BMW Z4M proefrit, Bruce Lee...
- Femme
Ik heb op mijn Z4 een Drexler sper laten monteren en ik vond het verschil zeer goed merkbaar. Het sperdiffer zorgt ervoor dat er meer koppel gaat naar het buitenste wiel in een bocht, die meer grip heeft en een grotere afstand aflegt. De werking van het sper voelt als een tank die door verschillen in de snelheid van de rupsbanden de bocht om gaat. Je merkt dat je door de buitenste hoek van de auto de bocht doorgeduwd wordt, maw de auto is gretiger en meer overstuurt. Je kunt hogere bochtensnelheden aan en de beleving van achterwielaandrijving is veel groter dan bij een achterwielaandrijver zonder sper.Marcel van Meerbeek schreef:Als je af en toe eens een dwars wilt gaan lijkt me een sper weggegooid geld, zeker met een auto die 99% voor woon-werk wordt gebruikt. Mijn 323ti heeft geen sper, voorgaande jaren 1 x per maand naar de Nordschleife geweest, auto deed precies wat ik wilde, brak mooi uit waar ik dat wilde en als klap op de vuurpijl heb ik me er ook nog prima mee vermaakt op Papenburg. (als beginnend drifter) Ik zie ook wel dat het met een sper mooier en vooral makkelijker gaat...... maar laten we nu niet het hele jaar met duikklokken gaan lopen voor die ene keer snorkelen per jaar.
Hier nog een leuk voorbeeld dat je zonder sper ook goed kan gooien en smijten
http://www.autoclips.net/video/play/5893
-
Andre, ik rij met een witte EVO 9.
Door de langere levertijd dan verwacht, heb ik hem vanaf 3-4-07.
Heb er een Sparco pro 2000 stoel in zitten, een een Mogoose uitlaat.
Over een paar weken ECU-tec en nog wat kleine dingen zoals een sparco stuurtje.
Ben blij dat ik niet meer een compromis hoef te zoeken in een auto, dit is gewoon veel beter. 1 auto voor de boodschappen en de klote ritjes, en 1 auto om te knallen.
Heb er zeker geen spijt van, en zolang de kinderen nog zo klein zijn blijf ik het zo doen.
Heb nu in die korte periode meer DF met mijn EVO gehad als met mijn E90 in een jaar.
Knallen met die handel... 8)
Ben blij dat ik niet meer een compromis hoef te zoeken in een auto, dit is gewoon veel beter. 1 auto voor de boodschappen en de klote ritjes, en 1 auto om te knallen.
Heb er zeker geen spijt van, en zolang de kinderen nog zo klein zijn blijf ik het zo doen.
Heb nu in die korte periode meer DF met mijn EVO gehad als met mijn E90 in een jaar.
- Sander S.
Waar kan ik de foto's bekijken Marcel ??Marcelvv schreef:Andre, ik rij met een witte EVO 9.

