Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 20 jan 2016, 20:48

Romo, inderdaad allemaal jaren 50 politiek(Nederland herrijscht): Pensioensfondsen/Drees, Bejaardentehuizen/de zorg... NL wist tóch altijd alles beter dan de rest van de wereld hoe we vooruit moesten komen...en dat gebeurde, nu komt de row hiernaartoe ook nog, met dit vooruitzicht.

Zal mijn tijd wel duren.

En neen ik wil niet meer horen: In andere landen is 't nog erger/ook geen pretje en al dat betuttelend kleinburgerlijke geneuzel want:
a)wat weet diegene daarvan? Dat zijn juist de lieden die via wiki en plaatjes kijkend de wereld 'hebben gezien'
b)dat doet er niks aan af dat 't hier dus al geen pretje is of wordt.

Stel ik heb barstende koppijn.En dat een ander dan zegt: Dat heeft 20% van de wereldbevolking(ofzo).
Daar gaat die koppijn niet van over.:)

Robin

Bericht door Robin » 20 jan 2016, 21:03

Farrage is goed, maar er is maar één Nigel!

Afbeelding

Joy

Bericht door Joy » 20 jan 2016, 22:04

Je merkt dat die gigantische berg geld in de pensioenpot (1250 miljard?) nu likkebaardend bekeken wordt door politici. Het is de Heilige Graal om heel veel putten mee te dempen. Daarom zou ik er maar vanuit gaan dat over 30 jaar van nu je niet meer van een pensioen kunt leven. Oftewel, zelfredzaamheid nastreven.

Nu de brandstofprijzen zo omlaag gaan zie ik het ook niet als ondenkbaar dat er een extra accijnsverhoging in het vooruitzicht staat, zoals een Duitse minister al had voorgesteld. Daarmee zouden de extra kosten van vluchtelingen betaald kunnen worden of misgelopen BTW gecompenseerd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 jan 2016, 22:16

Joy schreef:Je merkt dat die gigantische berg geld in de pensioenpot (1250 miljard?) nu likkebaardend bekeken wordt door politici. Het is de Heilige Graal om heel veel putten mee te dempen. Daarom zou ik er maar vanuit gaan dat over 30 jaar van nu je niet meer van een pensioen kunt leven. Oftewel, zelfredzaamheid nastreven.

Nu de brandstofprijzen zo omlaag gaan zie ik het ook niet als ondenkbaar dat er een extra accijnsverhoging in het vooruitzicht staat, zoals een Duitse minister al had voorgesteld. Daarmee zouden de extra kosten van vluchtelingen betaald kunnen worden of misgelopen BTW gecompenseerd.

Niet alleen door NL politici, maar ook door EU potverteerders............

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jan 2016, 22:23

en dan zeggen ze dat de economie aantrekt....

dat kan maar zo zijn nu nog met die lage olieprijs voor de EU als importeur van, maar als het straks einde jaar oid
ineens weer de hoogte in gaat, wat dan? dan komt alles straks 'tegelijk' en in het verleden beloofde dat vaak niet veel goeds, dacht ik.

Robin

Bericht door Robin » 21 jan 2016, 08:53

Joy schreef:Je merkt dat die gigantische berg geld in de pensioenpot (1250 miljard?) nu likkebaardend bekeken wordt door politici. Het is de Heilige Graal om heel veel putten mee te dempen. Daarom zou ik er maar vanuit gaan dat over 30 jaar van nu je niet meer van een pensioen kunt leven. Oftewel, zelfredzaamheid nastreven.

Dit.

En de rest van wat ik lees ja inderdaad...

Ik wil dat 'iedereen'* koopkracht heeft/behoudt/krijgt, maar da's 'n utopie.

Des te meer koopkracht, minder gezeik even zwartwit:)

*uitvreters etc tellen we niet graag mee, maar horen wel in de economie, dus daar kan ik niks aan/mee doen. Iedereen is iedereen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 jan 2016, 15:16

Pensioenen worden allang weggeroofd door de politici, maar op een slinksere manier.

