!Yes
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
!Yes
Zien de Nordschleife gangers onder de D-F'ers de !Yes nog weleens rijden.
Ik kom al tijden geen foto's meer tegen.
Dit is/was toch een echte Nordschleife schleifer 8)
[img:640:480]http://www.bilhistorie.dk/Billeder/Dive ... bsport.JPG[/img]
[img:792:548]http://digilander.libero.it/Logiko2031/ ... 0-%201.jpg[/img]
Ik kom al tijden geen foto's meer tegen.
Dit is/was toch een echte Nordschleife schleifer 8)
[img:640:480]http://www.bilhistorie.dk/Billeder/Dive ... bsport.JPG[/img]
[img:792:548]http://digilander.libero.it/Logiko2031/ ... 0-%201.jpg[/img]
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Het is inderdaad begonnen als afstudeerproject van 2 Duitse autotechniek studenten die besloten hebben om ermee verder te gaan. Ze zijn een fabriekje begonnen op een voormalige legerbasis in Oost-Duitsland om gesubsidieerd te kunnen produceren.
De techniek komt vooral van VAG, met als belangrijkste punt de 1.8liter turbomotor en (onderdelen van de) drijflijn. Maar de auto heeft meer aardige features, zoals erg laag gewicht en een gebrek aan deuren om een hoge torsiestijfheid te krijgen.
De techniek komt vooral van VAG, met als belangrijkste punt de 1.8liter turbomotor en (onderdelen van de) drijflijn. Maar de auto heeft meer aardige features, zoals erg laag gewicht en een gebrek aan deuren om een hoge torsiestijfheid te krijgen.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
@ Arthur
Absoluut, in tegenstelling tot de V8 van de Ascari die zo ver doorgetuned is dat een BMW dealer er niet gek veel meer mee kan. Dat heeft ook alles met het gewicht van de auto en de beoogde prestaties te maken.
De laatste dagen word ik rondgereden in een Peugeot 106rallye en ik kan je vertellen dat je met zo´n laag totaalgewicht echt niet veel meer als 101pk nodig hebt om hard te rijden en plezier te hebben. Ik denk dat de heren van !Yes dat ook doorhebben.
*doet armen over elkaar en wacht op Hielke´s reactie*
Absoluut, in tegenstelling tot de V8 van de Ascari die zo ver doorgetuned is dat een BMW dealer er niet gek veel meer mee kan. Dat heeft ook alles met het gewicht van de auto en de beoogde prestaties te maken.
De laatste dagen word ik rondgereden in een Peugeot 106rallye en ik kan je vertellen dat je met zo´n laag totaalgewicht echt niet veel meer als 101pk nodig hebt om hard te rijden en plezier te hebben. Ik denk dat de heren van !Yes dat ook doorhebben.
*doet armen over elkaar en wacht op Hielke´s reactie*
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
hier heb je zo'n latere Yes te koop met di snellere motor, overigens voor een mooie prijs 8) maarja BPM...
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=s2ine3depnu
ow en ze lijken wel in de aanbieding?! hier nog een stuk of 6, lijkt wel een uitverkoop en vanaf mooie prijzen...hm...stel ik mijn oordeel bij, de prijzen zijn enorm gekelderd schijnbaar.
http://www.mobile.de/SIDthQc0V2rck3i12i ... Search.y=0
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=s2ine3depnu
ow en ze lijken wel in de aanbieding?! hier nog een stuk of 6, lijkt wel een uitverkoop en vanaf mooie prijzen...hm...stel ik mijn oordeel bij, de prijzen zijn enorm gekelderd schijnbaar.
http://www.mobile.de/SIDthQc0V2rck3i12i ... Search.y=0
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik weet ook niet wat ik er van moet vinden, weet wel dat ze duur waren nieuw...
http://video.google.nl/url?docid=280934 ... 2yj4Y73VKA
eneuh..de 3.2 is best rap
http://video.google.nl/url?docid=-78221 ... euuRGb4w_A
http://video.google.nl/url?docid=280934 ... 2yj4Y73VKA
eneuh..de 3.2 is best rap

http://video.google.nl/url?docid=-78221 ... euuRGb4w_A
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Als ze de Elise nu iets groter zouden maken voor de wat uitgebreider opgezette mensMex schreef:Voor dat geld heb je ook een Elise met K20A of 1.8T blok. Ik zou het wel weten, vind de looks van zo'n Yesgeval niet bepaald om over naar huis te schrijven

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Yes.....euh No
nee dan wacht ik liever op de Artega GT
of de Donkervoort D8 GT
Maarja das wel geduld hebben, beide outo's komen niet eerder dan eind dit jaar en type 2008...dus tel daar een aantal jaren bij op eer ze 2d hands betaalbaar zijn en ik ben misschien wel te dik voor zo'n kar
maar als ik zo slank blijf als ik ben..tja dan heb ik best een paar leuke toys in het vooruitzicht 8)

nee dan wacht ik liever op de Artega GT
of de Donkervoort D8 GT
Maarja das wel geduld hebben, beide outo's komen niet eerder dan eind dit jaar en type 2008...dus tel daar een aantal jaren bij op eer ze 2d hands betaalbaar zijn en ik ben misschien wel te dik voor zo'n kar

- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Grappig ding.
Lijkt een beetje op
[img:400:285]http://www.diseno-art.com/images/Shelby-Cobra.jpg[/img]

Lijkt een beetje op
[img:400:285]http://www.diseno-art.com/images/Shelby-Cobra.jpg[/img]

- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
ligt idd audi techniek in, 1.8 turbomotor met maximaal 350 pk, is net weer vernieuwd voor export naar amerika, nu is ook de 3.2 v6 leverbaar, ook met iets van 350 + pkG Kolkman schreef:Arthur schreef:Apart apparaat!
Wat voor techniek ligt erin?
Volgens mij veel VW/Audi techniek. Dacht dat het ding een afstudeerproject is geweest van 2 duitse studenten die om de kosten te drukken ondersteuning gevraagd & gekregen hebben van VAG.
Kek ding, 8) .
De kleine Duitse sportautofabrikant Yes! presenteert de tweede generatie van de Roadster. De 1,8-liter turbomotor is ingeruild voor een 3,2-liter V6.
Het in het voormalige Oost-Duitsland gevestigde Funke & Will bouwt onder de naam Yes! kleine sportauto’s. Onlangs presenteerden zij op de AMI autobeurs in Leipzig de tweede generatie van hun Roadster.
De Roadster is gebouwd op een aluminium frame en weegt 900 kilo. Voor de tweede generatie is de 1,8-liter turbomotor ingeruild ten gunste van een van Audi afkomstige 3,2-liter V6 die in de Yes! 255 pk levert en in 4,9 seconden van 0 naar 100 sprint. Wie kiest voor de 3,2 Roadster Turbo krijgt 355 pk en een topsnelheid van 281 km/u.
Yes! meldt dat standaard airbags en abs aan boord zijn. Verder is het interieur ruim voorzien van chroom en leder en is er een audiosysteem. Uiterlijk is de tweede generatie Yes! te herkennen aan de langere wielbasis en een grotere overhang aan de voor- en achterkant. Per jaar bouwt Yes! maximaal vijftig auto’s.
[img:1024:768]http://s2.desktopmachine.com/pics/Yes_r ... 24x768.jpg[/img]
[img:450:281]http://www.autoblog.nl/images/yes_roadster_back.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Wimo en 11 gasten