-
Ik blijf het vreemd vinden hoe verhalen en waarheden naar iemands hand worden geschreven.
Eerst spreekt men over afschrijving die veel te hoog is, en als ik dan argumenten aandraag om afschrijvingen ze beperkt mogelijk te houden dan begrijpt niemand dit, en koppelt dit naar mijn situatie toe?
Vervolgens als ik een uitspraak doe, over als iemand iets te duur vind voor wat er geboden wordt....... dat dan waarschijnlijk het bewuste product niet voor die personen gemaakt is.
Meteen komt haantjesgedrag naar boven en moet getypt worden dat men een M3 kan kopen zonder blikken of blozen. Totaal zinloos in mijn ogen.
Verder wordt er erg licht gedacht over "garantie" , en word er teveel gedacht vanuit het standpunt van Andre die een speciale band heeft met zijn dealer.
Ik heb 10 nieuwe auto' gekocht en gereden heb de nodige garantie en coulance gevalletjes meegemaakt. En dan heb ik het niet over kraakjes of piepjes.
Ik maak me er geen zorgen om, immers alle nieuwe auto's van mij en mijn vrouw zijn van dezelfde dealer. En heb er meer dan een goed contact met hem.
Maar garantie gevallen worden vaak top op het bot uitgevochten.
Vraag maar eens aan Dick H. omtrent zijn Audi destijds..
@Maik, ik heb een onderstel aanpassing, namelijk Audi Magnetic Ride, kosten 2500 euro. (af fabriek) Voldoet prima aan mijn wensen.
Als ik hem ga inruilen zal ik er nog maar weinig van terug zien, maar daarvoor kies ik dat soort opties ook niet. Ik kies de opties omdat IK erzelf plezier van wil hebben en niet de volgende eigenaar.
Verder je verhaal over dat ik een goedkopere auto moet kopen, zal ik maar niet op ingaan.
Niet iedereen ziet zijn auto als een "god".
Ik denk als je een keer bij mij thuis zou zijn geweest dat je die opmerking nooit meer zou maken.
Daarnaast is natuurlijk belachelijk om iemands vermogen aan een auto af te lezen. Typerend voor nederlanders maar ook typerend voor mensen die net rond de middenmoot of lager vertoeven.
Maar waar hebben we het eigenlijk over?
Ik "verdedig" een concept dat ik nooit zal kopen.
Omdat het "plaatje" eromheen, waaronder ook dit soort discussies totaal niet bij mij passen.
Ik wilde alleen weerwoord geven aan de lawine uit het noorden.
Sommige mensen moeten echt eens met twee benen op aarde komen.
Ik lees hier uitspraken alsof men dagelijks de rally van Monte Carlo doet rijden. Zaken als gewicht, luxe worden tot in de grond afgekraakt en de 130i is de uberauto. Uiteraard het liefst met dezelfde opties als Dre'.
En dan heb je pas een perfecte auto voor de ultieme driving fun.
En twee weken later is er weer een draadje dat iemand staande is gehouden....
Dus nogmaals, ik heb niks met BMW. Ik zal er ook nooit een kopen.
Net zo goed als Rico nooit een Audi zal aanschaffen. Niks mis mee.
Ik denk dat je bij Audi genoeg leuke auto's kunt krijgen met driving-fun, en daarna is de overstap naar de kleinere Porsche altijd nog mogelijk, mocht je meer willen.
BMW rijders zijn vaak zo heilig ervan overtuigd dat ze de beste auto ter wereld hebben, dat ze niet in de gaten hebben dat ze het merk zelf een patser-imago geven.
Verder ging mijn verhaal niet over Andre zijn rijderskwaliteiten, want die zijn niet te ontkennen. Ook niet over Rico zijn wispelturigheid op autogebied en alles wat erom heen hangt.
Maar ik ben overtuigd
de 130i bied meer fun voor minder geld.
Eerst spreekt men over afschrijving die veel te hoog is, en als ik dan argumenten aandraag om afschrijvingen ze beperkt mogelijk te houden dan begrijpt niemand dit, en koppelt dit naar mijn situatie toe?
Vervolgens als ik een uitspraak doe, over als iemand iets te duur vind voor wat er geboden wordt....... dat dan waarschijnlijk het bewuste product niet voor die personen gemaakt is.
Meteen komt haantjesgedrag naar boven en moet getypt worden dat men een M3 kan kopen zonder blikken of blozen. Totaal zinloos in mijn ogen.
Verder wordt er erg licht gedacht over "garantie" , en word er teveel gedacht vanuit het standpunt van Andre die een speciale band heeft met zijn dealer.
Ik heb 10 nieuwe auto' gekocht en gereden heb de nodige garantie en coulance gevalletjes meegemaakt. En dan heb ik het niet over kraakjes of piepjes.
Ik maak me er geen zorgen om, immers alle nieuwe auto's van mij en mijn vrouw zijn van dezelfde dealer. En heb er meer dan een goed contact met hem.
Maar garantie gevallen worden vaak top op het bot uitgevochten.
Vraag maar eens aan Dick H. omtrent zijn Audi destijds..
@Maik, ik heb een onderstel aanpassing, namelijk Audi Magnetic Ride, kosten 2500 euro. (af fabriek) Voldoet prima aan mijn wensen.
Als ik hem ga inruilen zal ik er nog maar weinig van terug zien, maar daarvoor kies ik dat soort opties ook niet. Ik kies de opties omdat IK erzelf plezier van wil hebben en niet de volgende eigenaar.
Verder je verhaal over dat ik een goedkopere auto moet kopen, zal ik maar niet op ingaan.
Ik denk als je een keer bij mij thuis zou zijn geweest dat je die opmerking nooit meer zou maken.
Daarnaast is natuurlijk belachelijk om iemands vermogen aan een auto af te lezen. Typerend voor nederlanders maar ook typerend voor mensen die net rond de middenmoot of lager vertoeven.
Maar waar hebben we het eigenlijk over?
Omdat het "plaatje" eromheen, waaronder ook dit soort discussies totaal niet bij mij passen.
Ik wilde alleen weerwoord geven aan de lawine uit het noorden.
Sommige mensen moeten echt eens met twee benen op aarde komen.
Ik lees hier uitspraken alsof men dagelijks de rally van Monte Carlo doet rijden. Zaken als gewicht, luxe worden tot in de grond afgekraakt en de 130i is de uberauto. Uiteraard het liefst met dezelfde opties als Dre'.
En dan heb je pas een perfecte auto voor de ultieme driving fun.
En twee weken later is er weer een draadje dat iemand staande is gehouden....
Dus nogmaals, ik heb niks met BMW. Ik zal er ook nooit een kopen.
Net zo goed als Rico nooit een Audi zal aanschaffen. Niks mis mee.
Ik denk dat je bij Audi genoeg leuke auto's kunt krijgen met driving-fun, en daarna is de overstap naar de kleinere Porsche altijd nog mogelijk, mocht je meer willen.
BMW rijders zijn vaak zo heilig ervan overtuigd dat ze de beste auto ter wereld hebben, dat ze niet in de gaten hebben dat ze het merk zelf een patser-imago geven.
Verder ging mijn verhaal niet over Andre zijn rijderskwaliteiten, want die zijn niet te ontkennen. Ook niet over Rico zijn wispelturigheid op autogebied en alles wat erom heen hangt.
Maar ik ben overtuigd

-
Ik heb ook liever een evo 9 RS met hydraulische handrem en carbon metallic remblokken en een rolkooi en met spike banden 160 km per uur door de sneeuw.
Maar we wonen in Nederland. Daar stem ik mijn auto op af om zo maximale driving fun nog te kunnen halen. Het buitenkantje doet me niet zoveel en als er nou bmw of kia op staat boeit ook niet. Het gaat om het aandrijfconcept en dat wat er van te maken is.
Maar we wonen in Nederland. Daar stem ik mijn auto op af om zo maximale driving fun nog te kunnen halen. Het buitenkantje doet me niet zoveel en als er nou bmw of kia op staat boeit ook niet. Het gaat om het aandrijfconcept en dat wat er van te maken is.
-
Andre, ik weet dat jij dit eerlijk meent en voelt. En daar heb ik respect voor.
Alleen heb je "onbewust" een groep aanhangers gekregen die zogenaamd ook niet gevoelig zijn voor "hoe de auto eruit ziet, of welk merk het is"
Maar ik denk eerder dat ze jouw uitspraken volgen om te laten zien dat ze ook verstand hebben van driving-fun, dan dat ze dit daadwerkelijk ook menen.
Uiteraard deel ik jouw kijk op auto's niet Andre'. Maar daar is niks mee lijkt me.
Ik koop een auto die ik mooi vind, een auto die van binnen dusdanig is afgewerkt dat hij aansluit op de rest van de spullen waarmee ik te maken heb in mijn leven.
Ik heb altijd een nieuwsgierigheid gehad na nieuwe technologieen in de autoindustrie. Of naar nieuwe opties die het allemaal nog iets makkelijker en comfortabeler maken.
En tot slot zoek ik in een auto een motor die door zijn vermogen me toch nog enigzins driving-fun kan geven, maar ook de mogelijkheid om veilig en snel in te halen indien nodig.
Daarnaast nog een heel klein stukje "hobby/passie" om er af en toe eens mee over de Ring te rijden. (waardoor ik gekozen heb voor een electronisch verstelbaar onderstel op de TT)
Status of imago doet me ook weinig, anders had ik niet nogmaals voor een "kappers-auto" gekozen maar had ik voor de "macho-Z4' gekozen.
En eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik na 2 jaar meestal uitgekeken ben op een auto en mijn gevoeligheid voor styling en techniek me dan weer doen uitkijken na een nieuwe auto. 9 van de 11 nieuwe auto's heb ik na 2 jaar ingeruild.
En verder zoek of heb ik niks met een auto.
Alleen heb je "onbewust" een groep aanhangers gekregen die zogenaamd ook niet gevoelig zijn voor "hoe de auto eruit ziet, of welk merk het is"
Maar ik denk eerder dat ze jouw uitspraken volgen om te laten zien dat ze ook verstand hebben van driving-fun, dan dat ze dit daadwerkelijk ook menen.
Uiteraard deel ik jouw kijk op auto's niet Andre'. Maar daar is niks mee lijkt me.
Ik koop een auto die ik mooi vind, een auto die van binnen dusdanig is afgewerkt dat hij aansluit op de rest van de spullen waarmee ik te maken heb in mijn leven.
Ik heb altijd een nieuwsgierigheid gehad na nieuwe technologieen in de autoindustrie. Of naar nieuwe opties die het allemaal nog iets makkelijker en comfortabeler maken.
En tot slot zoek ik in een auto een motor die door zijn vermogen me toch nog enigzins driving-fun kan geven, maar ook de mogelijkheid om veilig en snel in te halen indien nodig.
Daarnaast nog een heel klein stukje "hobby/passie" om er af en toe eens mee over de Ring te rijden. (waardoor ik gekozen heb voor een electronisch verstelbaar onderstel op de TT)
Status of imago doet me ook weinig, anders had ik niet nogmaals voor een "kappers-auto" gekozen maar had ik voor de "macho-Z4' gekozen.
En eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik na 2 jaar meestal uitgekeken ben op een auto en mijn gevoeligheid voor styling en techniek me dan weer doen uitkijken na een nieuwe auto. 9 van de 11 nieuwe auto's heb ik na 2 jaar ingeruild.
En verder zoek of heb ik niks met een auto.
- kris
- Joop
Ik kan wel leven met een Carrera (ook zonder de S)Andre schreef:GT3 zonder RS kan mij het mij ook wel doen:)

Het hoeft voor mij allemaal niet zo extreem. Net zoals er ook geen M voor de deur hoeft te staan. Model onder een M is voor mij de bovengrens, M is voor af en toe leuk; raak ik tenminste niet verpest voor mijn leven...

Laatst gewijzigd door Joop op 09 jun 2007, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zo, het gaat lekker hier
Ach, je begint ergens en je blijft bij bepaalde merken hangen en/of bij type aandrijving.
Of je zoekt verder.
Andre heeft toch ook niet altijd BMW gereden?
Ook een Honda, fwd, meen ik.
Als je verder groeit in je "rijden" wil je misschien wel eens wat anders.
Mijn eigen Focus ST bevalt me nog steeds goed, wil niet zeggen dat ik hier blijf hangen.
Een Audi met Quattro lijkt me ook wel wat (S3 of TT).
Ook Rico z'n ex 130i trekt mij wel.
Zo heeft iedereen z'n voorkeuren, alleen een BMW hype heerst hier wel
Ik neem tenminste niet aan dat Rico, Robin, Andre of misschien wel Rebel de wijsheid in pacht hebben.
Al lijkt dat soms wel in het post gedrag.
Iedereen moet het zelf weten, mij beinvloeden ze niet.
Ik rijd nl bv liever een turbo dan een atmo, ook al is het een 6 cilinder.
Andre, mag ik eens weten wat jij dan zoal gereden hebt?
Niet om me te spiegelen aan jouw ofzo maar gewoon gezonde nieuwsgierigheid
Maar ik heb het id dat jij er liever niet mee te koop loopt?
Als dat zo is vind ik het ook prima.

Ach, je begint ergens en je blijft bij bepaalde merken hangen en/of bij type aandrijving.
Of je zoekt verder.
Andre heeft toch ook niet altijd BMW gereden?
Ook een Honda, fwd, meen ik.
Als je verder groeit in je "rijden" wil je misschien wel eens wat anders.
Mijn eigen Focus ST bevalt me nog steeds goed, wil niet zeggen dat ik hier blijf hangen.
Een Audi met Quattro lijkt me ook wel wat (S3 of TT).
Ook Rico z'n ex 130i trekt mij wel.
Zo heeft iedereen z'n voorkeuren, alleen een BMW hype heerst hier wel

Ik neem tenminste niet aan dat Rico, Robin, Andre of misschien wel Rebel de wijsheid in pacht hebben.
Al lijkt dat soms wel in het post gedrag.
Iedereen moet het zelf weten, mij beinvloeden ze niet.
Ik rijd nl bv liever een turbo dan een atmo, ook al is het een 6 cilinder.
Andre, mag ik eens weten wat jij dan zoal gereden hebt?
Niet om me te spiegelen aan jouw ofzo maar gewoon gezonde nieuwsgierigheid

Maar ik heb het id dat jij er liever niet mee te koop loopt?
Als dat zo is vind ik het ook prima.
- Joop
Er zijn voor mij nog enkel twee andere merken dan BMW die ik (zou) wil(len) rijden en dat zijn: Audi en Porsche.
De eerste als alternatief op een BMW de tweede is meer een centenkwestie op dit moment.
Naast het inmiddels rijden in mijn de auto die ik voor mezelf als doel stelde (nl. E46 3er coupe, inmiddels 2e) is het nu zaak om een nieuw doel te stellen. Een standaard 911 (de Carrera of Carrera S dus) zal voor mij nog wel een ultieme auto zijn; puur omdat het concept me aanspreekt: Sportwagen welke prima bruikbaar is voor alle dag (praktisch genoeg om naar het werk en langs de klanten te gaan), in de vrije tijd lekker rond te toeren en af en toe eens lekker richting de Alpen te blazen om daar een paar op- en afgaande haarspeldbochten te pakken. Circuitje pakken hoeft voor mij niet, maar zelfs dat is mogelijk met die auto.
Dat wat ik hierboven omschrijf zijn een beetje de basiseisen waar een auto aan moet voldoen; hier voldoet de huidige auto eigenlijk ook al aan, echter een beetje meer power is wel gewenst.
De eerste als alternatief op een BMW de tweede is meer een centenkwestie op dit moment.
Naast het inmiddels rijden in mijn de auto die ik voor mezelf als doel stelde (nl. E46 3er coupe, inmiddels 2e) is het nu zaak om een nieuw doel te stellen. Een standaard 911 (de Carrera of Carrera S dus) zal voor mij nog wel een ultieme auto zijn; puur omdat het concept me aanspreekt: Sportwagen welke prima bruikbaar is voor alle dag (praktisch genoeg om naar het werk en langs de klanten te gaan), in de vrije tijd lekker rond te toeren en af en toe eens lekker richting de Alpen te blazen om daar een paar op- en afgaande haarspeldbochten te pakken. Circuitje pakken hoeft voor mij niet, maar zelfs dat is mogelijk met die auto.
Dat wat ik hierboven omschrijf zijn een beetje de basiseisen waar een auto aan moet voldoen; hier voldoet de huidige auto eigenlijk ook al aan, echter een beetje meer power is wel gewenst.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Arthur
Joop, een 911 spreekt mij ook aan
Maar ik kan er niets mee momenteel.
De Focus ST is onze 2e auto.
En ook die moet redelijk practisch zijn, vind ik.
Een coupe is dan ook (nog) niet aan de orde met 2 kinderen van 1 en 4.
Ook al denken aderen daar anders over, IK vind het behelpen.
Velen vinden onze gezins/ werkauto ook helemaal niets.
Nou ik vind een SEAT Alhambra ideaal voor onze situatie.
Verder heb ik er ook niets mee.
Volgende wordt wel weer een stationcar omdat dat wel prettiger rijdt dan zo'n hoge auto, alhoewel dat ook zeker z'n voordelen heeft op bv een snelweg/ autobahn.
Is tegelijkertijd een nadeel voor de (snelle) coupe's
Maar ik weet nu al wel dat ik die zee van ruimte ga missen, ook al benut ik die nooit helemaal.
Merkgeil ben ik dus ook niet met een SEAT

Maar ik kan er niets mee momenteel.
De Focus ST is onze 2e auto.
En ook die moet redelijk practisch zijn, vind ik.
Een coupe is dan ook (nog) niet aan de orde met 2 kinderen van 1 en 4.
Ook al denken aderen daar anders over, IK vind het behelpen.
Velen vinden onze gezins/ werkauto ook helemaal niets.
Nou ik vind een SEAT Alhambra ideaal voor onze situatie.
Verder heb ik er ook niets mee.
Volgende wordt wel weer een stationcar omdat dat wel prettiger rijdt dan zo'n hoge auto, alhoewel dat ook zeker z'n voordelen heeft op bv een snelweg/ autobahn.
Is tegelijkertijd een nadeel voor de (snelle) coupe's

Maar ik weet nu al wel dat ik die zee van ruimte ga missen, ook al benut ik die nooit helemaal.
Merkgeil ben ik dus ook niet met een SEAT

Laatst gewijzigd door Arthur op 09 jun 2007, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
Robin, een echt draadje hoort offtopic te gaan hierRobin schreef:Het ging hier om de Z4M en dat ie voor mij niet had wat ik in dat type auto zocht: Sportief 2 deurs klein gedrongen modelletje, swb zegmaar, wat 'lichter'dan een gangbare HTK BMW, M motor met 343pk en een sperdiff.
Dat viel me een beetje tegen...

Toch?
- RVV
Gut Rob nu doe jij precies hetzelfde tssss..Rebel schreef:Vervolgens als ik een uitspraak doe, over als iemand iets te duur vind voor wat er geboden wordt....... dat dan waarschijnlijk het bewuste product niet voor die personen gemaakt is.
Meteen komt haantjesgedrag naar boven en moet getypt worden dat men een M3 kan kopen zonder blikken of blozen. Totaal zinloos in mijn ogen..Verder je verhaal over dat ik een goedkopere auto moet kopen, zal ik maar niet op ingaan.
Opmerking over haantjesgedrag slaat kant noch wal dat weet jij ook wel.
Verder snap ik niet goed dat als ik een uitgebreide uit eenzetting neerpen waar ik op al je opmerkingen inga, je moet reageren alsof ik chinees heb getypt

Is het voor jou nou zo moeilijk om iemand anders zijn mening/opinie te accepteren ? Je hoeft het van mij nog niet eens te begrijpen. Maar een andermans visie is ook een visie.
Ik schrijf geen absolute waarheden op, maar wel hoe ik zaken ervaar en ook waar ik ervaring mee heb.
Rob als dit soort discussies totaal niet bij je past, waarom zit je er dan altijd midden in ? Toch omdat het interessant vind om er over te discusiëren neem ik aan ?Maar waar hebben we het eigenlijk over?
Rob BMW is alles behalve het beste, BMW heeft een paar USP's waardoor ik voor dat merk kies. het beste merk valt daar niet onder want dat is BMW niet. Porsche is bv overall beter en op andere vlakken zijn andere merken weer beter zoals Audi bv.BMW rijders zijn vaak zo heilig ervan overtuigd dat ze de beste auto ter wereld hebben, dat ze niet in de gaten hebben dat ze het merk zelf een patser-imago geven.
Die USP's zijn in willekeurige volgorde.
-Kwaliteit
-Rijders georienteerde auto's
-Motor concept en aandrijving (op de juiste plek)
-
auto s voor mezelf of die ik leuk vondt om te rijden.
Subaru gt turbo
evo
honda civic type r
bmw m3
130i
verder zit er nog wat prut tussen wat je snel wil vergeten of die de vrouw leuk vondt. zoals bijv een opel corsa.
type R is wel een van de leukste fwd die ik gereden heb. Maar zou nu niet meer zo n auto kopen.
Subaru gt turbo
evo
honda civic type r
bmw m3
130i
verder zit er nog wat prut tussen wat je snel wil vergeten of die de vrouw leuk vondt. zoals bijv een opel corsa.
type R is wel een van de leukste fwd die ik gereden heb. Maar zou nu niet meer zo n auto kopen.
- Peter Tunissen