Ik kost de NL staat/belastingbetaler in elk geval heel wat minder dan het door jou genoemde voorbeeldLuco schreef:Hoelang heb jij "gespaard"voor je huidige uitkering?GTRene schreef:waar zeg ik dat dik gedrukte in mijn hypothetische gedachte wat ik opschreef?tomgtr schreef:Rene, ik snap heel goed wat je zegt, alleen lijk je het zelf niet te snappen of vergeten te zijn.
"zodat je alleen voor jezelf wat opbouwt? en dat dat geld ook al ga je de pijp uit, van jou/familie blijft".
Dus nogmaals, iedereen die meer verdient dan jij moet solidair zijn met jou en willen delen van wat hij verdient, want anders zijn het een stel egoistische graaiers. Maar wanneer jij het risico loopt dat centjes niet precies naar jou of je erven gaan dan is dat onterecht?
Ik zie trouwens niet in hoe jij dat beetje pensioen beter kan beleggen dan een pensioenfonds, zeker niet als je daar hulp bij nodig hebt (die messtal niet gratis is. Dat beetje spreiden zal niet meevallen dus wordt altijd een nog meer risicovolle belegging dan huidige pensioen of 0 rendement.
jij maakt er wat van wat jij vind dat ik denk, ik kan best voor mezelf denken, alhoewel dat soms wat
lastiger gaat de laatste jarenmaar je begrijpt me hopelijk wel
en beleggen? waar heb ik dat ergens over, weer zo'n aanname van jou wat ik niet noemde.
denk dus ff na voor je zomaar wat roept omdat je een 'trigger' ergens 'voelt'![]()
het gaat me niet om het beleggen, mij veels te ingewikkeld en die wereld niet echt te vertrouwen,
het ging me er meer om wat ze bv met de pensioenpot doen en bv er zomaar geld uit halen en of
zichzelf verrijkende 'beheerders' e.d.
als je het zelf in 1 of ander pensioen plan stopt zijn wat zaken duidelijker, een pensioen is eigenlijk ook
niets anders dan een soort uitkering, wat ze bv ook aan vluchtelingen e.d. uit geven en vele voorbeelden meer,
daar hebben ze ook niet voor gespaard zeg maar, maar toveren ze ook zo ergens weg bewijze van.
Het is gewoon een 'raar' wereldje het 'geld' wereldje, dus die sociale voorzieningen al dan niet beperkt, blijven wel linksom of rechtsom, anders gooi je je paspoort weg en zeg je, ik ben een blanke neger uit Afrika
Ik denk dat jij ook al meer gekost hebt dan opgeleverd, dus als je die maatstaaf gaat gebruiken dan zijn er hele volksstammen die nergens meer "recht" op hebben.
Maar er zal vast wel weer een verhaal komen dat het verkeerd geïnterpreteerd wordt en dat jij er wel recht op hebt en een ander niet.
Je gedrag lijkt iig wel al op een blanke neger uit afrika

bovendien heb ik er idd voor betaald en verzekerd, jij betaalde er niet voor en ligt dan te jammeren dat het je zo slecht gaat omdat jij 'zogenaamd' geen uitkering kreeg toen je werkloos werd, terwijl je de kans hebt gehad je er voor te verzekeren, maar nee en maar klagen dat anderen het handje ophouden e.d. maar zelf

Luco Luco, je draait zoals de wind waait