Sinds ze in de VS en in de EU geld aan het bijdrukken zijn zijn de rentes mega gedaald. Dat zou volgens de Fed en Draghi de economie aan moeten jagen, maar er zit nog een andere zijde aan die ze er niet bijvertellen. namelijk dat de regeringen hun schulden simpelweg herfinancieren tegen hele lage, geen of zelfs negatieve rentes.

Een pensioenfonds belegd zijn geld in obligaties, maar krijgt daar qua rente dus haast geen zak voor.

Verder heeft het een ander effect. De oudere obligaties in hun portfolio welke nog steeds een hogere rente opleveren zijn enorm in waarde gestegen. Maw het pensioenfonds heeft een mega koerswinst. Alleen hij kan dat simpelweg niet verzilveren. Als ze die obligaties verkopen dan moeten ze wat anders terugkopen en dat levert qua rente niks op. Dus eigenlijk is die koerswinst volledig fictief. Ik weet niet hoe die obligaties bij pensioenfondsen in de boeken staan, tegen aankoopkoers of tegen dagkoers. Maar als het tegen dagkoers is dan is dat geld er simpelweg gewoon niet als ze aflopen, je krijgt als houder de hoofdsom terug, maar niet de huidige handelswaarde.

Kom je nu in de situatie dat de rente weer gaat stijgen dan zijn pensioenfondsen dubbel de klos. Die obligaties welke ze nu kopen zonder dat de rente noemenswaardig is, gaan qua waarde als een baksteen in elkaar zakken bij hogere rentestanden.

Je zou dus eigenlijk kunnen stellen dat de regeringen zich aan het herfinanciëren zijn op kosten van de pensioengerechtigden, en dat doen ze dus door allerlei getover op de valutamarkt.

Joy

Bericht door Joy » 21 jan 2016, 19:17

Klinkt inderdaad aannemelijk. Boefjes.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 jan 2016, 21:23

Joy schreef:Klinkt inderdaad aannemelijk. Boefjes.

Das wel het eufemisme van de eeuw.............kl..tzakken zijn het.........

WJ

Bericht door WJ » 21 jan 2016, 21:29

http://nos.nl/artikel/2081566-d66-kamer ... inton.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat is dit dan weer, die gaat met 3 jaar wachtgeld in de pocket daar voor Hillary Clinton aan de slag?

What the fuck?

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jan 2016, 22:19

idd WTF, Nederland is al een buiger voor de USA gaat zo iemand ook nog die Hilarious Clitoris helpen...

waar zijn ze mee bezig en wat houd sommige bezig terwijl ze er voor de burger van NL moeten zitten, belangen?

Peric

Bericht door Peric » 23 jan 2016, 22:13

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2506 ... gen__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

M'n broek zakt af.....

Ik was in 2014 werkzoekende. Natuurlijk belastingaangifte gedaan en moest € 480,- terug betalen. Het jaar daarvoor dezelfde situatie, en toen kreeg ik terug. Gebeld met de belastingdienst hoe dat zat, 'ja, de regels zijn veranderd, dus u moet nu ons terugbetalen'. Nou ja, goed, het zal wel..
Krijg ik gister nóg een brief van de belastingdienst, of ik nog maar effe € 385,- wil overmaken. Dit gaat dus ook over 2014. Schiet mij maar in een fles..
Werk nu voor het minimum, dus kan eigenlijk niks missen..
Maar wél asiezoekers voortrekken voor allerlei dingen..
Dit gaat écht uit de klauw lopen hoor..

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 23 jan 2016, 22:41

Waarom? Ze verhogen de belastingen wel weer hoor, werkt prima volgens Den Haag...

Als asielzoekers ergens recht op hebben weten ze het perfect te regelen of in dit geval voorgekauwd te krijgen. Maar plichten? Daar ben ik wel benieuwd naar, hoe ze daarmee omgaan en een bijdrage gaan leveren. Maar daar verwacht ik niet veel van, helaas.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jan 2016, 23:18

Peric schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2506 ... gen__.html

M'n broek zakt af.....

