Toyota Yaris 1.5 Tsport (dagelijks en trackday gebruik!)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
yarisroy

Toyota Yaris 1.5 Tsport (dagelijks en trackday gebruik!)

Bericht door yarisroy » 01 jan 2016, 18:58

Hallo allemaal!

Zo af en toe keek ik wel eens rond op het forum maar vond het tijd om eens een tropic over mijn auto aan te maken!

Om te beginnen:

mijn naam is Roy woon in hattem (Zwolle).
Ik werk als automonteur bij een Toyota Dealer.
mijn liefde voor autosport is begonnen toen ik een jaar als monteur voor het deltion rally team heb gewerkt aan de Mitsubishi Evo X van Kevin kooijman, dat jaar zijn we 2e algemeen geworden in het nederlands rally kampioenschap! Daarna ben ik overgegaan als monteur op het circuit bij Johan Kraan Motorsports en dan daar nog steeds bijna elke race werkzaam met veel plezier!
Door het veel op het circuit zijn wou ik natuurlijk zelf ook gaan rijden!

De aller eerste meters heb ik op TT Assen gemaakt in een Peugeot 106 rallye 1.3.
Na die tijd heb ik nog een curcus gedaan bij johan kraan in een aygo en daar veel geleerd!
daarna ben ik begonnen trackdays te rijden in mijn eigen auto (die tijd nog een Toyota starlet).
Veel plezier gehad en veel geleerd in deze auto!

hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

na een poosje een nieuwe auto gekocht met wat meer pit!
Een Toyota Yaris Tsport 1.5

Op het circuit ben ik zeer te vreden over deze auto! goede wegligging en stuk meer vermogen de bocht uit! Op dit moment is er nog niet super veel aan veranderd

-cold air intake
-EBC Yellow en green stuff remblokken
-verlagings veren
-ander uitlaat systeem
-sparco pro-adv kuipstoel met 5 punts gordel.
-Toyo R888 semi slicks

de Meeste trackdays rij ik via Vrijrijden.nl

hier wat foto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trackday voor de super car challenge
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen ook mijn race licentie gehaald!

eerste kleding stukken gehaald

-sparco helm
-sparco handschoenen
- OMP schoenen

Afbeelding

Waarschijnlijk ga ik dit jaar een paar wedstrijden rijden! maar niet met eigen auto

Voor wat onboard video's kijk op mijn youtube kanaal!

https://www.youtube.com/channel/UCU4Gxj ... XDs5LX10ZA" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door yarisroy op 03 jan 2016, 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Re: Toyota Yaris 1.5 Tsport (dagelijks en trackday gebruik!)

Bericht door GTRene » 01 jan 2016, 19:26

welkom, hoe verhoud zo'n yaris sport zich tegenover zo'n peugeot rallye op het circuit?

Sprungcasper

Bericht door Sprungcasper » 02 jan 2016, 09:27

Ha die Roy! Ik kom jou ook overal tegen he :mrgreen: .

Ben benieuwd wat je allemaal nog wilt veranderen aan je wagen. Hij was redelijk compleet inmiddels toch? Ik ga je topic in elk geval volgen ;).

Gr. Casper

hanske

Bericht door hanske » 03 jan 2016, 01:39

yarisroy schreef:.....................de Meeste trackdays rij ik via Vrijrijden.nl
Succes. :wink:

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 03 jan 2016, 11:24

Welkom!
Hoeveel pk heeft zo'n Yaris? Welke app gebruik je voor de rondetijden?
Wel druk zo op de baan met vrijrijden. Dit is nog drukker dan een mooie zondag op de Ring.

yarisroy

Bericht door yarisroy » 03 jan 2016, 14:06

GTRene schreef:welkom, hoe verhoud zo'n yaris sport zich tegenover zo'n peugeot rallye op het circuit?
als je mijn Yaris vergelijkt met een Peugeot 106 rally 1.3 phase 1 dan rij ik net iets snellere tijden ( verschil is niet groot)

yarisroy

Bericht door yarisroy » 03 jan 2016, 14:11

hanske schreef:
yarisroy schreef:.....................de Meeste trackdays rij ik via Vrijrijden.nl
Succes. :wink:
begin moet er toch ergens zijn vrij rijden is relatief goedkoop om het een paar keer te oefenen. ik begin me nu ook te ergeren aan de drukte op de baan.. en het niveau van de rijders daar.. dit jaar ga ik even mijn vrijrijden licentie aanvragen zodat ik ook in de supersport mee kan rijden. hopelijk rijden ze daar met wat meer verstand. dit jaar ben ik van plan wel meer trackdays te gaan rijden met een dag of dagdeel, dus via drivingfun bijvoorbeeld en natuurlijk via trackday factory aangezien ik binnen dat bedrijf als monteur mee ben op het circuit. :D

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jan 2016, 14:14

yarisroy schreef:
GTRene schreef:welkom, hoe verhoud zo'n yaris sport zich tegenover zo'n peugeot rallye op het circuit?
als je mijn Yaris vergelijkt met een Peugeot 106 rally 1.3 phase 1 dan rij ik net iets snellere tijden ( verschil is niet groot)
oke, maar dan qua gevoel, qua comunicatie/DF gehalte.

yarisroy

Bericht door yarisroy » 03 jan 2016, 14:14

StefanV6 schreef:Welkom!
Wel druk zo op de baan met vrijrijden. Dit is nog drukker dan een mooie zondag op de Ring.
standaard heeft de tsport 105 pk, heb er op dit moment andere uitlaat onder zonder kat en een coldair intake op zitten dus zal misschien heel iets meer zijn maar het zal wel niet zo veel schelen.

