Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen?pimini schreef:Ik stond vorig jaar ook voor dezelfde keus met een s50b32.
Ander blok + kosten inbouw/uitbouw en vervanging lagers ed. was ook een behoorlijke kostenpost.
Probleem is dan dat je nog eigenlijk niet weet wat je hebt.
Een hoop geld, en met ander gebruikt blok weet je ook niet wat je hebt.
Kosten gebruikt blok circa 2,5k? Lager/inbouw/uitbouw ook iets van 2k.
Prijsverschil tussen revisie en een ander blok was iets van 1500-200 euro.
Daarom maar het blok laten reviseren, dan zit tenminste alles er nieuw in.
Bij mij waren er ook zaken als krukaslagers, klepgeleiders ed. met wat slijtage, niet zo gek na 230k kilometers.
Nu zit alles er weer vers in of volledig binnen specificaties, dus ik zou er even tegenaan kunnen.
Vreemde tik in E36 met 3.0 S50B30
-
Re: Vreemde tik in E36 met 3.0 S50B30
- GarreTT
Diezelfde keuze heb ik ook gemaakt. Laten reviseren, dan weet je wat je hebt. Kost een boel geld, maar ik heb dan ook alles laten doen, lagers, zuigers, distributie etc. En dan zelf alles rondom het blok nog vervangen.
- GTRene
dan ook meteen wat snelle schrick nokkenassen erin als je het toch open hebt 

- Bert ///M3
Op een S54 swap sla je ook wel 10k stuk voordat alles in kannen en kruiken is. Setje lagerschalen hier en daar, kabelboom en aangepaste DME, motor zelf, verschillende aanbouwdelen etc.
Probleem van reviseren is ook weer dat je niet weet of het uit de klauwen gaat lopen ja of nee. Als het alleen een standaard revisie is, lagers en slijtagedelen vervangen dat is 1 ding, maar als er ook zaken als honen en overmaats zuigers bij komen etc dan kunnen revisies ook uit de hand lopen.
Sommige bedrijven zoals koopman die bieden gereviseerde blokken aan met inleveren van je oude, daar kan je ook eens vragen.
Of je reviseert,of een ander blok neemt, kosten van in en uitbouw etc die blijf je toch houden. Dus het is alleen de daadwerkelijke revisie kosten tegen een andere motor. Maar goed een andere motor wil je dan ook wel even open hebben en lagerschalen wisselen, kleppen stellen enz. Geen gemakkelijke keuze.
Probleem van reviseren is ook weer dat je niet weet of het uit de klauwen gaat lopen ja of nee. Als het alleen een standaard revisie is, lagers en slijtagedelen vervangen dat is 1 ding, maar als er ook zaken als honen en overmaats zuigers bij komen etc dan kunnen revisies ook uit de hand lopen.
Sommige bedrijven zoals koopman die bieden gereviseerde blokken aan met inleveren van je oude, daar kan je ook eens vragen.
Of je reviseert,of een ander blok neemt, kosten van in en uitbouw etc die blijf je toch houden. Dus het is alleen de daadwerkelijke revisie kosten tegen een andere motor. Maar goed een andere motor wil je dan ook wel even open hebben en lagerschalen wisselen, kleppen stellen enz. Geen gemakkelijke keuze.
- Tim Schuurman
Het is inderdaad een lastige keuze. Een S54 valt af want dat soort bedragen zijn me echt te gek aangezien ik nog meer dingen in het leven heb dan enkel een autohobby 
Ik ga wel eens informeren bij Koopman, bedankt voor de tip en info.

