De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: De EU

Bericht door GTRene » 13 jan 2016, 22:52

Luco schreef:
GTRene schreef:
tomgtr schreef:Rene, ik snap heel goed wat je zegt, alleen lijk je het zelf niet te snappen of vergeten te zijn.

"zodat je alleen voor jezelf wat opbouwt? en dat dat geld ook al ga je de pijp uit, van jou/familie blijft".

Dus nogmaals, iedereen die meer verdient dan jij moet solidair zijn met jou en willen delen van wat hij verdient, want anders zijn het een stel egoistische graaiers. Maar wanneer jij het risico loopt dat centjes niet precies naar jou of je erven gaan dan is dat onterecht?

Ik zie trouwens niet in hoe jij dat beetje pensioen beter kan beleggen dan een pensioenfonds, zeker niet als je daar hulp bij nodig hebt (die messtal niet gratis is. Dat beetje spreiden zal niet meevallen dus wordt altijd een nog meer risicovolle belegging dan huidige pensioen of 0 rendement.
waar zeg ik dat dik gedrukte in mijn hypothetische gedachte wat ik opschreef?
jij maakt er wat van wat jij vind dat ik denk, ik kan best voor mezelf denken, alhoewel dat soms wat
lastiger gaat de laatste jaren :mrgreen: maar je begrijpt me hopelijk wel ;-)

en beleggen? waar heb ik dat ergens over, weer zo'n aanname van jou wat ik niet noemde.
denk dus ff na voor je zomaar wat roept omdat je een 'trigger' ergens 'voelt' :D

het gaat me niet om het beleggen, mij veels te ingewikkeld en die wereld niet echt te vertrouwen,
het ging me er meer om wat ze bv met de pensioenpot doen en bv er zomaar geld uit halen en of
zichzelf verrijkende 'beheerders' e.d.
als je het zelf in 1 of ander pensioen plan stopt zijn wat zaken duidelijker, een pensioen is eigenlijk ook
niets anders dan een soort uitkering, wat ze bv ook aan vluchtelingen e.d. uit geven en vele voorbeelden meer,
daar hebben ze ook niet voor gespaard zeg maar, maar toveren ze ook zo ergens weg bewijze van.

Het is gewoon een 'raar' wereldje het 'geld' wereldje, dus die sociale voorzieningen al dan niet beperkt, blijven wel linksom of rechtsom, anders gooi je je paspoort weg en zeg je, ik ben een blanke neger uit Afrika :mrgreen:
Hoelang heb jij "gespaard"voor je huidige uitkering?
Ik denk dat jij ook al meer gekost hebt dan opgeleverd, dus als je die maatstaaf gaat gebruiken dan zijn er hele volksstammen die nergens meer "recht" op hebben.
Maar er zal vast wel weer een verhaal komen dat het verkeerd geïnterpreteerd wordt en dat jij er wel recht op hebt en een ander niet.
Je gedrag lijkt iig wel al op een blanke neger uit afrika :mrgreen:
Ik kost de NL staat/belastingbetaler in elk geval heel wat minder dan het door jou genoemde voorbeeld ;-)
bovendien heb ik er idd voor betaald en verzekerd, jij betaalde er niet voor en ligt dan te jammeren dat het je zo slecht gaat omdat jij 'zogenaamd' geen uitkering kreeg toen je werkloos werd, terwijl je de kans hebt gehad je er voor te verzekeren, maar nee en maar klagen dat anderen het handje ophouden e.d. maar zelf :lol:
Luco Luco, je draait zoals de wind waait :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 13 jan 2016, 23:32

Nou wat zal jij betaald hebben die drie weken dat je gewerkt hebt :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 13 jan 2016, 23:35

GTRene schreef:Ik kost de NL staat/belastingbetaler in elk geval heel wat minder dan het door jou genoemde voorbeeld ;-)
bovendien heb ik er idd voor betaald en verzekerd, jij betaalde er niet voor en ligt dan te jammeren dat het je zo slecht gaat omdat jij 'zogenaamd' geen uitkering kreeg toen je werkloos werd, terwijl je de kans hebt gehad je er voor te verzekeren, maar nee en maar klagen dat anderen het handje ophouden e.d. maar zelf :lol:
Luco Luco, je draait zoals de wind waait :mrgreen:
Hoe kan hij zijn handje ophouden (want dat insiuneer je met de "maar zelf" naar mijn idee) als hij er niet voor verzekerd is?

Als ondernemer is het amper te verzekeren zonder er totaal op leeg te lopen, maar ondertussen draagt hij met zijn zaak wel bij aan de staatskas waaruit jouw arbeidsongeschikheid(?) en andermans ww uitkering word betaald.

De eerste verzekeraar tegen geen klanten moet ik nog tegenkomen...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 jan 2016, 16:11

"Grensbewaking met heffing benzine"


 Europese landen moeten een speciale
heffing op brandstof invoeren om de
financiële gevolgen te kunnen opvangen
van de vluchtelingencrisis.Dat zegt de
Duitse minister van Financiën Schäuble
in een vraaggesprek met de Süddeutsche
Zeitung.

Hij wijst erop dat de grenzen van de
Schengenzone beveiligd moeten worden.De
oplossing van dat probleem mag niet
mislukken door geldgebrek.Als niet alle
landen meedoen,moet de maatregel worden
gedragen door een groep die het wel
ziet zitten.

In 2015 kwam een miljoen vluchtelingen
in Europa via de Middellandse Zee.

Zo doen we dat dan..................