Het is soms heel druk bij vrijrijden maar soms ook heel rustig, ik ga ook mijn vrijrijden licentie aanvragen ( dat kan via mijn echte race licentie) daarmee kan ik in de super sport klasse rijden daar rijden ze met iets meer verstand hoop ik :lol: mijn bedoeling is ook andere trackdays te rijden zo als driving fun!

yarisroy

Bericht door yarisroy » 03 jan 2016, 14:19

GTRene schreef:
yarisroy schreef:
oke, maar dan qua gevoel, qua comunicatie/DF gehalte.
In de rallye 1.3 van mijn trackday maat heb ik wel wat mee gevoel wat de auto doet maar dat is puur omdat hij een schroefset, stuggere motorsteunen enzo op mijn auto heeft zitten en ik alleen maar een goedkoop setje verlagingsveren.. als ik dat ook zal doen zal het ook aardig gelijk liggen.

qua fun maakt mij het helemaal niet welke van de 2 ik zal rijden, zowel de 106 als de Yaris kan ik mee gooien en smijten wat ik maar wil en veel plezier mee hebben, mijn auto zal zeker wel 150 kilo zwaarder zijn maar daar merk ik niet zo veel van als je het vergelijkt met de 106.

een groot voordeel van de Yaris tsport vind ik wel dat er een hele korte versnellingsbak in zit, bij elke versnelling pakt te motor het super op na het overschakelen en hier haal ik best veel profijt uit!

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jan 2016, 14:38

klinkt goed, de yaris zal wellicht ook wat 'beter' in elkaar zitten.

yarisroy

Bericht door yarisroy » 04 jan 2016, 19:49

GTRene schreef:klinkt goed, de yaris zal wellicht ook wat 'beter' in elkaar zitten.
dat is 1 ding dat zeker is :shock: de paar vrienden waarmee ik altijd rij rijden allemaal peugeot.. iedereen van hun rijd met de kachel op standje tropisch om te voorkomen dat de motor te warm wordt. ook is naar 1 jaartje trackday rijden de koppakking van de rallye al gesneuveld. en ik rij lekker rond met de kachel op standje vries kou en blijft de motor prima op temperatuur en niks geen last van slijtage aan wiellagers/ fuse's enzo!

yarisroy

Bericht door yarisroy » 04 jan 2016, 19:51

StefanV6 schreef:Welkom!

Ik gebruik trouwens de app trackaddict, is zowel voor apple als android. kent bijna elke baan op de wereld. hij houd best veel data bij en is een gratis app!

Salto

Bericht door Salto » 05 jan 2016, 17:35

Netjes hoor!
Een maatje van me heeft jaaaaren met een Yaris op circuit gereden, geniale auto's.
Alleen een uitlaat systeem maakte bij hem zeer veel verschil (120pk).

Helaas gaat deze auto nu uit elkaar...

StefanW

Bericht door StefanW » 05 jan 2016, 19:11

yarisroy schreef:
GTRene schreef:klinkt goed, de yaris zal wellicht ook wat 'beter' in elkaar zitten.
dat is 1 ding dat zeker is :shock: de paar vrienden waarmee ik altijd rij rijden allemaal peugeot.. iedereen van hun rijd met de kachel op standje tropisch om te voorkomen dat de motor te warm wordt. ook is naar 1 jaartje trackday rijden de koppakking van de rallye al gesneuveld. en ik rij lekker rond met de kachel op standje vries kou en blijft de motor prima op temperatuur en niks geen last van slijtage aan wiellagers/ fuse's enzo!
Eenvoudig op te lossen met een oliekoeler. Paar maanden terug reed ik voor het eerst op Assen met mijn Rallye en snelste ronde was 2:22. Denk dat jouw gewicht toch voor een minder snellere tijd zorgt.

Joene

Bericht door Joene » 05 jan 2016, 20:16

Mooie betrouwbare auto's en dus ook nog eens circuit rijdbaar. Leuk project!

yarisroy

Bericht door yarisroy » 06 jan 2016, 14:56

StefanV6 schreef:
yarisroy schreef:
Eenvoudig op te lossen met een oliekoeler. Paar maanden terug reed ik voor het eerst op Assen met mijn Rallye en snelste ronde was 2:22. Denk dat jouw gewicht toch voor een minder snellere tijd zorgt.

dat moet ik ook nog wel kunnen halen 2:22, heb op assen eigelijk alleen nog maar met nat weer gereden met deze auto, half droge baan reed ik 2:24. dus kan zeker nog wel harder.

StefanW

Bericht door StefanW » 06 jan 2016, 18:47

Bedoel dit filmpje, lekker zonnetje gewoon :ken ik jou:

https://youtu.be/p-5O4Ko9Qpk" onclick="window.open(this.href);return false;

yarisroy

Bericht door yarisroy » 07 jan 2016, 19:36

StefanV6 schreef:Bedoel dit filmpje, lekker zonnetje gewoon :ken ik jou:

https://youtu.be/p-5O4Ko9Qpk" onclick="window.open(this.href);return false;
jaa daar wel ja maar daar was het zo druk dat elke tijd tegen viel door dat het zo druk was en vaak moest inhouden of van de ideale lijn af moest..

Plaats reactie