Ik ga wel eens informeren bij Koopman, bedankt voor de tip en info.
- Tim Schuurman
Goed nieuws, ik heb geen tik meer in de motor. Helaas heb ik er alleen wel een motor voor moeten wisselen.
D'r is een grotendeels gereviseerde motor in gekomen met gesmede JE zuigers, een 3.2 oliepomp en carter, een carbon airbox met gechipte Carly Motors ECU met Alpha-N mapping en om het af te maken een volledig Supersprint uitlaatsysteem inclusief spruitstuk.
Hij rijdt weer zoals het hoort en is een mooi stukje sneller dan origineel
D'r is een grotendeels gereviseerde motor in gekomen met gesmede JE zuigers, een 3.2 oliepomp en carter, een carbon airbox met gechipte Carly Motors ECU met Alpha-N mapping en om het af te maken een volledig Supersprint uitlaatsysteem inclusief spruitstuk.
Hij rijdt weer zoals het hoort en is een mooi stukje sneller dan origineel

- Joy
Die heb ik zien staan op Marktplaats. Het zag eruit als een prima deal gezien alles wat erbij zat.
- Tim Schuurman
Die heb ik inderdaad gekocht. Een boel geld maar ja, wel een mooie oplossing voor mijn situatie en het blijft ook nog wat waard dus ik heb de keus gemaakt om die er in te laten bouwen. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
Hij rijdt in elk geval weer super dus ik ben er blij mee!
Hij rijdt in elk geval weer super dus ik ben er blij mee!
- GTRene
mooi man, kan je weer ff als het goed is 

- Bert ///M3
Je oude motorblok brengt ook nog wel wat op.
Desnoods maak je hem op je gemak open en zoek me uit waar die tik nou vandaan kwam
Desnoods maak je hem op je gemak open en zoek me uit waar die tik nou vandaan kwam

- Tim Schuurman
Ja, ik zat te denken om het oude blok in zijn geheel te koop te zetten met het verhaal er bij. Als er geen interesse is draai ik heb zelf uit elkaar en verkoop ik hem in onderdelen. Dan zal ik ook vast de tik wel tegen komen.
Dus als er iemand is die nog een S50B30 zoekt om op te knappen, maar al wel met gereviseerde vanos, stuur maar een berichtje
Dus als er iemand is die nog een S50B30 zoekt om op te knappen, maar al wel met gereviseerde vanos, stuur maar een berichtje

- Tim N
Misschien geen gek idee de huidige tor naast de auto te onderzoeken, nieuw op te maken en terug te plaatsen? (weet niet hoe jou M3 eruit ziet of waar je hem voor gebruikt maar mits echt netjes is matching numbers niet verkeerd natuurlijk.)
- Tim Schuurman
Het is een ombouw project, geen originele. Desondanks is het wel een cosmetische en technische ombouw geweest en ziet hij er vrij netjes uit. Ik gebruik hem voor trackdays en eens een stukje driften dus de matching nummers zijn in mijn geval geen punt om op te letten.
- Tim N
Eens, dan lekker gas op de lolly en genieten van de nieuwe tor
-
Heb je foto van de motor met carbon airbox etc? 

- Tim Schuurman
Ja heb ik uiteraard. Alleen niet bij de hand dus die komt later even 

- Erik K.
Heb je die van Sebastian Fontijn gekocht?
- Tim Schuurman
Ja, klopt. Je kent hem?
- Erik K.
Niet echt, toevallig via Facebook eea voorbij zien komen. Blok schijnt zo'n 340pk/320Nm te leveren.
Ik heb daar nog een dyno uitdraai van.
Hij geeft zelf driftlessen op CPZ meen ik.
Ik heb daar nog een dyno uitdraai van.
Hij geeft zelf driftlessen op CPZ meen ik.
- Tim Schuurman
Ah, op die manier. Ik heb wel belang bij die uitdraai! Ik stuur je even een PM 
Hij werkt bij Slotemakers als instructeur inderdaad.

Hij werkt bij Slotemakers als instructeur inderdaad.
- Peter Tunissen
En soms bij DF ook.
Maar ik heb dus weer helemaal gemist dat hij een M3 blok te koop had, grrrr...

Maar ik heb dus weer helemaal gemist dat hij een M3 blok te koop had, grrrr...

- Tim Schuurman
Ik heb d'r ook nog 1 voor je te koop, zie het marktplaats gedeelte hierPeter Tunissen schreef:En soms bij DF ook.
Maar ik heb dus weer helemaal gemist dat hij een M3 blok te koop had, grrrr...![]()