegelijk toegepast.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten