Alpina BMW
- Vlokmans
Re: Alpina BMW
Waarom geen Switchtronic Tim? Ik was ook mordicus tegen een "automaat" totdat ik met een B3 en B3S met Switchtronic (beide e46's) heb gereden. Zou een uitvoering die verder aan alle wensen voldoet er in ieder geval niet op laten staan.
-
Ik zit 'n beetje in dubio.Vlokmans schreef:Waarom geen Switchtronic Tim? Ik was ook mordicus tegen een "automaat" totdat ik met een B3 en B3S met Switchtronic (beide e46's) heb gereden. Zou een uitvoering die verder aan alle wensen voldoet er in ieder geval niet op laten staan.
In de E36 is't geen slechte automaat, maar het nam wel héél véél snelheid/plezier uit het rijden weg.
Echt nog 'n trage automaat naar mijn idee.....
Als Daily zou ik 'm er echter niet om laten staan.
- Tim N
Ik ben gewoon echt een handbak fan. Verder geen onderbouwing, maar evenals geen dakluik, ik zou vanaf heden een auto ervoor laten staan.Vlokmans schreef:Waarom geen Switchtronic Tim? Ik was ook mordicus tegen een "automaat" totdat ik met een B3 en B3S met Switchtronic (beide e46's) heb gereden. Zou een uitvoering die verder aan alle wensen voldoet er in ieder geval niet op laten staan.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Voor mij ook 100% een handbak. Alleen heb je bij de e39 B10 V8 geen keuze.
De switch tronie valt me helemaal niet tegen. Van traag heb ik geen last. Ik denk niet dat ik er zelf tegen kan schakelen, en het gaat ook nog mooi schokvrij. Zit wel vaak handmatig terug te schakelen, wat vrij snel gaat, een soort van naar de 2 bewegen (links, naar je toe), om meer op de motor te remmen. Daarna weer terug in D, want de motor schakelt zelf vrijwel altijd op het gewenste moment op basis van de stand van het gaspedaal.
Op het circuit schakel ik wel zelf op en terug via de hand stand, ook weer om meer op de motor te remmen. Alleen heb je dan zo nu en dan dat de automaat toch zelf opschakelt, terwijl je dat ook zelf net doet. Verder remt de auto natuurlijk minder op de motor dan een handbak. Dan houden de remmen het na een rondje 6 a 8 wel voor gezien, en moet de remmerij even afkoelen.
Dus zeker geen spijt bij dit type auto, bij het forenzen over de A2 zeker comfortabel. Met een handbak zou ie misschien iets minder dorstig geweest, maar met dit verbruik maakt dat ook maar weinig uit....
De switch tronie valt me helemaal niet tegen. Van traag heb ik geen last. Ik denk niet dat ik er zelf tegen kan schakelen, en het gaat ook nog mooi schokvrij. Zit wel vaak handmatig terug te schakelen, wat vrij snel gaat, een soort van naar de 2 bewegen (links, naar je toe), om meer op de motor te remmen. Daarna weer terug in D, want de motor schakelt zelf vrijwel altijd op het gewenste moment op basis van de stand van het gaspedaal.
Op het circuit schakel ik wel zelf op en terug via de hand stand, ook weer om meer op de motor te remmen. Alleen heb je dan zo nu en dan dat de automaat toch zelf opschakelt, terwijl je dat ook zelf net doet. Verder remt de auto natuurlijk minder op de motor dan een handbak. Dan houden de remmen het na een rondje 6 a 8 wel voor gezien, en moet de remmerij even afkoelen.
Dus zeker geen spijt bij dit type auto, bij het forenzen over de A2 zeker comfortabel. Met een handbak zou ie misschien iets minder dorstig geweest, maar met dit verbruik maakt dat ook maar weinig uit....
- Tim N
Een Jap B6 E36T te koop, is dit nr 73 die in 2014 uit Japan gekomen is?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Zou best kunnen, voor zit een kentekenhouder voor een kleine plaat. Dat lijkt mij voor een eu import niet logisch.
- Martin van der Zwaard
Jap import....zou ik nooit doen. Maar dat is mijn mening.
- Tim N
In mijn ogen ook niet een "echte, echte" Alpina.
Zie tegenwoordig veel Jap import van BMW's etc, en veelal met extreem lage km standen.
Waarom heb jij zo'n afkeer tegen jap import Martin?
Zie tegenwoordig veel Jap import van BMW's etc, en veelal met extreem lage km standen.
Waarom heb jij zo'n afkeer tegen jap import Martin?
- Martin van der Zwaard
Historie. Als er boekjes bij zitten in het Engels dan gaat het nog.
Maar anders......ik weet niet hoe jouw Japans is maar het mijne niet zo best
Plus die dingen staan meer in de file dan dat ze daadwerkelijk rijden. Natuurlijk afhankelijk van waar ie komt maar het gros heeft weinig kilometers maar veel draaiuren.
Maar anders......ik weet niet hoe jouw Japans is maar het mijne niet zo best

Plus die dingen staan meer in de file dan dat ze daadwerkelijk rijden. Natuurlijk afhankelijk van waar ie komt maar het gros heeft weinig kilometers maar veel draaiuren.
- Tim N
Jij hebt toen toch in, #24 3.0 B3 switch gereden waar je voor bent wezen kijken?ErikS schreef: Ik zit 'n beetje in dubio.
In de E36 is't geen slechte automaat, maar het nam wel héél véél snelheid/plezier uit het rijden weg.
-
Klopt.Tim N schreef:Jij hebt toen toch in, #24 3.0 B3 switch gereden waar je voor bent wezen kijken?ErikS schreef: Ik zit 'n beetje in dubio.
- GTRene
zag net dat ze bij Oldenzaal classics 2x Alpina B7 Turbo E12 & E28 binnenkrijgen

https://www.facebook.com/oldenzaalclass ... 71/?type=3" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/oldenzaalclass ... 71/?type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim N
Gaaf
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
raar zelfde en 10K meer
http://ww3.autoscout24.de/classified/28 ... asrc=fa|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
raar zelfde en 10K meer
http://ww3.autoscout24.de/classified/28 ... asrc=fa|as" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
hm, apart...of de oude eigenaar is vergeten zijn ad ofline te halen en de handelaar is heel snel met online zetten en geld verdienen? of die lage prijs is een oplichter? 
eneuh 12k meer...

eneuh 12k meer...

- Martijn_bmw
vandaag gekeken bij een E46 Alpina B3 3.3 touring:
http://www.thecoolcars.nl/alpina-b3-3-3-touring-e46/" onclick="window.open(this.href);return false;

