Ik zal me even voorstellen, zoals het hoort, zo heb ik begrepen. Mijn naam is Lawrence. Ik ben geboren, getogen, werkzaam en woonachtig in Amsterdam. Een echte Ajacied (vak 410 nogwel..)
Ik heb 3 of 4 grote liefdes in mijn leven. Mijn vriendin, mijn werk, muziek, en autosport. Passie voor auto's in het algemeen, maar voor BMW en sommige Italianen in het bijzonder. Voor en naast mijn studie tandheelkunde heb ik conservatorium Klassiek Piano gevolgd, maar deze hobby heb ik de laatste tijd een beetje laten varen. Zonde, maar ik probeerde mij te concentreren op het studentenleven in Amsterdam en later mijn eigen toko. Nu dat allemaal achter de rug en settled is, wil ik weer achter de vleugel gaan zitten en mij concentreren op dat andere wat ik altijd wilde: autosporten.
Voor de dagelijkse ellende rijd ik op de fiets en mijn vriendin in een 406 Coupé, wat een heerlijke auto is. Maar het is niet Duits.
Sinds mijn 18'e BMW Z3 gereden (nu 10 jaar terug). Ben begonnen met een 1.9 die ik helemaal naar eigen smaak ge-finetuned had. Die heb ik na 3 jaar ingeruild op een 2.8, ook volledig ge-finetuned met als kenmerk: snel, laag, breed (beetje Stancen mag wel) en die heb ik nu 2 jaar terug verkocht aan een Z3 Forum member om de 'heilige graal van de Z3's te kopen: een BMW M Roadster 3.2 uit 1997.
Die Z3M is nu mijn schatje. Een echt Schönwetterfahrzeug, een paradepaardje, een flaneer-mobiel. Origineel Nederlands, 150.000km gelopen nu en technisch en esthetisch in A-conditie. Ben er erg trots op. Er is e.e.a. aan verbouwd; onderstel (KW var. 3), interieur is volledig vernieuwd, de uitlaat is vervangen voor een Sebring met kleppensysteem, er is een originele rode softtop met binnenhemel op gekomen, een Wiesmann hardtop met lederen binnenhemel (zeldzaam!) en ik vertroetel het ding met heel mijn hart. Er zijn nog een paar wielsets in de opslag zodat deze badboy af en toe van schoenen kan wisselen.
Laat ik eerlijk zijn, ik vind mezelf een goede chauffeur, maar (nog zeker) geen coureur. Ik heb de Z3M nooit leren controleren. In de zin van: 300+pk is leuk, maar ik vind mezelf niet zo'n chauffeur die het meteen kan waarborgen die snelheid. Driften heb ik nooit gedaan, trackdays heb ik nooit gedaan, maar die droom was er wel altijd.
Daarom heb ik twee weken terug de 323Ti (ex-Peric) van Arthur gekocht. De Titansilber. Mooie plannen heb ik ermee, maar de basis is al HEEL erg goed en daar ben ik blij mee! Dit wordt mijn tracktool. Ik ben van plan mijn racelicentie te halen, redelijk te leren driften, en wil gewoon veel plezier hebben! Nu is iedere reactie van vrienden 'Waarom, je hebt toch die Z3M?'. Het is puur de zeldzaamheid, waarde, het feit dat het een roadster is en het vermogen dat mij doet huiveren om dat nu de baan op te rijden. De 323Ti is uiteraard geen 'wegsmijt-auto', maar het is een stuk logischer om hiermee de eerste stappen te maken.
Arthur heeft mij enorm geholpen in uitleg over de auto en ik vond het heel leuk om hier te lezen over wat Peric en Arthur er allemaal aan versleuteld hebben en het vertrouwen in de auto is groot. Er zijn een paar plannetjes, voornamelijk cosmetisch, maar belangrijkste is een rolkooi.
Ik zal proberen wat foto's mee te sturen. Heel graag blijf ik op de hoogte van circuittrainingen, trackdays etc. en leer ik jullie heel graag kennen! Goede voornemen gaat van start! Ik heb gelezen dat jullie van foto's houden, dus bij deze.
Hieronder mijn eerste schatje op dag van verkoop! Na veel plezierkilometers.
Deze ging weg voor een upgrade: de bekende 2.8 zes-in-lijn met alle denkbare opties in Arktissilber!
Zomersetup (in Italië, zomer 2013, getankt Shell V-Power 100 oct. voor € 2,12 / liter!!
Dan nu mijn huidige trots, zowel op originele Styling 40 als OZ Futura 17" (in zeldzame Z3M maten)
En dan, jullie niet geheel onbekend. Dit wordt een 100% tracktool.
Tot lezens!
Groetjes,
Lawrence