Andersom kan ik me bij de M2 (overigens net als bij de M3/M4) heel goed voorstellen dat je juist voor de moderne(re) techniek kiest omdat die het meest optimale uit de auto haalt. Gaat me nog niet eens om de stoplicht sprintjes die een paar tienden sneller verlopen maar M DCT stelt je wel in staat continu maximale turbodruk te houden, iets dat je hoe snel je ook handmatig kunt schakelen nooit helemaal gaat lukken met een handbak. Ook al zorgt sport plus stand ervoor dat de turbo's blijven spoelen voor een snellere gasresponse. Je hebt dan altijd een (kleine) onderbreking. Maw M DCT past optimaal/beter bij het karakter van dit soort moderne turbo motoren. Een old skool 911 turbo, los van het feit dat ze toen nog geen automaat laat staan PDK leverden, zou ik ook alleen handmatig willen rijden. Past bij het tijdsbeeld, de auto en de techniek van toen. De punten die je noemt over het rijden op het circuit zouden voor mij ook in het voordeel spreken van de DCT. En dan hebben we het over gewoon hobbymatig circuit rijden. De echte racers kiezen sowieso voor de DCT / PDK variant als de mogelijkheid er is. Staat ergens op YouTube ook een leuk filmpje over, met een 987 Cayman handbak vs PDK. Ben het linkje even kwijt.Bert ///M3 schreef:Bij een M2 kan ik er overigens dan weer wel inkomen dat mensen een handbak kiezen maar als je naar het hogere segment kijkt, bij een 991 Gt3 of een Ferrari 458 zou het in mijn ogen alleen maar afbreuk aan de auto doen.
Edit, linkje gevonden: http://youtu.be/hXyaOgqhchw