dingen die ik tegenkwam (en ook al deels vermeld in de advertentie dus zeker netjes geadverteerd!)
- OH tm 160.000km afgestempeld stand nu is 225.000KM wel zit er een kaartje in de motorruimte van een oliewissel bij 211.000km
- roestplekjes op wielkastrand rechtsachter zowel bij de dorpel als aansluiting bumper
- flinke roestschade aan de binnenkant van de achterklep ter hoogte van aansluiting gasveer
- roestplekje linksvoor bij dorpel
- redelijk wat steenslag en kleine beschadigingen rondom maar wel allemaal zeker passend bij 225k KM
- voorspoiler verf gekraakt (denk een keer drempel geraakt)
- deur armsteunen achterin behoorlijk beschadigd
- sierstrips en pook naar mijn mening niet origineel of was dit wel zo mogelijk?
- remkracht zeer matig, bij uitparkeren denk je al dat de remmen niks doen. Schijven zit geen rand op en lijken fris, blokken is lastig te zien maar lijkt ook nog wel flinkn wat op te zitten. Het pedaal gaat veel dieper dan normaal is en voelt niet heel hard en geeft dus nauwelijks remgevoel. Ik verwacht een lekke hoofdremcilinder...? jullie andere ideeen?
- auto is nog op duitse brief dus proefrijden is niet mogelijk alleen een rondje door de parkeerkelder gedaan om de remmen te voelen.
http://www.thecoolcars.nl/alpina-b3-3-3-touring-e46/" onclick="window.open(this.href);return false;
dingen die ik tegenkwam (en ook al deels vermeld in de advertentie dus zeker netjes geadverteerd!)
- OH tm 160.000km afgestempeld stand nu is 225.000KM wel zit er een kaartje in de motorruimte van een oliewissel bij 211.000km
- roestplekjes op wielkastrand rechtsachter zowel bij de dorpel als aansluiting bumper
- flinke roestschade aan de binnenkant van de achterklep ter hoogte van aansluiting gasveer
- roestplekje linksvoor bij dorpel
- redelijk wat steenslag en kleine beschadigingen rondom maar wel allemaal zeker passend bij 225k KM
- voorspoiler verf gekraakt (denk een keer drempel geraakt)
- deur armsteunen achterin behoorlijk beschadigd
- sierstrips en pook naar mijn mening niet origineel of was dit wel zo mogelijk?
- remkracht zeer matig, bij uitparkeren denk je al dat de remmen niks doen. Schijven zit geen rand op en lijken fris, blokken is lastig te zien maar lijkt ook nog wel flinkn wat op te zitten. Het pedaal gaat veel dieper dan normaal is en voelt niet heel hard en geeft dus nauwelijks remgevoel. Ik verwacht een lekke hoofdremcilinder...? jullie andere ideeen?
- auto is nog op duitse brief dus proefrijden is niet mogelijk alleen een rondje door de parkeerkelder gedaan om de remmen te voelen.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Hebben ze geen handelaarsplaten dan?
- Martijn_bmw
Nee is een prive persoon die een beetje er bij doet.
Van de remmen wist ie ook niet wat er aan de hand kon zijn en ook van het doorgekraste BMW chassisnummer wist ie eerst niet hoe dat zat. (ik wist het wel en hij inmiddels ook maar het kwam op mij meer over dat het geen enorme Alpina kenner is)
En over de sierlijsten weet ik dus ook niet zeker maar kon hij me ook niet echt antwoord op geven
Van de remmen wist ie ook niet wat er aan de hand kon zijn en ook van het doorgekraste BMW chassisnummer wist ie eerst niet hoe dat zat. (ik wist het wel en hij inmiddels ook maar het kwam op mij meer over dat het geen enorme Alpina kenner is)
En over de sierlijsten weet ik dus ook niet zeker maar kon hij me ook niet echt antwoord op geven
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Wel erg mooi zo in een station!
- GTRene
opzich idd wel leuk zo'n Alpina, wel al redelijk wat km maar zo'm blokje kan aardig wat aan, dat scheelt.
en anders heeft Alpina ook nog wat leukere blokjes mocht het nodig zijn
en anders heeft Alpina ook nog wat leukere blokjes mocht het nodig zijn

- Martin van der Zwaard
Die pook van een nieuwe type (E90 etc) dus die is sowieso niet origineel.
Auto die wat aandacht nodig heeft. Als de prijs er naar is.....
Auto die wat aandacht nodig heeft. Als de prijs er naar is.....
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Ik zag m ook al op Mobile staan.
Is natuurlijk bij gebrek aan een M3 Touring erg leuke familie wagen...
Wel wat veel werk. Ik dacht dat het opknappen erbij hoorde...
Is natuurlijk bij gebrek aan een M3 Touring erg leuke familie wagen...
Wel wat veel werk. Ik dacht dat het opknappen erbij hoorde...
- Martijn_bmw
Prijs is idd zonder opknappen...
De punten die ik noem zal dan nog daarna gedaan moeten worden
- GTRene
deze moet ook een paar kleine zaken aan verbetert worden maar misschien wel interessanter...B3S metMartijn_bmw schreef:Prijs is idd zonder opknappen...
handbak
http://www.autoscout24.com/offers/alpin ... -280252454" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
dit zal ook wel lopen, e9x model dacht ik? B3S 400 pk all rad, best leuk
http://www.autoscout24.com/offers/alpin ... -274832247" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.com/offers/alpin ... -274832247" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
ooh, oke koplampen e.d. kunnen wat meer van de tijd gemaakt worden, maar wel leuk hoor
zo'n B8 4.6 e36 touring, kost wel wat, maar dan heb je ook wat
zo'n B8 4.6 e36 touring, kost wel wat, maar dan heb je ook wat

http://www.autoscout24.com/offers/alpin ... -276759492" onclick="window.open(this.href);return false;Alpina B8 4,6 Touring Nr.13 von 27 mit Sperrdifferential