Ik was in 2014 werkzoekende. Natuurlijk belastingaangifte gedaan en moest € 480,- terug betalen. Het jaar daarvoor dezelfde situatie, en toen kreeg ik terug. Gebeld met de belastingdienst hoe dat zat, 'ja, de regels zijn veranderd, dus u moet nu ons terugbetalen'. Nou ja, goed, het zal wel..
Krijg ik gister nóg een brief van de belastingdienst, of ik nog maar effe € 385,- wil overmaken. Dit gaat dus ook over 2014. Schiet mij maar in een fles..
Werk nu voor het minimum, dus kan eigenlijk niks missen..
Maar wél asiezoekers voortrekken voor allerlei dingen..
Dit gaat écht uit de klauw lopen hoor..
idd gekkenwerk
Het papierwerk wordt niet alleen voor ze gedaan, dankzij afspraken met de Belastingdienst krijgen de statushouders hun toeslagen ook nog eens veel sneller. Voor de vluchtelingen is er minder bureaucratie. Zo vervallen er bijvoorbeeld identiteitschecks die wel gelden voor autochtone Nederlanders omdat het COA garant staat voor de vreemdeling.
maakt Fraude nog gemakkelijker, ze leren volgens mij nooit, maar hoe lijkt dat nu te komen?
Een zegsman van de Belastingdienst meldt dat het toekennen van toeslagen zo veel vlugger kan omdat bijvoorbeeld een van de controlemaatregelen, het melden op een belastingkantoor, is geschrapt. „Een deel van het toezicht, wie doet de aanvraag, wordt zo overgenomen.” Volgens een zegsvrouw van staatssecretaris Dijkhoff is de snellere aanvraag geen manier van voorrang, maar bedoeld om achterstanden te voorkomen.
ze zijn dus meer bang voor het eventuele 'standje' (ter verantwoording in de kamer poppenkast/nep-parlement) dat ze eventueel krijgen bij verzaken van oid, dan dan het voor Sinterklaas spelen met andermans geld...
immers die Dijkhof stond dacht ik onlangs nog onbewogen maar met rode kop dat gezeur in de kamer aan te horen van iets wat ook niet gesmeerd liep en geeft nu wellicht maar vast toe...dan iedereen gratis geld, of het nou terecht is of niet en de rest bekijkt het maar...

Beetje als flitskasten en flitsers e.d. das makkelijk geld verdienen van de NL bevolking, doen Polen e.d. het
dan werden die dingen weggegooid of niet gebruikt (tot in elk geval een tijdje terug nog), dat vond men immers te moeilijk om te achterhalen en de Hollander betaald wel, makkelijk cashen, beetje korte termijn denken.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jan 2016, 12:50

WJ schreef:http://nos.nl/artikel/2081566-d66-kamer ... inton.html

Wat is dit dan weer, die gaat met 3 jaar wachtgeld in de pocket daar voor Hillary Clinton aan de slag?

What the fuck?
best een apart verhaal, ook als je onderstaande zo leest, geen bevestigingen oid wel verhalen, zal me benieuwen wat er straks uit komt voor verhaal, zo ineens volgens onderstaand bericht, je zou bijna denken aan iets tussen de oren wat haar stuurt/beweegt?

http://www.elsevier.nl/Nederland/achter ... -2750360W/" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 25 jan 2016, 20:30

Nou het kan hier ook nog heel gezellig worden :wink:

Men wil asielzoekers op gaan vangen, bepaalde medemensen zijn het hiermee niet eens en hebben bewust een ruit bij een asielzoeker ingegooid zodat de politie zou komen, toen de politie binnen was hebben ze de politieauto in de brand gestoken.