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 jan 2016, 17:17

En anders pakken we de CO2 toeslag er ff bij, kan ook wel wat hebben :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 16 jan 2016, 17:36

Ik tank altijd voor 25 euro, dus dan merk je dat toch niet :crazy: :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 16 jan 2016, 18:22

Als je het elke dag moet gaan doen wel.. :P

Luco

Bericht door Luco » 16 jan 2016, 18:28

:lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jan 2016, 12:29

Undercover in migrantentrein: Enkel gepraat over roven en verkrachten in naam van Allah
http://www.nieuws.be/nieuws/Undercover_ ... 1488e.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 jan 2016, 20:01

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2502 ... jn___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

OK, kan iemand mij het verschil uitleggen t.a.v. de Poolse regering die nu het zelfde doet, maar daar Juncker en de gehele Europese Commissie over zich heen krijgen?

Juncker, graag ook even een belletje naar Angela.............

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jan 2016, 20:43

Juncker en z'n maatjes :kotsen:

Elmar

Bericht door Elmar » 18 jan 2016, 17:17

Lees ik nu tussen de regels door dat we de gulden terug gaan krijgen? :eatpaper: :hungry:

http://www.elsevier.nl/Economie/achterg ... eid=158493

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 jan 2016, 18:18

Waarom zou je de Euro kwijt raken als je de grenzen dicht gooit?

Het ene bijt namelijk het andere niet. Sommige landen binnen het Schengen gebied gebruiken de Euro niet eens.

Grenzen tijdelijk dicht gooien, migranten terugsturen doet verder niks af aan de Europese economie of Euro.

Verder zijn de buitengrenzen van het Schengengebied nooit open geweest. Daar ligt dus ook de manco, Ze hebben ze gewoon binnen laten wandelen en hebben niet opgetreden. Vervolgens roept Merkel kom allemaal maar hier. Volgens mij was dat nou juist niet het idee achter Schengen.

Andre

Bericht door Andre » 18 jan 2016, 18:25

Laat duitsland het zelf maar uitzoeken. Merkel roept toch zo hard.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 jan 2016, 19:00

Merkel is de aanstichter van de waanzin waarin Europa momenteel verkeert. Als de Duitsers dat niet snel willen inzien dan is de Unie ten dode opgeschreven.

romo

Bericht door romo » 18 jan 2016, 20:21

http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/01/1 ... nd-1578807" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.volkskrant.nl/opinie/strenge ... ~a4226804/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jan 2016, 22:17

http://www.nujij.nl/politiek/zo-gaat-he ... 1227.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 19 jan 2016, 23:45

het zou je dochter zijn gebeurd, als dit waar is.

http://www.nujij.nl/algemeen/groepsverk ... 7699.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jan 2016, 14:39

allemaal welkom riep Merkel, potje raakt dan best snel leeg en dus komen er voorstellen?
Mindestlohn abschaffen – Rentenalter rauf
http://m.welt.de/wirtschaft/article1473 ... ehren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 22 jan 2016, 21:23

Ze zijn wat vluchtelingen kwijt :hmmm:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... urope.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jan 2016, 23:10

wtf, de helft ongeveer :shock:
lang leve schengen, en bedankt Brussel...not.

je weet niet of als wat ze zich voordoen, je hebt geen echte gegevens en of woon adres, die lui hebben weinig tot niks te verliezen en zullen op den duur het criminele pas op gaan (velen daarvan) en of erger.

wordt nog gezellig.

romo

Bericht door romo » 24 jan 2016, 13:35

Fantastisch opinie stuk van Paul Scheffer;

http://www.volkskrant.nl/opinie/-duitsl ... ~a4230548/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het beschrijft IMO de ultieme besluiteloosheid, de ultieme onderlinge verdeeldheid van deelstaten binnen de EU v.w.b. het te volgen beleid en of het ontbreken daarvan, het volledig ontbreken van politiek visie en regie, geen enkele politieke horizon, het mank gaan van afspraken die reeds maanden geleden gemaakt en op geen enkele wijze hard gemaakt zijn.
Kortom; hier wordt pijnlijk duidelijk dat de EU faalt op elk denkbaar terrein, besluiteloosheid troef en afhankelijk van autoritaire regimes waar we als EU alleen maar commentaar op hebben.

Het is even wat leesvoer, wat hoogtepunten;

'Merkel zegt enerzijds: Wir schaffen das. Maar anderzijds blijft zij herhalen dat Multikulti ist gescheitert. Dat laatste verwijst naar een balans van veertig jaar streven naar integratie van de gastarbeiders en hun kinderen. Die balans is, om het zacht te zeggen, niet onverdeeld positief. En tegelijkertijd wil men dat grote humanitaire gebaar maken. Maar hoe je die twee beelden met elkaar kunt verzoenen, weet eigenlijk niemand.'
'Maar het is moeilijk om te spreken over de vooroordelen binnen migrantengemeenschappen. Er heerst een nogal paternalistische houding tegenover minderheden, maar als je migranten ziet als medeburgers, kun je ze ook dezelfde vragen stellen. Het is bijvoorbeeld geen geheim dat het antisemitisme in moslimkringen meer is dan een randverschijnsel. Daar moeten we het dus over hebben.
'Vooralsnog gebeurt er eigenlijk niets. We besteden de morele vragen waarmee we worstelen uit aan autoritaire regimes. Als je uit politieke onwil je grenzen niet handhaaft, blijkt hoe kwetsbaar je bent voor chantage.'

Andre

Bericht door Andre » 25 jan 2016, 00:57

https://youtu.be/TIfMAP4Q1yk" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke

Bericht door Hielke » 25 jan 2016, 11:18

Inderdaad Romo,

steengoed artikel van Paul Scheffer.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jan 2016, 12:38

dit zal wellicht wat overdreven zijn? magoed, hoe dan ook veel zijn/worden niet eens geregistreerd.
Duitse politievakbond: '10 procent migranten Duitsland geregistreerd'
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... eid=158493" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie