Hoop niet dat de HPS vs EPS verandering (in dit geval negatief als ik het goed begrijp) ook bij BMW dan gaat tegenvallen.......
Mocht het zo zijn, hou het verkoop draadje in de gaten...

Dat het geen GTS maakt niks uit IMO, zit positie en stuur karakteristiek zal niet wezenlijk anders zijn schat ik in.Twist schreef:Je bent niet de enige; ik vind het soms leuker rijden in de e87 118i van mijn vrouw dan in mijn 987 boxster S en dan mijn vorige 987 cayman s. Ondanks het meer dan dubbele vermogen en een supergeluid.romo schreef:Daarom; dit is wat IK er van vind
Ik heb vele karren gereden, de GTS doet mij aan een voorwielaandrijver denken.............
En als dit het "normale" stuur karakter van een Porsche is, dan past een Porsche niet bij mij..........
Weliswaar is de mijne geen 981 gts maar ik vind de zitpositie en het stuurgevoel in een bmw gewoon veel prettiger. Mijn vorige z4 vond had wel dat typische bmw gevoel dat ik bij de boxster mis. Het is echter puur subjectief; op papier is de boxster s in alle aspecten een betere auto.
Dat was natuurlijk een foutje, irritant op iphone posten met slechte verbinding in buitenland...MarkS schreef:Was een reactie op een eerdere post van twist waarin alleen maar de bovenstaande post letterlijk 1:1 werd gequote en daaraan verder niks werd toegevoegd, maar zie dat twist het inmiddels heeft aangepast, dus we kunnen gewoon door hoor ...
Maar wat zei je nou over de zitpositie van BMW, komt geen "porker" bij in de buurt zeg je, die had ik hier nog niet gelezen,
vertel verder ...![]()
Bert ///M3 schreef:Die klachten van Romo zitten hem puur in de geometrie van de voorpoten, heb ik al eens in het cayman draadje uitgelegd.
Cayman heeft voor zo'n 8.6 graden caster staan daardoor word het zelfcentrerende effect groter en het sturen zwaarder. Ook komt die rare bump bij langzaam inparkeren en langzame bochten met veel stuuruitslag daar vandaan.
Bijvoorbeeld de meeste BMW M modellen hebben 7 graden caster en een normale BMW vaak rond de 3-4 graden.
Daar hou je simpelweg van of niet. Mijn gewone M3 heeft een verhoogde casterstand en doet precies hetzelfde, ik vind het juist wel lekker rijden. Mijn circuit M3 heeft ongeveer standaard staan en die is weer wat gevoelloos in mijn ogen, ook omdat die zwaarder bekrachtigd is.
Roy RS schreef:Dat caster kun je toch gewoon 1.6 graad bijstellen? Is de GTS dan voor niks verkocht?
+1 echt fantastisch hoeveel bert weet en altijd kan uitleggentomgtr schreef:Je bent een wandelende enceclopedie Bert. Zeer leerzaam vaak waarvoor dank!
Nounounounou....Macboy schreef:
BMW zitpositie is gewoon top. Eerste klas. Komt geen Porker bij in de buurt. In München hebben ze het wel begrepen. Dus daarover kunnen we denk ik ook niet discussiëren.
Kom op mensenWill F. schreef:De boxster imponeerde door zijn gretige motorkarakteristiek en prachtig functionerende pdk, maar oh wat viel die besturing tegen, ik vergeleek het later als dansen met een ballerina die kaplaarzen aan had. Ofwel een lompheid die je niet wat verwacht van het snoepje als geheel.
Allemaal aan de 6.3 amg! Ik voel me aangesproken en denk dat ik zo'n lompe bak best lachen zou vinden;)romo schreef:^
^^
Mooi dit![]()
Ik maak wat los hierzo.........![]()
Merendeel dus lompe bestuurders hier, Romo met fingerspitzengefühl achter het Porsche stuur...........
En goede raad, die is niet duur,
Aldus Drs. P(orker)
Overigens staat een Cayman nogaltijd op mijn shortlist om eens wat langer te proberen en wellicht te bezitten, ofwel ik wil nog niet geloven dat als je eraan went en wellicht wat smallere banden monteert een 981 niet het rijplezier kan bieden wat ik zoek.Kasteel schreef:Kom op mensenWill F. schreef:De boxster imponeerde door zijn gretige motorkarakteristiek en prachtig functionerende pdk, maar oh wat viel die besturing tegen, ik vergeleek het later als dansen met een ballerina die kaplaarzen aan had. Ofwel een lompheid die je niet wat verwacht van het snoepje als geheel.:D
Gebruikers op dit forum: jvb, Marc Sierra, nielsdf en 10 gasten