Ze hebben de burgemeester laten weten dat dit een voorproefje was, als er asielzoekers komen ondergaat het gemeentehuis en de woning van de burgemeester hetzelfde lot als de politiewagen.
Nu woont de burgemeester op nog geen 50 meter achter ons.

allen

Bericht door allen » 25 jan 2016, 20:34

Ik heb altijd de wens gehad een beetje in een buitengebied te wonen maar bij nader inzien, laat maar. Teveel ruimte voor een asielzoekerscentrum en teveel boerenkinkels. Dat is garantie voor knokken. :tooth:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 25 jan 2016, 20:37

Luco schreef:Nu woont de burgemeester op nog geen 50 meter achter ons.
Tijd voor een webcam op de straatkant Luco :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 25 jan 2016, 20:39

Op ons terrein hangen 4 camera's die ons eigen terrein bewaken.
Maar ja als je zo je gelijk wilt halen wil er bij mij niet in, of je nu voor of tegen bent is niet eens relevant.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 25 jan 2016, 20:44

Luco schreef: Maar ja als je zo je gelijk wilt halen wil er bij mij niet in, of je nu voor of tegen bent is niet eens relevant.
+1, frustratie kan ik begrijpen maar blijf met je poten van een ander(z'n spullen) af. Dat verwacht je tenslotte ook van asielzoekers.

Maar speelt het al langer in je dorp? vinden ze dat ze niet gehoord worden of zijn ze bij voorbaat doorgeslagen.

Luco

Bericht door Luco » 25 jan 2016, 20:48

Ik zou het niet weten, volgens mij is er alleen nog sprake van eventtueel opvangen, meer nog niet, en is niet in ons dorp, maar in de gemeente, alleen woont de burgemeester toevallig in ons dorp.

Maar uiteindelijk is half nederland niet op de hoogte van de werkelijke cijfers, de meeste weten niet eens dat in 2014 ongeveer de helft aan asielzoekers is opgevangen in nederland tov bv 2001.
Toen hoorde je niks en nu is de helft van dat aantal ineens een probleem?

Natuurlijk zijn er problemen, ik zal de laatste zijn die dat ontkent, maar overdrijven is ook een vak.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 jan 2016, 21:02

Woon je in Veen Luco?

Luco

Bericht door Luco » 25 jan 2016, 21:53

babylonienbroek he :-)

Danielj

Bericht door Danielj » 25 jan 2016, 22:02

Luco schreef:Ik zou het niet weten, volgens mij is er alleen nog sprake van eventtueel opvangen, meer nog niet, en is niet in ons dorp, maar in de gemeente, alleen woont de burgemeester toevallig in ons dorp.

Maar uiteindelijk is half nederland niet op de hoogte van de werkelijke cijfers, de meeste weten niet eens dat in 2014 ongeveer de helft aan asielzoekers is opgevangen in nederland tov bv 2001.
Toen hoorde je niks en nu is de helft van dat aantal ineens een probleem?

Natuurlijk zijn er problemen, ik zal de laatste zijn die dat ontkent, maar overdrijven is ook een vak.
Ik denk dat het vooral komt omdat de economische situatie in Europa niet bepaald lekker is. Momenteel zijn er een heleboel actuele onzekerheden zoals IS, instabiliteit in Turkije en Oekraïne en de economische klap die veel gezinnen hebben gehad, vooral in lastenverzwaring.

Daar bovenop komt dus het vluchtelingenprobleem, wat voor veel mensen wordt gezien als een verplichte kostenpost. Bij velen schiet het dus in het verkeerde keelgat dat de overheid prioriteiten stelt om vluchtelingen goed op te vangen, terwijl de gemiddelde Nederlander behoorlijk heeft moeten inleveren de laatste jaren.

Kort samengevat is de situatie in 2001 niet hetzelfde als nu en ik denk dat PVV ook heel veel van dit soort onderwerpen opbrengt, waar vroeger eigenlijk niet echt bij stilgestaan werd door de gemiddelde burger.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 25 jan 2016, 22:03

Luco schreef:Op ons terrein hangen 4 camera's die ons eigen terrein bewaken.
Maar ja als je zo je gelijk wilt halen wil er bij mij niet in, of je nu voor of tegen bent is niet eens relevant.
Helemaal mee eens, aan de andere kant lijkt dit wel de enige manier om indruk te maken op gemeentes/overheden anders wordt het gewoon door je strot geramd. Den handtekeningenpetitie maakt toch iets minder indruk dan een gemeentehuis dat belaagd wordt.

Ik ben zeker niet voor geweld en moedig het zeker niet aan, maar het lijkt soms wel de enige manier om iets niet te laten gebeuren.

Plaats reactie